Exhibition Our Sanrio Times Malaysia Di Quill City Mall Kl




SANRIO membawa adik-adik dan peminat karakter Sanrio dan Hello Kitty  & Rakan-Rakan ke Malaysia. Pastinya adik-adik akan teruja melihat pelbagai karakter yang dipamerkan oleh  Sanrio di Pameran OUR SANRIO TIMES yang kini dipamerkan di Quill  City Mall Kuala Lumpur. Jom baca sampai habis kalau nak tau apa yang ada di Sanrio.



Sempena musim perayaan ketika Cuti Krimas, Tahun Baru dan Tahun Baru Cina dan cuti sekolah, adik-adik bolehlah mengajak ibubapa untuk berkunjung ke pameran tersebut yang telah dilanjutkan dari 24 Nov 2018 hingga 17 Febuary 2019. Jadi adik-adik dan rakan-rakan bersama keluarga datang memeriahkan pameran Our Sanrio Times yang terbesar di Malaysia dan Asia Tenggara.




Wah,,,tengok tu Giant Hello Kitty yang Seri Wangi bergambar...geramkan? Tentu adik-adik pun teruja bila melihatnya. Tau  tak Giant Hello Kitty tu tingginya 3.5m. Itu belum lagi bertemu dengan rakan-rakannnya yang lain. Untuk makluman uoll OUR SENARIO TIMES adalah pameran sebesar 1,500 meter persegi yang menampilkan 13 zon bertemakan Sanrio yang pelbagai karakter yang sangat comel, cantik dan pastinya akan membuat adik-adik happy. Sanrio mempunyai 100 daripada  400 watak comel berwarna-warnir  yang pelbagai rupa dan dipamerkan di sini, Seri Wangi sendiri pun kagum dan tidak sabar untuk bergambar pada setiap karekter yang dipamerkan. Jadi cepatlah adik-adik datang bersama family pastinya akan menjadi kenangan manis.


13 ZON  DI SANRIO VILLAGE - HELLO KITTY DAN RAKAN-RAKAN

Terdapat 13 Zon utama di Sanrio yang paling utama adalah SANRIO VILLAGE  di mana terdapat 100 watak dari keluarga Sanrio, tarikan kedua replika dompet syilling Hello Kitty  iaitu barangan pertama ciptaan Sanrio yang dipamerkan di Malaysia.
1. OUR SANRIO TIMES


Pintu masuk ini menampilkan gaya penuh berwarna-warni Sanrio yang sangat menarik yang menggambarkan tema utama "Our Sanrio Times" dan sacara rasminya membuka tirai perjalanan yang penuh fantasi dan kenangan manis bagi generasi yang tidak kira siapa pun. 

2.  SANRIO TIME TUNNEL
Sebanyak 100 ahli keluarga Sanrio yang dicipta dari tahun 1970-an sehingga kini digambarkan melalui Sanrio Time Tynnel yamg unik dan menarik sangat memanglah seronok bila dapat bergambar di situ.
 




3.  THE RETRO CLASSIC

Replika dompet syilling Hello Kitty, barangan pertama dicipta Sanrio dan julung kali dipamerkan di Malaysia. Peminat-peminat generasi pertama pasti teruja dan berasa seronok di zon ini.




4.  The Plushy World

Menampilkan patung Hello Kitty gergasi berketinggian 3.5 meter bersama-sama lebih 2,000 boneka mewah terdiri daripada 100 watak rakan Sanrio.









5.  PAPER DOLL FUN

Pelbagai jenis anak patung kertas gergasi yang pastinya membuatkan Seri Wangi terungatkan zaman kanak-kanak yang ketika itu suka bermain anak patung kertas  yang mana adik-adik dapat memadankan gaya Kiki dan Lala dengan almari kertas yang hebat dan cantik, pastinya ini menyeronokan.





6.  VINTAGE STATIONERY HOUSE

Zon yang ni memang Seri Wangi suka sebab teringatkan zaman sekolah masa kecik-kecik dan berangan hendakkan barangan Sanrio. Di zon ni adik0adik dapat melihat pelbagai barangan alat tulis klasik Sanrio dari tahun 1970-an atau 1980-an yang pastinya membuatkan kita teringatkan zaman sekolah dulu-dulu.






7.  DRAWING CLASSROOM

Kalau nak tau zon Drawung Classrom ni melibatkan Pereka Sanrio yang dijemput untuk dalam pameran ini dan menyediakan demontrasi lakaran untuk 9 watak utama Sanrio yang mana kita dapat melihat bagaimana watak Sanrio yang comel dilukis dalam kelas tersebut dari awal satu persatu dan belajar bersama bagaimana untuk melukis watak kesukaan adik-adik.




8.  SMILE GIFT BIG SMILE

Happy tak adik-adik bila dapat hadiah kecil ketika berbelanja di Sanrio Gift Gate? Jadi untuk menonjolkan falsafah "Hadiah Kecil Senyuman Besar" (Small Guft Big Smile) dari Sanrio, adik-adik bolehlah berkongsi kebahagiaan dengan kawan-kawan tersayang melalui hadiah kecil dari Sanrio.




9.  SANRIO VILLAGE

Zon Sanrio Village memang best sebab disinilah tumpuan utama di pameran ini sebab terdapat Klasik Sanrio Train dengan reka bentuk yang dicipta sama seperti Sanrio Guft Gate of Gotanda, Tokyo pada tahun 1970-an. Kalau adik-adik semua nak tau di sini terdapat 100 ahli keluarga muncul di Sanrio Village seperti Patty & Jimmy dan Minna No Tabo yang menanti kedatangan adik-adik di atas kereta api. Di samping itu, Sanrio Guft Gate yang unik dan nostalfia mempunyai banyak khazanah.








10.  STRAWBERRY NEWSROOM

Strawberry News diterbitkan oleh Sanrio Japan sejak Oktober 197 yang merupakan majalah bulanan global untuk berkongsi maklumat terkini mengenai Sanrio. Adik-adik boleh membaca edisi Strawberry News yang terdahulu di sini.





11.  STRAWBERRY OFFICE

Menjadi perintis dan jiwa kepada Sanrio, Strawberry Office mungkin menyembnyikan banyak rahsia.



12.  STRAWBERRY STUDIO

Gerai foto yang mempesonakan ini akan menjadikan adik-adik penghias kulit majalah Strawberry News.

13.  SANRIO MELAWAT MALAYSIA

Memandangkan ini adalah kali pertama kali Sanrio mengadakan pameran di Malaysia, menjadi kemestian untuk menonjolkan kepelbagaian budaya di Malaysia sebagai latarnya. Adik-adik akan dapat melihat karakter-karakter Sanrio beraksi di tempat tarikan populay di Malaysia.






JUALAN BARANGAN SANRIO DAN CENDERAMATA

Terdapat juga jualan barangan Sanrio seperti cenderamata, baju-baju, payumg dan pelbagai barangan Hello Kitty.








Terdapat juga zon permainan di ruang pameran menampilkan 5 permainan yang pasti menyeronokkan adik-adik yang disediakan seperti Finding Ribbon, Feed 'D; Fish, Let Me Roll, Shark Hunting dan Rolling Stone. di pintu masuk


MAKLUMAT PAMERAN OUR SANRIO TIMESKUALA LUMPUR


Pembelian Tiket:  https://ticketcharge.com.my
Harga Tiket
Warganegara Malaysia: RM33Warga Emas, Badan Bukan Kerajaan (NGO), Pelajar dan Orang Kurang Upaya (OKU) : RM20Bukan Warganegara Malaysia: RM60Korporat: RM28Pembelian di kaunter:  Kanak-kanak ketinggian 90cm ke tas dikenakan bayaran dan semua harga tiket adalah tidak termasuk RM2 yuran pemprosesan
Tarikh
24 November 2018 hingga 17 Febuary 2019
Waktu:  11am - 9pm
Tempat
Dewan 5, Tingkat 5Quill City Mall Kuala Lumpur
Tel: 03-92228811

