Frust Puas Berdiet Tapi Tak Kurus Kurus Meh Cuba Tip Ini Pula


Frust? Puas berdiet tapi tak kurus-kurus? Meh cuba tip ini pula! | Assalamualaikum wbt. Cikla agak masalah kurus ni boleh menjadi masalah sepanjang zaman. Haha. Mana taknya. Ada orang begitu risau kalau berat badannya naik. Nak-nak pula kalau jenis yang beratnya senang naik. Makan sikit, tapi MasyaAllah berat mencanak naik. Lepas tu, puas jugalah mencuba petua kuruskan badan, turunkan berat badan. Pantang dengar atau baca petua pasal ni semua dicubanya.
Bagi cikla, kita memang perlu mengawal berat badan sebab ia bukan hanya untuk nampak cantik tapi lebih kepada faktor kesihatan. Maklumlah, penyakit itu mungkin berpunca dari berat badan yang tak terkawal.
Mungkin ada sesetengahnya yang suka mengambil supplement untuk turunkan berat badan, walaupun sebenarnya ia tak digalakkan. Bukan apa, nanti takut kita terlalu bergantung kepada supplement tersebut. Kalau ambil, berat ok. Kalau stop, mulalah berat naik balik. Ia tidak natural. Itu belum lagi kesan sampingan yang mungkin wujud di kemudian hari.
Niat asal nak elak penyakit, tup-tup dapat penyakit lain pulak. Bak kata pepatah, keluar mulut harimau masuk mulut buaya. Huhu.
So, ada tip yang lebih bagus untuk kita menurunkan berat badan. Cikla aku, walaupun tip ini mungkin lambat menampakkan kesannya, tapi sekurang-kurangnya ia lebih sihat dan selamat.
Tip mudah mengurangkan berat badan secara sihat. Gambar diubahsuai dari carian Google. Frust? Puas berdiet tapi tak kurus-kurus? Meh cuba tip ini pula!
Berikut merupakan tip untuk mengurangkan berat badan lebih cepat dan sihat, InshaAllah :
Mengambil menu sarapan yang mengandungi kandungan protein yang tinggi. Kalau korang nak tau, dengan mengambil makanan sebegini, ia akan mengurangkan keinginan korang untuk mengambil makan yang berlebihan termasuklah pengambilan kalori sepanjang hari.
Apa yang paling bagus, elakkan mengambil minuman manis dan jus buah-buahan terutama yang di dalam kotak. Memang tinggi kandungan gulanya. Jus yang dibuat sendiri lebih bagus sebab kita boleh kawal penggunaan gula.
Meminum air setengah jam sebelum makan. Untuk pengetahuan korang, ada satu kajian yang menunjukkan bahawa dengan minum air setengah jam sebelum makan akan meningkatkan pengurangan berat badan sebanyak 44% sepanjang 3 Bulan. 
Wow, agak banyak juga tu kan?
Sebaiknya, pilih makanan bersifat 'friendly-weight loss'. Makanan tertentu adalah amat berguna untuk kehilangan lemak.
Frust? Puas berdiet tapi tak kurus-kurus? Meh cuba tip ini pula! Kredit Google. 
Mengambil makanan fiber serat larut. Ada kajian menunjukkan bahawa serat larut boleh mengurangkan lemak, terutama di kawasan perut. Contoh makanan tambahan serat adalah seperti Glucomannan juga boleh membantu.
Mengambil minuman kopi atau teh. Kalau korang memang seorang pengemar kopi atau peminum teh, memang sukalah kan. Kalau korang nak tau, kafein yang terkandung di dalam kopi dan teh boleh meningkatkan metabolisme badan kita sehingga 3 - 11%. 
Wah, boleh tahan banyak gak tu!
Semasa makan, makanlah dengan perlahan-lahan. Selain ia adalah sunnah yang boleh diamalkan, kalau korang nak tau dengan makan perlahan-lahan akan  membuatkan korang lebih merasa kenyang.
Semasa makan juga, gunakan pinggan yang lebih kecil. Ada kajian mengatakan bahawa bila kita menggunakan pinggan yang lebih kecil saiznya, secara automatik korang akan kurang makan. 
Tak percaya? Cubalah!
Pastikan korang mendapatkan tidur yang nyenyak dan lena setiap malam. Ini kerana, kalau korang kurang tidur ia menjadi salah satu penyebab utama kepada penambahan berat badan. So, 'jagalah' waktu tidur korang.
Kredit www.gayahidupsihat.com



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ciklapunyabelog.blogspot.com/2018/10/frust-puas-berdiet-tapi-tak-kurus-kurus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Hari Nak Makan Jajan Tak Bagi Mengamuk Tip Ini Mama Boleh Cuba Agar Anak Suka Makanan Sihat

Hari Hari Nak Makan Jajan Tak Bagi Mengamuk Tip Ini Mama Boleh Cuba Agar Anak Suka Makanan Sihat

