Hah Nak Juga Main Dua Kolam Takut Tumbang Ke Di Terengganu Dan Kedah Silap Silap Kelantan Pun Quyub


 

Walaupun didesak Umno, Pas tetap akan pertahan ‘main dua kolam’January 3, 2022 Pas berpegang dengan keputusan untuk melebarkan Muafakat Nasional (MN) dan meneruskan kerjasama yang terjalin dalam masyarakat majmuk sejak merdeka dengan pembaharuan melalui penubuhan Perikatan Nasional (PN).
Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang berkata, agenda bagi memperkukuhkan PN dalam kerajaan merupakan persetujuan bersama.
Bahkan menurutnya, bagi meneruskan kelangsungan perubahan dalam politik, semua parti wajib bersama gabungan PN yang mengumpulkan parti menerima asas penting dalam Perlembagaan Persekutuan dan menolak mana-mana parti yang bertujuan selain daripada itu.
“Pas pernah bersama UMNO menubuhkan Barisan Nasional (BN) yang sudah tidak berfungsi secara berasingan dan memerlukan tajdid (pembaharuan) terhadap parti tersebut yang telah ditolak dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). Maka, PN ialah pembaharuannya dalam bentuk yang lebih besar.
“Pas tidak boleh dikongkong dengan hanya bersama UMNO sahaja. Kita telah memulakan langkah dengan menubuhkan kerajaan bersama dalam gagasan PN yang berada di peringkat permulaan,” katanya dalam tulisan Minda Presiden Pas yang disiarkan di Facebooknya pada Ahad.
Abdul Hadi berkata, perjuangan Pas bukanlah atas dasar nasionalisme yang sempit sebaliknya aqidah perjuangan parti itu adalah berlandaskan Islam.
Tambah beliau, masyarakat Malaysia yang didominasi bangsa Melayu yang beragama Islam berusaha menyatukan bangsa itu bermula dengan penyatuan tiga parti besar iaitu UMNO, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bersama Pas dalam gabungan MN.
“Seterusnya bagi mengumpulkan bangsa lain dalam masyarakat majmuk, Pas bertindak secara bersama menubuhkan PN bagi memecahkan asabiyah kaum yang ditentang oleh Pas.
“Pas tidak boleh diheret ke dalam lingkungan perkauman yang sempit. Pas wajib memecahkan tembok yang cuba mempertahankan elemen perkauman dan PN merupakan pemecahnya,” katanya.
Katanya, dalam sifir politik, untuk melakukan perubahan, perkara tersebut tidak akan dapat dicapai jika hanya melalui platform MN yang melibatkan Pas dan UMNO semata-mata.
“Sehinggakan, dipersetujui bersama supaya satu perubahan atau reformasi politik dilakukan akibat keputusan PRU14 yang meletakkan dominasi bukan Islam dan Muslim yang tidak Islamik,” jelasnya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/hahnak-juga-main-dua-kolamtakut-tumbang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bercakap La Soal Rakyat Ni Dok Kira Nak Main Dua Kolam Bagi Jadi Duta Bukan Suruh Makan Gaji Buta

Bercakap La Soal Rakyat Ni Dok Kira Nak Main Dua Kolam Bagi Jadi Duta Bukan Suruh Makan Gaji Buta

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 208 hits
Naikkan bantuan banjir jika tak benarkan pengeluaran KWSP kata AnwarAnwar Ibrahim meminta kerajaan tidak membebankan rakyat dengan kerenah birokrasi melampau yang hanya melambatkan proses penyaluran bantuan January 3 2022PETALING JAYA Ketua...
Anak Lapar Tak Ingat Nak Main Tolak Gajet Mia Ahmad Kongsi Tip Bawa Anak Keluar Makan

Anak Lapar Tak Ingat Nak Main Tolak Gajet Mia Ahmad Kongsi Tip Bawa Anak Keluar Makan

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 292 hits
Setiap kali bawa anak keluar makan cabaran bermula bila mana anak tidak mahu duduk diam Ada nak bergerak ke sana sini ada juga yang melompat lompat Sudahnya gajet juga jadi pilihan Namun bagi Mia Ahmad dia selesa melakukan pelbagai aktiviti...
Metmalaysia Issues Continuous Rain Warning For Sabah Kelantan Terengganu Pahang And Johor

Metmalaysia Issues Continuous Rain Warning For Sabah Kelantan Terengganu Pahang And Johor

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 268 hits
According to MetMalaysia the monsoon surge is expected to bring continuous rain strong winds that can cause floods in low lying areas 8212 Bernama photo KUALA LUMPUR The Meteorological Department has issued a yellow alert of
Bapa Nak Hidup Bahagia Dengan Teman Wanita Tergamak Campak Dua Anak Dari Tingkat 15 Rumah Flat

Bapa Nak Hidup Bahagia Dengan Teman Wanita Tergamak Campak Dua Anak Dari Tingkat 15 Rumah Flat

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 178 hits
Memetik laporan Daily Mail suspek yang dikenali dengan nama Zhang Bo berusia 27 tahun telah mencampak dua anaknya yang berusia dua dan satu tahun dari sebuah pangsapuri tingkat 15 di Chongqing China Berikutan daripada itu kanak kanak peremp...
Elok La Dua Dua Bukan Boleh Pakai Pun Buat Melayu Mampoih Laagi Ada Nak Urus Ayam Pun Tak Boleh Nak Harap Apa La

Elok La Dua Dua Bukan Boleh Pakai Pun Buat Melayu Mampoih Laagi Ada Nak Urus Ayam Pun Tak Boleh Nak Harap Apa La

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 191 hits
Panas Pemimpin Umno tempelak Hadi sibuk nak jaga tepi kain parti lainJanuary 2 2022 Umno meminta PAS agar untuk tidak sewenang wenangnya memberikan komen yang menyentuh isu dalaman parti lain seperti yang dilakukan Abdul Hadi Awang pagi tad...
Ini Dua Orang Bila Nak Tamat Perang

Ini Dua Orang Bila Nak Tamat Perang

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 177 hits
MEREKA BERDUA BERMUSUH SEJAK DALAM UMNO BERSAMA BERMUSUH DALAM MASALAH APA HARTA RAMPASAN HARTA KARUN NEGARA KALAU BUKAN RAKYAT PUNYA TAK PA LA SAPA CEPAT DIA LA DAPAT SAPA PANDAI DIA LA DAPAT RAKYAT TAK BOLEH KATA APA EH RAKYAT HANYA KAIS ...
Terengganu Kembali Banjir Kelantan Bersiap Sedia

Terengganu Kembali Banjir Kelantan Bersiap Sedia

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 172 hits
AGENDA DAILY Klip video dan gambar keadaan arus deras di Lata Berangin Kuala Krai bukan kepala air dan menurut polis ianya adalah terjunan air bukit yang biasa berlaku selepas hujan Hujan lebat berterusan mengakibatkan Terengganu kembali di...
T19e17 Nak Balik Kelantan Dah

T19e17 Nak Balik Kelantan Dah

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 143 hits
Bismillahirrahmanirrahim Assolatuwassalamu ala Rasulullah saiyidina Muhammad sollallahu alaihi wassalam wa ala alihi wa sohbihi ajama in Singgah Cleanpro Express dahulu Sekarang Tedi sedang menemani Master mengeringkan baju yang baru dibasu...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris