Guna Kod Qr Pada Kit Ujian Kendiri Covid 19 Untuk Kesan Keputusan Negatif Kata Pakar


Predeep NambiarBuat masa ini, butiran mereka yang membeli kit ujian kendiri Covid-19 dari farmasi direkod.GEORGE TOWN: Kod QR ringkas boleh menjadi jawapan kepada masalah keputusan ujian Covid-19 negatif yang tidak dilaporkan.
Mengulas kenyataan kerajaan bahawa kadar positif sebenar negara tidak digambarkan dengan lengkap, pakar virologi Kumitaa Theva Das daripada Universiti Sains Malaysia (USM) berkata, tidak mustahil untuk mengesan semua keputusan kit ujian kendiri dengan penggunaan kod QR.
Setiap kaset ujian, secara idealnya, mempunyai kod QR dan nombor ID tertera. Individu yang membeli kit ujian patut dikehendaki merekod pembelian ke dalam MySejahtera dengan mengimbas kod QR.
Kumitaa berkata, aplikasi MySejahtera patut dinaiktaraf supaya pengguna dapat mengambil gambar keputusan ujian mereka menggunakannya. Kecerdasan buatan (AI) aplikasi berkenaan kemudian dapat menentukan sama ada keputusan ujian tersebut positif atau negatif.
Menurut kerajaan, kadar positif semasa mengambil kira hanya sampel yang diuji di makmal dan keputusan positif melaluit kit ujian kendiri.
Negara merekodkan kadar positif 13.1%.pada 21 Sept.
Kumitaa berkata, pendekatan yang disarankannya ini serupa dengan yang digunakan sebelum ini bagi ujian lentivirus di makmal, di mana gambar pita kaset mengandungi sampel dihantar untuk analisis menerusi aplikasi.
Buat masa ini, butiran mereka yang membeli kit ujian kendiri Covid-19 dari farmasi direkod dan segelintir ahli farmasi membuat panggilan susulan untuk memeriksa keputusan ujian.
“Menghubungi seseorang boleh membebankan ahli farmasi. Lebih baik ada sistem bersepadu di mana setiap kit dilengkapi kod dan keputusan dapat dianalisis melalui MySejahtera.
Aplikasi yang digunakan untuk pengesanan lentivirus, di mana gambar kit ujian diambil menggunakan telefon dan diproses.“Telefon anda kemudian mengesan sama ada (keputusan) positif atau negatif. Konsepnya serupa dengan yang digunakan dalam banyak kit ujian pantas virus yang tersedia secara komersial menggunakan aplikasi telefon pintar.
“Setelah maklumat berada dalam sistem, sukarelawan di Pusat Penilaian Covid boleh menelefon untuk mendapatkan maklumat lanjut,” katanya, sambil menambah, penting bagi setiap orang untuk melaporkan keputusan ujian Covid-19 di MySejahtera, walaupun ia negatif.
Menurut Kumitaa, aplikasi MySejahtera dapat digunakan untuk memuat naik keputusan dan bot sembang dapat bertanyakan soalan lanjut kepada pengguna.
Baru-baru ini, Ahli Parlimen Bandar Kuching Dr Kelvin Yii menggesa kerajaan agar menggalakkan orang ramai melaporkan keputusan ujian kendiri dengan memberi rebat, dan idea ini disokong Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/09/guna-kod-qr-pada-kit-ujian-kendiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Lengkap Dos Vaksin Boleh Teman Isteri Bersalin Perlu Jalani Ujian Covid Negatif

Suami Lengkap Dos Vaksin Boleh Teman Isteri Bersalin Perlu Jalani Ujian Covid Negatif

papar berkaitan - pada 27/9/2021 - jumlah : 278 hits
Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin telah mengumumkan bahawa para suami yang telah lengkap dos vaksinasi boleh menemani isteri mereka dalam bilik bersalin tidak lama lagi Berita ini disampaikan oleh KJ dalam sebuah tweet terkini sebentar ta...
Tiada Bukti Suplemen Cegah Rawat Covid 19 Kata Pakar

Tiada Bukti Suplemen Cegah Rawat Covid 19 Kata Pakar

papar berkaitan - pada 23/9/2021 - jumlah : 133 hits
September 23 2021 Menurut pakar nutrisi bagi kebanyakan orang yang mengamalkan diet seimbang dan sihat suplemen adalah tidak diperlukan walaupun semasa pandemik Covid 19 KOTA KINABALU Tiada bukti klinikal yang menunjukkan keberkesanan suple...
Cara Guna Test Kit Covid Air Liur

Cara Guna Test Kit Covid Air Liur

papar berkaitan - pada 26/9/2021 - jumlah : 426 hits
Nak buat test Covid Ini cara guna test kit covid air liur yang lebih mudah tidak sakit kan lubang hidung serta boleh di buat sendiri di rumah tanpa perlu ke klinik kesihatan terdekat dengan rumah anda Untuk buat test sendiri ini sebenar nya...
Kit Ujian Kendiri Oximeter Untuk Keluarga B40

Kit Ujian Kendiri Oximeter Untuk Keluarga B40

papar berkaitan - pada 19/9/2021 - jumlah : 184 hits
Ismail Sabri Yaakob berkata pemberian PPC buat masa ini akan dimulakan dengan penerima Bantuan Prihatin Rakyat yang sudah berkeluarga PETALING JAYA Putrajaya akan menyediakan Pakej Penjagaan Covid 19 kepada keluarga B40 membabitkan peruntuk...
Pelajar Meninggal Dunia Disahkan Negatif Covid 19

Pelajar Meninggal Dunia Disahkan Negatif Covid 19

papar berkaitan - pada 30/9/2021 - jumlah : 201 hits
Gambar hiasan Pelajar perempuan meninggal dunia tidak dijangkiti Covid 19 SUNGAI PETANI Pelajar perempuan yang didakwa meninggal dunia berpunca daripada suntikan vaksin COVID 19 didapati bebas daripada virus itu Pengarah Jabatan Kesihatan N...
Ph Kekal Jadi Pembangkang Walaupun Sain Mou Dengan Kerajaan Kata Fahmi

Ph Kekal Jadi Pembangkang Walaupun Sain Mou Dengan Kerajaan Kata Fahmi

papar berkaitan - pada 14/9/2021 - jumlah : 404 hits
September 14 2021 Antara perkara disepakati kerajaan dan Pakatan Harapan dalam memorandum persefahaman termasuk tidak membubarkan Parlimen hingga 31 Julai tahun depan menurut Pengarah Komunikasi PKR Fahmi Fadzil Dalam catatan di Twitter Ahl...
Frontliner Kongsi Kesan Kesihatan Mental Disebabkan Covid 19 Khuatir Natijah Lebih Buruk Menunggu

Frontliner Kongsi Kesan Kesihatan Mental Disebabkan Covid 19 Khuatir Natijah Lebih Buruk Menunggu

papar berkaitan - pada 20/9/2021 - jumlah : 193 hits
Gambar hiasan BERNAMAPixGambar hiasan BERNAMAPix Gelombang keempat penularan Covid 19 di negara ini yang bermula pada Jun lepas merupakan yang terburuk setakat ini apabila ribuan nyawa menjadi korban dan bagi pakar patologi forensik Dr Nur ...
Situasi Covid 19 Di Sabah Bertambah Baik Kata Masidi

Situasi Covid 19 Di Sabah Bertambah Baik Kata Masidi

papar berkaitan - pada 2/10/2021 - jumlah : 216 hits
Foto Bernama 872 kes baharu Covid 19 di Sabah hari ini 15 daerah catat penurunan kes Kota Kinabalu Situasi Covid 19 di Sabah nampaknya bertambah baik berdasarkan trend penurunan jangkitan harian kata Masidi Manjun Sabah merekodkan 872 kes b...
Siswazah Kerja Tak Setaraf Kelayakan Mangsa Dasar Kerajaan Kata Pakar

Siswazah Kerja Tak Setaraf Kelayakan Mangsa Dasar Kerajaan Kata Pakar

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 263 hits
Pakar ekonomi berpendapat kerajaan mesti mewujudkan persekitaran pasaran kerja yang betul untuk syarikat syarikat membuat pelaburan PETALING JAYA Seorang ahli ekonomi menyalahkan kerajaan atas kesukaran siswazah mendapatkan pekerjaan yang s...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte