Dapat Hadiah Samsung Galaxy A20 Sempena Harijadi Yang Ke 39


Hi semua..



Tak sangka dah tua-tua pun masih dapat hadiah smartphone. Ingatkan bila dah tua ni dapat hadiah telekung dan Quran je. Hahah. Tu la..kan.  Suami paham je isteri nya ni usia je yang bertambah. Tapi jiwa masih muda tau. Masih comel2 gitu.

So ini lah dia Samsumg Galaxy A20 . Yang saya berkenan sangat tu. Sampai kan dah keluar A30 dan A50 pun saya masih berkenan yang A20 punya. Nampak tak betapa setia nya saya ni?

Memang kejutan betul sebab tak sangka pun dia nak bagi smartphone. Sebelum ni saya guna Oppo Neo7. Phone tu selalu hang sampaikan saya tak berani nak install banyak app terutamanya instagram dan mesengger.






Dah banyak kali bila nak buat panggilan penting , skrin jadi gelap dan kena tunggu sampai 2-3 minit baru lah berjaya buat panggilan. Bayangkan kalau ada kecemasan.  Memang nangis la. Hari-hari merungut kat suami yang phone Oppo tu buat masalah.

Tapi tak pernah sekali pun saya bersuara yang saya nak phone baru. Sebab Oppo tu pun hadiah dari dia juga sempena ulangtahun perkahwinan yang ke 11 pada 4 tahun lalu. jadi sayang lah juga phone tu walaupun hang je kerjanya.

Dan sekarang Samsung A20 dah ada dalam tangan. Alhamdulillah . Semoga suami saya sentiasa dimurahkan rezeki dan di berkati pekerjaan nya.

Mula-mula saya ikut je dia pergi kedai Phone tu. Katanya nak beli smartphone baru sebab dia berkenan sangat dengan Samsung Galaxy A50. Tengah dia belek2 phone Galaxy A50 tu, kita duduk je kat tepi sambil buat muka comel.Hahah..

Dia dah siap pilih phone dia, sekali dia cakap.. "Sayang nak yang mana satu." saya ingatkan dia main-main je. Saya pun main2 jugak la tunjuk Samsung GalaxyA20. Dia suruh cina tu keluarkan phone tu sebab dia nak tengok.

Dia tanya lagi.."betul nak yang nak?" saya pun laju je la angguk . Rasa nak melompat je dalam kedai tu.





Review sikit Samsung Galaxy A20 ni. Dia punya detail dia korang boleh tengok la kat belakang kotak ni.



Bagi saya Samsung Galaxy A20 ni memang cantik. full skrin dan dia ada 3 kaler . Biru , putih dan merah kalau tak salah . Saya ambik yang biru . Sama dengan suami. Acah2 sejiwa la konon. Hahah.. Sebelum ni dah pakai phone kaler putih. Leceh la.senang kotor. Hahah.

32GB memory dan 3GB Ram. Ni pun dah cukup besar bagi saya yang tak suka simpan video dan gambar banyak2 dalam phone. Hahah.


gambar ni guna kamera samsung galaxy a20. camera tak de setting apa pun.

Kamera 4x zoom. Memang cantik paparan dia. sangat best untuk tonton filem atau video. Main game PUBG pun best weh!! mana tak nya..6.4 inci tau. Walaupun bukan FullHd tapi skrin nya super amoled iaitu skrin phone yang kelas tinggi2 tu la.

Boleh guna fingerprint kat bahagian belakang. Depan tak de ye. Ada juga fungsi yang imbas wajah tu kita panggil apa entah.Hahaha.

Kamera belakang ada 2. Ambik gambar cantik2 dah sekarang ni.Selfie pun nampak tulus je muka. Hahah.. Sebelum ni guna OPPo nampak macam Dato Vida. Kahkahkah.



Bateri pun tahan lama. Biasa la, phone baru memang tangan ni tak reti nak lepas. Tapi boleh tahan 8 jam tau baterinya. Kalau pandai jimat bateri boleh bertahan sampai 12 jam. Bateri memang tahan lama. Saya suka sangat.

Banyak yang bestnya dengan Samsung Galaxy A20 ni kecuali sound dia. Bunyi tak kuat. Kena buka sampai habis baru dengar jelas bunyi nya. Walaupun tu bukan masalah besar bagi saya tapi bagi yang kunci alarm guna phone mungkin benda ni akan buat korang geram jugak la.

Jangan terbabas tak dengar bunyi alarm dah la.






Nak cocok USB pun tak boleh juga nih. Sebab port dia besar sikit. Sebelum ni download filem guna phone je.Lepas tu pindah kan ke USB. Nampaknya lepas ni kena beli USB lain la .. Kena guna USB type C

Harga Samsung Galaxy A20 : Rm699.



Oleh sebab suami beli Samsung Galaxy A50 saya sempat la membandingkan kedua-dua smartphone ni. Tak de beza sangat pun.Hahah. Cumanya Samsung Galaxy A50 Ram dan Memory nya lebih besar. 128GB memory dengan 6 GB Ram. Fingerprit kat depan dan ada 3 camera. Sound Samsung galaxy A50 pun slow jugak.Tak kuat. Harga samsung galaxy A50 : Rm1199

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2019/05/dapat-hadiah-samsung-galaxy-a20-sempena.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kempen Samsung Ichanged Galaxy S10

Kempen Samsung Ichanged Galaxy S10

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 276 hits
Hits 4Memori telefon anda penuh fail anda tidak boleh dipindahkan dan tahap bateri anda cuma tinggal 1 sangat biasa dengan masalah ini Jom sertai Kempen Samsung iChanged Galaxy S10 Terdapat banyak sebab mengapa anda perlu membuat Tukar Beli...
Samsung Menyambung Semula Proses Kemas Kini Untuk Galaxy S10

Samsung Menyambung Semula Proses Kemas Kini Untuk Galaxy S10

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 229 hits
Proses kemas kini untuk Samsung Galaxy S10 Galaxy S10 dan Galaxy S10e telah disambung semula selepas digantung kerana menyebabkan masalah peranti gagal berfungsi Buat masa ini versi kemas kini baharu hanya diberikan kepada pengguna di Switz...
Rekaan Dan Spesifikasi Samsung Galaxy M40 Tetriris Dengan Lubang Kamera Pada Skrin

Rekaan Dan Spesifikasi Samsung Galaxy M40 Tetriris Dengan Lubang Kamera Pada Skrin

papar berkaitan - pada 31/5/2019 - jumlah : 267 hits
Samsung Galaxy M40 akan dilancarkan di India pada 11 Jun hadapan Rekaan dan spesifikasi sebuah lagi peranti ini telahpun tertiris ke arena web dan menunjukkan ia sebuah lagi peranti Samsung dengan skrin Infinity O Peranti akan dilengkapi sk...
Rekaan Modul Kamera Samsung Galaxy Note 10 Tertiris

Rekaan Modul Kamera Samsung Galaxy Note 10 Tertiris

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 322 hits
Siri Samsung Galaxy Note adalah antara siri peranti yang mempunyai citarasa penggunanya yang tersendiri Kerana kekuasakannya spesifikasi yang ditawarkan dan yang paling buat ia unik adalah fungsi S Pen yang bertahan sehingga kini Menerusi g...
Kerangka Avengers Turut Dilancarkan Untuk Samsung Galaxy A40 A50 A70

Kerangka Avengers Turut Dilancarkan Untuk Samsung Galaxy A40 A50 A70

papar berkaitan - pada 1/6/2019 - jumlah : 273 hits
Demam Avengers Endgame masih belum surut dengan filem blokbuster ini semakin hampir memintas jumlah kutipan tiket filem Avatar Bagi peminat tegar yang menyukai filem ini pada tahap 3000 kerangka rasmi bertemakan Marvel s Avengers turut tela...
Samsung Galaxy Fit E Ditawarkan Di Malaysia Pada Harga Rm139

Samsung Galaxy Fit E Ditawarkan Di Malaysia Pada Harga Rm139

papar berkaitan - pada 1/6/2019 - jumlah : 342 hits
Penjejak kesihatan Samsung Galayx Fit e dilancarkan pada pertengahan Mei lalu sebagai alternatif kepada Mi Band Bagi mereka yang lebih selesa dengan ekosistem Samsung Galaxy Fit e akan ditawarkan di pasaran Malaysia pada harga RM139 seutas ...
Gambaran Samsung Galaxy Note 10 Yang Lebih Jelas

Gambaran Samsung Galaxy Note 10 Yang Lebih Jelas

papar berkaitan - pada 7/6/2019 - jumlah : 283 hits
Pada gambar yang tertiris baru baru ini terdapat gambaran yang lebih jelas pada setiap sudut terhadap Samsung Galaxy Note 10 yang bakal dilancarkan pada bulan Ogos tahun ini Menerusi gambar yang dikongsikan oleh OnLeaks ia sangat berbeza de...
Samsung Bakal Meluncurkan Galaxy M40 Kapan

Samsung Bakal Meluncurkan Galaxy M40 Kapan

papar berkaitan - pada 4/6/2019 - jumlah : 204 hits
Samsung dilaporkan tengah mempersiapkan smartphone baru untuk seri Galaxy M Kali ini perusahaan asal Korea Selatan itu akan memperkenalkan model Galaxy M40
Samsung Galaxy Note 10 Mungkin Menyokong Pengecasan 45w

Samsung Galaxy Note 10 Mungkin Menyokong Pengecasan 45w

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 285 hits
Peranti keluaran Samsung pada waktu ini hanya mempunyai sokongan pengecasan pantas sehingga 25W sahaja Aneh sekali ia dihadkan pada beberapa peranti sahaja seperti Galaxy S10 5G dan Galaxy A80 Pada Galaxy Note 10 kelak ini mungkin berubah d...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang