Dua Lagi Amk Negeri Umum Sudah Tak Caya Sama Akmal



Semalam 1hb Julai, dalam satu kenyataan media AMK Selangor mengumumkan majoriti Ketua-Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Negeri Selangor Telah Hilang Kepercayaan Terhadap Kepimpinan Ketua AMK Malaysia.
Hari ini pula.. tiga Ketua AMK Cabang Negeri Sembilan mengumumkan hilang kepercayaan terhadap Ketua AMK Pusat Akmal Nasrullah Mohd Nasir, selain AMK Negeri Sembilan AMK Melaka juga dah tak caya sama itu Akmal..
Laporan berkaitan:-
KUALA LUMPUR: Krisis kepimpinan yang melanda Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia berlarutan selepas tiga Ketua AMK Cabang Negeri Sembilan hari ini mengumumkan hilang kepercayaan terhadap Ketua AMK Pusat Akmal Nasrullah Mohd Nasir.
Mereka menyifatkan Akmal gagal menyatukan anggota AMK sehingga memecah-belahkan semangat perpaduan sayap parti itu melalui rombakan baru-baru ini, yang menggusarkan akar umbi AMK Negeri.
Malah, Akmal dilihat sengaja mensabotaj usaha yang dilakukan Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menumpukan serangan terhadap Kerajaan Perikatan Nasional.
Mereka mendakwa, Akmal mencetuskan suasana krisis melalui tindakannya memecat Ketua AMK Selangor dan Perlis serta beberapa pimpinan Majlis Pimpinan Pusat AMK tanpa melalui proses sewajarnya.
"Sekiranya Akmal berhajat untuk menukar struktur organisasi AMK negeri, kami mendesak beliau tidak bersikap prejudis dan berat-sebelah.
"Setelah hampir setahun pelantikan Hafiz Mohamad sebagai Ketua AMK Negeri Sembilan, tiada usaha dan inisiatif yang beliau buat bagi meningkatkan kualiti serta kestabilan AMK Cabang di Negeri Sembilan.
"Beliau sendiri gagal menjadi setiausaha lantikan AMK Cabang Port Dickson dengan baik,” kata mereka dalam satu kenyataan bersama.
Kenyataan itu dikeluarkan Ketua AMK Rembau Mohd Effendi Mat Aris, Ketua AMK Rasah Ahmad Izzudin Ismail dan Ketua AMK Port Dickson Muhamad Affandi Abdul Malik.
Terdapat empat AMK Cabang yang rasmi di Negeri Sembilan ketika ini, manakala selebihnya adalah AMK Cabang Penaja.
"Apakah kriteria menentukan seorang Ketua AMK Negeri itu tidak berfungsi sebaik mungkin sehinggakan perlu campur tangan Akmal?" soal mereka.
Sehubungan itu, ketiga-tiga mereka berpendapat, adalah lebih demokratik pada ketika ini untuk mengadakan Kongress AMK Luar Biasa (EGM) bagi melantik Ketua AMK Malaysia yang mempunyai keabsahan agar mampu menjamin kelangsungan perjuangan reformasi.
Dan..
KUALA LUMPUR: Majoriti Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang negeri Melaka mengisytiharkan hilang kepercayaan terhadap Ketua AMK Malaysia, Akmal Nasrullah Mohd Nasir.
Menerusi satu kenyataan bersama melibatkan empat pemimpin AMK Cabang, mereka turut mengisytiharkan hilang kepercayaan terhadap Ketua AMK Melaka, B. Prasanth Kumar.
Jelas mereka, kepimpinan Ketua AMK Malaysia yang lemah dan tidak efektif dalam mengemudi AMK di peringkat nasional menjurus kepada kegagalan kepimpinan sayap parti itu di negeri Melaka.
"Kegagalan Ketua AMK Melaka menyatupadukan anggota di peringkat negeri dan cabang selepas pemilihan parti dan selepas 'Langkah Sheraton' jelas membuktikan ketidakupayaan beliau dalam memimpin sayap pemuda negeri.
"Ketua AMK Negeri Melaka dilihat mengikut lenggok Ketua AMK Malaysia apabila hanya memilih untuk bermain politik daripada bergerak melakukan gerak kerja di peringkat akar umbi.
"Sehingga kini, AMK negeri Melaka tiada hala tuju yang jelas dan tidak tersusun," kata mereka.
Perkara itu dizahirkan oleh Ketua AMK Alor Gajah, Mohd Khuzaire Mohd Kamal; Ketua AMK Tangga Batu, Muhamad Qayyum Ab Aziz; Ketua AMK Masjid Tanah, Mohd Faizal Othman dan Ketua AMK Hang Tuah Jaya, Naqiuddin Nazrin.
Mereka pada masa sama turut menuntut agar satu Kongres AMK Luar Biasa (EGM) diadakan segera bagi memilih semula Ketua AMK Malaysia yang baharu demi memastikan kestabilan sayap pemuda serta mengukuhkan parti.
Best Quality Product From Japan In Malaysia.. buy HERE  

*Kedua-dua laporan dipetik dari AstroAwani



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/07/dua-lagi-amk-negeri-umum-sudah-tak-caya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kali Ini Amk Negeri Sembilan Pula Hilang Kepercayaan Kepada Akmal Nasir

Kali Ini Amk Negeri Sembilan Pula Hilang Kepercayaan Kepada Akmal Nasir

papar berkaitan - pada 2/7/2021 - jumlah : 232 hits
Kali ini AMK Negeri Sembilan pula hilang kepercayaan kepada Akmal Nasir Krisis kepimpinan yang melanda Angkatan Muda Keadilan Malaysia berlarutan selepas tiga Ketua AMK Cabang Negeri Sembilan hari ini mengumumkan hilang kepercayaan terhadap...
Akmal Ketua Paling Lemah Dan Tidak Efektif Dalam Sejarah Amk

Akmal Ketua Paling Lemah Dan Tidak Efektif Dalam Sejarah Amk

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 231 hits
PETALING JAYA Ketua Pemuda PKR Selangor Najwan Halimi dan beberapa bekas pemimpin lain yang dipecat membidas Akmal Nasir ialah Ketua Pemuda parti itu yang paling lemah dan tidak efektif dalam sejarah sayap berkenaan Ini menyusul rombakan pu...
Pkr Bergolak Kumpulan Pro Najwan Gesa Mesyuarat Agung Luar Biasa Untuk Gulingkan Akmal Sebagai Ketua Amk

Pkr Bergolak Kumpulan Pro Najwan Gesa Mesyuarat Agung Luar Biasa Untuk Gulingkan Akmal Sebagai Ketua Amk

papar berkaitan - pada 1/7/2021 - jumlah : 133 hits
June 30 2021 Pemimpin Pemuda PKR yang dipecat baru baru ini secara terbuka mencabar ketua sayap parti itu Akmal Nasir Dalam satu kenyataan bersama enam daripada mereka yang dipecat termasuk bekas Ketua AMK Selangor Najwan Halimi menggesa me...
Dua Negeri Kl Labuan Kritikal Sistem Kesihatan Hampir Lumpuh Kata Noor Hisham

Dua Negeri Kl Labuan Kritikal Sistem Kesihatan Hampir Lumpuh Kata Noor Hisham

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 235 hits
Kuala Lumpur Selangor Negeri Sembilan dan Labuan merekodkan peningkatan kes harian baharu melebihi kapasiti maksimum hospital di negeri masing masing kata Dr Noor Hisham Abdullah PETALING JAYA Kuala Lumpur Selangor Negeri Sembilan dan Labua...
Negeri Sembilan Pkr Youth Joins Revolt Against Akmal Nasir State Chief

Negeri Sembilan Pkr Youth Joins Revolt Against Akmal Nasir State Chief

papar berkaitan - pada 2/7/2021 - jumlah : 202 hits
Infighting in PKR Youth is heating up with a majority of the wing s divisions in Negeri Sembilan joining the revolt against their wing chief Akmal Nasir The Rembau Rasah and Port Dickson PKR Youth divisions said Akmal s the Selangor and Per...
Amk Peringkat Cabang Seluruh Negeri Selangor Membantah Sekeras Kerasnya Keputusan Setiausaha Amk Malaysia

Amk Peringkat Cabang Seluruh Negeri Selangor Membantah Sekeras Kerasnya Keputusan Setiausaha Amk Malaysia

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 159 hits
KENYATAAN MEDIA KETUA KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN NEGERI SELANGOR Dukungan Penuh Serta Tuntutan Agar Najwan Halimi Dikekalkan Sebagai Ketua Angkatan Muda KEADILAN Negeri Selangor Kami merujuk kepada surat oleh Setiausaha AMK Malaysia Ahmad...
Zahid Susun Gerakan Lepas K Jaan Umum Pembukaan Parlimen

Zahid Susun Gerakan Lepas K Jaan Umum Pembukaan Parlimen

papar berkaitan - pada 5/7/2021 - jumlah : 145 hits
malaysiakini comDiterbitkan 5 Jul 2021 6 14 pmAhmad Zahid Hamidi kini dilihat sedang mencatur gerakan susulan selepas kerajaan Perikatan Nasional cuba mengendurkan keadaan dengan mengumumkan pembukaan semula parlimen hari ini Untuk rekod ka...
Syarat Perjalanan Untuk Transportasi Umum Saat Ppkm Darurat Berlaku Besok

Syarat Perjalanan Untuk Transportasi Umum Saat Ppkm Darurat Berlaku Besok

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 209 hits
Juru Bicara Kementerian Perhubungan Adita Irawati melansir pengaturan kriteria dan syarat pelaku perjalanan dalam negeri baik menggunakan transportasi darat laut dan udara di wilayah Jawa dan Bali serta wilayah lain di luar kedua pulau itu ...
Selepas 15 Tahun Bersama Aamir Khan Isteri Umum Bercerai Hari Ini

Selepas 15 Tahun Bersama Aamir Khan Isteri Umum Bercerai Hari Ini

papar berkaitan - pada 4/7/2021 - jumlah : 240 hits
Pelakon dan pengarah filem India terkenal Aamir Khan mengumumkan bahawa dia dan isteri Kiran Rao disahkan bercerai hari ini
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat