Doa Dan Tips Untuk Dapatkan Zuriat




Assalamualaikum dan salam sejahtera



Apa khabar semua? Alhamdulillah, aku disini baik-baik sahaja. Hari ini aku nak berkongsi dengan anda semua satu artikel menarik tentang perkongsian mengenai doa untuk mendapatkan zuriat. Aku rasa ramai yang masih lagi berusaha untuk mendapat zuriat, jadi aku terpanggil untuk berkongsi dengan anda semua. 
In shaa Allah, semoga bermanfaat, juga untuk kegunaan aku di masa hadapan. In shaa Allah


via GIPHY

Dah Baca? [ 10 Jenis Solat Yang Tidak Diterima Oleh Allah S.W.T ]
Pasangan yang berkahwin tetapi tidak mempunyai zuriat adalah seperti sebatang pokok yang rendang tetapi tidak berbuah. Jangan bersedih hati seandainya belum berhasil lagi selepas beberapa tahun berkahwin. Hendaklah berusaha dengan berjumpa pakar perubatan dan membuat pemeriksaan untuk mendapat nasihat agar dapat mengandung. 
Disamping itu berusaha juga secara tradisional dengan berjumpa bidan kampong untuk membetulkan kedudukan rahim. Akhir sekali selepas semua usaha-usaha tersebut diatas dilakukan berdoalah kepada Allah SWT dengan bersungguh-sungguh supaya diberikan zuriat. Amalkan ayat-ayat dibawah ini selepas setiap kali selepas solat. InsyaAllah Allah mendengar permintaan hambaNya

1. Doa Nabi Zakaria a.s :(Surah Al Anbiyaa: Ayat 89).


Maksudnya:
Dan (Sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakaria, ketika dia merayu kepada TuhanNya dengan berkata; 
Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (Dengan tidak meninggalkan zuriat) dan engkaulah jua sebaik-baik mewarisi. (Surah Al-Anbiya: Ayat 89)
2. Doa Nabi Zakaria a.s :(Surah Ali Imran: Ayat 38)


Maksudnya:
Ketika itu Nabi Zakariya berdo'a kepada TuhanNya, katanya: "Wahai Tuhanku Kurnialah kepadaku dari sisiMu keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) do'a permohonan."
Keterangan ayat:
Al-Imam al-Samarqandi meriwayatkan bahawa Nabi Zakaria pernah merasakan baginda tidak akan mendapat zuriat sehinggalah baginda melihat anugerah Allah memberikan Mariam a.s. buah-buahan pada bukan musimnya

Maka baginda meyakini bahawa Allah berkuasa mengurniakan anak kepadanya. Tambahan pula baginda memegang amanah menjaga kunci rumah Qurban yang diwarisi turun-temurun


Baca Juga : [ 10+ Azab Bagi Mereka Yang Meninggalkan Solat ]
Khasiat dan kaifiat beramal:
Melihat ayat ini secara positif dan berbaik sangka dengan Allah SWT, digalakkan pasangan yang belum beroleh zuriat agar berdoa dengannya. Juga dinasihatkan supaya memperbanyakkan sedekah, puasa sunat dan qiamullail untuk mendapat anugerah Allah yang hebat itu

Perbanyakkan makan buah berikut:-
Badam (almond) 5 Biji tiap hari.Buah DelimaBuah ZaitunBuah KurmaJauhkan dan elakkan makan benda-benda masam, nenas, minuman bergas serta makanan yang berasid seperti jeruk buah-buahan, Kurangkan makanan seafood. Banyak makan sayur dan buahan. Suami perlu banyak makan daging, ayam. Elakkan minum air kelapa.

Masa Berjimak
Sabda Rasullah s. a. w. "Wahai Ali! Peliharalah wasiatku ini sebagaimana aku telah memeliharanya dari Jibril a. s" 
1. Jangan berjimak di bawah pohon kayu yang berbuah. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang tukang sebat atau ketua yang bengis. 
2. Jangan berjimak antara azan dan iqmah. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang suka menumpahkan darah. 
3. Jangan berjimak jika isteri sedang hamil melainkan kedua-dua berwuduk. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang buta hati dan bakhil tangan. 
4. Jangan berjimak pada pertengahan nifsu syaban. Jika Allah mengurniakan anak ia akan mempunyai tanda pada yang jelek pada muka dan rambutnya. 
5. Jangan berjimak pada akhir bulan (tinggal 2 hari). Jika dikurniakan anak ia akan menjadi seorang yang suka meminta - minta. 
6. Jangan berjimak semasa syahwat terhadap saudara perempuan (adik ipar) Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi penolong dan pembantu kepada orang yang zalim, pada tanganya membuat kebinasaan kepada banyak manusia. 
7. Jangan berjimak dengan isterimu di atas loteng. Jika Allah mengurniakan anak, nanti anak itu menjadi seorang munafiq, pelampau yang melewati batas. 
8. Jangan berjimak dengan isterimu pada malam kamu hendak keluar bermusafir. Jika Allah mengurniakan anak ia akan membelanjakan harta pada jalan yang tidak haq. 
9. Jangan berjimak dengan isterimu bila kamu keluar bermusafir dalam tempoh tiga hari tiga malam. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi pembantu kepada setiap orang yang zalim. 
10. Jangan berjimak dengan isterimu pada awal malam (sebelum isyak) Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang ahli sihir, sunglap dan menghendaki dunia daripada akhirat. 
Cara berjimak yang dituntut. 
1. Berjimak pada malam Isnin. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang berpegang teguh dengan kitab Allah dan redha terhadap segala pembahagian allah s. w. t 
2. Pada malam Selasa. Jika Allah mengurniakan anak ia akan mendapat nikmat mati syahid sesudah syahadah, dan Allah tidak akan azabkanya (turun bala ) kepadanya bersama-sama orang musyrikin. Mulutnya berbau harum, yang akan melembutkan hati orang, bersih lidahnya daripada mengumpat, berdusta dan mengadu domba. 
3. Pada malam Khamis. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yg bijaksana dikalangan yg bijaksana atau org alim dikalangan orang alim. 
4. Sewaktu matahari ditengah langit. Jika Allah mengurniakan anak yang tidak dihampiri oleh syaitan sehingga ia tua dan menjadi seorang yang faqih serta Allah s. w. t rezekikan kepadanya keselamatan agama dan dunia. 
5. Pada malam Jumaat. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang pemidato yang berwibawa dan petah. 
6. Hari Jumaat selepas asar. Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang anak yang terkenal, masyhor dan alim. 
7. Malam Jummat selepas Isyak yang akhir. Jika Allah mengurniakan anak ia diharapkan menjadi seorang yang terkemuka. 
8. Bacalah doa berlindung dari syaitan. Jika Allah kurniakan anak tidak dimudaratkan oleh syaitan terhadapnya selama-lamanya

Semoga beroleh zuriat yang baik dan soleh yang akan membahagiakan pasangan suami isteri dan dirahmati Allah SWT

Sekian

Sumber : surahalquran | google image | giphy.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://aerillhassan.blogspot.com/2019/07/doa-dan-tips-untuk-dapatkan-zuriat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Mustajab Cara Dapatkan Jodoh

Doa Mustajab Cara Dapatkan Jodoh

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 204 hits
Masih Single Sis Ini Doa Mustajab Yang Boleh Diamalkan Untuk Cepat Dapat Jodoh Bercakap soal jodoh memang semua inginkan pasangan yang terbaik Dalam usaha mencari tu janganlah lupa untuk berdoa kepada Allah Mudah mudahan dipertemukan dengan...
4 Tips Super Hebat Untuk Peniaga Online Elak Kena Tipu

4 Tips Super Hebat Untuk Peniaga Online Elak Kena Tipu

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 263 hits
4 Tips Super Hebat Untuk Peniaga Online Elak Kena Tipu Semalam aku ada posting pasal kekecohan iklan perkhidmatan penipuan untuk membuat resit Maybank fake untuk tipu peniaga online kat Untuk entri kali ini aku nak share 4 Tips Super Hebat ...
Tips Bermain Clash Of Kings Agar Cepat Kastil Level 30

Tips Bermain Clash Of Kings Agar Cepat Kastil Level 30

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 1524 hits
Saat bermain Clash of Kings kalian perlu tips bermain Clash of Kings agar kastil kalian cepat level 10 dan kastil kalian menjadi kuat serta disegani Jika tidak bermain dengan strategi kita akan kebingungan nantinya Karena Emosi player benar...
Jaga Makan Je Kalau Tak Senaman Takkan Jadi Gadis Ini Kongsi Tips Hilang 10kg Dalam Masa Sebulan

Jaga Makan Je Kalau Tak Senaman Takkan Jadi Gadis Ini Kongsi Tips Hilang 10kg Dalam Masa Sebulan

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 345 hits
Wei dah macam mak orang dah aku tengok kau Telinganya dah lali dengan ayat tu Bukan dia tak biasa dengar mereka kutuknya di belakang Baginya normal la badan dia ni bukannya takda orang lagi gemuk dari dia Body shaming Dia dah penat nak laya...
Tips Jitu Dapat Pekerjaan Meski Tanpa Pengalaman

Tips Jitu Dapat Pekerjaan Meski Tanpa Pengalaman

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 158 hits
Apa yang dicari perusahaan selain kualifikasi untuk pekerjaan tanpa pengalaman Sebenarnya perusahaan hanya ingin melihat apakah Anda memiliki keterampilan yang diperlukan untuk posisi tersebut dan apakah pengalaman Anda cocok atau tidak unt...
Ingin Ikut Tren Pre Wedding Di Puncak Gunung Nggak Salah Kok Tapi Ketahui Dulu 6 Tips Ini

Ingin Ikut Tren Pre Wedding Di Puncak Gunung Nggak Salah Kok Tapi Ketahui Dulu 6 Tips Ini

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 234 hits
Nggak mau kan niatnya foto pre wedding bagus ala Fiersa Besari malah terjadi sesuatu di tengah jalan Amit amit ah
Tips Menjaga Kesehatan Anak Di Musim Pancaroba

Tips Menjaga Kesehatan Anak Di Musim Pancaroba

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 292 hits
Cuaca yang panas di pagi atau siang hari kemudian tiba tiba hujan di malam harinya merupakan tanda tanda bahwa saat itu sedang memasuki musim pancaroba Setidaknya inilah yang tengah terjadi di beberapa daerah di Indonesia Apalagi Indonesia ...
Adsense 111 Tips Meningkatkan Income Usd Adsense

Adsense 111 Tips Meningkatkan Income Usd Adsense

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 230 hits
Hari tu menerusi satu status post di Facebook personal saya saya ada keluarkan satu soalan Sapa tau camner nak naikkan income adsense Post tersebut telah mendapat perhatian ramai rakan blogger yang menggunakan platform Adsense untuk monetiz...
Ini Dia Tips Jago Jualan Yang Sewajarnya Dimengerti

Ini Dia Tips Jago Jualan Yang Sewajarnya Dimengerti

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 212 hits
Pembahasan kita kali ini adalah Reseller ialah pihak yang membeli produk dari produsen suplier dan menjual kembali produk tersebut Jika Anda ingin berbisnis tanpa modal besar tanpa pusing mikir produk dan mau punya pendapatan tambahan maka ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan