Dua Bekas Adun Dulu Lompat Tinggalkan Umno Bakal Lari Dari Bersatu



SHAH ALAM – Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Johor, mengakui beberapa lagi pemimpin Bersatu termasuk dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dikatakan akan bertindak keluar parti itu mengikut jejak langkah Ketua Bersatu Bahagian Tebrau, Mazlan Bujang.
Difahamkan, dua ADUN yang dijangka mengumumkan keluar dari Bersatu mengikut jejak langkah Mazlan ialah Rosleli Jahari (Johor Lama) dan Alwiyah Talib (Endau).
Menariknya Rosleli dan Alwiyah pada tahun 2018 merupakah ADUN UMNO sebelum membuat keputusan melompat menyertai Bersatu beberapa hari selepas BN tumbang dalam PRU14 pada Me1 2018.
Pengarah Operasi Pilihan Raya Bersatu Johor, Badrul Hisham Shaharin berkata, seperti kes Mazlan, beliau tidak pelik dengan tindakan beberapa pemimpin Bersatu berkenaan menyuarakan hasrat untuk meninggalkan Bersatu kerana mereka sudah lama tidak terbabit dengan aktiviti parti termasuk membantu dan menyantuni rakyat terkesan akibat Covid-19 dan banjir baru-baru ini.
Badrul Hisham yang lebih dikenali sebagai Chegubard menjelaskan, mereka juga sudah lama ‘hilang dari radar’ dan aspirasi Bersatu kerana lebih suka menyendiri dan tidak menghiraukan masalah rakyat.
Chegubard berkata, antara punca utama mereka berbuat demikian adalah kerana tidak mendapat layanan istimewa dan diberikan apa-apa jawatan dalam parti.
“Sebagai contoh kita boleh lihat individu seperti ADUN Puteri Wangsa, Mazlan Bujang bertindak keluar Bersatu kerana beliau tidak berpuas hati dengan tindakan Tan Sri Muhyiddin Yassin (Presiden Bersatu) melantik Datuk Dr Sahruddin Jamal sebagai Menteri Besar Johor susulan peletakan jawatan Allahyarham Datuk Osman Sapian kerana berasakan dirinya lebih layak.
“Itu menyebabkan, Mazlan merajuk dan enggan menjalankan tugasnya, jadi Bersatu terpaksa mengambil alih tugasnya membantu menyelesaikan masalah masyarakat setempat. Jadi apabila Mazlan umum keluar parti, ia tidak menjejaskan Bersatu Johor,” katanya ketika dihubungi wartawan Sinar Premium.
Dalam pada itu, Badrul Hisham mengesahkan terdapat beberapa ‘katak’ politik yang baru melompat ke dalam Bersatu berkemungkinan melompat kerana tidak puas hati kerana diberikan peranan atau jawatan besar dalam parti itu.
Badrul Hisham berkata, sebelum ini mereka bertindak sendiri secara ‘silo’ atau bersendirian tanpa jentera parti sejak sekian lama dan sekarang ada usaha pihak tertentu untuk menarik mereka semula kembali kepada UMNO dengan pelbagai tawaran.
“Bersatu tidak boleh buat apa-apa jika mereka mahu melompat kembali kepada UMNO namun ia tidak menjejaskan persiapan parti menghadapi PRN Johor kerana jentera parti terus bergerak aktif.
“Saya memohon maaf kita tidak boleh melayan kehendak mereka secara peribadi dan jika mereka terpesona dengan pelbagai tawaran dibuat pihak berkenaan mereka dipersilakan keluar, kita tiada masalah dengannya.
“Bagaimanapun, kita tetap mengalu-alukan tindakan mana-mana pemimpin atau penyokong parti lain mahu menyertai Bersatu tanpa mengambil kira layanan peribadi. Tawaran Bersatu ialah marilah kita bersama-sama untuk membina negara yang bersih dan berintegriti tinggi dapat dilaksanakan,” katanya.
Dalam pada itu, beliau berkata, pihaknya menjangkakan SPR akan menetapkan tarikh penamaan calon bagi PRN Johor dalam tempoh antara lima hari hingga seminggu selepas mesyuarat khas berkenaan berlangsung, manakala hari pengundian antara 12 hingga 14 hari kemudiannya.
Dua bekas ADUN dulu lompat tinggalkan UMNO, bakal lari dari Bersatu
Baca Artikel Menarik:
Bekas calon PRK Port Dickson didakwa bunuh suami Hadi ugut UMNO? Teong Kim balas TMJ – Apa kaitan gaji saya dengan prestasi Harimau Malaya? Hutang RM1 trilion: ‘Tahniah Guan Eng, abah kau, atuk’ Mazlan bidas Muhyiddin, cermin diri dulu JAIS jawab isu lelaki mimpi peristiwa akhir zaman Jualan Akuarium Mangkuk Dihentikan Sebagai Punca Ikan Jadi Gila, Cepat Mati Pengguna cemas duit dalam bank ‘lesap’ Biadap! Warga asing tunjuk kemaluan semasa beli barang diburu Meloyakan! Tikus bermain di atas pemotong ayam restoren [VIDEO] ‘Tangan ghaib’ cerita dongeng – Tunku Ismail Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Netizen Tells Mahadi: “Next Time You Can Record Heliza Helping You With Your Undies”

