Haji Razak Ini Antara Sebab Sebab Dap Takut Dengan Jasa


 


1. Kenapa tidak tanya apa nasib 1000 kakitangan JASA yang kena buang kerja di zaman PH? Mereka ada anak isteri dan keluarga. Ada bekas JASA yang merana hidup lepas dibuang kerja. 
2. Ada yang meninggal dunia kerana stress, sakit akibat tekanan hidup. Ada yang bercerai berai keluarga. Ada sesiapa tanya anak mereka makan apa bila mak dan ayah kena buang kerja? 
3. Ada kena ulang alik naik mahkamah kerana mahu disaman bank. Gobind, Menteri DAP  janji hendak serap zaman Malaysia Baru, sampai ke sudah habuk pun tarak. Kenapa tak tanya? 
4. Ada dengar puak DAP cakap dan wartawan Astro Awani cakap JASA ini "propaganda arm" bagi kerajaan. Ada yang kata JASA ini yang kerjanya adalah cybertrooper. Semua ini tidak betul. 





5. Pegawai JASA ditawar kerja bawah JPA dan SPA, ada temuduga, ada sijil original dan kena tapisan keselamatan baru boleh masuk kerja. Ada Sasaran Kerja Tahunan, SKT untuk dinilai termasuklah mengadakan program bersama masyarakat di surau, masjid, menerangkan polisi kerajaan, menyelesai isu rakyat dan membantu rakyat yang susah. 
6. DAP memang tidak suka JASA sejak JASA dikenali sebagai Cawangan Khas di bawah Jabatan Penerangan pada sekitar tahun 95-2000 lagi. Ustaz ustaz JASA ini masuk kampung imamkan solat, buat taqarrub di rumah orang setiap malam jumaat, baca Yassin, imamkan solat dan perbetulkan semula dakyah songsang DAP dengan hadis dan hujah. Betulkan semula persepsi rakyat, sebab itu motto JASA adalah "Memimpin Pendapat Rakyat". 
6. Memanglah DAP tidak suka bila JASA menyatukan semula orang Melayu di kampung, di masjid dan di komuniti bandar dengan mencuci balik semua indoktrinasi jahat DAP selama ini. Contoh mereka yang terpedaya dengan dakyah jahat DAP adalah seperti geng-geng PAN. 
7. Sesudah 22 bulan (PH) + 10 bulan (PN) = 32 bulan atau 2 tahun, 8 bulan lamanya JASA sudah dikuburkan. Aset JASA termasuk kereta, pejabat di HQ, pejabat negeri dan peralatan pejabat semuanya entah ke mana. Jadi tidak pelik, ada peruntukan sejumlah RM85 juta untuk setup balik infra yang hancur lebur di zaman PH ini. 
8. Bodohnya DAP bila buat anggaran RM85 juta hanya untuk 52 orang staff sahaja. Ada staff yang dari kategori N dan M, maknanya emolumennya bukan dalam skim S yang dikhaskan untuk JASA. 
9. Tidak salah kalau JASA berbelanja RM85  juta bagi mengambil semula bekas staff yang ditamatkan kontrak. Ada yang sudah 13 dan 14 tahun bekerja dalam sektor awam dan hanya tinggal kurang dari setahun atau beberapa bulan lagi untuk menikmati skim tetap. 
10. Harapan mereka untuk masuk skim tetap musnah kerana PH. Dibuang kerja, dihalau keluar dari kuaters kerajaan sebegitu sahaja. Emolumen juga mungkin besar memandangkan gaji mereka yang sudah berbelas tahun kerja ini sudah menikmati tangga (T) yang hampir maksimum. 
11. Dengki apa kalau JASA dapat RM85 juta? Sikitlah kalau hendak banding duit yang PH songlap bila jual aset aset Tabung Haji, Khazanah dan kerakusan Guan Eng di MOF. 
12. Siapa yang hendak ceritakan kejahatan DAP dan PH ini? Orang JASA lah yang akan berceramah di kampung kampung, rumah PPRT dan flat dan di kawaan pendalaman. Memang lah kena bajet besar sebab kawasan liputan yang sudah dijangkiti virus DAP ini besar dan luas. 
13. Oleh itu, jangan hairan kenapa DAP yang melalak lebih bila JASA hidup balik. Itu belum lagi cerita bab BTN yang membuka balik kem-kem BTN dan PLKN untuk disiplinkan balik rakyat supaya patuh pada Perlembagaan Persekutan dan taat pada Raja dan Negara. Memanglah DAP takut. 
14. Kalau ada yang terpedaya dengan grafik Suara Rakyat dan DAP mengenai JASA, nampaknya kita masih lagi ditipu oleh penipu yang sama pada PRU14 yang lepas. 
15. Penipu memanglah takut bila ada orang orang JASA yang akan bercerita pasal kebenaran. Duit bukan soalnya tetapi kebenaran yang wajib diutamakan berbanding dakyah DAP dan PH. 
Nukilan : 
Haji Razak Al Kedahi
Bekas Pegawai JASA S17