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 595 hits
Anak kecil dan jajan atau snek kurang berkhasiat seolah olah tidak dapat dipisahkan Ibu mana yang tidak bimbang jika si manja gemar makan snek yang belum tentu kandungan nutrisinya Tambahan pula ada fakta yang menyatakan kanak kanak di Mala...
Ada Anak Kecil Aktif Tengah Melasak Lebih Dari Seorang Ibu Ayah Boleh Cuba Tip Ini Supaya Lebih Tenang Enjoy

Ada Anak Kecil Aktif Tengah Melasak Lebih Dari Seorang Ibu Ayah Boleh Cuba Tip Ini Supaya Lebih Tenang Enjoy

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 389 hits
Ketika anak sedang aktif dan tengah melasak nak menerokai masa shopping makan di luar boleh terbantut Dek kerana kerenah anak suasana tenang sukar dirasai malah boleh timbul konflik dan bermasam muka dengan pasangan pula bila anak anak meng...
Hai Jodoh Netizen Cuba Ngurat Anak Amelina Tidak Sangka Dah Besar Dan Cantik

Hai Jodoh Netizen Cuba Ngurat Anak Amelina Tidak Sangka Dah Besar Dan Cantik

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 1481 hits
Susulan entri Amelina yang meluahkan perasaan di Instagram beliau tentang bagaimana penerimaan anak anak beliau melihat kemunculan sensasi di pentas Gegar Vaganza 5 secara tiba tiba salah seorang yang memberi reaksi di ruangan komen adalah ...
Masak Ekspres Dengan Pes Tumis Homemade Mak Mak Sibuk Boleh Cuba Buat Stok

Masak Ekspres Dengan Pes Tumis Homemade Mak Mak Sibuk Boleh Cuba Buat Stok

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 719 hits
Ingin jimat masa di dapur dan tidak mahu berkincah semasa memasak Idea buat pes untuk seminggu ini mungkin boleh membantu Bahan sedia ada di dapur dan cara memasak pun mudah Jadi manfaatkan hujung minggu ini untuk sediakan pes tumis yang bo...
Perkongsian Menu Berasaskan Mangga Dari Chef Megat Sedap Boleh Cuba Ni

Perkongsian Menu Berasaskan Mangga Dari Chef Megat Sedap Boleh Cuba Ni

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 486 hits
Ini 4 Menu Berasaskan Mangga Perkongsian Dari Chef MegatMangga bukan hanya enak dimakan mentah dijadikan jus ataupun jeruk tetapi mangga juga enak diolah sebagai makanan Malah rasanya juga tidak mengecewakan enak dengan rasa masam manis Tak...
Kulit Lembut Selepas Cuba Zephyrine Selama Sebulan

Kulit Lembut Selepas Cuba Zephyrine Selama Sebulan

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 349 hits
KULIT LEMBUT SELEPAS CUBA ZEPHYRINE SELAMA SEBULAN Hai korang Seperti yang busyra janjikan dalam entri lepas berkaitan dengan Zephyrine busyra akan mencuba selama sebulan this product untuk beri feedback pada korang Memang ternyata kulit le...
Info Sihat Nak Rosakkan Buah Pinggang Boleh Cuba Cara Ini

Info Sihat Nak Rosakkan Buah Pinggang Boleh Cuba Cara Ini

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 728 hits
NAK ROSAKKAN BUAH PINGGANG BOLEH TRY CARA NI Ingat lagi pengalaman saya masa bertugas di klinik kencing manis dulu Dalam masa 2 tahun peningkatan bilangan pesakit diabetes naik lebih 2 kali ganda Serius memang berganda ganda dari tahun ke t...
5 Bisnes Modal Rendah Yang Anda Patut Cuba Pada 2018

5 Bisnes Modal Rendah Yang Anda Patut Cuba Pada 2018

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 368 hits
5 Bisnes Modal Rendah Yang Anda Patut Cuba Pada 2018 Selalu kita dengar kes kes orang diberhentikan kerja gaji OT dipotong majikan tak ada elaun dan lebih teruk ada yang diberhentikan begitu saja oleh syarikat kerana kemampuan majikan yang ...
Gagal Pikat Pelajar Guru Cuba Kelar Leher

Gagal Pikat Pelajar Guru Cuba Kelar Leher

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 388 hits
Guru terbabit mengajar di Sekolah Tinggi Rockwell di Bangarupeta FOTO NDTV HYDERABAD INDIA Gara gara usaha memikat pelajarnya tidak dilayan seorang guru lelaki bertindak menyerang dan cuba mengelar leher pelajar terbabit Dalam kejadian di d...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Rahsia Katil Homestay Bonda Banda Hilir Melaka

Kembali Menulis

Lagu Popular Thailand Tahun 2024

Starting Somewhere

Ktm Kenalkan 4 Model Motosikal Duke Sempena Ulangtahun Ke 30

Sambutan Ulang Tahun Ke 30 Dan Pelancaran 4 Model Motosikal Ktm Duke