Fam Laksana Piagam Suparimau Semua Akademi Bola Sepak


KUALA LUMPUR, 1 OGOS: Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memulakan pelaksanaan piagam akar umbi, dikenali sebagai Piagam SupaRimau FAM dengan hasrat untuk meningkatkan taraf akademi bola sepak negara.
Piagam SupaRimau FAM bertujuan mendorong penyertaan yang lebih besar dalam kalangan akademi bola sepak di Malaysia , sejajar dengan Peta Hala Tuju F:30.
Menurut FAM, Piagam SupaRimau juga menyokong akademi yang menyediakan aktiviti akar umbi berkualiti serta melabur dalam latihan dan pendidikan pemain muda berpotensi tinggi melalui bentuk penghargaan, sekiranya pemain mereka menjadi profesional.
“Ini adalah satu inisiatif dan komitmen FAM untuk meluaskan penyertaan di peringkat akar umbi, sekali gus memajukan peranan akademi mengikut kualiti aktiviti yang dilaksanakan,” kata Pesiden FAM Datuk Hamidin Mohd Amin dalam kenyataan semalam.
Piagam SupaRimau FAM mempunyai akreditasi dan proses penilaian yang bertujuan untuk menyeragamkan proses penstrukturan akademi.
Piagam SupaRimau FAM perlu memenuhi lima kriteria khas iaitu kepimpinan, perancangan, kemudahan, pertandingan akar umbi dan pendidikan untuk mencapai status ahli Piagam SupaRimau FAM.
Piagam SupaRimau FAM dibezakan melalui tiga tahap ahli iaitu Gangsa (asas) yang menekankan pada asas yang kuat untuk pertumbuhan masa depan, manakala Perak (maju) pula mementingkan kelestarian dan pembangunan dan Emas (penanda aras) memfokus pada pertumbuhan dan pengekalan bilangan pemain dan program.
Akademi bola sepak yang berminat boleh mendaftar bersertakan dokumen lengkap untuk dinilai oleh pihak FAM.
Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Teknikal dan Pembangunan Bola Sepak Belia FAM, Datuk Subahan Kamal berkata FAM menerima sebanyak 250 permohonan daripada akademi bagi proses pendaftaran dan penialaian seterusnya.
“Kami menggalakkan semua akademi bola sepak di tanah air untuk berdaftar dengan Piagam SupaRimau FAM, untuk membolehkan ahli menikmati banyak kelebihan yang istimewa,” kata Subahan yang juga Timbalan Presiden FAM.
Antara kelebihan yang diberikan adalah:
Akreditasi – Membolehkan akademi bola sepak menggunakan Piagam untuk tujuan promosi, dengan mendapat pengiktirafan daripada FAM.
Liga SupaRiamu – Akademi layak untuk menyertai Liga Akar Umbi FAM yang menyediakan persaingan menyeluruh dan mencorak perjalanan kerjaya pemain.
Pampasan Latihan Pemain – Akademi yang melabur dalam latihan dan pendidikan pemain muda diberi pampasan sekiranya salah satu pemainnya berjaya menjadi profesional. (Polisi berkuat kuasa pada tahun 2021. Butiran diterbitkan dalam masa terdekat)
Keistimewaan Keahlian – Faedah istimewa dan menarik untuk semua jurulatih dan pemain akademi akar umbi bersama rakan premium FAM SupaRimau.
-BERNAMA

Free IPTV @5tr0kk +500 Channel


Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsemput.blogspot.com/2020/07/fam-laksana-piagam-suparimau-semua.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gelagat Wanita Main Bola Sepak Pakai Kain Pelikat Power Tul

Gelagat Wanita Main Bola Sepak Pakai Kain Pelikat Power Tul

papar berkaitan - pada 4/8/2020 - jumlah : 340 hits
Dalam acara sukaneka kadang kadang ada pertandingan bola sepak dengan pelbagai gaya lucu Salah satunya pemain perlu memakai kain pelikat atau pun kain batik Ia digelar permainan bola sepak kampung dan peraturan permainannya agak longgar dar...
Karier Memukau Iker Casillas Terpahat Dalam Lipatan Sejarah Bola Sepak Dunia

Karier Memukau Iker Casillas Terpahat Dalam Lipatan Sejarah Bola Sepak Dunia

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 202 hits
Penjaga gol legenda Sepanyol Iker Casillas secara rasmi telah mengumumkan persaraannya di pentas bola sepak profesional menerusi laman sosial peribadi miliknya sebentar tadi Berusia 39 tahun Casillas sebelum ini yang masih aktif beraksi ber...
Bola Sepak Di Asia Dijangka Pulih Berperingkat Hamidin

Bola Sepak Di Asia Dijangka Pulih Berperingkat Hamidin

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 242 hits
KUALA LUMPUR 23 JULAI Industri bola sepak di Asia dijangka pulih secara berperingkat dalam tempoh satu atau dua tahun bergantung kepada kadar negara yang terkesan dengan penularan Covid 19 Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia Datuk Hamidi...
Semua Yang Baik Dari Tuhan Bukan Sawit Sahaja

Semua Yang Baik Dari Tuhan Bukan Sawit Sahaja

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 223 hits
Saya telah bergerak untuk mengubah kempen itu kepada yang lebih baik insya Allah namanya iaitu Sawit Anugerah Tuhan Jawab Khairuddin Dalam pada itu Hanipa mengalu alukan penukaran cogankata untuk tujuan kempen tetapi mesti dilakukan dengan ...
Semua Rakyat Malaysia Anda Jangan Leka Covid Menyerang Kembali Jika Tidak Berhati Hati

Semua Rakyat Malaysia Anda Jangan Leka Covid Menyerang Kembali Jika Tidak Berhati Hati

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 225 hits
Dari Dr Noor Hisham Semoga kita ambil maklum tentang keadaan semasa COVID 19 24 Julai 2020 Daripada 21 kes baharu yang dilaporkan hari ini 5 kes adalah kes import yang telah mendapat jangkitan di luar negara yang melibatkan 3 warganegara Ma...
Sahkan Pkpu Kcn Damai Hakim Minta Semua Pihak Hormati Putusan

Sahkan Pkpu Kcn Damai Hakim Minta Semua Pihak Hormati Putusan

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 190 hits
Majelis Hakim Pengadilan Niaga Robert membacakan pertimbangan majelis terkait perjanjian perdamaian yang telah disepakati antara debitur KCN dengan para kreditur sesuai syarat dan ketentuan Sehingga tidak ada alasan majelis hakim untuk meng...
Tak Perlu Bandingkan Anak Sendiri Dengan Anak Orang Lain Dia Adalah Dia Semua Pandai

Tak Perlu Bandingkan Anak Sendiri Dengan Anak Orang Lain Dia Adalah Dia Semua Pandai

papar berkaitan - pada 25/7/2020 - jumlah : 252 hits
Hentikan budaya membanding bandingkan anak orang dengan anak kita Sepatutnya ibu bapa perlu meyakinkan anak anak dan menghargainya dengan cara didikan keluarga kita Namun masyarakat kita ada satu budaya yang menjadikan anak orang lain sebag...
Tommy Sapu Semua Kami Diheret Ke Mahkamah Dan Hampir Bunuh Diri

Tommy Sapu Semua Kami Diheret Ke Mahkamah Dan Hampir Bunuh Diri

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 227 hits
Tekanan kewangan boleh membuatkan seseorang itu hilang pertimbangan Seorang pemandu lori yang mendakwa menjadi mangsa penipuan pinjaman bank dan berdepan kes mahkamah berkata dia pernah merancang untuk membunuh diri M Arumugam 42 mendakwa d...
Who Vaksin Covid 19 Untuk Semua Orang

Who Vaksin Covid 19 Untuk Semua Orang

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 218 hits
Badan Kesehatan Dunia mengatakan penggunaan pertama vaksin COVID 19 belum bisa digunakan hingga awal tahun 2021 meskipun para peneliti membuat kemajuan yang baik dalam mengembangkan vaksin corona
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor