Guru Tak Divaksin Dilarang Mengajar Bersemuka Jpa Diminta Kaji Tindakan


AGENDA DAILY
Sebanyak 85.26 peratus guru di negara ini sudah lengkap menerima dua dos suntikan vaksin.
Kementerian Pendidikan tidak membenarkan semua guru yang enggan menerima vaksin Covid-19 mengajar secara bersemuka, selain meminta Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) mengkaji tindakan yang boleh diambil terhadap golongan berkenaan.
Menteri Pendidikan Datuk Dr Radzi Jidin berkata setakat ini terdapat 2,500 guru enggan divaksinkan di negara ini dan pihak kementerian akan terus mengadakan sesi libat urus bersama mereka.
“Apabila sekolah dibuka pada 3 Oktober nanti guru yang tidak divaksinkan ini tidak boleh mengajar secara bersemuka di dalam kelas serta berinteraksi dengan pelajar.
“Namun begitu, Kementerian Pendidikan akan mengeluarkan garis panduan tugasan untuk guru yang tidak divaksin ini dan pada masa sama, kita sedang berbincang dengan JPA berkenaan tindakan yang boleh diambil terhadap guru yang masih belum divaksinkan ini,” katanya hari ini.
Katanya, tindakan itu mengambil kira keadaan semasa terutama menjelang pembukaan sekolah kelak.
“Jumlah ini tidak ramai dan hanyalah segelintir daripada lebih 400,000 guru di negara ini jadi kita hendak jaga anak kita di sekolah supaya ibu bapa yakin persekitaran di sekolah itu selamat untuk anak kita.
“Ada guru yang tidak dapat divaksin ini atas masalah kesihatan namun ada juga guru yang memberi alasan seperti tidak yakin akan keberkesanan vaksin ini menyebabkan mereka menolak untuk menerima vaksin ini serta pelbagai alasan lagi.
“Segala alasan yang diberikan ini akan diteliti satu persatu dan kita minta supaya pihak Jabatan Pendidikan Negeri (JPN) atau Pusat Pendidikan Daerah (PPD) bertemu dengan jelaskan kepada guru ini terhadap keperluan vaksin ini kerana kita mahu pastikan ekosistem keseluruhan sekolah ini adalah selamat untuk anak kita,” katanya.
Beliau berkata, sehingga kini sebanyak 85.26 peratus guru di negara ini sudah lengkap menerima dua dos suntikan vaksin.
“Sementara itu, sebanyak 96.7 peratus sudah menerima satu dos vaksin dan pada masa sama juga, kakitangan sokongan di sekolah termasuk pekerja kantin, kita turut mahu pastikan staf sokongan sekolah yang terdiri sektor pekerja kantin, kebersihan dan keselamatan divaksinkan,” katanya.
Beliau berkata kementerian sudah pun mengeluarkan makluman kepada kumpulan itu iaitu mereka yang berada di kawasan sekolah mesti di vaksin.
“Terdapat 73.71 peratus kakitangan perkhidmatan sokongan sekolah sudah lengkap menerima dua dos vaksin manakala 89.35 peratus lagi pula sudah pun menerima satu dos suntikan vaksin,” katanya.
Radzi berkata, sesi pengajaran ketika pembukaan sekolah pada 3 Oktober hadapan akan diputuskan kelak berdasarkan situasi negeri mengikut fasa Pelan Pemulihan Negara.
“Malah, terdapat perbezaan dari sudut pendekatan pengajaran juga dijalankan mengikut negeri pada fasa PPN ini. Segala mekanisme pengajaran ini akan dimaklumkan kelak sebelum bermulanya sesi pembukaan sekolah nanti,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/09/guru-tak-divaksin-dilarang-mengajar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Guru Enggan Divaksin Tak Dibenar Mengajar Di Kelas Kata Menteri

Guru Enggan Divaksin Tak Dibenar Mengajar Di Kelas Kata Menteri

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 200 hits
September 3 2021 Radzi Jidin berkata Kementerian Pendidikan bagaimanapun akan mengeluarkan garis panduan tugasan untuk guru yang enggan divaksin PETALING JAYA Guru yang enggan menerima vaksin Covid 19 tidak akan dibenarkan mengajar secara b...
2 500 Guru Enggan Terima Vaksin Tidak Boleh Mengajar Secara Bersemuka

2 500 Guru Enggan Terima Vaksin Tidak Boleh Mengajar Secara Bersemuka

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 186 hits
KANGAR 3 Sept Kementerian Pendidikan Malaysia menetapkan guru yang enggan menerima vaksin COVID 19 tidak akan dibenarkan mengajar secara bersemuka di dalam kelas serta berinteraksi dengan pelajar apabila sesi persekolahan dibuka pada 3 Okt ...
Tindakan Tatatertib Terhadap Guru Enggan Divaksin

Tindakan Tatatertib Terhadap Guru Enggan Divaksin

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 153 hits
Oleh KHAIRUL MOHD ALI NORMALA SUDIRMAN JOHOR BAHRU Tindakan tatatertib sewajarnya diambil terhadap seramai kira kira 2 500 guru di negara ini yang masih enggan divaksin tanpa mengemukakan sebab atau alasan munasabah Presiden Pertubuhan Keba...
779 Guru Di Johor Tolak Divaksin

779 Guru Di Johor Tolak Divaksin

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 279 hits
GAMBAR hiasan Iskandar Puteri Seramai 779 guru di negeri ini menolak untuk menerima vaksin Covid 19 Pengerusi Pendidikan Penerangan Warisan dan Budaya Johor Mazlan Bujang berkata Jabatan Pendidikan Negeri Johor akan membantu memberi peneran...
1 352 Guru Di Perak Belum Divaksin

1 352 Guru Di Perak Belum Divaksin

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 152 hits
Masih nantikan giliran ada juga belum daftar untuk terima vaksin IPOH Hanya kira kira 3 7 peratus iaitu seramai 1 352 orang guru di Perak masih belum menerusi suntikan vaksin COVID 19 Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan Pengajian Tinggi dan S...
Samarinda Mulai Belajar Tatap Muka 7 September Guru Belum Vaksin Dilarang Ngajar

Samarinda Mulai Belajar Tatap Muka 7 September Guru Belum Vaksin Dilarang Ngajar

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 221 hits
Kota Samarinda sendiri memiliki sekitar 320 sekolah TK Negeri SD dan SMP negeri dan swasta dengan 9 400 guru dan tenaga pendidik Sampai saat ini sudah lebih 70 persen guru dan tenaga pendidik yang sudah divaksin
Jpn Melaka Kenal Pasti 41 Guru Enggan Divaksin

Jpn Melaka Kenal Pasti 41 Guru Enggan Divaksin

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 145 hits
94 peratus guru sudah terima sekurang kurangnya satu dos suntikan BANGI Isu guru enggan menerima suntikan vaksin COVID 19 bukan sahaja berlaku di Johor bahkan perkara sama turut dikesan di Melaka Di negeri itu seramai 41 daripada 13 800 gur...
Covid 19 Tmj Jumpa 779 Guru Enggan Divaksin Hari Ini Bersatumenerajui

Covid 19 Tmj Jumpa 779 Guru Enggan Divaksin Hari Ini Bersatumenerajui

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 266 hits
Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibrahim berkenan menerima menghadap Pengarah Pendidikan Johor dan 779 guru yang enggan divaksin hari ini Pertemuan itu bagi mencari penyelesaian isu berhubung perkara berkenaan SUBSCRIBE now Astro Awani http...
Guru Kafa Enggan Divaksin Idris Bincang Dengan Kpm Kkm

Guru Kafa Enggan Divaksin Idris Bincang Dengan Kpm Kkm

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 182 hits
HARAKAH DAILY BUKIT GANTANG Menteri di Jabatan Perdana Menteri Idris Ahmad berkata pihaknya akan berbincang dengan Kementerian Pendidikan sama ada membenarkan guru Kelas Al Quran dan Fardu Ain yang enggan divaksin mengajar secara bersemuka ...
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Tinta Bernoktah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Aafiyah Minta Datuk Siti Nurhaliza Doa Supaya Dapat Adik Perempuan Di Makkah Curi Perhatian Warga Maya