Diet Ikut Bentuk Badan Boleh Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu


Diet Ikut Bentuk Badan Boleh Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu. Pernah tak korang terfikir kenapa setiap individu itu mempunyai lemak di ‘kawasan tertentu’ pada badan mereka?
Ada wanita yang cenderung untuk memperoleh lemak di bahagian perut, pinggul dan paha. Setiap daripada kita mempunyai isu lemak berlebihan dan tahukah korang bahawa hal ini boleh diatasi dengan pengambilan makanan yang sesuai mengikut bentuk tubuh badan?
Istimewa kali ini, ingin mengupas masalah ‘kawasan berlemak’ yang sering menghantui golongan wanita dengan memberikan tip pengambilan makanan untuk mengurangkan lemak di kawasan-kawasan tertentu pada tubuh.
1. Rectangle
Jika mempunyai bentuk tubuh seperti segi tiga, bahagian pinggul dan pinggang yang agak kecil, korang perlu untuk mendapatkan makanan daripada lemak sihat seperti avokado, badam dan ikan salmon. Pengambilan protein juga baik untuk diet. Ingat, walaupun berbadan kurus, masih perlu mengikut cara diet makanan yang sihat. Kurangkan pengambilan makanan segera dan bergula.
2. Apple
Jika mempunyai bentuk tubuh seperti ini, korang mempunyai masalah lemak yang berlebihan pada bahagian tengah tubuh badan. Oleh itu, diet yang sesuai diamalkan adalah dengan cara makan yang sedikit dan kerap. Makan enam kali sehari tetapi dengan portion yang kecil. Ambil makanan yang kaya dengan serat, buah-buahan, sayuran, vitamin C dan bahan tenusu rendah lemak. Elakkan makanan seperti makanan segera dan roti.
3. Pear
Bentuk badan seperti buah pear digambarkan dengan ukuran pinggul yang lebih besar daripada ukuran dada. Individu yang mempunyai bentuk badan seperti ini cenderung untuk menghadapi masalah lemak di bahagian pinggul dan paha kerana mungkin mengalami situasi water retention.
Ambil makanan seperti daging, ikan, telur, produk tenusu dan makanan yang mempunyai sumber protein yang tinggi. Buah-buahan seperti tembikai dan nanas adalah terbaik untuk membantu mengeluarkan toksin yang memperlahankan kadar metabolisme.
4. Hourglass
Walaupun ramai wanita yang mengidamkan bentuk badan seperti ini, namun mereka cenderung untuk mendapatkan berat badan secara merata dan kekurangan muscle tone. Korang juga lebih berisiko mempunyai tahap gula dalam darah dan disarankan untuk memilih makanan dengan indeks glycemic yang rendah dan makan sehingga 5 atau 6 kali sehari dengan portion yang kecil.
Artikel lain
Risau Dengan Masalah Rambut Gugur, Ibu Harus Cuba Petua Tradisional Ni. Pasti Tak Menyesal!
Petua tradisional dilihat lebih semulajadi dan bahan-bahan yang digunakan pula mudah didapati di dalam rumah kita sendiri. Contohnya jika ingin merawat rambut yang gugur dan mahukan ianya kekal sihat.
Caranya bagaimana?
Ya, terdapat banyak petua yang boleh diamalkan untuk tujuan penjagaan rambut ini. Di sini disenaraikan untuk dijadikan info dan amalan bersama.
Petua 1: Daun inai
Sejak dulu daun inai memang diakui mempunyai banyak khasiat, khususnya dalam merawat masalah rambut serta kulit kepala. Caranya cukup mudah, hanya perlu kisar atau tumbuk lumat daun inai tersebut dan campur dengan sedikit air untuk menjadi pes.
Kemudian ratakan di seluruh kulit kepala dan biarkan selama 3 jam. Selesai tempoh berkenaan, bilas dengan air bersih dan gunakan perapi. Ulangi langkah ini dua kali seminggu untuk menggalakkan pertumbuhan rambut yang lebih aktif.
Petua 2 : Santan
Gunakan santan untuk menyuburkan rambut dengan cara lumurkan keseluruhan rambut hingga ke kulit kepala bagi mendapatkan hasil yang baik. Kemudian balut rambut dengan tuala dan biarkan sehingga ½ jam. Kemudian basuh dengan air suam. Amalkannya selama 2 bulan untuk kesannya yang diingini.
Petua 3 : Minyak kelapa
Minyak kelapa juga dapat memberi nutrisi kepada rambut dari dalam sehingga mampu membuatkan rambut berkilat dan lebih sihat. Minyak kelapa adalah perapi semula jadi yang dapat mencegah pertumbuhan rambut rosak.
Untuk mengatasi rambut gugur, lumur minyak kelapa ke rambut hingga mengenai seluruh kulit kepala. Urut kulit kepala selama beberapa minit dan bilas. Mengurut juga membantu melancarkan peredaran darah.
Petua 4 : Daun bunga raya
Ambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya. Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur. Perap ramuan di atas kepala selama 1 jam. Lakukan 2 kali seminggu. Anda akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semulajadi.
Petua 5 : Kulit tembikai
Ambil kulit tembikai dan gosok pada bahagian kulit kepala. Biarkan ia meresap dan tunggu dalam masa 20 hingga 30 minit. Selepas itu barulah dicuci bersih. Anda hanya perlu amalkan petua ini sekali dalam seminggu.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Diet Ikut Bentuk Badan Boleh Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/diet-ikut-bentuk-badan-boleh-hilangkan-lemak-di-kawasan-tertentu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Konsumsi Gula Terlalu Banyak Boleh Saja Asal Dalam Bentuk Tertentu

Konsumsi Gula Terlalu Banyak Boleh Saja Asal Dalam Bentuk Tertentu

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 181 hits
Gula alami yang muncul dari buah serta produk susu ternyata adalah dua jenis gula yang diperbolehkan Sedangkan berbagai jenis gula tambahan seperti gula putih gula coklat dan berbagai gula bentuk cair yang sudah mengalami pemrosesan sebaikn...
Menurut Pakar Cium Isteri Anda Setiap Pagi Boleh Bantu Kurangkan Berat Badan

Menurut Pakar Cium Isteri Anda Setiap Pagi Boleh Bantu Kurangkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 370 hits
Ahli perubatan mendapati bahawa bercium itu baik untuk kesihatan dan Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa seronok dan nikmat tapi ciuman juga dikatakan berkesan untuk melawan pelbagai jenis penyakit Berikut ini adalah beberapa k...
Isteri Kau Lawa Ok Apa Diorang Ingat Badan Besar Tak Boleh Melawa Ke

Isteri Kau Lawa Ok Apa Diorang Ingat Badan Besar Tak Boleh Melawa Ke

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 534 hits
Isteri kau lawa ok Apa diorang ingat Badan Besar tak Boleh melawa ke Begitulah yang ditulis oleh seorang pengantin di laman Twitter dengan disertakan foto foto perkahwinannya sehingga menarik perhatian ramai Jejaka itu Mohd Fawwaz Yaacob 26...
Apple Ios 12 1 1 Kini Boleh Dimuat Turun Mengaktifkan Fungsi Sentuhan Haptik Tertentu Pada Iphone Xr

Apple Ios 12 1 1 Kini Boleh Dimuat Turun Mengaktifkan Fungsi Sentuhan Haptik Tertentu Pada Iphone Xr

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 220 hits
Kemaskini iOS 12 1 1 kini boleh dimuat turun dan membawakan beberapa penambahbaikan yang dinantikan pengguna iPhone XR Pertama sekali kandungan notifikasi kini boleh diprebiu dengan melakukan 3D Touch pada peranti tersebut Ini ialah sebahag...
Hikmah Tunai Zakat Ganjarannya Boleh Datang Pelbagai Bentuk Anak Soleh Keluarga Harmoni Tidak Mustahil Dicapai

Hikmah Tunai Zakat Ganjarannya Boleh Datang Pelbagai Bentuk Anak Soleh Keluarga Harmoni Tidak Mustahil Dicapai

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 350 hits
Zakat adalah kewajipan kepada semua pemilik harta yang beragama Islam Mama papa juga tidak terkecuali berdasarkan syarat pemilikan harta secara sah sepanjang haulnya Hikmah berzakat mampu membuang sifat kedekut dan unsur unsur bakhil Hakika...
Jauhi 4 Cara Tidur Seperti Ini Kerana Boleh Menyebabkan Punca Berat Badan Naik

Jauhi 4 Cara Tidur Seperti Ini Kerana Boleh Menyebabkan Punca Berat Badan Naik

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 333 hits
Informasi By rencah7 Ramai antara kita yang merasa pelik mereka jaga makan tetapi berat badan mereka naik tahukah anda bahawa selain menjaga makan tidur juga mempengaruhi kenaikian berat badan jika tidak dijaga Biasanya waktu tidur normal s...
Rupanya Banyak Kebaikan Telur Separuh Masak Ni Boleh Turunkan Berat Badan Cegah Penuaan

Rupanya Banyak Kebaikan Telur Separuh Masak Ni Boleh Turunkan Berat Badan Cegah Penuaan

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 426 hits
Rupanya Banyak Kebaikan Telur Separuh Masak Ni Boleh Turunkan Berat Badan Cegah Penuaan Telur Separuh Masak Tentu ramai yang suka menikmati telur separuh masak ini pada waktu bersarapan pagi Sejak zaman dahulu lagi telur rebus dianggap seba...
Ko Tanya Moorthy La Kenapa Tak Ikut Insiden Boleh Elak Jika Akur Keputusan Mahkamah

Ko Tanya Moorthy La Kenapa Tak Ikut Insiden Boleh Elak Jika Akur Keputusan Mahkamah

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 220 hits
Anggota Forensik Polis menggunakan Laser Scanner Leica C10 untuk mengimbas kawasan kuil berhubung kejadian kekecohan di Kuil Sri Maha Mariamman Subang Jaya USJ 25 Putra Heights hari ini Foto BernamaSekiranya semua pihak akur keputusan mahka...
False Flag Yang Gagal Bagaimana Sijil Silat Boleh Dilempar Di Kawasan Kuil Setelah Membuat Kecoh

False Flag Yang Gagal Bagaimana Sijil Silat Boleh Dilempar Di Kawasan Kuil Setelah Membuat Kecoh

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 693 hits
Banyak tanda tanya yang kalau dilihat akal dan minda kita pasti akan berteka teki siapalah yang bodoh merancang untuk memerangkap siapa agaknya Bahan bukti yang disengajakan dibiarkan bersepah di kawasan kuil selepas serangan 50 orang berto...
3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer

Only Challenge Is Ensuring Voters Return For Polls Says Pang

Sultan Mizan Suggests Implementation Of Vertical Farming In Terengganu

Drama Racun Rihanna Lakonan Intan Najuwa Rita Rudaini