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thekl-chronicle.blogspot.com/2020/11/haji-razak-ini-antara-sebab-sebab-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Daj Ada Jabatan Penerangan Pun Takut Lagi Kena Tubuh Jasa

Daj Ada Jabatan Penerangan Pun Takut Lagi Kena Tubuh Jasa

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 187 hits
Ketakutan dari kalangan pemuka Perikatan Jahat ketakutan untuk tumbang ketakutan untuk jatuh Kerajaan sudah punya RTM1 RTM2 Jabatan Penerangan stesen stesen radio tetapi itu belum cukup untuk menyebar propaganda bagi menghilangkan ketakutan...
Teresa Kok Antara Pemimpin Dap Yang Buruk Perangai Ketika Rakyat Hilang Mata Pencarian

Teresa Kok Antara Pemimpin Dap Yang Buruk Perangai Ketika Rakyat Hilang Mata Pencarian

papar berkaitan - pada 13/11/2020 - jumlah : 352 hits
Sementara rakyat berjuang untuk mencari nafkah kerana kesan dari pandemik Covid 19 ramai dari mereka beralih ke perniagaan makanan dan minuman Kaedah itu antara pilihan terbaik untuk mereka menjana pendapatan demi sesuap nasi kepada keluarg...
Kalau Jadi Pm Takut Berhenti Sahaja Lah

Kalau Jadi Pm Takut Berhenti Sahaja Lah

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 306 hits
Jadi PM jangan atas rayuan dan simpati biar atas integriti kemampuan akhlak dan amanah
Dulu Takut Geli Tapi Sekarang Ok

Dulu Takut Geli Tapi Sekarang Ok

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 264 hits
Kuala Lumpur Ular pernah menjadi haiwan digeruni suri rumah dan ibu tiga anak Wan Siti Hajar Wan Jaipol satu ketika dulu Namun ketakutannya beransur hilang selepas bermain dan belajar menjinakkan diri dengan reptilia itu hasil daripada tunj...
Kalau Anak Takut Nak Ke Tadika Taska Jangan Biarkan Cari Puncanya

Kalau Anak Takut Nak Ke Tadika Taska Jangan Biarkan Cari Puncanya

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 360 hits
Ramai yang bertanya mengenai isu anak anak tidak mahu ke tadika kerana cikgu tersangat garang marah marah dan kuat menghukum fizikal dan kata kata kasar Ini jawapan Ibu Rose Anak anak kecil tidak pandai menyorok perasaan mereka Terutama jik...
Adakah Kamu Tidak Takut Dibakar Di Dalam Neraka Allah

Adakah Kamu Tidak Takut Dibakar Di Dalam Neraka Allah

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 368 hits
Adakah Kamu Tidak Takut Dibakar Di Dalam Neraka Allah Salam maulidur rasul kepada junjungan besar Nabi Muhamnad SAW Semoga kita terus berselawat tanda kasih kita kepadanya Berharap untuk syafaatnya jua di hari akhirat nanti Insya Allah Aami...
Terkini Abah Senyum Umno Takut Buat Keputusan Drastik

Terkini Abah Senyum Umno Takut Buat Keputusan Drastik

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 337 hits
KUALA LUMPUR 27 OKT Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno malam ini mencapai keputusan untuk kekal menyokong kerajaan Perikatan Nasional namun menggesa penambahbaikan kerjasama berdasarkan nilai penghormatan dan konsensus politik Mesyuarat itu ju...
Kenapa Ada Orang Takut Badut

Kenapa Ada Orang Takut Badut

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 166 hits
Ramai orang terhibur dengan badut tidak kurang juga yang takut dengannya Apa pun persepsi orang badut tetap kekal sebagai sejenis pemeran yang menghiburkan khalayak dengan lawak slapstik atau sebarang bentuk komedi fizikal Kewujudan badut b...
Muhyiddin Takut Untuk Bertemu Pemimpin Umno

Muhyiddin Takut Untuk Bertemu Pemimpin Umno

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 203 hits
Ternyata Perdana Menteri Muhyiddin Yassin langsung tidak menghormati Umno apabila didakwa mengelak untuk berjumpa dengan pimpinan Umno Seperti yang kita semua sedia maklum Umno sangat ingin bertemu Perdana Menteri kerajaan tebuk atap ini ba...
Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Cara Ikhtiar Halang Penyakit Ain

918kiss 7 2567 918kiss 918kiss Top 61 By Autumn 918kissauto Io

Sbdj Siri 197 Rahsia 4 Peti Hitam

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Drama Dedaun Hijau Di Angin Lalu

Khasiat Dan Potensi Ikan Toman Untuk Kesihatan