Di Mana Anwar Ahli Keluarga Bakal Tarik Perhatian Dalam Saman Serangan Seksual


 MALAYSIA NOW

Muhammed Yusoff Rawther berkata presiden PKR harus membuktikan kenyataannya yang mengatakan beliau sedang melayani anak perempuan dan cucunya ketika kejadian serangan seksual itu berlaku.

Presiden PKR Anwar Ibrahim. Butiran di mana Anwar Ibrahim dan anak perempuan, dan cucu-cucunya pada hari yang didakwa bekas kakitangannya berlaku serangan seksual oleh presiden PKR itu tiga tahun lalu mungkin menjadi tumpuan utama dalam perbicaraan saman yang bakal berlangsung.
Ia timbul susulan Muhammed Yusoff Rawther yang memfailkan saman pada Julai mengandungi butiran yang jelas dan mengejutkan mengenai insiden di kediaman Anwar yang terletak di Bukit Segambut, dengan tegas menafikan beberapa dakwaan ahli politik itu dalam pernyataan pembelaannya terhadap pertuduhan.
Dalam jawapan terhadap pembelaan Anwar yang difailkan semalam, Yusoff mencabar kenyataan Anwar yang mengatakan ahli keluarganya termasuk anak perempuan dan cucu-cucunya turut berada di banglo tersebut ketika insiden itu didakwa berlaku.
Yusoff dalam kenyataan pendakwaan berkata dia tiba di kediaman Bukit Segambut sekitar 3 petang pada 2 October 2018, selepas diarahkan menyerahkan sendiri draf ucapan yang akan disampaikan Anwar bagi acara peringatan mengenai Mahatma Gandhi pada malamnya.
Yusoff mendakwa tidak berapa lama selepas masuk ke ruang perpustakaan rumah tersebut, ahli politik itu cuba melakukan tindakan seksual terhadapnya.
Dalam pernyataan pembelaannya bulan lalu, Anwar menolak semua tuduhan, mengatakan beliau sibuk melayani anak keduanya, Nurul Nuha dan anak-anaknya selain beberapa orang kawannya antara pukul 2 petang dan 6 petang di rumahnya, sejurus selepas tiba dari Port Dickson untuk berkempen sebagai calon Pilihan Raya Kecil Port Dickson mewakili Pakatan Harapan.
Yusoff dalam jawapan balasnya berkata selain daripada kenyataan Anwar yang dijadualkan berada di Port Dickson pada sebelah pagi, semua dakwaan lain mesti dibuktikan.
Dalam samannya, Yusoff, 28, memohon deklarasi mahkamah bahawa pemimpin PKR itu melakukan serangan seksual tersebut, selain menuntut ganti rugi umum, teladan dan teruk termasuk kos sesi terapi yang sedang dihadirinya.
Yusoff pertama kali membuat tuduhan terhadap Anwar dalam sebuah akuan bersumpah pada November 2019.
Sebuah laporan polis juga turut dibuat susulan pengakuan tersebut yang kemudian disusuli beberapa minggu siasatan dijalankan Bukit Aman di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang meliputi jenayah kekerasan dan cabul.
Sepanjang siasatan, polis turut melakukan ujian poligraf terhadap Yusoff selama empat jam di Bukit Aman.
Bagaimanapun Anwar menolak untuk menjalani ujian tersebut.
Anwar dalam pembelaannya, menuduh Yusoff bekerjasama dengan beberapa individu “tidak dikenali” bagi menjatuhkan beliau menjelang peralihan kuasa dari Dr Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri.
Anwar kemudian turut mempertikaikan waktu kejadian yang didakwa Yusoff dan pemfailan saman yang dilakukan pada Julai, mengatakan ketika itu berlaku krisis politik di mana beliau “ada kemungkinan” menjadi perdana menteri.
Beliau merujuk peletakan jawatan Muhyiddin Yassin sebagai perdana menteri yang mencetuskan kelompongan kuasa pada Ogos di mana ahli-ahli Parlimen Pakatan Harapan menamakan Anwar sebagai calon bagi jawatan nombor satu negara itu.
Anwar juga turut berkata Yusoff mempunyai masalah disiplin dan menyalahgunakan dana kakitangan kanannya, di mana ia ditolak Yusoff dengan menyifatkannya “sama sekali tidak munasabah, tidak berasas, direka palsu dan salah”.
Yusoff kemudian berkata samannya itu tidak bermotifkan politik atau “sengaja dirancang” untuk merosakkan kerjaya politik Anwar.
“Landskap politik di Malaysia adalah tidak menentu terutamanya perebutan dalaman parti dan pertukaran kepemimpinan.
“Plaintif tidak boleh diharapkan untuk berduduk diam dan kononnya menunggu untuk suatu peluang yang sempurna bagi memfailkan tindakannya,” katanya sambil menambah dirinya tidak memiliki sebarang hubungan kontak atau kenalan dengan mana-mana individu yang dituduh cuba menghalang kebangkitan politik Anwar.
Yusoff juga mempersoalkan kegagalan Anwar untuk membuat tindakan susulan berhubung ancaman pada Januari 2020 yang mahu membuat saman malu terhadapnya ekoran dakwaan serangan seksual tersebut.
“Defendan mempunyai setiap peluang untuk membawa tindakan saman terhadap plaintif sebelum pemfailan tindakan plantif terhadap defenda, namun defendan takut untuk berbuat demikian dan/atau gagal berbuat demikian,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/10/di-mana-anwar-ahli-keluarga-bakal-tarik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ahli Parlimen Uk Maut Ditikam Bertubi Tubi Dalam Kemungkinan Serangan Pengganas

Ahli Parlimen Uk Maut Ditikam Bertubi Tubi Dalam Kemungkinan Serangan Pengganas

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 237 hits
Ambulans tiba di lokasi kejadian berhampiran Gereja Methodist Belfairs di mana Ahli Parlimen Konservatif David Amess ditikam sehingga mati pada Jumaat Anggota parlimen Britain ditikam hingga mati dalam kemungkinan serangan pengganas LONDON ...
Ahli Baru Dalam Keluarga

Ahli Baru Dalam Keluarga

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 186 hits
Alhamdulillah semalam dah pasang penapis air Coway Sebab kakak ipar MY dah tak duduk dengan kami Takde orang dah nak tolong masak air sampai kering termos elektrik tu sebab semua lupa nak top up air Takleh jadi ni aje meletup nanti asyik lu...
Bekas Ahli Brave Girls Yoojin Bakal Kahwin Tahun Depan

Bekas Ahli Brave Girls Yoojin Bakal Kahwin Tahun Depan

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 226 hits
Bekas ahli kumpulan BRAVE GIRLS iaitu Jung Yoo jin telah mengumumkan bahawa dia akan berkahwin pada tahun hadapan Pada 27 Oktober syarikat Happy Merid telah mengeluarkan gambar perkahwinan dan berkata Yoo jin bekas ahli kumpulan BRAVE GIRLS...
Hiburan Anjur Baby Shower Bersama Keluarga Kak Km Umum Bakal Timang Anak Perempuan

Hiburan Anjur Baby Shower Bersama Keluarga Kak Km Umum Bakal Timang Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 255 hits
Usahawan kosmetik terkenal Liana Rosli yang mesra disapa sebagai Kak KM dilaporkan ada menganjurkan majlis gender reveal bagi bayi yang kini sedang dikandungnya semalam Kak KM yang tampil seksi dengan gaun merah mengumumkan bahawa dia bakal...
Sebvruk Bvruk Orang Lain Lebih Burvk Saya Catatan Terbaru Ebit Lew Tarik Perhatian

Sebvruk Bvruk Orang Lain Lebih Burvk Saya Catatan Terbaru Ebit Lew Tarik Perhatian

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 345 hits
Umum mengetahui Ebit Lew kini sedang bercuti bersama keluarga di Eropah Bermula ke Swiss Paris kini Ebit Lew sekeluarga berada di United KingdomBerikut catatan terbaru Ebit Lew di laman facebook Alhamdulillah sampai London Semoga setiap lan...
Choa Bekas Ahli Crayon Pop Umum Bakal Kahwin Disember Ini

Choa Bekas Ahli Crayon Pop Umum Bakal Kahwin Disember Ini

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 274 hits
ChoA bekas ahli kumpulan CRAYON POP telah mengumumkan bahawa dia akan berkahwin ChoA atau nama sebenarnya Heo Min jin yang kini aktif sebagai seorang YouTuber wartawan TV dan pelakon muzikal telah mengejutkan peminat dengan pengumumannya di...
Wanita Bawa 23 Ahli Keluarga Ikut Dating Untuk Makan Free

Wanita Bawa 23 Ahli Keluarga Ikut Dating Untuk Makan Free

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 196 hits
BEIJING Helah seorang wanita yang membawa bersama 23 orang ahli keluarganya ke sebuah janji temu dengan seorang lelaki untuk menguji sifat pemurah lelaki itu tidak menjadi apabila dia akhirnya terpaksa membayar sendiri bil makanan yang dipe...
Prn Melaka Anwar Bakal Umum Calon Ph Esok

Prn Melaka Anwar Bakal Umum Calon Ph Esok

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 213 hits
November 4 2021 Pengerusi Pakatan Harapan Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka mengumumkan calon gabungan parti berkenaan esok bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri pada 20 November ini Bagaimanapun lokasi dan waktu pengumuman masih dibincangkan...
Hiburan Anak Fauzi Nawawi Mohon Netizen Berhenti Dm Caci Maki Ahli Keluarga

Hiburan Anak Fauzi Nawawi Mohon Netizen Berhenti Dm Caci Maki Ahli Keluarga

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 179 hits
Anak perempuan kepada pelakon Fauzi Nawawi memohon netizen berhenti menghantar mesej peribadi atau komen mengeji dia dan ahli keluarga yang lain ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenerusi status yang dimuat naik di Instagram Story itu Hanna Fa...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang