Diejek Netizen Kerana Makan Minyak Sawit Teresa Tidak Kisah


Teresa Kok - foto sumber internet
KUALA LUMPUR, 27 April — Tidak selalu kita menemui pihak berkuasa atau penggubal undang-undang menjadi bahan ejekan disebabkan kelebihan mereka, Menteri Industri Utama Teresa Kok Suh Sim ternyata antaranya.

Dalam temu bual baru-baru ini dengan media sempena sambutan satu tahun beliau dalam kerajaan, menteri itu mendapati lucu apabila netizen mengkritik beliau.

Loading...
“Saya tahu netizen mengejek saya mengenai kenyataan saya makan satu sudu minyak sawit merah untuk kekal muda,” katanya, sambil menambah bahawa nasihat itu sebenarnya diberikan oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang berusia 94 tahun.

“Bagaimanapun, saya tidak kisah dengan orang yang mengejek saya, yang paling penting ialah mereka belajar mengenai minyak sawit dalam proses itu,” katanya.


Malah, semua komen sinis dan kritikan itu sebenarnya menarik perhatian orang ramai kepada minyak sawit dan isu yang berkaitan.

“Dua hari lepas Anggota Parlimen pembangkang bertanya kepada saya mengenai minyak sawit merah dan saya mendapati bahawa ia turut dibincangkan di Dewan Undangan Negeri Perak.

“Ini yang saya mahukan, lebih ramai orang mengetahui mengenai minyak sawit dan manfaatnya dari segi kesihatan,” katanya dalam temu bual yang berlangsung hampir sejam.

Malah, Kok mengakui bahawa hanya dalam tempoh 10 bulan lepas beliau benar-benar mengetahui mengenai minyak sawit dan manfaatnya.

“Pada 10 bulan lepas, saya kurang berminat dengan minyak sawit dan saya tidak tahu mengenai semua nilai dan manfaat daripada tanaman ini.

“Malah, saya secara terbuka telah menyatakan dalam satu forum bahawa saya sebelum ini menggoreng ikan menggunakan minyak zaitun dan orang ketawakan saya.

“Tetapi hari ini, saya mengetahui semua manfaat daripada tanaman serba boleh ini dan saya menggesa semua ahli masyarakat kita untuk meningkatkan pengetahuan mengenai produk kita supaya sebagai masyarakat, kita dapat sama-sama mempromosikan minyak sawit kita,” kata Kok, yang bersemangat apabila bercakap mengenai industri itu.

“Bayangkan apabila pergi ke Jepun dan memberitahu kepada rakyat Jepun untuk tidak memakan wasabi atau pergi ke Korea dan memberitahu mereka ginseng tidak baik.

“Mereka (rakyat Jepun dan Korea) akan memberi tindak balas kepada anda dan menyenaraikan semua manfaat produk mereka, kerana mereka tahu mengenai produk mereka dengan baik.

“Tetapi di sini di Malaysia, malah doktor kita menyatakan perkara negatif mengenai minyak sawit, dan itu sebabnya kita perlu kempen ‘Sayangi Sawit’,” katanya, sambil menambah rakyat Malaysia perlu menyokong dan melindungi tanaman emas negara itu.

Kok, yang enggan menilai dirinya walaupun diminta oleh media, berkata, “Ia adalah anda, rakyat Malaysia dan industri yang perlu menilai saya.” — Bernama

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.com/2019/04/diejek-netizen-kerana-makan-minyak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ejeklah Pm Pun Minum Minyak Sawit Kata Teresa Kok

Ejeklah Pm Pun Minum Minyak Sawit Kata Teresa Kok

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 193 hits
Teresa Kok mengakui bahawa hanya dalam tempoh 10 bulan lepas beliau benar benar mengetahui mengenai minyak sawit dan manfaatnya Foto oleh Choo Choy MayKUALA LUMPUR 27 April Tidak selalu kita menemui pihak berkuasa atau penggubal undang unda...
Biar Saya Susah Jangan Anak Tak Sekolah Kisah Inspirasi Pemandu Grab Oku Buat Netizen Insaf

Biar Saya Susah Jangan Anak Tak Sekolah Kisah Inspirasi Pemandu Grab Oku Buat Netizen Insaf

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 387 hits
The ReporterAda di kalangan kita yang sihat tubuh badannya yang sempurna anggota badan dan akal pemikirannya tetapi malas bekerja dengan hidup mengharapkan ehsan orang Tetapi tidak bagi Pemandu Grab ini Galang anak Jabai Biarpun kudung akib...
China Bakal Tambah Pembelian Minyak Sawit Malaysia Rm4 56 Bilion

China Bakal Tambah Pembelian Minyak Sawit Malaysia Rm4 56 Bilion

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 260 hits
China bakal tambah pembelian minyak sawit Malaysia RM4 56 bilion nbsp Dikemas kini 58 minit yang lalu Diterbitkan pada 25 Ap
Kempen Laporan Sarawak Terhadap Minyak Sawit Malaysia

Kempen Laporan Sarawak Terhadap Minyak Sawit Malaysia

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 428 hits
Sarawak ReportThe clearing of rainforest particularly in peat areas which comprise much of mainland Borneo is one of the largest drivers of global warming the Borneo Jungle had long been recognised as one of the three lungs of the earth yet...
Menteri Minum Minyak Sawit Merah Akan Kekal Awet Muda

Menteri Minum Minyak Sawit Merah Akan Kekal Awet Muda

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 396 hits
Menteri Industri Utama Teresa Kok mengajak semua Ahli Parlimen supaya mengambil minyak sawit merah untuk terus kekal awet muda Malah semua Ahli Parlimen di Dewan Rakyat dibekalkan minyak sawit merah untuk diminum bagi mendapatkan hasil awet...
Katalis Merah Putih Kunci Utama Minyak Sawit Ri Jadi Berharga

Katalis Merah Putih Kunci Utama Minyak Sawit Ri Jadi Berharga

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 258 hits
Salah satu bahan utama selain minyak sawitnya sendiri yaitu Katalis atau Bahan yang dapat mempercepat dan mengarahkan reaksi kimia Katalis ini juga dikenal dengan nama Katalis Merah Putih Sebagai bahan yang dapat membuat minyak sawit dapat ...
Sidang Dun Perak Gamat Adun Minum Minyak Sawit

Sidang Dun Perak Gamat Adun Minum Minyak Sawit

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 440 hits
APRIL 19 2019IPOH Persidangan Dewan Undangan Negeri Perak gamat seketika apabila Ahli Dewan Undangan Negeri Kepayang Dr Ko Chung Sen meminum minyak sawit merah ketika mengakhiri ucapan perbahasannya hari ini Katanya ia sebagai gimik kepada ...
Daim M Sia Perlu Selangkah Di Depan Tangani Harga Minyak Sawit

Daim M Sia Perlu Selangkah Di Depan Tangani Harga Minyak Sawit

papar berkaitan - pada 21/4/2019 - jumlah : 248 hits
Malaysia perlu selangkah di depan dalam merancang cara untuk bertindak balas terhadap turun naik harga pasaran minyak sawit bagi melindungi sumber pendapatan negara itu serta kebajikan pekebun kecil kata Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan ...
M Sia Sertai Misi Ekonomi Minyak Sawit Di Arab Saudi

M Sia Sertai Misi Ekonomi Minyak Sawit Di Arab Saudi

papar berkaitan - pada 20/4/2019 - jumlah : 305 hits
Malaysia akan menyertai Misi Ekonomi Minyak Sawit yang akan membincangkan isu komoditi itu kayu balak dan perabot selama lima hari di Arab Saudi bermula Isnin ini kata Timbalan Menteri Industri Utama Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin Be...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan