Gabungan Pas Umno Resipi Terbaik Menang Pru15


ROSLINDA HASHIM | 16 May 2019

ALOR SETAR - Pas Kedah menyokong sepenuhnya gambaran awal Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu Pas dan UMNO bergabung sebagai ‘resipi’ merebut kerusi pada pertembungan PRU15.

Pesuruhjayanya, Dr Ahmad Fakhruddin Sheikh Fakhrurazi berkata, gambaran awal itu juga memudahkan jentera pilihan raya dalam menyusun gerak kerja bersama menghadapi Pakatan Harapan (PH).

“Gambaran awal itu sebenarnya memudahkan jentera pilihan raya Pas menyusun gerak kerja yang lebih mantap dalam merealisasikan impian parti untuk menang PRU15.

"Kerjasama politik melalui kaedah ta'awun Pas dan UMNO itu ternyata menggugat kedudukan PH yang dilihat cuba melaga-lagakan pemimpin kedua-dua parti dengan membangkitkan isu basi seperti takfiri,” katanya kepada Sinar Harian di sini hari ini.

Pada Jumaat lalu, Abdul Hadi berkata, Pas dan UMNO akan bergabung menghadapi PH pada PRU15, pada majlis Badar Kubra dan Nuzul Quran di Kompleks Pas Kerdau.

Menurutnya, gabungan itu bakal menawan Putrajaya daripada PH memandangkan Pas dan UMNO sudah bersih dari pemimpin korup selepas beberapa individu bermasalah telah keluar parti dan menyertai PH.

Dalam pada itu, Ahmad Fakhruddin menasihatkan ahli dan penyokong kedua-dua parti itu tidak terpengaruh dengan dakyah pimpinan PH, malah lebih bersemangat mengatur program bersama dan turun padang memperjelas situasi politik kepada rakyat.

“Kerajaan PH sebenarnya cuba mengalih pandangan rakyat daripada memfokus kepada prestasi ekonomi negara yang menjunam selepas peralihan kuasa daripada pentadbiran terdahulu.

"Contohnya, hutang negara meningkat daripada RM686 bilion menjangkau RM700 bilion, nilai ringgit negara lemah serta penarafan pasaran saham bursa paling corot di Asia ketika ini,” katanya.

Menurutnya, PH juga dilihat terkial-kial berusaha menepis persepsi rakyat terhadap dakwaan gejala rasuah yang terpalit kalangan kepimpinan mereka.

“Ini ditambah pula dengan beberapa keputusan pusingan U yang terpaksa diambil kerajaan seperti isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan bebas tol yang nyata menghakis keyakinan rakyat terhadap mereka.

"Saya nak mengingatkan kerajaan PH supaya meningkatkan usaha untuk memenangi hati rakyat berbanding menuding jari mencari kesalahan pembangkang,” katanya.

Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/article/28365/BERITA/Politik/Gabungan-Pas-UMNO-resipi-terbaik-menang-PRU15

© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/05/gabungan-pas-umno-resipi-terbaik-menang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Melayu Bersatu Melalui Umno Pas Dikatakan Rasis Cina Bersatu Melalui Dap Apa Pula

Melayu Bersatu Melalui Umno Pas Dikatakan Rasis Cina Bersatu Melalui Dap Apa Pula

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 442 hits
KEMENANGAN Dap di PRK Parlimen Sandakan memang sudah dijangka Melihat kepada komposisi kaum di kawasan itu yang didominasi pengundi Cina kita memang sudah menjangkakan Dap akan menang Parti Bersatu Sabah bukan bersama Barisan Nasional lagi ...
Sudahkah Kerja Pembersihan Di Umno Dan Pas Selesai

Sudahkah Kerja Pembersihan Di Umno Dan Pas Selesai

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 239 hits
Apakah ada tanda pemimpin umno sekarang anti rasuah jijik rasuah jika diberi peluang semula memerintah itu persoalan pokok Soal umno akan menjaga kepentingan melayu dan Islam hanyalah retorik Apa yang mereka mampu kalau sendiri pun susah na...
Perjuangan Umno Pas Mempertahankan Perompak Perompak Negara Mahathir

Perjuangan Umno Pas Mempertahankan Perompak Perompak Negara Mahathir

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 423 hits
PUTRAJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa perjuangan mempertahankan Melayu dan Islam yang digerakkan oleh UMNO dan Pas tidak lain dari mempertahankan perompak perompak negara Perdana Menteri berkata pihak terbabit berharap jika Kerajaan Pa...
Umno Pas Bakal Bentuk Kerajaan Lebih Baik Daripada Ph Bn

Umno Pas Bakal Bentuk Kerajaan Lebih Baik Daripada Ph Bn

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 301 hits
ALOR SETAR 4 Mei 8211 Kerjasama UMNO dan Pas akan membentuk sebuah kerajaan masa depan yang bukan sahaja jauh lebih baik daripada Pakatan Harapan tetapi juga semasa pemerintahan 60 tahun Barisan Nasional Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf W
Hadi S Son In Law Explains Why He Revealed Pas Dedak Cartel Taking Umno Funds

Hadi S Son In Law Explains Why He Revealed Pas Dedak Cartel Taking Umno Funds

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 319 hits
PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang s son in law today explained that his public disclosure of an alleged cartel dedak or group within the Islamist party that purportedly took funds from former foe Umno was a pre emptive move Zaharudi...
Insya Allah Pas Dengan Umno Akan Bergabung

Insya Allah Pas Dengan Umno Akan Bergabung

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 292 hits
MALAYSIAKINI Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkata parti itu dan Umno akan bergabung menjelang PRU ke 15 nanti Kata Abdul Hadi usaha itu boleh berjaya kerana PAS dan Umno kini berada dalam keadaan bersih selepas beberapa individu bermasalah...
Terlalu Keras Melawan Akhirnya Pas Bergabung Dengan Umno

Terlalu Keras Melawan Akhirnya Pas Bergabung Dengan Umno

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 249 hits
Terlalu keras melawan akhirnya Pas bergabung dengan UmnoPosted By on May 15 2019ULASAN Maka tidak salah bila mana bekas Setiausaha Dewan Ulama Pas suatu masa dahulu dan juga Timbalan Pesuruhjaya Pas selepas dipecat daripada Pas memilih Umno...
Di Sebalik Perpaduwang Umno Pas

Di Sebalik Perpaduwang Umno Pas

papar berkaitan - pada 19/5/2019 - jumlah : 267 hits
Pada 17 Mei 2019Belum terlewat untuk saya mengucapkan setinggi tinggi tahniah di atas kemenangan Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Sandakan Dakwaan bahawa sokongan rakyat kepada PH semakin merosot adalah tidak benar dan kepu...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City