Dr Asri Tak Tau Erti Memegang Janji Dalam Islam


*DR ASRI TAK TAU ERTI MEMEGANG JANJI DALAM ISLAM*

Dr Asri Zainul Abidin dilaporkan berkata:Mufti Perlis Mohd Asri Zainul Abidin mengkritik hubungan Amanah dengan DAP, mengatakan parti serpihan PAS itu begitu setia dengan rakannya dalam Pakatan Harapan (PH).
Dalam satu wawancara dengan pendakwah kontroversi Muhammad Zamri Vinoth Kalimuthu, beliau berkata Amanah dilihat mengikut pendirian DAP dalam pelbagai isu dan berdiam diri daripada mengulas isu yang dikaitkan dengan masyarakat Islam.
“Kelihatannya Amanah akan senyap atau mencari alasan untuk membelanya (DAP) secara langsung atau tidak langsung.
“Saya juga kagum kerana saya tidak melihat isu-isu yang merunsingkan umat Islam, mereka keluarkan pandangan walaupun kadang-kadang isu itu ada kepentingan untuk PH,” katanya.
Ada beberapa penipuan yg jelas dalam kenyataan Dr. Asri Zainul Abidin ini:
1.0 Adalah tidak benar Amanah dituduh setia dgn DAP. Yg sebenar2 nya adalah Amanah itu setia dengan JANJI yg telah dibuat sebelum pilihanraya dan bukan sekadar dgn DAP tetapi juga dengan BERSATU, PKR dan mana2 badan NGO yg bersama2 dgn Pakatan Harapan sebelum ini. Di sini mungkin Dr Asri tidak maklum dengan ayat Allah SWT ini:
وَأَوْفُواْ بِعَهْدِ ٱللَّهِ إِذَا عَاهَدتُّمْ وَلاَ تَنقُضُواْ ٱلأَيْمَانَ بَعْدَ تَوْكِيدِهَا وَقَدْ جَعَلْتُمُ ٱللَّهَ عَلَيْكُمْ كَفِيلاً إِنَّ ٱللَّهَ يَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ "Dan sempurnakanlah perjanjian Allah apabila kamu berjanji , dan janganlah kamu merombak (mencabuli) sumpah kamu sesudah kamu menguatkannya, dan sesungguhnya kamu telah menjadikan Allah saksi ke atas (perjanjian dan sumpah)kamu , sesungguhnya Allah Maha mengetetahui apa yang kamu kerjakan.

Ayat ini dengan terang dan jelas menyatakan kewjiban setiap yg beragama Islam memenuhi perjanjian yang mereka buat sesama manusia dan tidak memungkiri janji mereka di atas nama Islam.
2.0 Isu LTTE juga penipuan yang jelas kerana kes LTTE masih belum habis disiasat oleh Polis. Maka, apa perlunya Amanah mengambil apa-apa sikap sebelum Polis menyelesaikan penyiasatan mereka. Yang hairannya sikap Dr Asri sendiri ini berdasarakan maklumat siapa dalam isu LTTE ini?
Tidakkah Dr Asri Zainul Abidin tahu bahawa bukan DAP sahaja yg bersimpati dengan LTTE tetapi juga MIC, IPF dan NGO2 India seluruh Malaysia? Malahan Dato' Samy Vellu sendiri menyokong LTTE secara terbuka.
Mengapa Dr Asri hanya menyerang DAP sahaja?
Di sini sudah jelas sikap pembohongan Dr Asri yg kedua
3.0 Kontroversi komik Jalur Gemilang juga menunjukkan pembohongan Dr Asri. Tidakkah Dr Asri sedar bahawa Perdana Menteri Malaysia sendiri menghulurkan senaskah komik tersebut kepada Presiden China, Xi Jinping? Ertinya komik tersebut adalah dokumen rasmi kerajaan dan bukan dokumen DAP sahaja.
Mengapa Dr Asri tidak menyerang Dr MAhathir dan Dato Saifuddin Abdullah kerana memberi komik tersebut kpd Presiden China dan hanya menyalahkan DAP?
4.0 Isu Zakir Naik: Mari kita tanya Dr. Asri, apa isu nya dgn Dr Zakir Naik kerana Dr. Zakir Naik masih diberi perlindungan di Malaysia dan tidak dipulangkan kembali kepada India?
Jadinya, mengapa dinaikkan lagi isu ini? Amanah sendiri secara terbuka menyokong Zakir Naik dikekalkan di MAlaysia dan tidak dihantar pulang ke India.
Adakah Dr Asri Zainal Abidin buta dan tuli sehingga tidak mengetahui pendirian parti Amanah Negara ini?
Sila rujuk kenyataan Dr Mujahid Yusuf Rawa di bawah ini:

Dalam isu sama, Mujahid yang juga merupakan Naib Presiden AMANAH berkata, kerajaan sudah membuat keputusan rasmi untuk tidak menghantar pendakwah itu pulang, justeru orang ramai tidak perlu membangkitkan isu bahawa menteri hanya berdiam diri.
“Zakir kekal di Malaysia. Tidak ada isu dan tidak ada keputusan untuk menghalau beliau keluar. Cuma kita konsisten, beliau (Zakir) kekal di Malaysia, tapi perlu hormatI undang-undang negara kita.
“Ada suara kata hantar dia (Zakir) balik. Itu bukan keputusan rasmi, jangan kaitkan keputusan tidak rasmi dengan tuntutan mereka dan menyatakan kita (kerajaan) lembik,” tegasnya lagi.
Kesimpulannya, Dr Asri Zainul Abidin adalah seorang pembohong dan penipu. Sedikit pun Dr Asri tidak menampakkan akhlak sebagai seorang ulama mahupun seorang yg memperjuaangkan Sunnah Nabi SAW. Beliau meny
Khabarnya beliau marah dgn AManah kerana Amanah mengagalkan pertukaran kuasa.
Benar kata Timbalan Presiden Amanah merangkap Menteri Pertanian, YB Salahuddin Ayub. Dr Asri Zainul Abidin cuma mengulang kenyataan PAS sahaja. 
Dr Asri sepatutnya bertaubat dari dosa berbohong ini secara segera sebelum Izrail datang memanggil.

TULANG BESI




www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysiawaves.net/2019/10/dr-asri-tak-tau-erti-memegang-janji.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+malaysiawaves%2FzpEb+%28Malaysia+Waves%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selagi Berpeluk Dengan Kleptokrasi Seratus Kali Serban Dililit Pun Tidak Boleh Martabatkan Islam

Selagi Berpeluk Dengan Kleptokrasi Seratus Kali Serban Dililit Pun Tidak Boleh Martabatkan Islam

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 324 hits
Ostat Din Tontowi dlm tulisannya Sekali Serban Dililit dengan penuh semangat menjual agamanya dan berkata Islam harus bangkit Apa cara Islam nak bangkit Hapuskan Dap Lihatlah betapa rendahnya mentaliti ugama yg ada pada Din Tontowi Kebangki...
Pas Yakin Akan Masuk Putrajaya Bersama Umno Dengan Islam

Pas Yakin Akan Masuk Putrajaya Bersama Umno Dengan Islam

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 380 hits
KUALA TERENGGANU PAS menaruh keyakinan akan masuk ke pentadbiran Putrajaya bersama Umno ikut pintu depan Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengingatkan ahli ahli PAS Umno agar menjaga perpaduan dengan tidak lagi berbalah Men...
Kalendar Islam 2020 Masihi 1441 1442 Hijrah

Kalendar Islam 2020 Masihi 1441 1442 Hijrah

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 459 hits
Berikut adalah kalendar atau takwim Islam JAKIM dan tarikh tarikh penting dalam Islam untuk tahun 2020M 1441 1442H bagi Malaysia Kalendar Hijriah ialah kalendar lunar qamariah yang dikira berdasarkan pergerakan fasa bulan mengelilingi Bumi ...
Orang Islam Kena Sosma Diam Kena Pada Mereka Heboh

Orang Islam Kena Sosma Diam Kena Pada Mereka Heboh

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 252 hits
Usah terpedaya sandiwara ultra kiasu lidah bercabang Ridhuan TeeBANGI Pendakwah bebas Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah menempelak sikap ultra kiasu apabila mendesak kerajaan membebaskan tahanan Akta Kesalahan Keselamatan 2012 berbangsa India se...
Untuk Umat Islam Sejahtera Pas Atau Dap Patut Diharamkan

Untuk Umat Islam Sejahtera Pas Atau Dap Patut Diharamkan

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 382 hits
Pas baru baru ini menggesa kerajaan agar mengharamkan DAP kerana menganggap parti itu merbahaya kepada negara Beberapa persoalan segera bermain main di kepala sebaik saja gesaan itu terpapar di dada dada media Pertama Pas adalah parti pemba...
27 Tahun Peluk Islam Mr Universe Sambut Deepavali Mohon Restu Ibu

27 Tahun Peluk Islam Mr Universe Sambut Deepavali Mohon Restu Ibu

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 419 hits
Restu ibu masih perlu walaupun berlainan agama kata jaguh bina badan negara Mohd Syarul Azman Mahen Abdullah yang akan menyambut perayaan Deepavali bersama ibunya S Neelavathi esok Anak jati Kuala Lumpur berusia 46 tahun yang mesra dengan p...
Boleh Cakap Tentang Melayu Islam Tapi Tanpa Akhlak Takkan Berjaya

Boleh Cakap Tentang Melayu Islam Tapi Tanpa Akhlak Takkan Berjaya

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 378 hits
Diterbitkan Hari ini 4 35 petangNaratif pembinaan negara baru bagi Malaysia perlu menumpukan kepada asas asa ekonomi dan bukannya retorik kaum atau agama kata Presiden PKR Anwar Ibrahim Anwar berkata negara secara keseluruhannya perlu memfo...
Sering Mengislamkan Saudara Baru Firdaus Wong Pimpin Ibu Sendiri Peluk Islam

Sering Mengislamkan Saudara Baru Firdaus Wong Pimpin Ibu Sendiri Peluk Islam

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 1136 hits
HARI ini mungkin menjadi detik paling istimewa bagi penceramah bebas Firdaus Wong Wai Hung apabila ibunya mengambil keputusan memeluk agama Islam Lebih menyentuh perasaan beliau yang mesra dengan panggilan Ustaz Firdaus memimpin sendiri ibu...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan