Guan Eng Suka Menipu Dalam Dewan Rakyat Kenapa Speaker Kata Tiada Apa Apa




Guan Eng Suka Menipu Dalam Dewan Rakyat… Kenapa Speaker Kata Tiada Apa-apa? Bidas Dr Shamsul
Bukan sahaja isu wang tuntutan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) sahaja Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berbohong dalam Dewan Rakyat, bidas Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah.
Tegasnya, banyak lagi perkara yang dibohongi oleh Guan Eng ketika sidang Parlimen antaranya mengenai dongengan hutang negara.
“Sebenarnya dalam Dewan Rakyat, bukan pasal GST sahaja dia berbohong, berkali-kali dia bohong macam-macam pembohongan dia buat. Bukan sahaja dia tapi Mujahid (Datuk Seri Dr Mujahid Yusuf Rawa – Menteri Di Jabatan Perdana Menteri), Menteri Luar (Datuk Saifudin Abdullah) pun tipu.
“Kalau zaman Barisan Nasional (BN) kalau wakil rakyat atau menteri menipu pasti kena bawa ke Jawatankuasa Pilihan Khas. Tetapi hari ini tidak berlaku, bila Guan Eng tipu mengenai wang tuntutan GST, speaker tidak mahu ambil tindakan dengan alasan tidak ada perkara-perkara yang menjadi kesalahan sewaktu Guan Eng bercakap.
“Kita pun hairan pasal apa dia tak berani ambil tindakan, rupa-rupanya anak dia Setiausaha Akhbar kepada Guan Eng,” kata Dr Shamsul ketika berucap merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Sekijang di sini, petang semalam.
Turut hadir, Ketua UMNO Bahagian Sekijang, Datuk Dr Baharom Mohamed, Ketua UMNO Bahagian Labis, Azhar Ibrahim dan Ketua UMNO Bahagian Segamat, Datuk Zahari Sarip.
Hadir sama kepimpinan parti-parti komponen BN dari MCA dan MIC serta MyPPP dan PAS Kawasan Sekijang.
Pada Ogos tahun lalu, Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan menuduh BN merompak RM19 bilion wang tuntutan GST tetapi hasil dapatan Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) mendedahkan tiada kehilangan wang seperti yang didakwa oleh Guan Eng.
Tambahnya, pembohongan Guan Eng yang juga Setiausaha Agung Dap mengenai hutang negara adalah semata-mata mahu memburukkan kerajaan terdahulu, BN.
“Hutang negara kita (semasa BN) adalah RM686 bilion sahaja, sesiapa sahaja boleh akses dan tengok jumlah hutang itu tapi terang-terang Guan Eng tipu hanya semata-mata nak tunjukkan UMNO, BN mewariskan negara ini dalam keadaan yang cukup teruk dengan hutang yang tinggi.
“Tapi dalam tempoh lebih setahun ini dia telah meningkatkan jumlah hutang negara tak kurang dari RM104 bilion.
“Saya percaya kalau amalan kewangan cara Guan Eng ini diteruskan tanpa bantahan dari kerajaan, pasti hutang akan mencecah RM1 trilion. Itu tidak termasuk wang yang diambil dari Petronas sebanyak RM82 bilion,” bidasnya lagi.
Dr Shamsul yang juga Ahli Parlimen Lenggong seterusnya berkata selain membuat hutang, kerajaan PH juga tidak berkeupayaan membawa pelabur masuk walaupun pelbagai negara dilawati oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Kenapa ini berlaku? Kerana kerajaan PH tiada keupayaan untuk mewujudkan keyakinan kalangan pelbagai pihak, pelabur tidak berani masuk.
“Nak melabur macamana.. Tun Mahathir pergi ke Jepun, China, Amerika Syarikat, Pakistan.. satu negarapun tak mahu melabur ke negara ini.
“Pergi ke Jepun bukan bawa balik pelaburan. Ini bukan bohong, boleh tengok dalam rekod, yang dibawa balik ialah Bon Samurai, hutang RM7.6 bilion bersamaan lebih kurang 200 bilion yen,” nya.
Lebih mendukacitakan kesalnya, PH juga galak menjual aset-aset negara.
“Yang lebih mendukacitakan kita, dia jual syarikat negara kita, IHH Healthcare Berhad di bawah Khazanah Nasional Berhad syarikat yang cukup besar bertaraf antarabangsa dalam bidang perubatan berbelas hospital di Turki, di Singapura.
“Bukan itu sahaja, di Filipina BDO Unibank dijual dengan harga RM415 juta kepada individu yang namanya tidak dinyatakan sebagaimana yang dilaporkan oleh majalah kewangan antarabangsa,” ujarnya. – Media UMNO




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/07/21/guan-eng-suka-menipu-dalam-dewan-rakyat-kenapa-speaker-kata-tiada-apa-apa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Speaker Dewan Rakyat Sahkan Anaknya Kakitangan Lim Guan Eng

Speaker Dewan Rakyat Sahkan Anaknya Kakitangan Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 436 hits
Pembangkang hari ini mempersoalkan sikap tidak memihak Mohamad Ariff Md Yusof selepas speaker Dewan Rakyat itu mengakui bahawa anak lelakinya merupakan setiausaha akhbar Menteri Kewangan Lim Guan Eng Ketua Pembangkang Ismail Sabri Yaakob be...
Guan Eng Fitnah Dan Berbohong Dalam Dewan Rakyat

Guan Eng Fitnah Dan Berbohong Dalam Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 187 hits
Lim Guan Eng terbukti menfitnah dan berbohong dalam Dewan Rakyat Ini perkara serius dan dibuktikan melalui Laporan PAC yang dibentangkan dalam Dewan Rakyat semalam 15 7 2019 Malah rumusan Audit menyatakan hanya RM5 06 bilion yang telah disa...
Tipu Dewan Rakyat Kerajaan Ph Amal Rule Of Law Atau Rule Of Guan Eng

Tipu Dewan Rakyat Kerajaan Ph Amal Rule Of Law Atau Rule Of Guan Eng

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 275 hits
Kerajaan Pakatan Harapan layak digelar sebagai sebuah kerajaan kangaroo atau kerajaan yang gagal bidas Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak Tegasnya dalam hantaran di Facebook begitu juga PH jelas tidak patuh kepada p...
Lim Guan Eng Terbukti Menipu Dan Wajar Dikenakan Tindakan

Lim Guan Eng Terbukti Menipu Dan Wajar Dikenakan Tindakan

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 316 hits
oleh Dr Asyraf Wajdi Dusuki 15 Julai 20191 Jawatankuasa Kira Kira Wang pada hari ini mengesahkan tiada kehilangan wang kutipan Cukai Barangan dan Perkhidmatan akibat dirompak oleh Kerajaan BN yang lepas seperti yang didakwa oleh Menteri K
Usaha Baik Pulih Bendungan Sungai Melaka Dilaksana Segera Kata Guan Eng

Usaha Baik Pulih Bendungan Sungai Melaka Dilaksana Segera Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 243 hits
Usaha baik pulih bendungan Sungai Melaka dilaksana segera kata Guan Eng Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 20 Jul
Anak Speaker Setiausaha Akhbar Guan Eng Patut Tiada Tindakan

Anak Speaker Setiausaha Akhbar Guan Eng Patut Tiada Tindakan

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 255 hits
Zaman BN menteri yang menipu di bawa ke Jawatankuasa Pilihan Khas Ketua Penerangan UMNO Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah BANGI UMNO kesal tiada sebarang tindakan terhadap Menteri Kewangan Lim Guan Eng yang didakwa berbohong mengenai hasil kut...
Speaker Bans Usage Of The Word Robber In Dewan Rakyat

Speaker Bans Usage Of The Word Robber In Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 204 hits
PARLIAMENT Dewan Rakyat speaker Mohamad Ariff Md Yusof today ruled that the word robber commonly used by parliamentarians in reference in the 1MDB scandal is unparliamentary This followed opposition lawmakers pressing for a ruling on whethe...
Tindakan Hanya Diambil Terhadap Mereka Yang Guan Eng Tidak Suka Inikah Rule Of Law Ka Siong

Tindakan Hanya Diambil Terhadap Mereka Yang Guan Eng Tidak Suka Inikah Rule Of Law Ka Siong

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 374 hits
Agak terkejut juga bila Menteri Kewangan Lim Guan Eng kata kerajaan tak mampu untuk mengesahkan jumlah aset 1MDB Umum mengetahui bahawa nilai aset 1MDB adalah RM43 bilion jauh lebih tinggi daripada hutangnya Kenapa susah nak audit dan sahka...
Sitaan Wang Tak Sasar China Tetapi Terhadap Syarikat Kata Guan Eng

Sitaan Wang Tak Sasar China Tetapi Terhadap Syarikat Kata Guan Eng

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 315 hits
Sitaan wang tak sasar China tetapi terhadap syarikat kata Guan Eng Dikemas kini 14 minit yang lalu Diterbitkan pada 17 Jul 2
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024