Duta Khas Galaknya Mereka Serang Presiden Pas



KELUAR pula cerita elaun Presiden PAS sebagai Duta Khas PM ke Timur Tengah. Sebelum PRU14, mereka iaitu cybertroopers PH guna jumlah ini bagi menggambarkan betapa besarnya gaji diraih Menteri BN di Malaysia.

Tetapi selepas PH menang, mereka menafikan pula jumlah gaji dan elaun yang sama diberikan kepada Menteri PH, walaupun tiada pernah ada kenyataan bahawa mereka telah membuat semakan gaji atau pemotongan atas jumlah yang mereka tuduh itu, selepas berkuasa bagi Menteri PH.

Mudahnya, tiada perubahan gaji. Tetapi tidak diketahui berapa. Selepas kalah, mereka guna kembali fitnah jumlah gaji yang dahulu mereka nafikan itu. Dan paling hebat, kali ini dengan info tambahan baru, gaji Duta pun mereka masuk sekali. Perencah rasa kata orang.

Atas maksud ini, mereka jelas telah menipu di salah satu tempat. Menipu atas jumlah gaji Duta dan Menteri dengan rekaan mereka dahulu dan sekarang, atau menipu atas penafian yang mereka mendapat gaji yang sama semasa PH menjadi Menteri.

Gila? Ya mereka gila. Mereka penipu? Tak payah tanya, sebab mereka ingat info ini tidak boleh dicari. Penafian oleh Menteri PH sendiri ketika itu pada 26 Disember 2019. Baca kenyataan Menteri di bawah dan lihat maklumat pada gambar yang tersedia:

* * * * * * * * * * * *

Tidak wujud elaun parking RM5,700 untuk Menteri – Saifuddin

By Wartawan MalaysiaGazette

26 December 2019

Maklumat yang tular di media sosial

KUALA LUMPUR – Menteri Luar, Datuk Seri Saifuddin Abdullah berkata, maklumat tentang elaun parking berjumlah RM5,700 untuk menteri yang tular di media sosial adalah tidak betul.

Katanya, sepanjang pengetahuannya tidak ada elaun seumpama itu dan beliau sendiri tidak pernah menerima kemudahan sedemikian.

Sebelum itu di laman Twitter seorang netizen membuat ciapan:

Ciapan Saifuddin di laman Twitter

Seorang lagi netizen bertanya: “YB boleh bagi simple explanation kenapa perlunya elaun parking sebanyak RM5700 sebulan? Dah lama perkara ni menjadi pertanyaan tp tak pernah ada sesiapa beri penerangan.”

Menteri Luar itu membalas: “Sepanjang pengetahuan saya, saya tak ada elaun parking”.

Beliau juga berkata, maklumat yang tular itu tidak betul.

Sejak kelmarin tular infografik mengenai gaji serta elaun yang diterima menteri. – MalaysiaGazette.

– – – – – – – – – – – –



Sila baca pula fitnah mereka dalam gambar. Nampak tak bezanya? Kita berikan mereka satu lagi tikaman.

Rasulullah S.A.W berkata kepada Amru bin Ash. Maka beliau bersabda:

“Wahai Amru, sebaik-baik harta adalah harta yang dimiliki oleh hamba yang solih.”
(Hadis Riwayat Ahmad: 197)

Jadi aku suka dan berharap kalau benar-benar gaji dan elaun Duta Khas yang mereka kata sebanyak itu, maknanya ia ‘jatuh’ ke tangan Presiden PAS, iaitu orang yang solih. Pasti dibelanjakan ke jalan yang diredhai Allah bagi membantu agama Islam dan manusia keseluruhannya sebagaimana yang telah beliau tunjukkan ketika menjadi MB dahulu.

Bayangkan kalau gaji sebanyak itu dapat kepada DAP atau khadamnya, apa yang mereka lakukan agaknya? Adakah mereka orang yang solih? Jawapannya akan menjadi sama seperti bertanya adakah syaitan itu solih?

Tapi begitulah, mereka sudah menjadi gila kerana kehilangan kuasa hasil gerakan terancang yang sangat bijak oleh Tun Mahathir Mohamad dan dibantu oleh PM, Presiden Umno dan juga Presiden PAS. Mereka hanya suka memilih Presiden PAS sebagai sasaran kerana Islam yang dibawa oleh beliau.

Mereka takut Islam berkembang di bawah pemerintahan Muafakat Nasional jika PM bersetuju dengan saranan oleh Presiden PAS, dan insya-Allah akan, dalam hal berkaitan Islam.

Perancang utama gerakan menjatuhkan mereka, Tun Mahathir mereka tak serang, Muhyiddin yang mendapat jawatan PM setelah mereka jatuh tersembam, mereka kutuk sikit-sikit sahaja. Dengan Presiden Umno mereka terkelu lidah, Najib tidak lagi dikait dengan 1MDB. Malahan Rosmah, orang yang paling banyak diserang juga aman dari hinaan mereka sekarang.

Semua mereka itu diketahui tidak akan mampu membawa agenda Islam. Tetapi PAS yang telah berjaya membuktikan kehebatan bagi menjunjung Islam _insyaAllah_ akan membantu. PAS kuat dalam usaha menegakkan Islam, maka kerana itulah mereka menyerang PAS.

Zaman sekarang Dajjal bagi mereka ialah orang yang solat, mengajar agama, baik dengan ulamak, mempunyai ilmu agama tinggi, beramal dengan ilmu, berkorban demi Islam, menyatukan manusia dan menyebarkan kebaikan.

Manakala orang baik bagi mereka ialah yang melawan golongan di atas, menghina dan mengutuk mereka. Ingat pesan Rasulullah? Dajjal akan menterbalikkan hal baik menjadi jahat dan hal jahat kelihatan baik.

Penghinaan orang dari YADIM itu hanyalah secebis babak dari apa yang aku tuliskan di atas. Pastinya kamu faham. Mereka benci PAS atau Islam sebenarnya?

MOHD NASIR ABDULLAH
5 April 2020 – HARAKAHDAILY 5/4/2020


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt



............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/04/duta-khas-galaknya-mereka-serang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lantik Hadi Duta Khas Pas Jilat Ludah Sendiri

Lantik Hadi Duta Khas Pas Jilat Ludah Sendiri

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 269 hits
Perlantikan Presiden Pas Hj Hadi Awang sebagai duta khas ke negara negara Arab membangkitkan bantahan rakyat kerana Pas sebelum ini pernah mempertikaikan perlantikan duta khas ke China yang dilakukan kerajaan Pakatan Harapan Timbalan Presid...
Pas Bentuk Jawatankuasa Pantau Menteri Selepas Hadi Dilantik Duta Khas

Pas Bentuk Jawatankuasa Pantau Menteri Selepas Hadi Dilantik Duta Khas

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 246 hits
Presiden PAS Abdul Hadi Awang dilantik sebagai duta khas PM ke Timur Tengah PETALING JAYA PAS akan membentuk satu jawatankuasa penasihat berbentuk hisbah bagi memantau tugas dan menasihati anggota kerajaan daripada kalangan PAS supaya merek...
Hadi Duta Muhyiddin Lemahkan Pas

Hadi Duta Muhyiddin Lemahkan Pas

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 378 hits
Via WhatsApp Menyedari PPBM asalnya hanya ada 12 MP shj sblm ditambah dgn migrate UMNO dan Kartel PKR menampakkan mereka lebih MP dari PAS yg ada 18 MP Bila mengatur kabinet kita menjangkalan PAS akan dapat 5 Menteri sama dgn Amanah dapat d...
Hadi Awang Dilantik Sebagai Duta Khas Pm Ke Timur Tengah

Hadi Awang Dilantik Sebagai Duta Khas Pm Ke Timur Tengah

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 310 hits
Presiden PAS Abdul Hadi Awang dilantik sebagai duta khas perdana menteri ke Timur Tengah bertaraf menteri Dalam satu kenyataaan Pejabat Perdana Menteri berkata lantikan itu dipersetujui oleh Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Hadi yang merupa...
Malaysia Tidak Perlu Duta Khas Ke Timur Tengah

Malaysia Tidak Perlu Duta Khas Ke Timur Tengah

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 219 hits
Kesemua entiti tersebut sudah lengkap sebagai wakil rasmi Kerajaan dalam melaksanakan pelbagai fungsi diplomatik perdagangan dan kebudayaan Mereka memainkan peranan penting dalam semua sektor sebagai jurucakap dan perantara mewakili Malaysi...
Kenangan Presiden Pas Bermusafir Bersama Dr Najmuddin Erbakan

Kenangan Presiden Pas Bermusafir Bersama Dr Najmuddin Erbakan

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 159 hits
HARI ini dalam catatan Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menceritakan Pengalaman beliau bermusafir bersama gurunya Dr Najmuddin Erbakan dan ahli ahli Parlimen parti Islam ke Amerika Syarikat 20 tahun yang lalu iaitu pada tah...
Surat Presiden Pas Kepada Gerakan Islam Halang Anwar Yang Disokong Freemason

Surat Presiden Pas Kepada Gerakan Islam Halang Anwar Yang Disokong Freemason

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 432 hits
Terjemahan Friends of HARAPAN Jordan Segala puji bagi Allah yang segala kekuasaan berada di tangan Nya dan Dia Maha Berkuasa atas segala sesuatu Katakanlah Wahai Tuhan Yang mempunyai kerajaan Engkau berikan kerajaan kepada orang yang Engkau...
Warkah Presiden Pas Kpd Gerakan2 Islam Spt Tulisan Blogger2 Umno Sahaja

Warkah Presiden Pas Kpd Gerakan2 Islam Spt Tulisan Blogger2 Umno Sahaja

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 187 hits
Warkah Presiden PAS kpd Gerakan2 Islam Spt Tulisan Blogger2 UMNO Sahaja Tulang Besi membaca warkah Haji Hadi serta terjemahannya dengan teliti Sesiapa yang mahu membacanya boleh merujuk kepada posting original dari FB Friends of Harapan Jor...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Belajar Menerima Keluarga Pasangan Anda

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Siapa Nak Tahu Asal Usul Selfie

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Kes Denggi Meningkat