Dulu Saya Pernah Tercicir Duit Niaga Rm5000 Ayah Kongsi Kisah Permulaan Keajaiban Ainul Mardhiah


Kepulangan ‘Buah Hati Malaysia’, Ainul Mardhiah minggu ini semestinya dinantikan oleh seluruh rakyat negara ini. Namun terujaan tersebut terhenti tatkala ibu Ainul sendiri memuatnaik satu kiriman di laman instagramnya menyatakan bahawa mereka terpaksa menangguhkan niat berkenaan.
Sepatutnya mereka sekeluarga dibenarkan kembali ke sini (Malaysia) pada 8 Julai lalu dan dijangka tiba pada selasa (9 Julai 2019). Namun disebabkan keadaan kesihatan Ainul yang tidak mengizinkan, ‘misi’ untuk pulang ke tanah air tercinta ini tidak dapat direalisasikan.
Gambar: Nurul Erwani Sebentar tadi, Ahmad Safiuddin telah memuatnaik hantaran di laman Facebooknya tentang bagaimana segalanya bermula.
Dahulu, saya pernah tercicir duit berniaga sebanyak RM5000. Waktu itu, Allah sahaja lah yang tahu betapa runsingnya hati. Ketika itu, duit itu sangat bermakna. Duit berniaga itu adalah duit modal. Kalau duit untung, saya tidak risau.
Dalam keadaan yang sangat memerlukan wang dan keadaan ainul yang semakin membimbangkan, saya masih tidak mahu memviralkan kesusahan saya. Apatah lagi buka tabung derma khas buat ainul. Saya cakap dengan diri, aku masih ada kaki ada tenaga, duit boleh cari dan jangan susahkan sesiapa.
Ada juga sahabat-sahabat di facebook yang mahu hulurkan bantuan, tapi saya tidak terima. Saya beritahu mereka supaya doakan sahaja. Pada waktu tersebut, saya hanya menganggap duit itu bukan rezeki saya. Mungkin itu adalah rezeki orang yang jumpa. Mungkin orang yang jumpa duit itu setiap malam bangun tahajud dan minta kemudahan dari Tuhan.
Saya lapang dada dan saya niat sedekahkan duit itu untuk ainul mardhiah. Saya yakin, Allah akan gantikan duit yang hilang itu dengan sesuatu yang tidak pernah sangka. Alhamdulillah, 8 bulan bersama isteri dan keluarga menjaga ainul. Susah senang bersama, letih dan penat itu tidak perlu cerita, hospital adalah rumah kedua kami.
Jika nak diikutkan, saya boleh sahaja viralkan ainul pada waktu itu untuk dapatkan sumbangan orang ramai. Tapi saya tidak buat dan tak mahu buat. Saya cuma minta Allah swt permudahkan urusan saya dan isteri dalam mencari rawatan terbaik buat ainul dan cukupkan rezeki kami sekeluarga. Itu sahaja. Tidak pernah doa dengan Tuhan supaya kami dipandang oleh masyarakat, viral, apatah lagi doa untuk bawa ainul ke london.
Gambar: Nurul Erwani Ianya berlaku sekelip mata. Kisah ainul viral bukan berpunca dari saya atau isteri. Tapi berpunca dari keluarga saya yang prihatin dan mahu membantu kami.
Ya, sekelip mata Allah tunjukkan kebesarannya. Allah bukakan jalan. Allah gerakkan hati manusia yang kami tidak pernah kenal. Allah gerakkan hati manusia untuk membantu kami.
Segalanya menjadi mudah. Ya, sangat-sangat mudah sehingga lah diberi peluang untuk bawa ainul ke london untuk mendapatkan rawatan.
Alhamdulillah, walaupun perjalanan ainul masih jauh, untuk waktu dan ketika ini, ainul telah berjaya dipisahkan dengan ketumbuhan yang telah menganggu tubuh badannya sejak usia tiga bulan. Dan harapan kami suami isteri kepada Tuhan adalah agar ketumbuhan itu tidak menganggu hidup anak kami lagi sampai bila-bila. InshaAllah. Dengan izinNya.
Jadi, point di dalam post ini adalah, saya dan isteri tidak pernah meminta untuk dipandang sebaliknya Allah swt lah yang menggerakkan hati kalian semua yang baik hati untuk memandang kami dengan penuh kasih sayang. Tiada daya kami untuk membalas semuanya melainkan hanya lah doa yang baik baik ke atas kalian dan keluarga.
Akhir sekali, saya dan isteri mahu mohon maaf jika keputusan kami membawa ainul ke london telah mengguris hati kalian. Sebagai ibu bapa kepada ainul, kami hanya mahu buat yang terbaik buat puteri sulung kami ini.
Gambar: Ahmad Safiuddin Allah boleh pilih sesiapa sahaja untuk DIA uji, Allah boleh memberikan kesusahan dan DIA juga boleh memberi kemudahan pada bila bila masa yang DIA mahukan.
Tidak tercepat atau terlambat, ianya akan datang tepat pada waktunya. Jika tidak kami, mungkin kalian adalah orang yang Allah pilih untuk diuji.
Walaubagaimana pun, di dalam post ini tidak lah bermaksud kami adalah orang yang paling hebat di uji. Tidak. Tiada istilah siapa lebih hebat di uji, yang ada hanya lah Allah akan uji mengikut kadar kemampuan hamba-hambaNya. Semoga kalian semua sentiasa dalam rahmatNya. Amin!
Sumber: Ahmad Safiuddin


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/07/11/dulu-saya-pernah-tercicir-duit-niaga-rm5000-ayah-kongsi-kisah-permulaan-keajaiban-ainul-mardhiah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dah Pandai Gosok Mata Kalau Mengantuk Ayah Kongsi Perkembangan Terbaru Ainul Mardhiah

Dah Pandai Gosok Mata Kalau Mengantuk Ayah Kongsi Perkembangan Terbaru Ainul Mardhiah

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 340 hits
Engkaulah bidadari dalam syurga Bersemayam di mahligai bahgia Anggun gayamu wahai seorang puteri Indahnya wajah bermandi seri Menjadi cermin tamsilan kendiri Untuk melakar satu wacana Buatmu bernama wanita Ainul Mardhiah Kau seharum kuntuma...
Jangan Main Bagi Je Suplemen Periksa Dulu Sebelum Bagi Anak Dan Mak Ayah Kita Dr Izzar Kongsi Tip

Jangan Main Bagi Je Suplemen Periksa Dulu Sebelum Bagi Anak Dan Mak Ayah Kita Dr Izzar Kongsi Tip

papar berkaitan - pada 14/7/2019 - jumlah : 508 hits
Ibu mana yang tak mahu berikan yang terbaik buat anak anaknya Kalau boleh semua produk dan suplemen kita nak beli demi memastikan mereka sihat dan bijak Begitu juga orang tua kita Lega hati kita bila dapat pastikan mereka sentiasa sihat wal...
Dulu Baca Berita Sekarang Seorang Youtuber Berjaya Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Pernah Gagal Dalam Hidup

Dulu Baca Berita Sekarang Seorang Youtuber Berjaya Lelaki Ini Kongsi Pengalaman Pernah Gagal Dalam Hidup

papar berkaitan - pada 30/6/2019 - jumlah : 418 hits
Dalam dunia ini tiada siapa yang suka mengalami kegagalan kerana ia adalah bukti bagi satu usaha atau prestasi yang tidak mencukupi untuk mencapai sesuatu matlamat Tetapi tiada siapa yang tidak pernah merasai kegagalan dalam hidup Kegagalan...
Video Buah Hati Malaysia Ayah Kongsi Video Bawa Ainul Jalan Jalan

Video Buah Hati Malaysia Ayah Kongsi Video Bawa Ainul Jalan Jalan

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 310 hits
Video Buah Hati Malaysia Ayah Kongsi Video Bawa Ainul Jalan Jalan Di Kota London Semua pastinya sedang menanti dalam keterujaan bilakah tarikh sebenar bidadari kecil ini akan pulang ke Malaysia Beberapa hari lepas ibu Ainul Mardhiah telah m...
Kesihatan Adik Ainul Mardhiah Semakin Meningkat

Kesihatan Adik Ainul Mardhiah Semakin Meningkat

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 275 hits
Selepas terpaksa membatalkan perjalanan pulang ke Malaysia dan ditahan kerana kesihatan merosot kini adik Ainul Mardhiah Ahmad Safiuddin dimaklumkan bertambah baik selepas mendapatkan rawatan susulan selepas menjalani pembedahan ketumbuhan ...
Pernah Tular Di Media Sosial Kini Ke Kaca Televisyen Kisah Mowgli Malaysia Akhirnya Jadi Telemovie

Pernah Tular Di Media Sosial Kini Ke Kaca Televisyen Kisah Mowgli Malaysia Akhirnya Jadi Telemovie

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 294 hits
Mohd Syukor Khamis nama yang pernah menggegarkan negara awal tahun ini apabila gambarnya bersama haiwan peliharaan memenangi Anugerah Istimewa dari bagi kategori Wajah dan Karektor Menarik Malah bukan sahaja menjadi sebutan di negara ini te...
Tidak Pernah Di Susukan Selepas Di Lahirkan Polis Dedah Kisah Sebenar Bayi Ditinggalkan Bersama Sekeping Nota

Tidak Pernah Di Susukan Selepas Di Lahirkan Polis Dedah Kisah Sebenar Bayi Ditinggalkan Bersama Sekeping Nota

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 311 hits
Tidak Pernah Di Susukan Selepas Di Lahirkan Polis Dedah Kisah Sebenar Bayi Ditinggalkan Bersama Sekeping Nota
Bagilah Duit Pada Mak Ayah Walaupun Sedikit Kesannya Rezeki Melimpah Hati Lebih Tenang Dan Hidup Lebih Berkat

Bagilah Duit Pada Mak Ayah Walaupun Sedikit Kesannya Rezeki Melimpah Hati Lebih Tenang Dan Hidup Lebih Berkat

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 860 hits
Sebagai seorang anak jangan sesekali rasa terbeban untuk berikan duit gaji kita kepada mak ayah walaupun sedikit Walaupun gaji kita tak besar mana terikat dengan pelbagai hutang dan komitmen paling penting asingkan sedikit duit gaji untuk m...
Jangan Ikut Tabiat Buruk Ayah Kisah Disebalik Tali Gantung Detik 30 Saat Menuju Kematian

Jangan Ikut Tabiat Buruk Ayah Kisah Disebalik Tali Gantung Detik 30 Saat Menuju Kematian

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 459 hits
Setiap kegiatan jenayah pastinya mempunyai hukuman yang dikenakan ke atas pesalah Hukuman yang dijatuhkan bagi memberi pengajaran kepada pesalah dan juga orang ramai supaya tidak mengulangi perbuatan tersebut Salah satu hukuman yang sangat ...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk