Dukung Sendiri Bayi Lahir Dari Ibu Koma Keajaiban Buat Fouziah Suami Turun Padang


Baru-baru ini viral kisah ibu bersalin ketika dalam koma. Kelahiran yang penuh keajaiban itu menarik perhatian ramai termasuk pasangan pengacara rancangan TV Pa&Ma Musim Kelima iaitu Datin Fouziah Gous dan suami Datuk Zhafran Yusof.
Ibu bapa kepada dua cahaya mata iaitu Muhammad Zeeshan dan Zaheen Yusuf ini amat prihatin dan mengambil keputusan melawat sendiri keluarga berkenaan bagi melihat sendiri keadaan Kamareeah Arwae, 36 serta anak bongsunya yang dilahirkan pramatang semasa masih dalam keadaan koma.

Sementara itu, Zhafran berkata, dia dan isterinya melakukan kerja amal dengan menziarahi keluarga memerlukan, selain menghulurkan sumbangan kepada mereka yang berada di sekitar pantai timur sejak kejadian bah kuning di Kelantan pada 2014.
KEAJAIBAN BUATKAN RASA INGIN BERTEMU “Bagaimanapun dalam banyak kes yang pernah kami lawati, keajaiban yang berlaku ke atas Kamareeah yang melahirkan anak bongsunya dalam keadaan koma selepas tular membuatkan saya dan isteri benar-benar ingin bertemu dengan keluarga ini.
“Alhamdulillah, perbincangan bersama sahabat yang tinggal di Kelantan memudahkan kami mencari keluarga ini dan berpeluang melihat sendiri keadaan Kamareeah serta anaknya,” katanya.
SUAMI HARAP KEAJAIBAN BERLAKU Dalam pada itu, suami Kamareeah Arwae, 36 ,ibu yang bersalin semasa koma Fairol Haziri Rahim melahirkan harapan untuk melihat isterinya sedar dan menyusukan bayi mereka.
“Saya mengharapkan keajaiban akan berlaku dan apabila isteri sedar nanti dia boleh menyusukan anak kami,” katanya.
Anak kedua mereka yang dilahirkan semasa koma, Farah Hanis ianggap keajaiban oleh pengamal perubatan. Dia awalnya dijangka tidak mampu diselamatkan kerana Kamareeah yang menghidap tumor di kepala Disember lalu menjalani banyak proses rawatan termasuk proses imbasan sekali gus memberi kesan kepada janin ketika itu.
Fairol berkata, rawatan berterusan terpaksa dibuat terhadap isterinya yang berada dalam koma selepas kejang dan sawan kerana tumor semakin membesar Disember lalu.

AKAN SEMBUH SUATU HARI NANTI Bapa kepada dua cahaya mata ini berkata, doktor memberi jaminan bahawa Kamareeah akan sembuh suatu hari nanti, namun tidak dapat memberi tempoh berapa lama isterinya yang terlantar itu akan kembali pulih.
ANAK BELUM MERASA SUSU IBU “Lebih menyedihkan, sejak lahir Farah Hanis yang kini berusia 53 hari hanya bergantung sepenuhnya kepada susu formula khas untuk bayi pramatang kerana isteri tidak dapat menyusukan bayi kami seperti yang dilakukan sebelum ini kepada anak sulung, Farras Hazim, 19 bulan, walaupun hanya sekejap.
“Selepas isteri koma, Farras terus terputus susu ibu dan sejak itu, dia enggan minum susu formula.
“Hati saya sebak melihat anak bongsu yang baru dilahirkan membesar tanpa belaian seorang ibu dan perasaan gembira kami menyambut orang baru bertukar pilu,” katanya ketika ditemui di rumah sewanya di Jalan Pantai Cahaya Bulan.

Pa&Ma sebelum ini melaporkan, Kamareeah yang terlantar akibat ketumbuhan di bahagian kepala sejak tujuh bulan lalu melahirkan anak bongsunya Farah Hanis secara pembedahan ketika berada dalam keadaan koma.
Artikel berkaitan:Farah Hanis Bayi Ajaib, 7 Bulan Dikandung Ibu Koma. Belum Rasa Dakapan Mama
Menurut bapa kepada dua anak ini selepas kisah menyayatkan hati tentang keluaga mereka tular di media sosial dan mendapat liputan akhbar, badan bukan kerajaan (NGO) dan orang ramai datang ke rumah dan menyerahkan sumbangan untuk meringankan bebannya.
“Alhamdulillah, kos untuk membeli lampin pakai buang dan susu kepada isteri serta anak bongsu dapat dijimatkan apabila ada pihak yang menyumbang barang berkenaan untuk mereka.
“Sumbangan yang diberikan cukup besar maknanya kepada saya, lebih-lebih dalam keadaan saya sudah tidak boleh bekerja kerana perlu menguruskan isteri sepanjang masa.

SUAMI PRIHATIN JAGA SENDIRI ISTERI SAKIT “Sejak isteri terlantar, hanya saya seorang yang menjaganya dari menukar lampin pakai buang, mengelap tubuh badan, memberi susu khas melalui wayar yang dipasang di hidungnya sehingga membersihkan wayar di bahagian lehernya yang ditebuk,” katanya.

NAK DIJADIKAN ANAK ANGKAT, BAPA TAK MAHU BERPISAH  Katanya, memandangkan dia perlu menguruskan keperluan isteri, buat sementara waktu, Farah Hanis dijaga oleh sepupunya yang tinggal berjiran dengannya.
“Sebelum ini, saya menerima beberapa panggilan daripada individu yang mahu mengambil Farah Hanis sebagai anak angkat, namun saya tidak bersetuju kerana biar sesukar mana, saya tidak akan berpisah dengan anak,” katanya.
Sumber: Berita Harian
The post Dukung Sendiri Bayi Lahir Dari Ibu Koma, Keajaiban Buat Fouziah & Suami Turun Padang appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dukung-sendiri-bayi-lahir-dari-ibu-koma-keajaiban-buat-fouziah-suami-turun-padang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tak Diperhatikan Suami Siri Ibu Di Malabong Buang Bayi Yang Baru Lahir

Tak Diperhatikan Suami Siri Ibu Di Malabong Buang Bayi Yang Baru Lahir

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 214 hits
Di hadapan penyidik TU mengaku terpaksa membuang bayinya karena dua anaknya tidak diurus dan diperhatikan suami sirinya yang berinisial IT Dua dari anak tersebut pun diketahui hasil pernikahan sirinya bersama IT sedang kan yang pertama adal...
Bayi Baru Lahir Cacat Telinga Ibu Guna Produk Kecantikan Bertoksik 2 Tahun Sebelum Hamil

Bayi Baru Lahir Cacat Telinga Ibu Guna Produk Kecantikan Bertoksik 2 Tahun Sebelum Hamil

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 344 hits
Luluh hati bila bayi baru lahir mengalami cacat telinga Bukan tak boleh menerima takdir Ilahi tapi sedih kerana ia akibat kesilapan ibu yang menggunakan produk kecantikan bertoksik 2 tahun sebelum hamil Pelbagai kesan buruk produk kecantika...
Bila Ibu Sedar Nanti Boleh Farah Minum Susu Ibu Suami Yakin Isteri Mampu Pulih Dari Koma

Bila Ibu Sedar Nanti Boleh Farah Minum Susu Ibu Suami Yakin Isteri Mampu Pulih Dari Koma

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 321 hits
Kuasa Allah tiada siapa yang mampu menolak sebelum ini media pernah melaporkan kisah mengenai bayi perempuan yang dilahirkan oleh ibu yang sedang dalam koma tular di media sosial Sehingga kini ibu tersebut Kamareeah Arwae 36 masih lagi terl...
Ibu Hamil Menderita Kanker Bayi Bisa Lahir Dalam Kondisi Baik Baik Saja

Ibu Hamil Menderita Kanker Bayi Bisa Lahir Dalam Kondisi Baik Baik Saja

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 211 hits
Menurut Konsultan Hemato Onkologi Medik Rumah Sakit EMC Tangerang Maringan DL Tobing kondisi tersebut sesungguhnya tergantung dari temuan kanker itu sendiri
Rezeki Ibu Mengandungkan 3 Orang Bayi Rupanya Dia Pun Kembar 3

Rezeki Ibu Mengandungkan 3 Orang Bayi Rupanya Dia Pun Kembar 3

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 285 hits
Ini kisah setahun yang lalu menariknya ia dikongsikan oleh seorang wanita yang mengandungkan kembar tiga Judit Minda yang berasal dari Norway berasa terkejut dengan berita yang diterimanya kerana dia diberitahu oleh doktor kandungannya memb...
Bayi 1 Tahun Ke Atas Ibu Nak Bagi Fresh Milk Doktor Sarankan Susu Ini

Bayi 1 Tahun Ke Atas Ibu Nak Bagi Fresh Milk Doktor Sarankan Susu Ini

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 865 hits
Susu yang TERBAIK untuk bayi sudah tentunya susu ibu Itu tak boleh di sangkal lagi oleh mana mana kajian di dunia Tetapi kita semua akur ada banyak keadaan di mana ibu tak dapat nak menyusukan bayi setelah berusaha dan berikhtiar maka nak t...
Saya Lihat Sendiri Video Pernikahan Mereka Isteri Tuntut Cerai Buat Laporan Polis Terhadap Suami Nikahi Adik Kandungnya

Saya Lihat Sendiri Video Pernikahan Mereka Isteri Tuntut Cerai Buat Laporan Polis Terhadap Suami Nikahi Adik Kandungnya

papar berkaitan - pada 3/7/2019 - jumlah : 720 hits
The ReporterHancur luluh hati seorang isteri apabila mengetahui suaminya telah bernikah dengan adik bongsunya sendiri di Daerah Bulukumba Sulawesi Selatan Indonesia beberapa hari lalu Difahamkan sebelum pernikahan itu si suami Ansar 32 dida...
Bayi Tolak Susu Sebab Keliru Trik Mudah Nak Kembalikan Bayi Ke Payudaya Ibu Wajib Tahu

Bayi Tolak Susu Sebab Keliru Trik Mudah Nak Kembalikan Bayi Ke Payudaya Ibu Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 392 hits
Bila mama perkenalkan puting biasa bayi mula keliru dan sudahnya bayi anda menolak ketika menyusu Rumit jadinya bila berdepan dengan masalah ini Buat seketika sebaiknya cuba tenangkan bayi terlebih dahulu Beri dia masa dan paling penting ke...
Bayi Baru Lahir Ditemui Dalam Kotak Bawah Pokok

Bayi Baru Lahir Ditemui Dalam Kotak Bawah Pokok

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 329 hits
The ReporterSeorang bayi lelaki ditemui dalam sebuah kotak yang ditinggalkan di bawah pokok di Jalan Jelai Alor Setar pada pagi Selasa Husaini Hassan 40 sebelum itu ternampak kotak itu ketika melalui kawasan tersebut namun tidak mengendahka...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Embracing Happiness And Mental Well Being At Pasar Besties Bazaar

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

6 Pegawai Kanan Dan Anggota Polis Ditahan Semula Mengikut Sosma

Apple Dilaporkan Meminta Maaf Atas Iklan Kontroversial Ipad Pro Nya

Kopi Saigon Indera Mahkota 7 Catat Jualan Tertinggi Daripada 100 Cawangan Seluruh Negara

Dua Kali Melalui Proses Bedah Bukan Mudah Shila Amzah Tak Dapat Melahirkan Secara Normal Bayi Dah Terbelit Tali Pusat