Websitehttps://www.oursanriotimes.my





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.keunggulanwanita.com/2018/12/exhibition-our-sanrio-times-malaysia-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malaysia S Most Unique City Genting Highlands Malaysia

Malaysia S Most Unique City Genting Highlands Malaysia

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 331 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Pelancaran Filem 4d Pertama Dunia Lego City 4d Officer In Pursuit Di Legoland Malaysia

Pelancaran Filem 4d Pertama Dunia Lego City 4d Officer In Pursuit Di Legoland Malaysia

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 626 hits
LEGOLAND Antara wishlist anak anak untuk ke sini Asal keluar iklan dekat TV atau nampak iklan LEGOLAND mula lah berzikir Ibu Nak pergi LEGOLAND Ibu Jom lah pergi LEGOLAND Reaksi Ibu Insyaallah Doa lah banyak banyak supaya ada rezeki kita un...
Pak John Steamboat Bbq Di 101 City Mall Menghidangkan Makanan Segar Berkualiti Dan Terbaik

Pak John Steamboat Bbq Di 101 City Mall Menghidangkan Makanan Segar Berkualiti Dan Terbaik

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 437 hits
WE ONLY SERVE QUALITY AND FRESHFirst time Seri Wangi sampai di Pak John Steamboat BBQ di 101 City Mall Putrajaya cawangan terbarunya yang baru dibuka sebelum itu Pak John juga mempunyai cawangan di eCurve Seri Wangi bersama anak dan menantu...
Malaysia Penang Our First Thoughts Of Malaysia Food In Penang

Malaysia Penang Our First Thoughts Of Malaysia Food In Penang

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 279 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Peluang Remaja Malaysia Ke Bayern Munich

Peluang Remaja Malaysia Ke Bayern Munich

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 237 hits
KUALA LUMPUR 13 Feb Kem Bola Sepak Junior Allianz kini kembali mencari dua pemain berusia 14 hingga 16 tahun khususnya di luar bandar untuk dihantar berlatih di kelab terkemuka Jerman Bayern Munich Inisiatif syarikat insurans dari Jerman it...
Dapatkan Tiket Konsert Maher Zain Malaysia Tour 2019 Yang Akan Diadakan Pada Mac 2019

Dapatkan Tiket Konsert Maher Zain Malaysia Tour 2019 Yang Akan Diadakan Pada Mac 2019

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 709 hits
Pada Oktober yang lepas Maher Zain telah mengeluarkan teaser yang memberitahu melalui beberapa saluran di media sosial Jadi awal Februari sebelum ini yang mana beliau mengesahkan akan mengadakan konsert Maher Zain Malaysia Tour 2019 pada Ma...
Politik Malaysia Ala Filem P Ramlee

Politik Malaysia Ala Filem P Ramlee

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 399 hits
ULASAN Kawasan mengundi Semenyih pada tahun 1950 an benar benar mengingatkan kita kepada Malaysia Setiap rakyat saling bekerjasama tanpa mengira kaum Karya seni al Marhum P Ramlee bukan sekadar legenda Ia merupakan peringatan bagaimana seha...
Where Are The Cars Comparing Singapore With Malaysia

Where Are The Cars Comparing Singapore With Malaysia

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 294 hits
Some time ago representatives of an established foreign university with linkages to Malaysia travelled to a few places around the country to guage what kind of a demand there would be for an urban planning course which they thought could be...
Pengguna Internet Malaysia Telah Memuat Turun Sebanyak 84 Juta Fail Siri Tv Dan Filem

Pengguna Internet Malaysia Telah Memuat Turun Sebanyak 84 Juta Fail Siri Tv Dan Filem

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 242 hits
Di acara Kuala Lumpur Digital Content Anti Piracy Summit di Putrajaya Menteri Komunikasi Dan Multimedia Gobind Singh Deo telah mengumumkan bahawa rakyat Malaysia dikatakan telah memuat turun sebanyak 84 juta fail digital cetak rompak melalu...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku