Diy Header Blog Guna Canva


Tadaaa..masuk blog k.fiezz. perasan tak yang baru.. hehe..kalau tak perasan, okey meh lah k.fiezz reveal kan. Header berwajah baru uolls. cantik lah k.fiezz..Tempah kat mana tu?#perasancantik sangat tau. hehe.. 
Kalau ada yang ingat k.fiezz tempah. K.fiezz nak buat jari No No No (korang bayangkan la yeak gaya jari tu. haha). k.fiezz nak cakap proudly yang header baru ni hasil idea sendiri. wah, syabas k.fiezz (tepuk bahu sendiri). hehe. dan dibantu oleh mr hubby untuk bahagian background transparent. GUNA CANVA BUAT HEADER BLOGOkey, bulan lepas kalau ada yang perasan di facebook k.fiezz, k.fiezz ada mengeluh gunakan aplikasi canva ni. sebab tak berjaya nak edit gambar untuk job. 
Tapi semalam k.fiezz google punya google, ada yang kongsi cara buat header blog guna aplikasi Canva ni. Bila k.fiezz baca cara-cara dia, macam senang je. meh la kita cuba buat. 
Dah gedik buat header ni, kenapa k.fiezz oooii? macam terer..
Al kisahnya k.fiezz tukar header sebab template & tulisan kat blog ni k.fiezz dari tukar dari purple ke hitam/putih pula. Nampak pro gitu. eh.TAK TEMPAH DESIGNER KE?Tempah. K.fiezz ambil dengan Shahada Fauzi untuk editing template. Template masih guna yang sedia ada. Cuma tukar warna sahaja. 
Tapi memandangkan bajet k.fiezz kurang, k.fiezz tak ada lah bercadang nak tukar header blog. Ingatkan boleh in header dulu dengan warna template baru ni. Eh sekali macam errrr.. tak sesuai je. Tu yang k.fiezz cuba buat sendiri header guna canva. Nak upah Sha. Bajet dah lari. Kita cuba la buat sendiri. Kalau tak jadi atau tak kena di mata, mr hubby kan ada. untuk kasi adjust. hehe. 
MACAMANA CARA BUAT HEADER BLOG DENGAN CANVAFirst of all, kena download dulu aplikasi Canva di komputer atau handphone. Mana-mana yang korang selesa untuk buat editing. K.fiezz guna laptop. Pakai handphone macam leceh je. 
1 - LOGIN CANVA (Register guna FB)


2. Dah login, pilih ETSY SHOP COVER.  


3. Lepas dah pilih ETSY SHOP COVER. korang akan dibawa ke page lain. Seperti di atas. Rujuk arahan di gambar. 

3a.  Ni hasil editing k.fiezz. Gambar masuk kemudian masa mr hubby buat background transparent untuk header k.fiezz ni di aplikasi lain. Actually lepas kita dah tulis-tulis ni nak terus letak gambar pun boleh juga. k.fiezz dah letak gambar pun masa ni tapi bila hantar kat mr hubby untuk edit background transparent, tak cantik pula. so terus tukar gambar lain on the spot.  
**Kalau korang perasan bahagian atas tu, untuk pilih jenis-jenis tulisan, warna dan lain-lain. Jenis2 tulisan kat situ ada yang PERCUMA dan ada yang berbayar. Pandai-pandai lah korang nak pilih yang mana menepati selera. Tulisan yang PERCUMA pun cantik-cantik juga macam k.fiezz pilih ni . 

4. Dah siap & puashati dengan hasil karya masing-masing. Klik button download & jenis fail pilih PNG. SIAP. Untuk bacground transparent, kat Canva ni kena bayar. 

Ni lah hasil header kreativiti k.fiezz sendiri. Nak lagi cun guna background transparent untuk senang masuk dengan apa-apa template blog kita,. Macam k.fiezz mention atas ni, background transparent kat Canva, ada tapi berbayor lah pulak. so k.fiezz minta tolong kepakaran mr hubby k.fiezz.  tQ sayang. 
so kalau korang yang macam k.fiezz tak nak bayar untuk dapatkan background transparent, boleh cuba cuba guna aplikasi lain yang ada background transparent ni. Cuma buat layout je kat Canva macam k.fiezz ni. 
Dan design yang kita dah buat dalam Canva ni, ada simpan dalam All Your Design.  Kalau tetiba nak tukar ke, pi je kat sini untuk edit apa yang patut. 
Suka pula guna Canva ni. eh. haha. cewah padahal haritu, rasa macam nak menangis tau dak..haha


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2019/12/diy-header-blog-guna-canva.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siap Jadi Bomba Tu 8 Teknik Ibu Ayah Selalu Guna Waktu Cebok Anak

