Cuti Cuti Di Penang Santai Je Jalan Jalan Dan Makan


Masa cuti-cuti di Penang tahun baru haritu, kitaorang buat aktiviti apa kat situ?Tak ada buat aktiviti sangat pun. Lebih kepada cuti santai-santai je. Pi makan-makan. Jalan-jalan dalam shopping mall, urut kaki (refleksologi). Itu je. Tak lah sarat sangat buat aktiviti jalan sana sini. Masih berjaga-jaga memandangkan macam yang kita tahu, kita masih lagi di kelilingi virus COVID sana-sini. So berjalan, jalan juga tapi hati-hati. Idak lah berjalan sakan sangat pun. Lebih kepada release tension sambil sambut tahun baru dengan family. 
Idea nak cuti-cuti di Penang ni pun dari adik ipar k.fiezz. Dia yang uruskan tempahan homestay. Kitaorang onzz je. Part bayaran mr hubby & adik ipar share separuh sorang. 
AKTIVITI MAKAN-MAKAN
Tempat pertama kitaorang terjah untuk makan haritu di Ombak Damai. Sorry, tak ada gambar kat sini. Sampa-sampai je terus pi order makan sebab kat sini banyak deretan stall (gerai) makanan. Macam food court lah konsepnya. Setiap gerai lain menu dia. So nak makan apa kena pi tengok sendiri menu-menu yang ada kat gerai-gerai. 
Lepas order, tunggu no. giliran dipanggil bila makanan yang kita order dah siap. Kena pi ambil sendiri. Self service lah konsepnya kat sini macam kat food court. 
Apa yang best kat sini - tepi laut. Sambil makan tengok laut. Dapat duduk meja yang dekat dengan pantai, best. Pemandangan yang jarang ada kat kedai makan tempat lain. So kat sini enjoy the food & enjoy the view. hehe.
K.fiezz tak ambil gambar makanan kat sini sebab sis kelam kabut makan lepas dah duduk kat meja memandangkan orang lain semua dah nak habis makan. K.fiezz baru terkial-kial nak makan. Beratur nak beli coconut shake punya pasal. haha. 


Ni masa lepas makan. Kitaorang exercise daki bukit sebab nak keluar dari tempat parking, mr hubby seriau sebab jalan dia adventure sikit. Minta tolong biras k.fiezz bawa kereta naik, kitaorang tunggu kat belah atas. Biras k.fiezz memang orang Penang, jadi dia dah biasa ke sini. 
Nak  ke tempat makan Ombak Damai ni kena turun bukit & agak mencabar jalan nak ke parking kat bawah dekat entrance Ombak Damai ni. 
Tapi untuk k.fiezz, makanan kat sini sedap & worth it dengan harga. Pasal harga, mahal sikit. Contoh haritu ambil Kuew Tiow Goreng Udang RM12..Air coconut shake RM5..Tapi berbaloi lah harga dia sebab sedap.


MASUK MALL PULA
Lepas dah makan kat Ombak Damai, mr hubby ajak masuk ke tempat sejuk. So ke QueensBay Mall ni pula. Sekali mencari tempat urut kaki. Mr hubby nak berurut kaki pula, uolls...Haih, sabor je lah sis. Baru mendaki bukit sikit kat Ombak Damai, udah nak urut kaki. haha. Eh..Gurau je. Mr hubby memang nak urut kaki. Dah berapa hari, kaki dia duk sakit je


Wefie jap sesambil cari tempat urut kaki dalam mall ni.
Besar mall dia weiii. 


Tadaaa..Jumpa pun tempat urut kaki (refleksologi). Ada 2-3 buah juga tempat urut dalam mall ni. Harga semua sama. So lepas buat pilihan, kitaorang ambil yang ni. Harga RM30-RM50 / 1 jam (anggaran harga dia. tak ingat. haha. #lupa..)
MINUM PETANG DI PADANG BROWN
Dah penat jalan-jalan dalam mall, sesi isi perut lagi. Laparrr..Haha. Kali ni ke Padang Brown makan Pasembor. K.fiezz kureng sikit benornya pasembor pasembor ni. Tak berapa kena dengan tekak. Tapi dah ada depan mata, layannn je. haha. Dasar suka makan..haha


Tempat dia - Konsep food court..Berderet gerai makan. 


Mr hubby order Pasembor, beritahu nak berapa ringgit terus. Macam haritu mr hubby minta Pasembor RM20 untuk 2 set. Suka hati lah dia nak buh apa, Kitaorang makan je. Nak ambil sendiri, sat gi ambil tu ambil ni lebih limaploh. Macam ni senang. Request terus berapa ringgit yang kitaorang nak..So tak ada lah kes masa nak bayar, terkejut dengor harga. haha.



Abah order bihun goreng. Share dengan mak k.fiezz.



Pasembor..Serius. Sedap wei. Patutlah orang bila mai Penang, wajib pekena Pasembor ni. Dah balik rumah pun duk teringat-ingat kesedapan dia.

Ni aktiviti yang kitaorang buat hari kedua masa cuti-cuti di Penang. Nak ke sini kitaorang kena menyeberang naik jambatan sebab kitaorang menginap kat < Homestay < di Butterworth.

Hari ketiga, lepas check out. Next entry k.fiezz share. hehe. Stay tune. 
CUTI-CUTI MALAYSIA...

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2022/01/Cuti-Cuti-Di-Penang-Santai-Je-Jalan-Jalan-Dan-Makan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Di Sds Cafe Taman Nusantara Yang Baru Dan Menawan

Makan Di Sds Cafe Taman Nusantara Yang Baru Dan Menawan

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 276 hits
Assalamualaikum JUMAAT lepas dapur Sk kehabisan gas Di saat akhir sebelum menutup api semasa menggoreng tengok tengok api dah tak menyala Mujurlah memang dah siap menggoreng Kali terakhir ganti tong gas bulan Jun tahun lepas masa PKP Memang...
Hang Cangkul Penuhi Hajat Gelandangan Makan Sushi

Hang Cangkul Penuhi Hajat Gelandangan Makan Sushi

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 162 hits
Oleh Sukarelawan Skuad Pengurusan Jenazah Percuma Hang Cangkul Murtadha Dakwah Centre mengagihkan sushi dan makanan lain kepada gelandangan sekitar Sungai Petani NSTP IZAD THAQIF HASSAN SUNGAI PETANI Selama ini biasanya gelandangan di sini ...
Makan Char Koay Teow Di Lan Corner Char Koay Teow Bertam Indah Pulau Pinang

Makan Char Koay Teow Di Lan Corner Char Koay Teow Bertam Indah Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 217 hits
Lan Corner Char Koay Teow Bertam IndahSalah satu port untuk makan char koay teow di area Kepala Batas dan Bertam Pulau Pinang korang boleh layan di Lan Corner Char Koay Teow yang terletak di Bertam Indah Simple je kedai ni macam ala ala war...
Sukar Makan Kerana Gigi Terlebih Panjang Ikan Buntal Dibawa Jumpa Doktor Gigi

Sukar Makan Kerana Gigi Terlebih Panjang Ikan Buntal Dibawa Jumpa Doktor Gigi

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 136 hits
Sukar makan kerana gigi terlebih panjang ikan buntal dibawa jumpa doktor gigi LONDON Seorang lelaki terpaksa membawa ikan buntal yang dipeliharanya ke sebuah klinik veterinar bagi mendapatkan rawatan gigi selepas mendapati haiwan itu sukar ...
Mengapa Kaum Cina Suka Makan Teritip

Mengapa Kaum Cina Suka Makan Teritip

papar berkaitan - pada 23/1/2022 - jumlah : 1026 hits
Teritip adalah hidupan laut yang popular terutama dalam kalangan masyarakat Cina kerana kandungan mineralnya yang penting Isi teritip mengandungi kalsium zink dan vitamin yang tinggi selain kandungan kalorinya yang sangat rendah menjadikann...
Punca Mengantuk Selepas Makan Pulut

Punca Mengantuk Selepas Makan Pulut

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 206 hits
Pulut tergolong dalam kumpulan karbohidrat dan mempunyai indeks glisemik yang sangat tinggi Indeks glisemik merujuk kepada berapa cepat makanan yang mengandungi karbohidrat akan meningkatkan paras gula dalam darah seseorang selepas makan ma...
Makan Satu Dah Kenyang Resipi Mi Gulung Sedap Untuk Makan Malam

Makan Satu Dah Kenyang Resipi Mi Gulung Sedap Untuk Makan Malam

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 163 hits
Pernah cuba hidangan Mi Gulung Sedap tau menu ni Mi yang dibalut bersama telur dan dimakan bersama kuah berperisa Ada isi ayam daging dan aneka makanan laut Memang berselera dan tak jemu Jom cuba masak Mi Gulung untuk makan malam hari ni Se...
Makan Di Warung Santan Sambal Sempena Hari Jadi Iman

Makan Di Warung Santan Sambal Sempena Hari Jadi Iman

papar berkaitan - pada 21/1/2022 - jumlah : 163 hits
Assalamualaikum ACARA yang ditunggu tunggu saban tahun tentunya ketibaan ulangtahun kelahiran setiap ahli dalam keluarga Selepas yang lahir pada 2 Januari lepas Iman pula mengambil giliran Jika tahun lepas tahun ini Sk memilih untuk meraika...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan