Dulu Bersumpah Demi Rakyat Kena Gertak Dengan Presiden Terus Letak Jawatan


Albatros

Ahmad Zahid Hamidi SEMASA angkat sumpah sebagai menteri kabinet telah berjanji akan berkhidmat untuk rakyat, namun hakikatnya apabila digertak oleh presiden parti terus letak jawatan.
Nampak sangat mereka ini hanya mementingkan diri sendiri dan taksub dengan presiden parti sahaja dan bukan memastikan kerajaan hari ini bergerak lancar memerangi wabak dan memulihkan kembali ekonomi negara serta menyantuni kehidupan rakyat.
Peletakan jawatan dua menteri dari UMNO memang jelas mereka membelakang rakyat yang berharap kepada kerajaan ketika ini untuk membela dan menjaga kepentingan mereka dan bukan kepentingan peribadi tertentu.
Zaman taksub kepada individu sepatutnya sudah berakhir, apa ditakut menyanggah pemimpin yang bukan berjuang untuk rakyat, tetapi untuk kepentingan diri sendiri.
Tahukah kita kini universiti menjadi tunggang-langgang kerana menterinya meletakkan jawatan dan memaksa ramai ahli lembaga pengarahnya meletakkan jawatan.
Pada masa ini para pelajar universiti bertungkus-lumus belajar secara dalam talian dan berharap menteri menyusun gerak kerja agar selepas ini mereka dapat kembali ke kampus.
Apa yang berlaku menteri bukan seorang yang bertanggungjawab apabila meninggalkan perjuangan separuh jalan.
Menteri yang meninggal perjuangan separuh jalan ini harus dihukum dan tidak lagi dipilih pada pilihan raya akan datang, kerana mereka bukannya pemimpin yang mewakili rakyat, tetapi mewakili diri sendiri dan kelompok sendiri sahaja.
Ahli UMNO kononnya mempunya 3 juta orang dan mungkin semakin merosot jumlahnya, tetapi mereka menggunakan alasan itu untuk meminggirkan kepentingan 32 juta rakyat negara ini.
Apabila presiden mereka menggertak untuk tidak memberi watikah calon pilihan raya, semua pakat kecut perut dan laju meninggalkan perjuangan rakyat dan kembali kepada perjuangan politik sempit kepartian.
Bagus juga ada kemelut politik, jadi dengan mudah rakyat dapat mengenal pasti siapa pemimpin sebenar atau pemimpin jadi-jadian yang menjadi pak turut sahaja.
Mereka ini lebih takut kuasa yang ada pada tangan presiden bukannya kuasa yang ada pada Allah yang sebelum ini mereka bersumpah.
Syukur kepada Allah, kerana menunjukkan sifat sebenar para pemimpin ini, memang tidak layak diangkat sebagai pemimpin rakyat.
Kita perlu menghormati pendirian para pemimpin yang masih lagi bersama kerajaan demi meneruskan inisiatif bagi melawan pandemik Covid-19, walaupun sedar mereka tidak akan menjadi calon pilihan raya jika diadakan dalam masa terdekat kerana menentang keputusan kepimpinan parti dan presiden yang berselindung di sebalik kepentingan peribadi.
Kini kebangkitan menentang gerakan jajaran baharu yang diatur oleh presiden telah tampil di cawangan dan bahagian.
Moga gerakan ini mendapat restu ahli UMNO dan akhirnya dapat membersihkan parti daripada pemimpin bacul meninggal rakyat ketika situasi getir ini.
Jika gerakan ini tidak dilakukan rakyat akan meninggalkan UMNO buat kali kedua dan kali ini mereka kekal sebagai sebuah parti bacul yang menggali kubur sendiri.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/08/dulu-bersumpah-demi-rakyat-kena-gertak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Letak Jawatan Mp Masih Boleh Berkhidmat Untuk Rakyat

Letak Jawatan Mp Masih Boleh Berkhidmat Untuk Rakyat

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 302 hits
Kalau demi untuk Gaji pangkat kuasa segala mak nenek lain memang kena pegang jawatan kalau boleh biar sampai kiamat Letak jawatan kerajaan tidak AKAN LUMPUH fronliner ada Menteri biasa PALING belakang di kerusi empuk beri arahan Kalau terpu...
Bunuh Rakyat Muhyiddin Perlu Letak Jawatan

Bunuh Rakyat Muhyiddin Perlu Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 166 hits
Laporan Jabatan Perangkaan Malaysia membongkar kekejaman dan ketidak adilan kerajaan Muhyiddin yang telah membuat keputusan salah sehingga menjahanamkan negara dan membunuh Rakyat biasa DOSM melaporkan bahawa jumlah nilai penjualan sektor p...
Perpecahan Dalam Umno Bakal Meruncing Jika Terus Desak Ahli Letak Jawatan Kata Penganalisis

Perpecahan Dalam Umno Bakal Meruncing Jika Terus Desak Ahli Letak Jawatan Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 238 hits
Menteri menteri Umno tersepit dalam dua pertimbangan iaitu antara pentadbiran pusat dan parti kata penganalisis PETALING JAYA Umno perlu bersedia berdepan perpecahan dalaman yang lebih meruncing jika terus menekan Menteri dan Timbalan Mente...
Sayang Rakyat Hormat Diri Sendiri Letak Jawatan

Sayang Rakyat Hormat Diri Sendiri Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 202 hits
Tak perlu jual Tak perlu cari orang Tak perlu beriklan pun kalau nak kaya sendiri Saya tidak tahu sebelum ini sekadar simpan masih boleh dapat income harian minggu bulan dan tahun Pengetahuan umum mengenai bagusnya memiliki emas dan menyimp...
Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin Letak Jawatan Sebagai Pengerusi Boustead

Naib Presiden Umno Mohamed Khaled Nordin Letak Jawatan Sebagai Pengerusi Boustead

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 263 hits
nbsp KUALA LUMPUR Naib Presiden UMNO Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi Bukan Bebas Bukan Eksekutif Boustead Holdings Berhad berkuat kuasa esok Beliau berkata keputusan itu dibuat selaras dengan ketetap...
Langkah Letak Jawatan Uji Kewibawaan Zahid Sebagai Presiden Umno

Langkah Letak Jawatan Uji Kewibawaan Zahid Sebagai Presiden Umno

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 281 hits
ismaweb netPresiden hilang wibawa Hanya 2 menteri sahut gesaan letak jawatanOleh Athirah Huda ZalheBANGI 28 Zulhijjah 1442H Sabtu Tindakan peletakan jawatan pemimpin UMNO khususnya sebagai Ahli Jemaah Menteri Kerajaan Persekutuan minggu ini...
Tular Surat Umno Kepada Menteri Timbalan Menteri Tuntut Letak Jawatan Segera

Tular Surat Umno Kepada Menteri Timbalan Menteri Tuntut Letak Jawatan Segera

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 448 hits
agendadaily comSurat yang sedang tular dalam media sosial Sepucuk surat dikeluarkan pejabat Setiausaha Agung UMNO sedang tular dalam media sosial yang dihantar kepada semua Ahli ahli Parlimen parti itu termasuk Menteri dan Timbalan Menteri ...
Surat Umno Tular Tuntut Ahli Parlimen Tarik Sokongan Letak Jawatan

Surat Umno Tular Tuntut Ahli Parlimen Tarik Sokongan Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 298 hits
Oleh ASLINDA NASIR KUALA LUMPUR Surat yang dipercayai dikeluarkan pejabat Setiausaha Agung UMNO kini tersebar dalam media sosial malam ini Surat bertarikh 5 Ogos itu difahamkan sudah dihantar kepada semua Ahli Parlimen UMNO dengan membangki...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

There Is An Awakening

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

App Inarah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Ngedate

Al Qur An Sebagai Obat Dan Faktor Yang Mempengaruhi Berhasilnya Ruqyah

Untukmu Shayang

Pesanan Buat Sang Suami

Lfl Should Defend The Victims Too

1 500 Berarak Ke Dataran Merdeka Tuntut Hak Pekerja