Bumbung pakir Pasaraya Giant diterbangkan ribut [VIDEO]

Objek berputar menyeramkan di Bima Sakti (Milky Way) dikesan saintis

The post Dua bekas ADUN dulu lompat tinggalkan UMNO, bakal lari dari Bersatu appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/29/dua-bekas-adun-dulu-lompat-tinggalkan-umno-bakal-lari-dari-bersatu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Semakin Luka Kini Bekas Adun Larkin Pula Tinggalkan Bersatu

Muhyiddin Semakin Luka Kini Bekas Adun Larkin Pula Tinggalkan Bersatu

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 118 hits
January 29 2022Seorang lagi wakil rakyat Bersatu mengumumkan langkahnya meninggalkan parti itu dan memberi alasan hilang keyakinan terhadap Muhyiddin Yassin sebagai punca mengambil tindakan tersebut Mohd Izhar Ahmad yang sebelum ini menjadi...
Umno Nak Bagi 4 Bersatu Nak Bagi 15 Johor Bakal Mempunyai Mb Dari Pas

Umno Nak Bagi 4 Bersatu Nak Bagi 15 Johor Bakal Mempunyai Mb Dari Pas

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 413 hits
Kejutan kejutan seperti ini sangat perlu untuk akar umbi dan tenaga kerja dari parti untuk bekerja keras
Tiga Adun Dijangka Keluar Bersatu Sertai Umno Hari Ini

Tiga Adun Dijangka Keluar Bersatu Sertai Umno Hari Ini

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 189 hits
PETALING JAYA Tiga Ahli Dewan Undangan Negeri dijangka membuat pengumuman bahawa mereka akan keluar dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia untuk menyertai UMNO Difahamkan mereka adalah ADUN Puteri Wangsa Mazlan Bujang ADUN Johor Lama Rosleli J...
Bersatu Sudah Lupakan Mn Apakah Pas Bakal Tinggalkan Mn

Bersatu Sudah Lupakan Mn Apakah Pas Bakal Tinggalkan Mn

papar berkaitan - pada 4/2/2022 - jumlah : 103 hits
Presiden Bersatu Mahiaddin Md Yasin berkata beliau sudah pun melupakan keinginan untuk menyertai Muafakat Nasional atau MN yang diasaskan penubuhannya oleh UMNO dan Pas Dengan itu katanya perkara itu tidak perlu diungkit ungkit lagi Bersatu...
Umno Should Stop Bullying Parties In Pn Say 11 Bersatu Division Leaders

Umno Should Stop Bullying Parties In Pn Say 11 Bersatu Division Leaders

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 117 hits
The information chiefs of 11 Parti Pribumi Bersatu Malaysia divisions located in the southern part of Johor have proposed for the 15th General Election to be held simultaneously with the upcoming Johor state polls NSTP file picKUALA LUMPUR ...
Umno Dissolved Johor Assembly Unilaterally Without Consulting Bersatu And Pas

Umno Dissolved Johor Assembly Unilaterally Without Consulting Bersatu And Pas

papar berkaitan - pada 24/1/2022 - jumlah : 160 hits
The decision to dissolve the Johor legislative assembly was made unilaterally without prior discussion with other parties that made up the state government a Johor Bersatu leader said today Johor Bersatu information chief Mohd Solihan Badri...
Dia Tinggalkan Saya Park Shinhye Selamat Berkahwin Bekas Pasangan Pelakon Beri Respon Lucu

Dia Tinggalkan Saya Park Shinhye Selamat Berkahwin Bekas Pasangan Pelakon Beri Respon Lucu

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 164 hits
Umum mengetahui bahawa Park Shin hye dan Choi Tae jon sudah selamat melangsungkan perkahwinan mereka kelmarin ARTIKEL BERKAITAN Majlis bermakna itu bukan sahaja dihadiri oleh keluarga malah disambut meriah dengan kehadiran rakan selebriti k...
Soyeon Bekas Ahli T Ara Pemain Bola Sepak Jo Yumin Bakal Berkahwin November Ini

Soyeon Bekas Ahli T Ara Pemain Bola Sepak Jo Yumin Bakal Berkahwin November Ini

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 224 hits
Diam tak diam bekas ahli T ARA iaitu So yeon dikatakan akan berkahwin tak lama lagi Sudah 3 tahun bercinta So yeon akan berkahwin dengan pemain bola sepak Jo Yu min yang aktif dalam Suwon FC Perkara itu dikongsikan sendiri oleh agensinya Pe...
2 Adun Dap Sabah Bekas Senator Letak Jawatan

2 Adun Dap Sabah Bekas Senator Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 123 hits
2 ADUN DAP Sabah bekas senator letak jawatan KOTA KINABALU Dua Ahli Dewan Undangan Negeri dan seorang bekas senator mengumumkan peletakan jawatan daripada DAP Sabah malam ini ADUN Sri Tanjong Justin Wong ADUN Elopura Calvin Chong dan bekas ...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Kidzania Goodday Charge Smoothie Gym Kanak Kanak Pertama Di Malaysia



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pantangnya Dicampur Belacan