Gaji Rm1 000 Tanpa Slip Gaji Pun Boleh Beli Rumah Skim Jaminan Kredit Perumahan Sjkp 2020


Gaji RM1,000 Tanpa Slip Gaji Pun Boleh Beli Rumah Skim Jaminan Kredit Perumahan SJKP 2020 | Tahukah anda walaupun anda bergaji bersih RM1,000 sebulan, anda mampu membeli rumah sendiri di bawah Skim Jaminan Kredit Perumahan atau SJKP. Menarik kan?
Dan lebih menarik lagi, pemohon yang tiada penyata pendapatan bulanan seperti bekerja sebagai nelayan, petani, operator kilang, peniaga kecil, pemandu teksi, dan pekerja am masih berpeluang memiliki rumah pertama berharga RM300,000 ke bawah melalui SJKP!
Terbaru, Bank Muamalat telah melancarkan skim Smart Mortgage-SJKP menerusi peruntukkan sebanyak RM70 juta kepada 300 pelanggan yang akan menikmati pembiayaan 100% daripada harga belian.
Skim Jaminan Kredit Perumahan SJKP 2020 Baca juga: Syarat Permohonan Skim Perumahan Belia BSN MyHome 2020
TENTANG SJKP

Syarikat Jaminan Kredit Perumahan Berhad (SJKP Berhad) adalah syarikat milik penuh Menteri Kewangan, diperbadankan pada 6 Disember 2007.
Tujuan penubuhannya adalah bagi mengatasi masalah kesusahan yang dialami mereka yang tidak berpendapatan tetap, seperti petani dan peniaga kecil, bagi mendapatkan kemudahan kewangan bagi membeli rumah kediaman mereka.
Skim ini terbuka kepada semua warganegara Malaysia berumur 18 tahun ke atas.
Tempoh pembiayaan perumahan SJKP sama seperti bank iaitu 35 tahun atau usia peminjam 65 tahun, mana-mana yang terdahulu.
PROSES PERMOHONAN Proses permohonan / pendaftaran skim perumahan SJKP adalah seperti berikut:
1) Mengenalpasti rumah yang ingin dibeli dan mendapatkan dokumen berkaitan seperti draf perjanjian jual beli / resit bayaran tempahan.
2) Dapatkan surat pengesahan pendapatan daripada individu yang dibenarkan (Pegawai Kerajaan Kategori A, Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Penghulu atau wakil yang terpilih). Surat itu hendaklah menyatakan nama, nombor kad pengenalan, sumber pendapatan, purata pendapatan bulanan, tempat perniagaan dan tempoh berniaga. Sila dapatkan dua surat berasingan sekiranya kedua-dua suami dan isteri mempunyai sumber pendapatan berasingan. Untuk kakitangan bergaji, sila bawakan penyata gaji dan penyata EPF.
3) Menyediakan dokumen sokongan sumber pendapatan seperti penyata akaun simpanan, Lesen Perniagaan, Kad Pendaftaran Nelayan atau rumah geran tanah (untuk aktiviti pertanian) atau lain-lain dokumen sokongan aktiviti jual beli.
4) Sila bawa semua dokumen yang dinyatakan dan mohonlah pembiayaan perumahan dimana-mana cawangan institusi-institusi kewangan yang terdekat yang menyertai skim jaminan ini.
Antara institusi kewangan yang terlibat ialah :
Affin Bank Affin Islamic Agro Bank Alliance Bank Alliance Islamic Bank AmBank Group AmIslamic Bank Bank Islam BSN Bank Rakyat Hong Leong Bank Hong Leong Islamic Bank Maybank Maybank Islamic Bank Muamalat PERINGATAN : Permohonan mestilah dibuat di mana-mana cawangan institusi-institusi kewangan yang turut serta dalam skim ini dan bukan secara terus ke pejabat SJKP Berhad.
SYARAT KELAYAKAN Warganegara Malaysia berumur 18 tahun dan ke atas Berpendapatan tidak tetap seperti peniaga kecil, petani, pemandu teksi, nelayan dll atau berpendapatan tetap (tertakluk kepada RM200.0 juta yang pertama sahaja). Pinjaman bersama dibenarkan. Pembelian kali pertama rumah kediaman kos rendah / sederhana / mampu milik dan untuk didiami. Pembelian rumah kediaman baru/didalam pembinaan atau sedia ada atau lelongan. Pendapatan purata kasar minima RM1,000 sebulan. Mesti bermastautin di dalam lingkungan 20km daripada cawangan institusi kewangan tempat permohonan dibuat. Pembayaran bulanan kesemua pinjaman < 65% daripada pendapatan kasar. Rekod tunggakan CCRIS < 2 bulan bagi tempoh 12 bulan terkini. Tiada rekod-rekod negatif lain bagi tempoh 24 bulan terkini. Skim Jaminan Kredit Perumahan hanya sah untuk pembelian rumah kos rendah dan sederhana, sama ada sedang dibina atau telah siap, rumah sedia ada daripada penjual atau lelongan.
SJKP tidak menjamin pembiayaan perumahan untuk pembinaan rumah di atas tanah sendiri.
LIKE
The post Gaji RM1,000 Tanpa Slip Gaji Pun Boleh Beli Rumah Skim Jaminan Kredit Perumahan SJKP 2020 appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/rumah-skim-jaminan-kredit-perumahan-sjkp-2020/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Permohonan Sjkp 2020 Skim Jaminan Kredit Perumahan

Permohonan Sjkp 2020 Skim Jaminan Kredit Perumahan

papar berkaitan - pada 19/1/2020 - jumlah : 751 hits
Bagaimana cara permohonan SJKP 2020 SJKP atau Skim Jaminan Kredit Perumahan adalah satu dari cabang bantuan dari pihak kerajaan membantu rakyat untuk membeli rumah pertama dan Tahukah anda walaupun bergaji
Sjkp Skim Jaminan Kredit Perumahan

Sjkp Skim Jaminan Kredit Perumahan

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 555 hits
SJKP Skim Jaminan Kredit Perumahan Melalui Skim Jaminan Kredit Perumahan atau SKJP walaupun gaji bersih anda RM1000 anda mampu untuk membeli rumah sendiri Lebih menarik lagi bagi pemohon yang tidak mempunyai penyata pendapatan bulanan seper...
Berhenti Sekolah Darjah 6 Gaji Pertama Beli Lembu Kini Pendapatan Rm1 Juta Setahun

Berhenti Sekolah Darjah 6 Gaji Pertama Beli Lembu Kini Pendapatan Rm1 Juta Setahun

papar berkaitan - pada 5/1/2020 - jumlah : 320 hits
Rezeki orang berlainan rupa Cover image via Harian Metro Tak dinafikan bukan begitu mudah untuk memperoleh pekerjaan pada zaman sekarang Tidak kiralah anda mempunyai kelulusan apa sekalipun ia belum tentu menjamin peluang kerjaya kepada and...
Pgn Target Bangun 266 000 Jaringan Gas Rumah Tangga Di 2020

Pgn Target Bangun 266 000 Jaringan Gas Rumah Tangga Di 2020

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 255 hits
Selain itu PGN juga akan membangun Jargas Kita Mandiri dengan target 50 000 SR di 16 wilayah kota kabupaten
Mengaku Gaji Rm1 500 Tapi Rumah Besar Kereta Mewah Masih Nak Bantuan Sekolah

Mengaku Gaji Rm1 500 Tapi Rumah Besar Kereta Mewah Masih Nak Bantuan Sekolah

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 760 hits
Pelbagai ragam dilihat pada sesi persekolahan 2020 yang bermula sejak 2 Januari lalu Seperti biasa ada yang menangis apabila ditinggalkan ibu bapa tidur dalam kelas malah tidak kurang juga ramai yang teruja berkenalan dengan rakan baru Beri...
Syarat Permohonan Skim Perumahan Belia Bsn Myhome 2020

Syarat Permohonan Skim Perumahan Belia Bsn Myhome 2020

papar berkaitan - pada 15/1/2020 - jumlah : 706 hits
Syarat Permohonan Skim Perumahan Belia BSN MyHome 2020 Skim Perumahan Belia dikendalikan oleh Bank Simpanan Nasional mulai 1 Januari 2020 sehingga 31 Disember 2021 yang menawarkan jaminan pinjaman 10 peratus melalui Cagamas untuk membolehka...
Beli Rumah Dengan Sunway Properties Pada Tahun 2020

Beli Rumah Dengan Sunway Properties Pada Tahun 2020

papar berkaitan - pada 10/1/2020 - jumlah : 573 hits
Pada 7hb Januari 2020 yang lepas saya telah berkesempatan ke Majlis Sunway Property Business Update Media Briefing 2020 yang telah berlansung di Sunway GEOLake Sales Gallery Sunway GEO Avenue Ketika majlis ni Sunway Property telah mengumumk...
Kenaikan Harga Kereta Naik 2020 Sebanyak Rm15 000

Kenaikan Harga Kereta Naik 2020 Sebanyak Rm15 000

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 427 hits
SOURCE appeared first on Kenaikan Harga Kereta Naik 2020 Sebanyak RM15 000 Tahun 2020 ini boleh kami katakan meriah untuk industri automotif di Malaysia Mengapa Ini kerana Berdasarkan dapatan Mypt3 banyak model kereta yang bakal dilancarkan...
Orang Ramai Yang Layak Boleh Tebus E Tunai Rm30 Bermula 15 Januari 2020

Orang Ramai Yang Layak Boleh Tebus E Tunai Rm30 Bermula 15 Januari 2020

papar berkaitan - pada 8/1/2020 - jumlah : 537 hits
Pihak kerajaan telah membuat pembentangan Belanjawan 2020 berkenaan peruntukan Rm450 juta bagi insentif eTunai Rakyat Insentif tersebut telah diumumkan oleh Kementerian Kewangan di bawah Belanjawan 2020 untuk diagihkan kepada 15 juta rakyat...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly