Enam Destinasi Terbaik Pilihan Agoda Untuk Melihat Bunga Sakura Mekar


Nikmatilah aktiviti tradisi hanami di Asia, Amerika dan EropahMusim bunga bakal menjelang lagi dan ini bermakna tibalah masanya untuk pokok-pokok sakura berbunga. Ambil peluang ini untuk meluangkan masa yang berkualiti bersama orang tersayang anda di bawah pokok-pokok sakura yang indah. Walaupun negara Jepun dan bandar Washington, D.C. merupakan lokasi paling terkenal bagi menikmati bunga sakura, ia juga boleh didapati di tempat-tempat lain di serata dunia. Agoda, salah satu platform tempahan penginapan dalam talian (OTA) paling pesat berkembang di dunia, berkongsi tempat-tempat di Asia, Amerika dan Eropah untuk menikmati aktiviti tradisi hanami, atau “menyaksikan mekarnya bunga” dalam Bahasa Jepun. 
JINHAR, CHANGWON, SOUTH KOREAPesta Jinhae Gunhangie menarik sekurang-kurangya dua juta pengunjung setiap tahun. Pesta musim bunga yang terbesar di Korea Selatan ini pada asalnya adalah sebuah upacara memperingati Laksamana Yi Sun-sin. Nikmati pesta ini dengan bersiar-siar di Jambatan Romance yang indah, di mana bunga-bunga sakura berkembang di sepanjang Sungai Yeojwacheon, dan di Stesen Keretapi Gyeonghwa, yang mana pokok-pokok sakura tumbuh sejajar dengan landasan keretapi. Masa terbaik untuk mengunjungi tempat ini adalah pada bulan Mac sehingga April. 
Terletak berhampiran dengan destinasi-destinasi yang wajib dikunjungi di sekitar kota ini, M-Stay Hotel Changwon merupakan tempat penginapan yang ideal bagi para pelancong yang ingin kekal sibuk sepanjang perjalanan mereka.
DIEN BIEN PHU, VIETNAMMasih belum diketahui ramai, Pulau Hoa di Vietnam yang terletak di tengah-tengah Tasik Pa Khoang di sebelah timur bandar Dien Bien Phu adalah sebuah lokasi yang terbaik untuk melihat bunga sakura. Tahukah anda bahawa tempat ini telah dipilih oleh saintis Vietnam, Dr Tran Le setelah beliau menjelajah ke setiap pelusuk Vietnam untuk mencari tempat yang sesuai bagi menanam benih pokok sakura yang dihadiahkan oleh rakannya dari Jepun?
Menginap bersama keluarga anda di Hoang Anh Villa yang menampilkan kolam renang luar dan halaman yang luas untuk melakukan aktiviti hanami, atau menyaksikan mekarnya bunga sakura.
WASHINGTON D.C., AMERICAPesta Kebangsaan Cherry Blossom yang berlangsung selama tiga minggu meraikan ketibaan musim bunga dan pada yang sama memberi penghormatan kepada kedua-dua budaya Amerika dan Jepun. Sejumlah 3,000 pokok sakura yang terdapat di sini telah dihadiahkan oleh Datuk Bandar Tokyo, Yukio Ozaki pada tahun 1912 dan menjadi satu lambang talian persahabatan di antara kedua-dua negara tersebut.
Nikmati pemandangan indah umpama lautan bunga sakura di Tidal Basin, dan bermalam di The Wink Hotel Washington D.C. Hotel ini yang terletak di tengah-tengah kotaraya amat sesuai bagi pelancong yang ingin mengalami sepenuhnya apa yang ditawarkan oleh kota yang meriah ini.
EDINBURGH, SCOTLANDBawa bekalan piknik dan kunjungilah The Meadows, di bandar Edinburgh, Scotland. Ambil tempat anda di salah sebuah bangku di bawah rimbunan pohon dan nikmati pemandangan indah bunga-bunga berwarna merah jambu sambil berehat. Rancang untuk meluangkan masa di luar rumah dengan membawa selimut dan novel kegemaran anda. 
Menginap di Radisson Blu Edinburgh yang terletak di Royal Mile yang bersejarah di tengah-tengah kota Edinburgh. Lokasi hotel ini adalah berhampiran dengan tempat-tempat tarikan pelancong utama, pusat membeli-belah dan The Meadows.
PARIS, FRANCE Tidak banyak tempat di dunia ini yang romantik dan seindah kota Paris yang turut dikenali sebagai City of Lights. Pada setiap musim bunga, kawasan perumahan dan taman-taman di sekitar ibu negara Perancis ini akan dipenuhi oleh bunga-bunga sakura yang mempesonakan. Saksikan panorama indah ini sambil bersiar-siar melalui Parc du Champ de Mars, di bawah Menara Eiffel Tower yang tersohor. 
Menginap dalam serba kemewahan di Park Hyatt Vendome Hotel di Rue de la Paix yang berprestij di tengah-tengah kota Paris. Hotel bertaraf lima bintang ini terletak berhampiran dengan pintu gerbang terkenal Place de la Concorde dan Arc de Triomphe di Champs Elysees.
KYOTO, JAPANAkhirnya, kunjungilah negara Jepun, destinasi yang paling terkemuka di Asia yang merupakan tempat asalnya aktiviti hanami. Walaupun bunga sakura boleh didapati di mana-mana sahaja di negara Jepun, Kyoto mempunyai salah satu laluan jalan kaki yang terbaik, termasuk Philosopher’s Path; sebuah terusan yang diapit oleh ratusan pokok-pokok sakura. 
Baru dibuka pada tahun 2018, Nest Hotel Kyoto Shijokarasuma yang terletak ditengah-tengah kota ini, memudahkan akses ke tempat-tempat tarikan pelancong.
TENTANG AGODAAgoda adalah salah satu platform penempahan penginapan atas talian yang paling berkembang maju di dunia. Diasaskan sebagai start-up e-dagang di Singapura sejak tahun 2005, Agoda kini telah berkembang untuk menawarkan lebih 2 juta pilihan penginapan dalam lebih 200 negara di serata dunia. Agoda memberikan akses mudah kepada para pelancong untuk memilih penginapan yang terdiri daripada hotel mewah, hotel kos rendah, pangsapuri, kediaman dan vila yang bersesuaian dengan bajet dan keperluan mereka. 
Berpangkalan di Singapura, Agoda adalah sebahagian daripada Booking Holdings (Nasdaq: BKNG) dan mempunyai lebih 4,000 wargakerja di dalam lebih 30 negara. Agoda.com dan aplikasi mobil Agoda boleh didapati dalam 38 bahasa. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi [email protected] 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.borakkita.com/2019/03/enam-destinasi-terbaik-pilihan-agoda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keindahan Bunga Sakura Bius Warga Washington

Keindahan Bunga Sakura Bius Warga Washington

papar berkaitan - pada 23/3/2022 - jumlah : 94 hits
Keindahan Bunga Sakura Bius Warga Washington Ribuan orang mendatangi Tidal Basin Washington untuk menyaksikan keindahan bunga sakura yang menurut National Park Service telah mencapai puncak mekarnya
Pemilihan Umno Hanya Akan Di Adakan Enam Bulan Selepas Pilihan Raya Umum Yang Ke 15

Pemilihan Umno Hanya Akan Di Adakan Enam Bulan Selepas Pilihan Raya Umum Yang Ke 15

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 128 hits
KUALA LUMPUR Perhimpunan Agung UMNO bersetuju pemilihan parti ditangguh selama enam bulan selepas pilihan raya umum Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata keputusan itu akan dimaklumkan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan...
Hadi Kata Pas Tidak Takut Kalah Pilihan Raya

Hadi Kata Pas Tidak Takut Kalah Pilihan Raya

papar berkaitan - pada 19/3/2022 - jumlah : 104 hits
ALOR SETAR Presiden Pas Tan Sri Abdul Hadi Awang menegaskan parti itu tidak takut tewas dalam pilihan raya demi meneruskan kelangsungan perjuangan demi menegak dan memperkukuhkan Islam Beliau berkata sejarah membuktikan parti itu masih keka...
Jangan Mimpi Kalahkan Bn Dalam Pilihan Raya Selagi

Jangan Mimpi Kalahkan Bn Dalam Pilihan Raya Selagi

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 181 hits
wartarakyat com myBy March 22 2022 PERHIMPUNAN Agung UMNO berakhir pada Sabtu lalu Pelbagai gelagat dapat dilihat dan pelbagai ucapan kita dengar UMNO yang baru sahaja memenangi Pilihan Raya Negeri Johor ternyata menjadikan perhimpunan tahu...
Pusat Pakaian Hari Hari Pilihan Utama Ibu Bapa Lengkapkan Pakaian Anak Ke Sekolah

Pusat Pakaian Hari Hari Pilihan Utama Ibu Bapa Lengkapkan Pakaian Anak Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 155 hits
Pusat Pakaian Hari Hari sememangnya sudah cukup dikenali ramai Tidak perlu diperkenalkan lagi kerana butik yang satu ini menawarkan variasi kelengkapan pelbagai peringkat usia yang sememangnya menjadi pilihan Paling utama harga mampu milikn...
Nak Cari Buffet Ramadan 2022 Murah Sedap Dan Banyak Pilihan Jom Ke Bangi Golf Resort

Nak Cari Buffet Ramadan 2022 Murah Sedap Dan Banyak Pilihan Jom Ke Bangi Golf Resort

papar berkaitan - pada 14/3/2022 - jumlah : 222 hits
NAK CARI BUFFET RAMADAN 2022 MURAH SEDAP DAN BANYAK PILIHAN JOM KE BANGI GOLF RESORT Biasalahkan kalau bulan Ramadan atau bulan puasa mesti nak rewards diri makan sedap cari tempat makan best banyak pilihan menu tempat senang parking dan pa...
Umno Putuskan Usul Segerakan Pilihan Raya Umum Ke 15 Akan Di Angkat Malam Ini

Umno Putuskan Usul Segerakan Pilihan Raya Umum Ke 15 Akan Di Angkat Malam Ini

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 152 hits
KUALA LUMPUR UMNO akan memutuskan sama ada menyegerakan Pilihan Raya Umum ke 15 akan diangkat sebagai usul Perhimpunan Agung UMNO 2021 pada mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi parti itu malam esok Timbalan Presiden UMNO yang juga Pengarah Pili...
Kluster Mahkamah Makin Galak Nak Pilihan Raya Umum

Kluster Mahkamah Makin Galak Nak Pilihan Raya Umum

papar berkaitan - pada 22/3/2022 - jumlah : 213 hits
Kluster Mahkamah Makin Galak Nak Pilihan Raya Umum Hanya pembangkang di Malaysia satu satunya di dunia yang tidak mahu pilihan raya umum diadakan kata Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi Jelasnya melengahkan Pilihan Raya Umum ke 15 membuka rua...
Umno Perlu Memenangi Pilihan Raya Umum Ke 15 Dengan Majoriti Besar Bentuk Kerajaan

Umno Perlu Memenangi Pilihan Raya Umum Ke 15 Dengan Majoriti Besar Bentuk Kerajaan

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 115 hits
KUALA LUMPUR UMNO perlu memenangi Pilihan Raya Umum Ke 15 dengan majoriti besar untuk membentuk kerajaan yang stabil dan tidak boleh bergantung harap kepada belas ihsan pihak lain Timbalan Presidennya Datuk Seri Mohamad Hasan berkata UMNO h...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Ayam Masak Merah Untuk Tetamu

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Pengadu Terima Panggilan Pertama Ebit Pada 3 40 Pagi Mahkamah Diberitahu

Seorang Lelaki Ditemui Rentung Atas Katil Selepas Apartmen Terbakar

Masa Depan Pas Bukan Dalam Pn

Zus Yang Terakhir Kalinya