Gagal Letakkan Hasni Sebagai Mb Tanda Kegagalan Umno Lupakan Dulu Nak Desak Pru Segera




 Apa pun situasinya, perkembangan mutakhir yang memperlihatkan Hasni Mohamad besar kemungkinan tidak dilantik semula sebagai Menteri Besar Johor adalah suatu kegagalan buat UMNO.
Di sebalik Hasni diletakkan sebagai “poster boy” BN yang mana ia merupakan janji kepada rakyat bahawa beliaulah Menteri Besar Johor jika mandat diperolehi dalam PRN negeri baru-baru ini, seterusnya menyaksikan gabungan itu mampu menang 40 daripada 56 kerusi, gagal menunaikan janji tersebut merupakan kegagalan terhadap janji dan perjuangan yang telah diungkapkan.
Meskipun difahami kata akhir dalam perlantikan Menteri Besar adalah di tangan pihak istana, tetapi sebagai parti yang menang pilihan raya dengan mandat besar, UMNO seharusnya mampu mengurus hal ini dengan baik, sesuai dengan sistem Raja Berperlembagaan yang kita amalkan.
Dengan gagal menunaikan janji meletakkan semula Hasni, UMNO akan dilihat rakyat sebagai parti yang gagal dan tidak berpegang kepada janjinya sendiri.
Di mata rakyat, jika janji kepada Hasni pun tidak mampu ditunaikan, apakah deretan janji-janji lain kepada mereka mampu UMNO tunaikan?
Sebab itu, dalam hal ini, keputusan Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru, Shahrir Samad yang enggan hadir ke Perhimpunan Agung UMNO atau PAU bermula 16 Mac adalah wajar dan tepat.
Beliau dilaporkan malu untuk hadir berikutan kegagalan UMNO meletakkan semula Hasni sebagai Menteri Besar sebagaimana yang dijanjikan kepada rakyat sepanjang kempen PRN Johor.
Sepatutnya bukan saja Shahrir, bahkan semua pemimpin UMNO wajar berasa malu dan sekayaknya menukar PAU tahun ini menjadi majlis tahlil serta bacaan yassin.
Kemenangan besar di Johor dan perjuangan UMNO sudah tiada bermakna lagi.
Teriakan kemenangan dan rasa bangga berikutan kejayaan meraih kemenangan lebih dua pertiga dalam PRN Johor kini bertukar menjadi mimpi ngeri yang menyedihkan.
Mahu tidak mahu, Ahmad Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO harus memikul kegagalan ini dan sepatutnya turut berasa malu kerana gagal memastikan apa yang dijanji kepada rakyat dapat ditunaikan dengan sebaiknya.
Selepas ini, siapa mahu percaya kepada UMNO lagi?
Ia seumpama lain barang yang ditempah, tapi barang lain yang diperolehi.
Untuk itu, sudah tidak relevan lagi untuk UMNO terus mendesak Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob agar mengadakan PRU15 lebih awal, terutama melalui pentas PAU yang bakal berlangsung sehari dua lagi.
Berikutan kegagalan menunaikan janji di Johor itu, terus mendesak PRU15 diawalkan tidak lebih hanya mengundang cemuhan serta bahan ketawa rakyat terhadap UMNO.
Lupakanlah hasrat untuk mengadakan PRU awal, apalagi melalui desakan serta ucapan berapi-api perwakilan PAU yang khabarnya memang disusun rapi.
Sebaiknya, UMNO menggunakan pentas PAU kali ini untuk mengubati kegagalan menunaikan janji dalam perlantikan Menteri Besar Johor itu agar kepercayaan rakyat terus tidak terhakis menuju PRU15 yang seelok-eloknya diadakan pada tahun depan dan selepas pemilihan parti dilangsungkan terlebih dahulu. – ShahbudinHusin 15/03/2022.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/03/gagal-letakkan-hasni-sebagai-mb-tanda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Desak Pru Awal Umno Nak Tolak Ismail Sabri Atau Tok Mat Teringin Jadi Pm

Desak Pru Awal Umno Nak Tolak Ismail Sabri Atau Tok Mat Teringin Jadi Pm

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 128 hits
Kenyataan Timbalan Presiden UMNO Mohamad Hasan bahawa pihaknya akan terus mendesak PRU15 disegerakan tidak kira sama ada BN menang atau kalah dalam PRN Johor pada hakikatnya lebih menyerlahkan niat UMNO mahu mengenepikan Ismail Sabri Yaakob...
38 Akuan Berkanun Adun Gagal Letakkan Hasni Sebagai Mb

38 Akuan Berkanun Adun Gagal Letakkan Hasni Sebagai Mb

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 106 hits
ABDULLAH MAT ISA38 Akuan Berkanun ADUN Gagal Letakkan Hasni sebagai MB Usaha Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mengemukakan akuan berkanun 38 daripada 40 Ahli Dewan Undangan Negeri Johor menyokong pencalonan Hasni Mohammad sebagai Menteri Be...
Ron 97 Harga Kayangan Mana Marhaen Mampu Nak Guna Bila Kerajaan Gagal Ianya Menyerlahkan Kegagalan Dalam Semua Sektor

Ron 97 Harga Kayangan Mana Marhaen Mampu Nak Guna Bila Kerajaan Gagal Ianya Menyerlahkan Kegagalan Dalam Semua Sektor

papar berkaitan - pada 11/3/2022 - jumlah : 118 hits
Lebih ramai beralih guna RON95 selepas RON97 catat rekod tertinggi March 11 2022 Dengan kenaikan harga minyak mentah jumlah kos subsidi untuk RON95 dan diesel meningkat 10 kali ganda kata Tengku Zafrul Aziz PETALING JAYA Pemilik stesen miny...
Pau 2021 Kini Umno Bermusuh Dengan Semua Parti Mahu Pru 15 Segera

Pau 2021 Kini Umno Bermusuh Dengan Semua Parti Mahu Pru 15 Segera

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 163 hits
agendaily com20 3 2022Perhimpunan Agung UMNO 2021 Perhimpunan Agung UMNO 2021 melabuhkan tirainya hari ini dengan mengisytiharkan semua parti lawan adalah musuh mereka lebih malang lagi PAS yang dahulunya dianggap sahabat kini pun dianggap ...
Mat Hasan Nak Jadi Pm Pentingkan Agenda Peribadi Sebab Itu Desak Pru Awal

Mat Hasan Nak Jadi Pm Pentingkan Agenda Peribadi Sebab Itu Desak Pru Awal

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 124 hits
agendaily com17 3 2022Bekas ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Nazri Aziz Bercita cita besar mahu menjadi Perdana Menteri menjadi punca Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan terburu buru menggesa supaya Pilihan Raya Umum Ke 15 ...
Lobi Jawatan Mb Johor Biar Umno Menang Prn Dulu Hasni

Lobi Jawatan Mb Johor Biar Umno Menang Prn Dulu Hasni

papar berkaitan - pada 9/3/2022 - jumlah : 187 hits
Lobi Jawatan MB Johor Biar UMNO Menang PRN Dulu Hasni UMNO perlu memberi tumpuan untuk memenangi Pilihan Raya Negeri Johor terlebih dahulu sebelum membangkitkan mengenai pelantikan Menteri Besar Pengerusi Barisan Nasional Johor Datuk Hasni ...
Zahid Dalam Usaha Desak Pm Bubar Parlimen Ketika Umno Berhimpun Selepas Prn Johor

Zahid Dalam Usaha Desak Pm Bubar Parlimen Ketika Umno Berhimpun Selepas Prn Johor

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 133 hits
Ahmad Zahid Hamidi akan menggunakan Perhimpunan Agung Umno 2021 yang bermula hari ini untuk mendesak Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke 15 kata penganalisis Mereka berkat...
Pau 2021 Usul Segerakan Pru 15 Umno Akan Putuskan Malam Esok

Pau 2021 Usul Segerakan Pru 15 Umno Akan Putuskan Malam Esok

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 182 hits
Kita akan kumpul daripada lebih 190 bahagian katanya pada sidang media selepas merasmikan Perhimpunan Agung Wanita Pemuda dan Puteri UMNO 2021 di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia di sini malam ini KUALA LUMPUR UMNO akan memutuskan sama ad...
Menjelang Pru 15 Bn Umno Dilihat Langkah Kanan Berdepan Lawan

Menjelang Pru 15 Bn Umno Dilihat Langkah Kanan Berdepan Lawan

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 145 hits
SHAH ALAM Biarpun ramai pemerhati politik berpandangan faktor utama kemenangan besar UMNO dan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Negeri Johor disebabkan keberkesanan jentera parti membawa keluar hampir keseluruhan pengundi putih untuk mengu...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Lirik Lagu Sangkar Derita Oleh Haqiem Rusli

Rumah Maw Art Studio Seni Dan Kafe Moden Menarik Di Langkawi Kedah

Pelancaran Muzik Video Hening Rindu Marsha Milan

Kelantan Dua Penguat Kuasa Ambil Duit Rm23 000 Lepas Suspek Dadah

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Bukan Melayu Tak Perlu Takut