Dari Ipoh Naik Motor Bawa Anak Ke Hkl Tak Sangka Lepas Hujan Allah Bantu


Rezeki setiap orang tak sama. Namun ujian yang diberikan ini tandanya Allah tahu kita mampu. Di sebalik kesusahan kita, ada lagi yang lebih susah. Sebab itu, usaha yang tak putus dan tawakal kunci segalanya.
Kisah suami isteri ini dan anaknya yang menaiki motosikal dari Ipoh, Perak ke Kuala Lumpur untuk membawa anak perempuan membuat pemeriksaan di Hospital Kuala Lumpur benar-benar menyentuh hati.

Dalam perkongsian di Facebook Nur Natasya, niatnya bukan untuk meraih simpati tetapi sekadar berkongsi bahawa jika niat kita baik, apa cara sekalipun Allah tetap ada dan permudahkan semuanya.
Apa yang membuatnya terharu, sikap rakyat Malaysia yang sangat-sangat prihatin membantunya sekeluarga walaupun tak pernah kenal dianggap sebagai rezeki yang tak disangka-sangka.
Naik motosikal dari Ipoh ke KL
Alhamdulillah Allah permudahkan perjalanan kami semalam dari perak ke KL. Syukur ya Allah. Bertolak pukul 3.30pm sampai dalam pukul 9 lebih. Satu-satu pilihan yang tinggal untuk bawa Mardhiah ke HKL. Sebelum ada yang tersasar jauh dengan soalan-soalan maafkan kami jika kami terlihat seperti ibu bapa yang tak cukup baik. Ini la pilihan terakhir kami semalam selepas terjadi beberapa masalah tak dapat dielakkan.
Hujan lebat sebelum sampai RNR Ladang Bikam. Berhenti untuk berteduh dan ganti baju Mardhiah lap-lap badan dia sambil-sambil doa dekat Allah supaya Allah pelihara kesihatan Mardhiah. Selepas Ladang Bikam sehingga ke Behrang mama ganti bawa motor dengan papa supaya papa boleh berehat sekejap setelah perjalanan yang lama.

Masalah genetik hingga menyebabkan kanser mata
Menurut Natasya, anak perempuannya iaitu Mardhiah Shahadah telah disahkan menghidap penyakit genetik iaitu Chromosome 13q Deletion Syndrome. Bukan itu sahaja, penyakit genetik ini juga telah membawa kepada penyakit kanser mata seperti yang dialami oleh adik Mardhiah sehingga mata kirinya terpaksa dibuang.
Difahamkan, mereka perlu membawa anak kesayangannya itu untuk menjalani ‘checkup’ setiap 2 minggu di Hospital Kuala Lumpur. Oleh hal yang demikian, mereka perlu berulang-alik dari Ipoh, Perak ke Kuala Lumpur.
Ada yang baik hati tumpangkan 
Menurut Natasya, semasa dalam perjalanan menuju ke HKL, hujan pula turun dengan lebatnya. Jadi mereka yang menunggang motosikal terpaksa berhenti di RNR untuk berteduh.

Alhamdulillah selepas RNR Behrang ada 2 orang abang naik 4×4 tahan suruh berhenti dekat tepi highway. Tanya nak pergi mana, dari mana. Diorang terkejut dan tumpangkan kami sehingga ke HKL.
Walaupun masing-masing tak yakin boleh lepas dekat roadblock Duta atau tak. Sampai di Tol Duta sekali lagi Allah permudahkan. Thank you abang polis mudahkan urusan kami. Dan terima kasih pada yang menaja Hotel Oyo kmi untuk 3 hari dua malam. Pada yang bantu kami untuk service motor sebelum gerak petang semalam. Kepada abang Alza, terima kasih juga sedekahkan dekat Mardhiah duit belanja.
Sambil lalu dekat sebelah kami, Mardhiah duduk sebelah mama, papa pergi beli roti. Tiba-tiba dengar Mardhiah bye2 orang, toleh-toleh ade abang naik Alza bye2 dia. Tengok-tengok dekat tangan Mardhiah ade duit. Abg tu jerit tak pe abang sedekah. Allahu. Doa sungguh-sungguh ni in Shaa Allah, Allah makbulkan. Walaupun ada sekali terpaksa lalu hujan lebat sebelum sampai tempat berteduh tapi Allah ganti dengan orang yang berhati mulia. Tak kenal tapi sudi tolong kami.

Bertemu dengan insan yang baik hati
Kepada abang-abang yang bwk 4×4 yang tumpangkan kami semalam dan kepada abang Alza serta orang-orang yang bantu kami saat kami memang sangat memerlukan dengan keadaan sekarang. Terima kasih sangat-sangat dan kami sekeluarga akan sentiasa doakan supaya Allah lindungi kalian, semoga Allah permudahkan segala urusan dunia akhirat kalian, semoga Allah murahkan rezeki kalian sekeluarga. Aamin ya rabb.
Berkongsi mengenai perkara itu, tiada apa yang mampu Natasya dan suami ucapkan. Hanya ucapan terima kasih yang tak terhingga kerana bagi mereka ini juga rezeki buatnya sekeluarga.
Walaupun tak mengenali, tetapi mereka sanggup menumpangkan sehingga sampai ke HKL dan tidak kurang juga ada yang memberi bantuan dalam bentuk wang ringgit.
Sumber: Nur Natasya
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

The post Dari Ipoh Naik Motor, Bawa Anak Ke HKL. Tak Sangka Lepas Hujan, Allah Bantu.. appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/dari-ipoh-naik-motor-bawa-anak-ke-hkl-tak-sangka-lepas-hujan-allah-bantu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Adik Mardhiah Naik Motor Dari Ipoh Untuk Ke Hkl Dapat Perhatian Mb Perak

Kisah Adik Mardhiah Naik Motor Dari Ipoh Untuk Ke Hkl Dapat Perhatian Mb Perak

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 329 hits
Setelah tular di media sosial mengenai kisah adik Nur Mardhiah Shahadah 3 bersama ibu bapanya menaiki motosikal dari Ipoh ke Kuala Lumpur baru baru ini untuk menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur ia telah mendapat perhatian Menteri Besa...
Jangan Tangguh Kalau Anak Ada 10 Tanda Ini Lepas Jatuh Mak Ayah Kena Segera Bawa Jumpa Doktor

Jangan Tangguh Kalau Anak Ada 10 Tanda Ini Lepas Jatuh Mak Ayah Kena Segera Bawa Jumpa Doktor

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 359 hits
Kanak kanak yang nak membesar lasak diaorang memang lain macam Tak terkawal dibuatnya Kadang ada yang jatuh elok bangun main balik tapi sebenarnya ibu ayah kena hati hati jika kecederaan tersebut melibatkan kepala Seperti yang dikongsikan o...
Heboh Anak Bawa Jenazah Ibunya Dengan Motor Kejadiannya Di Boyolali

Heboh Anak Bawa Jenazah Ibunya Dengan Motor Kejadiannya Di Boyolali

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 246 hits
Warga Boyolali digemparkan dengan video seorang warga memboncengkan jenazah di atas beronjong dengan sepeda motor viral media sosial Video berdurasi 47 detik tersebut terjadi di wilayah Boyolali Jawa Tengah pada Kamis kemarin Dalam video te...
Mb Perak Bantu Keluarga Tular Tunggang Motosikal Dari Ipoh Ke Hkl

Mb Perak Bantu Keluarga Tular Tunggang Motosikal Dari Ipoh Ke Hkl

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 463 hits
IPOH 15 Nov Kesukaran dihadapi keluarga yang terpaksa menunggang motosikal dari Ipoh ke Hospital Kuala Lumpur untuk membawa anak mereka mendapatkan rawatan mendapat perhatian Menteri Besar Perak Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu Baru baru ini k...
Marker Dab A Dot Bantu Meningkatkan Koordinasi Mata Dan Tangan Serta Mempertajamkan Kemahiran Motor Halus Anak Anak

Marker Dab A Dot Bantu Meningkatkan Koordinasi Mata Dan Tangan Serta Mempertajamkan Kemahiran Motor Halus Anak Anak

papar berkaitan - pada 11/11/2020 - jumlah : 466 hits
Marker Dab A Dot Bantu Meningkatkan Koordinasi Mata dan Tangan Serta Mempertajamkan Kemahiran Motor Halus Anak AnakHari tu Harraz happy sangat bila unboxing Marker Dab A Dot dari kiddosgear ni Dia memang suka benda benda bewarna warni ni na...
Bird Sambil Tunjuk Pada Anak Isyarat Tangan Cara Bantu Anak Cepat Bercakap

Bird Sambil Tunjuk Pada Anak Isyarat Tangan Cara Bantu Anak Cepat Bercakap

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 271 hits
Walaupun masih belum boleh bercakap lancar anak pada usia 2 tahun sepatutnya sudah boleh menyambungkan ayat daripada percakapan ibunya Jika anak masih belum berada di tahap itu dan masih lagi tidak mahu bercakap walau sepatah pun ada baikny...
Wafariena Sebak Kakak Pergi Lepas Bersalin Allah Bagi Pinjam Tak Lama

Wafariena Sebak Kakak Pergi Lepas Bersalin Allah Bagi Pinjam Tak Lama

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 286 hits
Sesungguhnya ajal seseorang itu sudah ditakdirkan sejak azali lagi Akan tetapi pasti kita berasa sedih sekiranya pemergian itu melibatkan insan yang amat disayangi Sedih dan pilu demikianlah gambaran yang dapat dilihat menerusi perkongsian ...
Hiburan Kalau Dah Jodoh Awal Saya Redha Sharifah Zarina Tak Kisah Anak Naik Pelamin Awal Di Usia Muda

Hiburan Kalau Dah Jodoh Awal Saya Redha Sharifah Zarina Tak Kisah Anak Naik Pelamin Awal Di Usia Muda

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 295 hits
Penyanyi Sharifah Zarina memberitahu bahawa dia tidak akan menghalang jika anak anaknya kahwin di usia yang muda jika sudah sampai jodoh mereka Jelas Zarina dia redha namun sebaiknya dia mahu anak anaknya terjamin kehidupan dan stabil sebel...
Aku Mahu Kebumikan Sendiri Lelaki Sanggup Bawa Jenazah Ibu Naik Motosikal Video

Aku Mahu Kebumikan Sendiri Lelaki Sanggup Bawa Jenazah Ibu Naik Motosikal Video

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 257 hits
Di Jakarta Indonesia viral sebuah video menyaksikan seorang pemuda membawa sebujur jenazah ibunya dengan menaiki motosikal Memetik laporan pemuda yang berasal dari Desa Kedunglengkong itu dipercayai mengalami gangguan mental dan bertindak m...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City