Siap Jadi Bomba Tu 8 Teknik Ibu Ayah Selalu Guna Waktu Cebok Anak

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 423 hits
Setiap ibu ayah mempunyai teknik kreatif masing masing untuk membersihkan najis anak atau dalam bahasa pasarnya kita panggil cebok Pada awalnya pasti geli terutamanya kaum ayah kan Tak biasa nak basuhkan punggung budak biarpun anak sendiri ...
Angkut Mayat Guna Grab Sebelum Dibuang

Angkut Mayat Guna Grab Sebelum Dibuang

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 260 hits
SERDANG Mayat warga Bangladesh yang ditemui dalam keadaan dibungkus selimut dan plastik Isnin lalu dipercayai dibawa sejauh kira kira 10 kilometer menggunakan perkhidmatan Grab sebelum dibuang Ketua Polis Daerah Serdang Asisten Komisioner I...
Rugi Bayar Parking Guna Touch N Go

Rugi Bayar Parking Guna Touch N Go

papar berkaitan - pada 2/12/2019 - jumlah : 408 hits
17 September 2017 12 30 tengahari Kami ke untuk berjumpa Mak Ngah Ummi Mak Ngah akan berlepas ke Kota Bharu setelah pulang bercuti dari Vietnam Beliau mahu bertemu Mommy untuk serahkan barang yang dibeli di sana Setelah menurunkan Mommy di ...
Susu Pekat Manis Homemade Guna 3 Bahan Siap 3 Minit

Susu Pekat Manis Homemade Guna 3 Bahan Siap 3 Minit

papar berkaitan - pada 3/12/2019 - jumlah : 403 hits
Susu pekat manis boleh dikatakan barang wajib setiap kali membeli barangan keperluan dapur Untuk membuat minuman yang bersusu kuih muih dan sebagainya Harga satu tin susu pekat manis ni boleh tahan mahal jugak harganya Buat mak mak yang sel...
Kg Baru Tiada Sebab Guna Akta Ambil Tanah Jika Semua Setuju Kata Khalid

Kg Baru Tiada Sebab Guna Akta Ambil Tanah Jika Semua Setuju Kata Khalid

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 215 hits
SUNGAI PETANI Tiada sebab untuk kerajaan menggunakan Akta Pengambilan Tanah bagi mengambil tanah Kampung Baru Kuala Lumpur jika semua pemilik tanah memahami dan bersetuju dengan rancangan pembangunan kawasan itu Menteri Wilayah Persekutuan ...
Air Dididih Guna Microwave Perlu Dikacau Sebelum Minum Ini Sebabnya

Air Dididih Guna Microwave Perlu Dikacau Sebelum Minum Ini Sebabnya

papar berkaitan - pada 1/12/2019 - jumlah : 297 hits
Barangan eletrik seperti microwave membantu memudahkan pengguna untuk memanaskan makanan dalam tempoh yang cepat Tetapi ada yang menjadikan fungsi microwave lebih fleksibel di mana ia digunakan untuk mendidihkan air Persoalannya adakah kita...
Instagram Guna Akaun Twitter Beritahu Pengguna Aplikasi Sedang Dilanda Masalah

Instagram Guna Akaun Twitter Beritahu Pengguna Aplikasi Sedang Dilanda Masalah

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 309 hits
Kini kebanyakkan negara mengalami masalah mengakses media sosial Facebook dan Instagram Berhubung dengan masalah sistem yang kini dihadapi oleh pengguna Facebook serta Instagram pihak Instagram telah mengeluarkan kenyataan rasmi di laman Tw...
Keluarga Anak Ramai Dapat Kelonggaran Guna Kerusi Keselamatan Kanak Kanak

Keluarga Anak Ramai Dapat Kelonggaran Guna Kerusi Keselamatan Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 245 hits
Kelonggaran peraturan penggunaan kerusi keselamatan kanak kanak yang juga dikenali sebagai sistem pengendalian kanak kanak atau CRS dalam kenderaan akan diberikan kepada keluarga yang memiliki anak ramai kata Timbalan Menteri Pengangkutan K...
Cara Pindah Rumah Dengan Mudah Mesti Guna Khidmat Lori Sewa

Cara Pindah Rumah Dengan Mudah Mesti Guna Khidmat Lori Sewa

papar berkaitan - pada 29/11/2019 - jumlah : 290 hits
Cara Pindah Rumah Dengan Mudah Mesti Guna Lori Sewa Benar cara pindah rumah dengan mudah mesti kena guna lori sewa Ini berdasarkan pengalamanku sendiri yang dah beberapa kali berpindah Mau taknya barang banyak dan jika nak pindah dekat seka...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap