Glamping Di Lost World Of Tambun



Hi semua, assalamualaikum dan salam sejahtera.
Siapa di sini pernah dengar perkataan 'glamping'? Untuk pengetahuan anda, glamping bermaksud glamorous camping" iaitu camping secara mewah dan eksklusif.  Wahhh, menarik bukan? So jom kita baca lebih lanjut mengenai glamping ini.

Baru-baru ini I berkesempatan untuk mencuba glamping di salah sebuah taman tema terkemuka di Malaysia iaitu di Lost World of Tambun. Menariknya, tema yang ingin disampaikan ialah "A Five Billion Star Experience"! Jadi sudah pastinya mereka berhasrat untuk anda mencuba menginap di bawah bintang-bintang malam yang berkelipan. 
Selepas mencubanya sendiri, I dapat konklusikan sebab-sebab kenapa anda perlu mencuba Glamping di Lost World of Tambun! 

18 sebab kenapa anda perlu cuba Glamping di Lost World of Tambun :
1. SATU-SATUNYA DI MALAYSIA YANG MEMBERI PELUANG UNTUK MENGINAP DI TAMAN TEMA!

The first thing masa I sampai sini, I was like super excited sebab WOW kita tidur di dalam theme park! Bukan bishe-bishe ni! Korang pernah tak teringin nak tahu macamana agaknya taman tema pada waktu malam? Haa ini lah masanya untuk korang cuba tidur di taman tema. It is truly a life time experience!

2.SATU-SATUNYA DI MALAYSIA YANG MEMBENARKAN AKSES KE TAMAN TEMA SEHINGGA LARUT MALAM



3. AKSES MASUK KE THEME PARK SELAMA DUA HARI
Apa yang lagi best, sebagai guest glamping, anda berpeluang untuk masuk ke theme park selama dua hari, iaitu pada hari anda check in sehingga hari anda check out!
Walaupun masa check in mereka adalah pada pukul 2 petang, tetapi anda berpeluang untuk masuk ke taman tema seawal taman tema ini dibuka iaitu pada pukul 11 pagi! Anda juga boleh berada di taman tema ini sehingga taman tema ini ditutup pada hari anda check out. Best kannnn? Jadi korang boleh enjoy taman tema Lost World of Tambun sepuas-puasnya! Antara tarikan di The Lost World of Tambun ialah :
> Lost World Adventure Park (Glamping Zone)
> Lost World Water Park
> Lost World Hotsprings & Spa
> Lost World Amusement Park
> Lost World Tiger Valley
> Lost World Tin Valley
> Lost World Petting Zoo

Apa yang lebih menarik, sebagai guest glamping, korang boleh keluar masuk dari Lost World of Tambun pada bila-bila masa sahaja untuk keluar explore Ipoh, ataupun food hunt di Ipoh. Tiada masalah!


4. HARGA YANG SANGAT BERBALOI

Additional Pax Package Inclusive Of:
Hotel amenities.Breakfast at Garden Terrace.Theme Park Entrance for 2 days.

Jadi selepas membuat pengiraan, kami mendapati bahawa pakej yang ditawarkan sangat-sangat berbaloi! Yela cuba bayangkan, tiket taman tema untuk satu hari je pun sudah berharga RM 85 bagi yang mempunyai MYKAD manakala RM 117 tanpa MYKAD.
Jadi berikut merupakan pengiraan saya untuk yang mempunya MYKAD : 
Harga tiket taman tema untuk seorang :RM 85 X 2 hari = RM 170 
Harga taman tema untuk dua orang :RM 170 X 2 orang = RM 340
RM 618 (pakej untuk dua orang) - RM 340 (harga tiket dua orang) = RM 278 untuk experience glamping yang terdiri daripada :- Khemah 1 King Bed- Breakfast
Jadi seorang lebih kurang RM 139 sahaja untuk mencuba pengalaman ini!

5. BERPELUANG UNTUK MERASAI PENGALAMAN SEBENAR GLAMPING

Sebagai yang korang sedia maklum, glamping bermaksud glamorous camping, dan Lost World of Tambun telah berjaya menyampaikan maksud sebenar glamping! Memang menyelesakan, dan ekslusif kerana toiletries, towel semua disediakan! 



Selain itu, oleh kerana terdapat tilam yang empuk, maka korang dapat tidur dengan lena!
6. RUANG YANG BESAR DAN SELESA


Ini merupakan contoh king bed



7. TIADA NYAMUK YANG MENGGANGGU MALAM ANDA! 
For someone who is allergic to mosquitoes ( is there any words for it? haha), okay sebenarnya dari kecik, nyamuk memang suka betul kat I! Mesti banyak je nyamuk akan gigit I, padahal orang lain tak kena gigit seteruk I pon, so that's why I cakap I allergic nyamuk sebab I can sense nyamuk really quickly! Hahaha
So of course, I was expecting the same la, confirm ni kena gigit nyamuk. But to my delightful surprise, there was none! Tak kena gigit langsung! AND I PON TAK BAWAK MOSQUITO REPELLENT AT ALL! TWO THUMBS UP!!!

8. SUASANA MALAM YANG INDAH


Apa yang bestnya ialah di waktu malam memang cantik! Dihiasi dengan lampu fairy lights, kedudukan khemah bersebelahan tasik, memang sangat indah dan menenangkan!








9. TIDAK TERIKAT DENGAN PAKEJ 


Selain itu, I memang suka konsep pakej dia yang tidak membuatkan kita terikat dengan pakej yang mereka tawarkan, which is good. Yela, korang bebas untuk keluar masuk dari glamping site untuk pergi makan di bandar Ipoh, dan masuk semula ke Lost World of Tambun seperti biasa!
10. KESELAMATAN TERJAMIN KERANA DI AWASI 24 JAM 

Jangan bimbang kerana keselamatan anda sepanjang berada di sini akan terjamin kerana staff di sini akan menjaga anda selama 24 jam! Sekiranya ada berlaku kecemasan, boleh terus maklumkan kepada staff.

11. STAFF YANG SANGAT BAIK DAN PERAMAH!

Apa yang memang superbnya di sini ialah, staff Lost World of Tambun memang sangat baik dan peramah! Mereka sentiasa akan memberikan senyuman dan akan sering menolong kita. Memang terbaik!!

12. BILIK MANDI YANG UNIK 

Memandangkan ini merupakan glamping, sudah pastinya tiada bilik air yang disediakan di dalam khemah. Tetapi jangan khuatir kerana mereka menyediakan bilik air dan bilik mandi yang sangat selesa! 

Apa yang uniknya ialah, mereka menggabungkan elemen semula jadi dalam pembuatan bilik air ini, di samping berlatar belakangkan pokok-pokok yang berusia beribu tahun lamanya! 







Bilik mandi lelaki yang unik!


Bilik mandi wanita

13. BOLEH ADD ON BBQ / BAWA PERALATAN SENDIRI UNTUK MERASA PENGALAMAN CAMPING SEBENAR 

Untuk pengetahuan anda, terdapat add ons yang boleh anda pertimbangkan iaitu : 

Add-Ons:

BBQ set  + variety of food for every 2 pax (+RM120).Air Conditioner (+RM75).
Pakej kami termasuk add ons BBQ set dan memang apa yang boleh dikatakan ialah SYURGA MAKANAN kerana terdapat pelbagai makanan untuk dipanggang di atas BBQ seperti :
- ikan siakap besar- ayam yang sudah di-marinate dengan BBQ sos- dagin yang sudah di-marinate dengan BBQ sos- seafood - nasi goreng- salad- ubi kentang & keledek - marshmallow - buah-buahan- air mineral- air tin bergas







14. KEMUDAHAN BUGGY SEHINGGA KE CARPARK 

Khas untuk guest glamping, perkhidmatan buggy disediakan dan mereka akan menghantar serta mengambil dari ruangan parkir kereta sehingga ke tapak glamping eksklusif untuk anda! Jadi tidak perlu bersusah payah mengangkut bag kerana boleh menaiki buggy sahaja. Menarik!







15. PROSES CHECK IN DAN CHECK OUT YANG SENANG DAN MUDAH! 

Apa yang dae suka ialah proses check in dan check out nya sangat mudah. Anda hanya menandatangani dan wallahhhh anda sudah pun menjadi guest glamping! Sangat mudah kan?




16. NIKMATI AIR PANAS DI HOT SPRING LOST WORLD OF TAMBUN SECARA PERCUMA!

Yes you heard that right! Malam-malam korang boleh terus ke air panas hot spring di Lost World of Tambun untuk merendamkan badan dan menenangkan fikiran anda. Sangat relaxing!







17. ENTERTAINMENT DAN CHILL OUT HOUSE 
Selepas anda pulang dari hot spring, apa lagi yang boleh dibuat di tempat glamping? Jangan risau, kerana mereka mempunyai ruangan untuk chillex, jadi anda bolehlah bermain game ataupun memasak makanan ringan!



18. MAKANAN BREAKFAST YANG PELBAGAI 

Selepas tidur dengan lena, pastinya perut sudah lapar. Istimewanya di sini, makanan breakfast di sediakan berdekatan dengan pintu masuk taman tema Lost World of Tambun. Pilihan makanan juga pelbagai! Selepas anda bersarapan, bolehlah terus masuk ke taman tema untuk bermain di taman tema. Best kan?!






Jadi overall, dae memang sangat berpuas hati! Sekiranya diberi peluang, kami pasti akan datang lagi! 






Mereka kini dalam proses untuk membuat kabin di atas air. Wah pasti menarik ni! 
Dae dah senaraikan 18 sebab kenapa kena cuba glamping kan, jadi apa tunggu lagi, jom kita glamping di Lost World of Tambun!

DISCLAIMERThis is my honest review based on my personal experience at that moment. It might be different to your experiences in the future.

in collaboration with Lost World of Tambun



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.missdae.com/2019/08/glamping-di-lost-world-of-tambun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Undeciphered Writing Systems Of The Ancient World

10 Undeciphered Writing Systems Of The Ancient World

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 491 hits
10 Undeciphered Writing Systems of the Ancient WorldLanguage and the written word forms the basis of our everyday lives We rely on it for an incredible amount of information from checking the temperature and figuring out what s on televisio...
Swag Blossom And Mismis Local Products Aiming For The World Market

Swag Blossom And Mismis Local Products Aiming For The World Market

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 281 hits
When it comes to my facial body and hair care I am quite particular of the items I choose as I have sensitive skin There are products that agree with my skin but it rips my bank account every month So I keep on searching for good products t...
Infographic The World S Most Spectacular Train Journeys

Infographic The World S Most Spectacular Train Journeys

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 229 hits
The World s Most Spectacular Train JourneysDiscover some of the world s best train trips from the Orient Express to the Ghan Learn which routes offer the best sights and accommodation Source
As The World Panic Over 2019 Ncov Economic Minister Could Horse Around

As The World Panic Over 2019 Ncov Economic Minister Could Horse Around

papar berkaitan - pada 30/1/2020 - jumlah : 486 hits
It is the in the same vein as Tun Dr Mahathir s earlier in denial statement of the Wuhan Coronavirus virus epidemic to allow tourist from China in Economic Minister Datok Seri Mohamed Azmin Ali was equally in denial yesterday to say There w...
1 Februari Sebagai World Hijab Day Khusus Untuk Pemakaian Hijab Secara Global Jom Semua

1 Februari Sebagai World Hijab Day Khusus Untuk Pemakaian Hijab Secara Global Jom Semua

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 311 hits
World Hijab Day ini akan diperingati setiap tahun pada tarikh 1 Februari bertujuan untuk meminta masyarakat di seluruh dunia dari pelbagai latar belakang agama untuk mengenakan hijab pada hari tersebut small Cover image via Wisconsin Muslim...
Stadium Bukit Jalil And 9 Other Biggest Football Stadiums In The World

Stadium Bukit Jalil And 9 Other Biggest Football Stadiums In The World

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 229 hits
This is it The 10 biggest football stadiums in the world P S Malaysia made it on the list too img alt Avatar src https says com assets avatar avatar 51545ef90906598acaf982e18f04eb63 png img By Darian Goh 10 Sep 2014 12 45 PM Updated over 5 ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malaysia Bersedih Kehilangan 10 Wira Negara



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat