Hampir 78 Melayu Islam Akan Terancam Oleh Pengaruh Bukan Islam


pemimpin dahulu dan sekarang memang tak berdaya nak tegur bukan islam yang menghina melayu dan islam, mereka takut undi bukan islam memboikot merekaAkibatnya melayu dan Islam menjadi mangsa dihina dan dicemuh oleh orang bukan Islam.Lebih dahsyat lagi apabila ada melayu yang menjadi kuda tunggangan yang sanggup membiarkan bangsa dan agama mereka menjadi ejekan kaum bukan islam, asalkan mereka ada jawatan dan kedudukan.-Pak Karamu-  Orang Melayu dan Islam masih terancamJanatul Firdaus Yaacob2 Disember 2018 AddThis Sharing Buttons (Ubah saiz teks) KUALA LUMPUR - Ancaman terhadap kedudukan orang Melayu dan Islam tetap tidak berubah walaupun pentadbiran kerajaan hari ini bertukar tangan daripada BN kepada PH.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Dr Ibrahim Ali berkata, situasi hari ini semakin parah di bawah pentadbiran PH kerana parti itu mengamalkan dasar keterbukaan kepada semua pihak.

Menurut beliau, berbeza seperti zaman pentadbiran BN, Ibrahim,berkata ancaman yang wujud ketika itu lebih menjurus kepada kelemahan pelaksanaan, ketirisan, dan rasuah.

"Kini di bawah kerajaan baharu dengan slogan Malaysia Baharu, kita berdepan dengan cabaran lebih kritikal dan mencemaskan kerana dasar keterbukaan kerajaan telah membawa kesan dan implikasi negatif kepada umat Islam khususnya.

"Di bawah kerajaan lama sebelum ini, ancaman terhadap orang Melayu, agama Islam dan Perlembagaan negara sememangnya wujud.

"Tetapi dulu lebih kepada kelemahan pelaksanaan, ketirisan, rasuah, serta disebabkan mahu menjaga hati dan mencari undi kerana MCA gagal menambat hati orang Cina akibat permainan politik cauvinis DAP," kata Ibrahim, ketika menyampaikan ucapan dasar sempena perhimpunan agung tahunan (AGM) Perkasa ke-9, di Hotel Regency, di sini, hari ini.

Dalam pada itu, Ibrahim turut mempertahankan MCA apabila mengatakan parti komponen BN yang mewakili kaum Cina itu berbeza berbanding DAP.

"Inilah timbulnya persepsi MCA sama dengan DAP tetapi bagi saya DAP tetap berbeza dengan MCA, kerana toleransi yang ditunjukkan melalui pakatan pelbagai kaum sejak merdeka ternyata membawa keharmonian. Ia bermula apabila meledak pada 2008 selepas MCA kalah teruk kepada DAP, sebelum itu tidak ada masalah, bila kalah kalut nak cari undi orang Cina," katanya.

Beliau berkata, kerajaan PH hari ini mencanangkan dasar kesamarataan dan mengubah dasar dan institusi negara.

"Ia amat berbeza dengan keadaan sekarang, di bawah kerajaan baharu, yang kononnya atas kehendak reformasi rakyat, mereka mahu merubah dasar-dasar nasional, institusi penting negara, malah mencanangkan dasar kesamarataan.

"Walhal penolakan rakyat terhadap kerajaan lama, terhadap BN adalah atas isu kos sara hidup yang menghimpit kehidupan rakyat," kata Ibrahim lagi.

Tambahnya, sekiranya kerajaan bermasalah, tukar sahaja pemimpin dan kerajaan dan bukan merombak dasar nasional, terutamanya membabitkan kepentingan orang Melayu dan Islam.

"Kalau ketua dalam sesebuah organisasi bermasalah, rakyat patut menumbangkan pemimpin tersebut bukan menjahanamkan dasar dan institusi yang sudah sebati dan diterima rakyat sejak merdeka.

"Tetapi yang berlaku sekarang kelambu dibakar menyebabkan 'nyamuk' berkeliaran dan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Rakyat mengharapkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengah hari, siapa sangka?"ujar beliau.

Bekas ahli Parlimen Pasir Mas itu menjelaskan bentuk-bentuk ancaman yang terpaksa dihadapi orang Melayu dan Islam di negara ini misalnya peristiwa melempar kepala babi dalam masjid, 

mempersoalkan laungan azan, menghina Raja-raja Melayu dan mempersoalkan hak keistimewaan orang Melayu termasuk juga mempertikai bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

Mengulas berkaitan anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim yang kini sedang bertarung nyawa itu cedera dibelasah dalam serangan kekecohan di Kuil Maha Mariamman USJ25, Seafield, Subang Jaya.

Ibrahim berkata, sekiranya cedera itu namanya Ah Chong atau Muniandy tentunya runtuh langit di Malaysia ini.

"Hal demikian saya cadang tubuh Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk siasat kes ini. Melayu jangan hanya sekadar mengeluh tidak jadi apa-apa," katanya.

Dalam perkembangan lain, Ibrahim mengesyorkan kerajaan untuk mewujudkan akta baharu yang dinamakan Akta Menghina Islam dan Raja-raja Melayu (Amira).

"Penghinaan yang biadab terhadap agama Islam, kedaulatan Raja-raja Melayu dan cabaran mengganggu gugat Fasal 153 asas Perlembagaan Persekutuan perlu ditangani segera kerana kita lihat perbuatan ini semakin menjadi-jadi selepas Akta Hasutan (ISA) dimansuhkan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2018/12/hampir-78-melayu-islam-akan-terancam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Melayu Dan Islam Masih Terancam

Orang Melayu Dan Islam Masih Terancam

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 202 hits
Published on December 2 2018 in by KUALA LUMPUR Ancaman terhadap kedudukan orang Melayu dan Islam tetap tidak berubah walaupun pentadbiran kerajaan hari ini bertukar tangan daripada BN kepada PH Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia ...
Melayu Disamun Oleh Bangsawan Melayu 8776

Melayu Disamun Oleh Bangsawan Melayu 8776

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 291 hits
Akibat tika berkuasa Bangsawan Melayu tak mahu dengar nasihat Ulama Waktu itu bangsawan Melayu berkata kesat pun Melayu boleh bertepuk tangan seronok hilai tawa lagi dan bersorak kononnya puas sangat waktu itu Kata itu doa Xsanggup nak taip...
Kontak Sosial Sebagai Kebal Kepada Prasangka Terhadap Cabaran Islam Melayu Raja Hak Istimewa Melayu Dan Pribumi 8777

Kontak Sosial Sebagai Kebal Kepada Prasangka Terhadap Cabaran Islam Melayu Raja Hak Istimewa Melayu Dan Pribumi 8777

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 1648 hits
Jayanya Kontrak Sosial menghindari rasa angkuh manusia dan prajudis di Malaysia RAMAI yang mempertikaikan pemansuhan Akta Hasutan 1948 kerana dibimbangi nanti ada puak tertentu mengambil kesempatan mempertikaikan dasar yang boleh menggugat ...
Kebangkitan Melayu Islam Mempertahan Hak

Kebangkitan Melayu Islam Mempertahan Hak

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 423 hits
Jumlah peserta Himpunan Ummah bagi membantah ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum di ibu negara pada 8 Dis 2018 mencecah ratusan ribu orang Ribuan peserta yang berarak dari segenap lokasi b...
Himpunan Daulat812 Manifestasi Jangan Usik Islam Melayu Dan Bumiputera Ahmad Zahid

Himpunan Daulat812 Manifestasi Jangan Usik Islam Melayu Dan Bumiputera Ahmad Zahid

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 551 hits
KUALA LUMPUR 8 Dis Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan bahawa jangan diusik soal Islam Melayu dan Bumiputera kerana rakyat akan bangkit mempertahankan hak Katanya Himpunan Daulat 812 adalah manifestasi bahawa sekiran...
Pdrm Anggarkan Lebih 1 97 Juta Rakyat Melayu Islam Sertai Himpunan Daulat 812

Pdrm Anggarkan Lebih 1 97 Juta Rakyat Melayu Islam Sertai Himpunan Daulat 812

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 888 hits
Mimpi Ngeri Kerajaan Pakatan Harapan Bermula8hb Disember 2018 pasti akan tercatit dalam sejarah Malaysia sebagai tarikh bermulanya kebangkitan orang Melayu Islam di Malaysia mula di bangkitkan dalam Dewan Rakyat pada 17hb Oktober 2018 oleh ...
Mahathir Tu Bukan Melayu Ke Bukan Islam

Mahathir Tu Bukan Melayu Ke Bukan Islam

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 338 hits
Diterbitkan 9 Dis 2018 1 01 petangSetiausaha Agung DAP Lim Guan Eng melihat kenyataan diucapkan pemimpin pembangkang sewaktu perhimpunan membantah Konvensyen Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum semalam sebagai politik bahay...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024