Doakan Kami Pulih Laju Laju Ye Terpaksa Kuarantin 2 Beranak Hafizul Kamal Anak Positif Covid 19


Siapa yang tidak bimbang bila mana anak yang masih kecil disahkan positif Covid-19. Bagi pelakon, Hafizul Kamal, dia bersyukur hanya dia anak sulungnya, Raisya yang disahkan positif sementara isteri dan anak keduanya negatif.
Menerusi Instagramnya, Hafizul berkongsi cerita mengenai keadaan dirinya yang kini sedang menjalani kuarantin kendiri bersama anaknya di rumah. Malah dia juga kini hilang deria rasa dan bau.

“Kami dua ketoi Positive Covid-19. Nak p lepak gua. Alhamdulillah Sara and Mieja negative.
“Raisya punya spo2 fluctuate 91-96, fever max 39.2c.
“Nikmat makan saya dah 3 hari hilang, bau pun tak dak. Lapar tetap lapar la.
“Kalau ada yang tau macam mana nak dapat balik deria bau tolong share pleezzz. Doakan kami pulih laju-laju ye.. terima kasih,” kongsinya di Instagram.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Pijot (@hafizulkamal)

Anak demam sejak Ahad 
Dalam pada itu, menerusi Instagram isterinya yang senang dikenali sebagai Mieja, ibu kepada dua anak ini berkongsi cerita bagaimana anak dan suaminya itu disahkan positif.
Beli Amar Amran Kurta Di Sini
Amar Amran Kurta Al-Fattah  
“Assalamualaikum. It is sad to inform, my husband @hafizulkamal & daughter, @raisyaamanda__, were tested positive Covid19. Sebabkan ada family members pun positive & Raisya pun dah start demam (hari Ahad), so decided untuk swab test. Instinct mak ni kuat mengatakan Raisya positive walaupun deep inside my heart doa supaya instinct ni salah.
“Kesian Raisya. First buat PCR & husband buat RTK antigen (supposedly PCR jugak tapi entah la hospital). Result keluar 4 Oct 12 tengah malam husband positive while Raisya dah settle admission sementara nak tunggu result PCR esoknya siap dah buat IV line kat tangan.

“Since husband positive & tak boleh teman Raisya, they decided to swab again with RTK antigen. 2.30 pagi result keluar Raisya pun positive. Terpaksa la discharge kan Raisya. Meanwhile i cecepat kemas bilik & prepare barang-barang yang patut untuk both of them kuarantin dalam bilik for the next 10 days. Pukul 4 pagi baru diaorang sampai rumah.
“I pun ada arrange doc datang swab kat rumah & both me and Sara negative. Alhamdulillah kitaorang takda simptom pape. KKM pun dah call semalam. I pun dah mintak husband inform management & they put tong sampah depan rumah,” tulisnya lagi.

Raisya semakin baik, dah tak merengek
Risaukan anak sulungnya yang demam sejak Ahad, namun isteri tersayang Hafizul ini kini bersyukur anaknya itu sudah pun kembali ceria dan tidak lagi merengek seperti sebelumnya.

“Inform jugak jiran-jiran. Bila positive/close contact ni, banyak sungguh benda kena buat dia cam “Jap nak buat yang mana dulu ni?” 😂 and honestly i’m super tired even harini baru masuk hari ke-2 kuarantin.
“Semua benda dalam rumah ni handle sendiri sebab husband tak boleh tolong. Tapi takpa, i anggap ni ujian & redha dengan ujian ni. Just nak mintak kami family semua sihat takda apa yang teruk. Lagipun we have to learn to live with the virus.

“As for today alhamdulillah sangat sebab Raisya is back! Dia dah happy boleh main main dalam bilik, makan okay semua, gelak-gelak, dah tak merengek. Mummy dapat lambai dari jauh je & air purifier on depan pintu. Thanks for your du’a & kind wishes. Moga Allah balas segala kebaikan pada anda semua,” tulisnya berkongsi.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Mieja Ibrahim (@mieja_ibrahim)

Dalam pada itu, rata-rata peminat Hafizul turut menitipkan doa agar Hafizul dan anak cepat-cepat sembuh.
Semoga yang baik-baik sahaja buat Hafizul dan anaknya, Raisya. Semoga cepat-cepat sembuh dan kembali aktif seperti dahulu.
Beli Di Sini
Menarik: Belikan Bunga & Makan Sedap Tak Salah, Lagi Bermakna Belikan Isteri Emas, Cincin Setiap Bulan!

Peranan ibu ayah dalam kehidupan anak-anak sangat besar. Setiap apa yang kita sediakan untuk anak menentukan masa depan mereka. Itulah sebabnya kita dianggap seperti SUPERHERO pada mereka. Dengan hanya RM20, banyak ilmu yang akan mama papa dapat. Yang paling best, akan dapat AKAUN SSPN secara automatik!
Untuk mendaftar, klik https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-detik-indah-bersama-si-manja/

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Doakan Kami Pulih Laju-Laju Ye” Terpaksa Kuarantin 2 Beranak, Hafizul Kamal & Anak Positif Covid-19 appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/doakan-kami-pulih-laju-laju-ye-terpaksa-kuarantin-2-beranak-hafizul-kamal-anak-positif-covid-19/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hafizul Kamal Anak Sulung Pos1tif C0vldl9 Peminat Share Petua Makan Limau Kasturi Bunga Cengkih Hidu Wap Minyak

Hafizul Kamal Anak Sulung Pos1tif C0vldl9 Peminat Share Petua Makan Limau Kasturi Bunga Cengkih Hidu Wap Minyak

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 236 hits
Pelakon dan pengacara Hafizul Kamal memaklumkan dirinya kini pos1tif v1rus C0VlDl9 Selain Hafizul anak sulungnya Raisya Amanda turut positif v1rus sama Kami dua ketvl positif C0vldl9 Nak lepak gua Alhamdulillah Sara dan Mieja neg4tif Raisya...
Dia Sihat Saja Cuma Tekak Berkahak Baru 2 Bulan Anak Nazrief Nazri Disahkan Positif Covid 19

Dia Sihat Saja Cuma Tekak Berkahak Baru 2 Bulan Anak Nazrief Nazri Disahkan Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 199 hits
Baru berusia dua bulan anak sulung pelakon Nazrief Nazri disahkan dijangkiti Covid 19 pada Selasa lalu Kata Nazrief dia mengetahui keadaan anaknya itu selepas dimaklumkan pihak hospital selepas dia dan anak sulungnya Noah menjalani ujian sa...
Hiburan Selepas Positif Covid 19 Nazrief Nazri Maklum Kini Anak Ada Jangkitan Kuman Dalam Darah

Hiburan Selepas Positif Covid 19 Nazrief Nazri Maklum Kini Anak Ada Jangkitan Kuman Dalam Darah

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 222 hits
Dugaan demi dugaan menimpa anak sulung pelakon Nazrief Nazri iaitu Noah yang baru berusia dua bulan apabila terpaksa menerima rawatan di sebuah pusat perubatan di Shah Alam Selangor akibat jangkitan kuman dalam darah ARTIKEL BERKAITAN Adver...
Menangis Sebab Teruk Melecet Rindu Anak Aktif Macam Selalu Anak Aisyah Hijanah Positif Covid 19

Menangis Sebab Teruk Melecet Rindu Anak Aktif Macam Selalu Anak Aisyah Hijanah Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 9/10/2021 - jumlah : 327 hits
Ibu mana yang sanggup melihat anaknya sakit Pastinya setiap ibu terlalu rindukan anak kembali aktif dan sihat macam selalu Bagi instafamous Aisyah Hijanah yang kerap berkongsi ilmu ilmu yang cukup bermanfaat untuk wanita dia reda bila mana ...
Hiburan Anak Positif Covid 19 Isteri Nazrief Nazri Beri Pesanan Khas Buat Jururawat Minta Ikut Sop

Hiburan Anak Positif Covid 19 Isteri Nazrief Nazri Beri Pesanan Khas Buat Jururawat Minta Ikut Sop

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 290 hits
Baru sahaja menimang cahaya mata sulung pelakon Nazrief Nazri dan isteri khabarnya telah menerima berita sedih apabila anak mereka yang digelar baby Noah itu telah disahkan positif COVID 19 ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementPerkara tersebut tu...
Jubir Satgas Covid 19 Pastikan Anak Sehat Dan Paham Prokes Sebelum Ikuti Ptm

Jubir Satgas Covid 19 Pastikan Anak Sehat Dan Paham Prokes Sebelum Ikuti Ptm

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 209 hits
Kalau anak sakit jangan dipaksa ke sekolah ujar Reisa yang juga merupakan Duta Adaptasi Kebiasaan Baru
Disahkan Positif Covid

Disahkan Positif Covid

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 243 hits
assalamualaikum huhu saja lah bosan sebab tak tahu nak buat apa kan jangan expect entri ni kemas dan tersusun sebab aku menaip ni pun pakai handphone sahaja alkisahnya macam ni hari jumaat minggu lepas which is 1 oktober 2021 rakan sepejaba...
Penangan Anak Ke 3 Sam Terpaksa Pindah Hotel Syatilla Lembik Mabuk Tengok Rumah

Penangan Anak Ke 3 Sam Terpaksa Pindah Hotel Syatilla Lembik Mabuk Tengok Rumah

papar berkaitan - pada 2/10/2021 - jumlah : 258 hits
Mungkin orang akan anggap mengidam atau alahan bagi ibu mengandung ni saja saja Tapi bagi yang mengalaminya saja akan faham bagaimana perasaan tu kan Walaupun ada yang menyatakan janganlah terlalu layan sangat perasaan tu tapi hakikatnya ad...
Tak Habis Lagi Kisah Anak Beranak Didakwa Menyamun Ni Tu Pun Macai Dok Lagi Pangge Boosku Apa Pencuri Pangge Boss

Tak Habis Lagi Kisah Anak Beranak Didakwa Menyamun Ni Tu Pun Macai Dok Lagi Pangge Boosku Apa Pencuri Pangge Boss

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 183 hits
Saman 1MDB Anak tiri Najib diarah fail pembelaan sebelum 25 Okt September 28 2021Saman itu difailkan 1MDB dan tiga subsidiarinya terhadap Riza Shahriz Abdul Aziz dan dua syarikat miliknya berkaitan dakwaan salah guna dana bagi membiayai pen...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer