Desak Waytha Moorthy Letak Jawatan Satu Tindakan Keji Dan Memalukan




PUTRAJAYA 24 Dis. - Sekumpulan aktivis termasuk peguam kontroversi, Siti Zabedah Kassim mendakwa pihak yang mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waytha Moorthy meletakkan jawatan dilihat cuba mengambil peluang menegakkan kebencian, ketaksuban dan ketegangan etnik di negara ini.

Kumpulan itu dalam memorandum mereka kepada Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini menyifatkan desakan berkenaan sebagai ‘keji dan memalukan’ dan menjadikannya sebagai platform untuk memperjuangkan naratif kononnya rakyat Malaysia tidak dapat membebaskan diri daripada politik perkauman dan etnik.

Loading...

“Tindakan pihak yang menjadikan Waytha Moorthy sebagai kambing hitam terhadap rusuhan itu sehingga menyebabkan kematian anggota bomba, Muhammad Adib Mohd. Kassim bertujuan untuk mengalih masalah menghantui negara iaitu rasis dan pertikaian agama.
“Kami menolak pihak yang cuba membuli rakyat Malaysia menggunakan taktik ketakutan dan menyeru Waytha Moorthy tetap teguh serta komited dalam melakukan tugas beliau untuk berkhidmat kepada negara,” kata kenyataan itu.
Terdahulu, memorandum itu diserahkan wakil kumpulan itu, Presiden Badan Latihan dan Hidup Berdikari, G. Francis Siva kepada Setiausaha Politik Perdana Menteri, Abu Bakar Yahya di Bangunan Perdana Putra di sini hari ini.
Sementara itu, Siti Zabedah atau dikenali sebagai Siti Kassim menggesa Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman supaya tidak campur tangan berhubung desakan Waytha Moorthy meletakkan jawatan.
Tegas Siti Kassim, Syed Saddiq selaku Menteri Belia dan Sukan perlu menyuarakan perkara itu dalam mesyuarat Kabinet dan bukannya menerusi penyerahan memorandum kepada Perdana Menteri.
Menurut Siti Kassim lagi, Syed Saddiq dilihat berdolak-dalik terhadap penyerahan memorandum itu kerana sebelum ini tidak mengakui terlibat, sebaliknya beliau kemudian mempertahankan tindakan tersebut.
“Beliau (Syed Saddiq) sebagai seorang menteri sepatutnya mewakili seluruh rakyat Malaysia dan bukannya wakil Armada dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu),” katanya.
Pada masa sama, Siti Kassim mendakwa 300,000 petisyen yang menuntut Waytha Moorthy meletakkan jawatan tidak boleh dipercayai kerana ia mudah dimanipulasi oleh pihak mewujudkan tandatangan itu.

“Perkara ini juga berlaku terhadap jumlah kehadiran orang ramai dalam perhimpunan membantah Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) baru-baru ini, apabila tular di media sosial peserta perhimpunan didakwa wang RM200.
“Petisyen tidak mewakili seluruh rakyat Malaysia, saya boleh buat seratus akaun emel dan hantar tandatangan petisyen ini,” katanya. 
- UTUSAN ONLINE

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2018/12/desak-waytha-moorthy-letak-jawatan-satu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hampir 300 000 Desak Waytha Letak Jawatan

Hampir 300 000 Desak Waytha Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 256 hits
Diterbitkan 19 Dis 2018 12 34 tengah hari Ekoran kematian Muhammad Adib Mohd Kassim malam kelmarin wujud kempen dalam talian bagi mendesak Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy supaya meletak jawatan Melalui laman sesawang chan...
Desak Menteri Waytha Letak Jawatan Mbm Bagi Masa Hingga Jumaat Ini

Desak Menteri Waytha Letak Jawatan Mbm Bagi Masa Hingga Jumaat Ini

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 272 hits
JUFITRI Joha bersama pemimpin belia ketika sidang media bagi mendesak tindakan dan pengadilan sewajarnya dari pihak berkuasa serta gesaan meletak jawatan terhadap Menteri Perpaduan Waytha Moorthy di Wisma Majlis Belia Malaysia Jalan Tasik P...
215706 Tandatangan Petisyen Tuntut Waytha Moorthy Letak Jawatan Dipecat

215706 Tandatangan Petisyen Tuntut Waytha Moorthy Letak Jawatan Dipecat

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 297 hits
Petisyen menuntut pelucutan jawatan P Waytha Moorthy sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Senator memperoleh 215 706 tandatangan setakat pukul 5 petang Petisyen tersebut dilancarkan pada 17 November lalu oleh Gerakan Pengundi Seda...
Umno Dalam Proses Desak Zahid Letak Jawatan Presiden

Umno Dalam Proses Desak Zahid Letak Jawatan Presiden

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 413 hits
JELAPANG hendak bertanyakan kepada kawan kawan Umno Benarkah satu gerakan sedang diadakan di bahagian bahagian Umno untuk mendesak Ahmad Zahid Hamidi meletakkan jawatan sebagai Presiden Umno
25 12 2018 Himpunan Aman Keadilan Untukmu Adib Desak Pecat P Waytha Moorthy

25 12 2018 Himpunan Aman Keadilan Untukmu Adib Desak Pecat P Waytha Moorthy

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 570 hits
HIMPUNAN AMAN Keadilan Untukmu ADIB Desakan Pecat P Waytha Moorthy Tarikh 25 12 2018Hari SelasaMasa 04 00 Petang1 Lokasi Berkumpul Masjid Bandar Diraja KlangJalan Pasar Kawasan 18 41300 Klang Selangor2 Lokasi Berhimpun Dataran SeniKawasan 1...
Petisyen Desak Perlucutan Jawatan Waytha Moorty Meningkat Kepada 201 957 Tandatangan

Petisyen Desak Perlucutan Jawatan Waytha Moorty Meningkat Kepada 201 957 Tandatangan

papar berkaitan - pada 18/12/2018 - jumlah : 286 hits
KUALA LUMPUR Petisyen menuntut perlucutan jawatan Menteri Perpaduan dan Senator yang disandang oleh P Waytha Moorty kini meningkat kepada 201 957 tandatangan sehingga jam 12 30 tengahari ini Petisyen atas talian itu dilancarkan oleh Gerakan...
Berhimpun Di Klang Tuntut Waytha Letak Jawatan Demi Keadilan Untuk Arwah Adib Anda Mesti Terkejut Berapa Ramai

Berhimpun Di Klang Tuntut Waytha Letak Jawatan Demi Keadilan Untuk Arwah Adib Anda Mesti Terkejut Berapa Ramai

papar berkaitan - pada 26/12/2018 - jumlah : 542 hits
Berhimpun Di Klang Tuntut Waytha Letak Jawatan Demi Keadilan Untuk Arwah Adib Anda Mesti Terkejut Berapa RamaiBerhimpun Di Klang Tuntut Waytha Letak Jawatan Demi Keadilan Untuk Arwah Adib Anda Mesti Terkejut Berapa Ramai
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan