Hanoi Day 2 Makan Malam Di Bandar Ha Long

Alhamdulillah saya menyambung lagi catatan perjalanan kami dari bandar Hanoi ke bandar Ha Long pula. Boleh klik entri sebelum ini di SINI. Sebelum itu, jangan lupa untuk klik iklan yang keluar di blog saya tau. Terima kasih atas kerjasama anda semua. Semoga Allah sahaja yang dapat membalasnya.
Dalam perjalanan ke Ha Long, tak semena mena bas berbunyi sehingga pemandu memberhentikan bas di tepi jalan untuk membuat pemeriksaan. Setelah disahkan bas mengalami masalah bateri, pihak agen telah menghantar bas baru. Sementara menunggu, dalam kepanasan tak ada air cond, kami semua boleh tertidur kepenatan.
Alhamdulillah kerana diganti dengan bas baru yang lebih baik. Ada charger untuk kita charge handphone sepanjang di dalam bas. Haa tak risau masalah kehabisan bateri handphone.
Kami tiba di bandar Ha Long dan dibawa ke Restoran Mumbai Masala untuk makan malam. Restoran makanan seperti seafood ala Thai walaupun namanya macam makanan Indian. Dekorasi di luar restoran, sekali pandang seperti ala ala dekorasi restoran di Morocco.

Selepas makan, ada pula teh tarik. Walaupun menggunakan teh 3 in 1 tapi sedap lah juga. Bolehlah untuk melepas rindu dan ketagih pada teh tarik di Malaysia. Kami ditanya kalau selepas makan malam, mahu ke night market di Ha Long. Tapi seperti biasalah, kami tak mahu. Lagipun badan dah kepenatan.

Selepas makan, kami dibawa check in di Mithrin Halong Hotel. Oleh kerana dah hampir perayaan Tahun Baru Cina, hotel pun tidak ramai orang. Hanya beberapa tingkat sahaja yang bercahaya menunjukkan adanya penghuni.
OK setakat ini dahulu, nantikan sambungannya di entri akan datang. Salam sayang buat semua...

Melepak Makan Malam Di Toko Asad Nilai

papar berkaitan - pada 21/2/2024 - jumlah : 146 hits
Balik dari membeli baju encik suami dan sedikit hadiah untuk anak anak buah di AEON Nilai kita cari kedai makan untuk makan malam Jomlah kita ke Toko Asad alang alang dah dekat dengan AEON Nilai tu dalam perjalanan balik Saya tahu Toko Asad...
Makan Malam Di Saudagar Kofi

papar berkaitan - pada 4/2/2024 - jumlah : 151 hits
Balik dari membeli barang dapur di Mydin Malam tadi ingatkan nak singgah makan di Sekali tengok penuh tak ada meja kosong Kecewa betul Malas nak menunggu carilah kedai lain Masa tu jam hampir pukul 10 malam Kebanyakkan waktu macam tu banyak...
Makan Malam Di Kedai Kopi Secangkir Teko Segamat

papar berkaitan - pada 20/2/2024 - jumlah : 141 hits
Petang on the way balik kampung di Segamat dah Malamnya pula anak buah ajak makan malam di Kedai Kopi Secangkir Teko Segamat Sebenarnya dah lama juga nak makan makan di sini tapi itulah memanjang lalu ramai orang je Bila anak buah ajak kita...
Sesekali Lepak Makan Tepi Jalan Di Gerai Uncle Tom Bandar Tasik Puteri

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 130 hits
nbsp Ada lah salah satu hujung minggu tu kami tak keluar ke mana mana Duk kemas rumah dan laman kemudian macam biasa kalau weekend kak ana selalunya sedia kan brunch sahaja di rumah ni Masak heavy breakfast untuk kenyang sampai tengahari Le...
Makan Malam Di Santai Santai Cafe Batu Ferringhi Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 184 hits
makan tepi pantaiSantai Santai Cafe Batu FerringhiSantai Santai Cafe ni terletak di Batu Ferringhi Pulau Pinang Kalau nak cari Santai Santai Cafe ni korang boleh cari dibelakang hotel Park Royal Aku check in hotel Park Royal ni nak makan ka...
Makan Malam Di Warung Kolam Memancing

papar berkaitan - pada 11/2/2024 - jumlah : 189 hits
Sempena cuti Tahun Baru Cina ni MY dan keluarga pulang ke kampung halaman suami di Segamat Malam kelmarin Suami MY ajak makan kat warung kat kampung ni Kami berdua pun pergila berdua duaan naik motor pergi makan Masa kat kampung la nak berd...
Day 1 Jalan Kl Lepas Rindu Makan Wong Solo

papar berkaitan - pada 17/2/2024 - jumlah : 146 hits
Dah lama tak jalan ke KL Last tahun lepas Isunya sebab malas nak drive jauh jauh Plan ni pun last minit dengan family Rasanya inilah paling jauh boleh pergi pun bila bawak mak Sebab mak dah tak boleh jalan jauh Jadi kita bawak pusing KL jel...
Foto Kemesraan Jokowi Dan Elite Psi Makan Malam Bareng Di Medan

papar berkaitan - pada 8/2/2024 - jumlah : 124 hits
Jokowi kembali memperlihatkan kemesraannya dengan PSI Ini menjadi kali ketiga Jokowi bertemu elite partai yang diketuai oleh putra bungsunya Kaesang Pangarep
Makan Malam Di Chop N Steak Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 16/2/2024 - jumlah : 149 hits
Assalamualaikum Malam tadi kepenatan lepas sampai rumah otak terus cari katil je Keluar waktu musim perayaan ni memang tak dijangka Ingatkan waktu Tahun baru Cina ni ramai bercuti dan balik kampung rupanya tidak ya Penuh manusia atas jalan ...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia