Gagal Tu Banyak Kali Menangis Selepas Disahkan Hamil Lagi Siti Nurhaliza Kongsi Video Perjalanan Ivf


Perjalanan melalui Proses Persenyawaan In-Vitro (IVF) sememangnya tidak mudah. Ada yang berjaya mengesahkan kehamilan dengan jaya malah ada berdepan sebaliknya.
Bersempena hari lahirnya yang ke-42, penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza tampil berkongsi sebuah video perjalanan beliau melakukan rawatan IVF bagi mendapatkan kehamilan keduanya.

Menerusi saluran Youtube, Siti tampil berkongsi sebuah video berdurasi 16 minit. Pelbagai reaksi yang diterima peminat tidak kurang juga amat tersentuh hati dengan perkongsian Siti. Satu perjalanan yang cukup mendebarkan.
“Proses IVF ini sangat mendebarkan sebab saya pernah melaluinya beberapa kali, yang gagal tu banyak kali lah. Jadi bila kali kedua ini hati lebih berdebar-debar sebab tak tahu Allah masih kurniakan lagi tak peluang untuk hamil sekali lagi,”kata Siti berharap.

Kata Siti juga, pada awalnya rawatan yang dijalaninya berdepan sedikit masalah kerana kesan pembedahan dan pendarahan yang dialaminya ketika melahirkan Aafiyah.
“Saya berserah 50/50 sebab kali kedua nak masukkan baby pun ada dugaan dia.
“Saya akan masukkan embrio pada 14 Ogos, hari Jumaat. Proses kali ini lebih ringkas sebab baby memang dah sedia ada, “sama tarikh dengan Aafiyah, tinggal nak masukkan ke dalam rahim sahaja,” ceritanya lagi.

Berehat panjang selama 2 minggu
Selepas tempoh memasukkan embrio itu, akui Siti dia benar-benar menjaga dirinya dengan berehat sebanyak mungkin. Malah kata Siti lagi dia benar-benar menjaga pergerakkannya ketika berada di dalam rumah malah hanya berada di dalam bilik sahaja sepanjang tempoh itu.
“Dalam masa dua minggu selepas baby dimasukkan dalam rahim, saya kena hadkan pergerakan saya, berjalan walaupun dalam bilik, saya jalan pelan-pelan, kepit macam orang dalam pantang.

“Solat pun saya solat duduk, makanan pun saya minta hantarkan sahaja di bilik walaupun ada lif dalam rumah tapi saya pilih untuk duduk di bilik sahaja sepanjang tempoh itu.
“Saya juga tak makan pedas-pedas, tak makan makanan separuh masak dan inilah juga yang saya amalkan waktu saya mengandungkan Aafiyah dahulu,” kongsi Siti lagi.
Siti juga turut berkongsi beberapa hasil keputusan kit pengesan kehamilan yang dilakukannya setiap hari. Pun begitu, selagi ujian darah belum dilakukan kata Siti, dia masih lagi berteka teki. Dan akhirnya pada tanggal 14 September 2020, Siti sah mengandung selepas ujian darah dilakukan.

Sayunya melihat Siti yang terharu dan mengalirkan air mata dengan keputusan itu. Allah berikan rezeki sekali lagi untuk mengandung kali kedua.
“Sekarang bila ada cahaya mata dua orang, Alhamdulillah dah melengkapkan saya sebagai seorang ibu, ” kata Siti bersyukur.
Sehingga kini, video perjalanan kisah kehamilan itu menerima lebih 144,000 tontonan daripada seluruh peminat Siti.

Pastinya kelahiran adik Aafiyah pada sekitar April tahun ini ditunggu-tunggu seluruh peminat Siti.
Pada 1 Disember 2020 yang lalu, Siti dan suami tampil mengumumkan kehamilan keduanya yang ketika itu berusia empat bulan.
Artikel berkaitan: Alhamdulillah Dah Lengkap Sepasang, Siti Umum Bakal Dapat Anak Lelaki, Pilih Nama Bermula Muhammad A
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post “Gagal Tu Banyak Kali” Menangis Selepas Disahkan Hamil Lagi, Siti Nurhaliza Kongsi Video Perjalanan IVF! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/gagal-tu-banyak-kali-menangis-selepas-disahkan-hamil-lagi-siti-nurhaliza-kongsi-video-perjalanan-ivf/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Dedah Lebih Banyak Menangis Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Proses Ivf Anak Kedua

Hiburan Dedah Lebih Banyak Menangis Siti Nurhaliza Kongsi Pengalaman Proses Ivf Anak Kedua

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 553 hits
Umum mengetahui bahawa penyanyi No1 Malaysia Datuk Seri Siti Nurhaliza kini sedang hamil anak kedua hasil daripada rawatan kesuburan In Vitro Fertilisation Sempena hari lahirnya yang ke 42 Siti telah berkongsi proses rawatan tersebut dengan...
Siti Nurhaliza Takhta Dunia Chord

Siti Nurhaliza Takhta Dunia Chord

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 301 hits
Em Bm Em Em BJangan bicara sembarang kata B EmKata terlarang simpan di dada Am D GHendaklah sedar saling menjaga Am BAgar tak luka sesama kitaB ohhhEm ohhhEIndahnya dunia BKetika tiada lagi hitamBohhhBPutihkan jiwaku jiwamu EmAgar tiada den...
Hiburan Bekas Suami Datuk Seri Vida Gagal Dapat Hak Lawatan Cik B Kongsi Akan Hubungi Ayah Apabila Sudah Bersedia

Hiburan Bekas Suami Datuk Seri Vida Gagal Dapat Hak Lawatan Cik B Kongsi Akan Hubungi Ayah Apabila Sudah Bersedia

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 597 hits
Lega itulah perasaan usahawan wanita terkenal Datuk Seri Vida apabila menerima keputusan mahkamah yang memutuskan bekas suaminya Mohd Amin Yasin gagal mendapatkan hak hadanah bagi bertemu dengan dua orang anaknya Tambahan pula wanita itu le...
15 Persembahan Terbaik Dato Sri Siti Nurhaliza Sepanjang Zaman

15 Persembahan Terbaik Dato Sri Siti Nurhaliza Sepanjang Zaman

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 471 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraSelamat Ulang Tahun Kelahiran ke 42 buat penyanyi No 1 Malaysia Dato Sri Siti Nurhaliza binti Tarudin Semoga sentiasa dikurniakan rezeki yang melimpah ruah kesihatan dan keluarga yang baik baik belaka Semo...
Mayat Suami Hanyut Selepas Selamatkan Isteri Hamil Ditemui

Mayat Suami Hanyut Selepas Selamatkan Isteri Hamil Ditemui

papar berkaitan - pada 5/1/2021 - jumlah : 522 hits
46 total views 46 views today Usaha mencari seorang lelaki yang dikenali sebagai Md Rajihan Junaidi akhirnya sudah berakhir apabila mayat mangsa ditemui lemas di Batu 18 Jalan Kluang Mersing semalam Menerusi laporan Berita Harian mayat Md R...
Takhta Dunia Dato Sri Siti Nurhaliza

Takhta Dunia Dato Sri Siti Nurhaliza

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 576 hits
Takhta Dunia tajuk single terbaru Dato Sri Siti Nurhaliza dalam album ManifestaSITI2020 sebagai pembuka tahun 2021 Lagu dan lirik ciptaan komposer terkenal Indonesia iaitu Ryan Kyoto Video Muzik rasmi Takhta Dunia sudah pun dilancarkan sema...
Muat Naik Foto Sendiri Ameera Khan Di Kecam Lagi Kali Ini Memang Harimau Menangis

Muat Naik Foto Sendiri Ameera Khan Di Kecam Lagi Kali Ini Memang Harimau Menangis

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 313 hits
Terdahulu kecoh di laman sosial mengenai permohonan cap dagangan Daging Harimau Menangis keluaran Noor Khan Enterprise milik ibu Neelofa Noor Kartini Noor Mohamed Isu tersebut bermula apabila permohonan Noor Kartini untuk mendapatkan cap da...
Banyak Kali Dikecewakan Kini Wanita Ini Bahagia Kahwin Lelaki Pakistan

Banyak Kali Dikecewakan Kini Wanita Ini Bahagia Kahwin Lelaki Pakistan

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 1627 hits
Bagi sesetengah orang mereka cenderung mencari jodoh yang sama bangsa dan juga negara Namun jika sudah ditakdirkan jodoh siapalah manusia untuk mengubah takdir Tuhan Sesungguhnya bukan rupa atau kenegaraan yang menjadi penentu Asalkan dapat...
Pengusaha Kafe Tersohor Kongsi Ilmu Ini Bahagian Daging Orang Siam Panggil Daging Harimau Menangis

Pengusaha Kafe Tersohor Kongsi Ilmu Ini Bahagian Daging Orang Siam Panggil Daging Harimau Menangis

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 447 hits
Daging Harimau Menangis Salah satu sajian daging panggang yang dinikmati bersama sos istimewa Hangat diperkatakan sejak akhir akhir ini berikutan ada isu melibatkan jenama Daging Harimau Menangis Jika dilihat pada bahagian bahagian pada see...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord