Cukup Cukuplah Gila Talak Terima Hakikat Pas Telah Dicerai Talak Tiga Oleh Umno


 
– Sejak seminggu dua ini saya tengok macam-macam polemik mengenai MN yang timbul. Kebanyakan datang daripada pemimpin PAS yang masih tak dapat terima kenyataan mereka sudah diceraikan talak tiga oleh UMNO.
– Saban hari mereka meroyan dan merapu bukan-bukan. Create macam-macam cerita pasal MN ini sehingga sanggup heret pemimpin UMNO lain sekali dalam cerita penuh sadis mereka itu.
– Hinggakan dari Mursyidul Am, Presiden sehingga ke SUA mereka sanggup buat cerita fitnah dan palsu kononnya ada pemimpin UMNO yang masih berminat dan berunding dengan mereka untuk teruskan kerjasama MN.
– Kononnya ada rundingan rasmi ‘pintu belakang’ antara PAS dan UMNO untuk tetap bekerjasama di bawah gabungan yang sudah lama mati itu. Tapi bila tanya orang UMNO…semua menafikan ada rundingan itu kerana orang UMNO tetap berpegang kepada keputusan parti yang sebulat suara sudah tutup pintu untuk MN.
– Bila Presiden Bersatu, Muhyiddin minta penjelasan dari geng Pak Lebai ini pasal dakwaan mereka ada rundingan sulit MN, Pak Lebai terus pusing cerita, cakap tak ada rundingan rasmi dan tak ada progress pun dalam rundingan itu. Nampak geng Tok Guru ni tukar cerita dan tipu pula anak guru agama. Tapi saya tak hairan pun, sebab sebelum ini pun anak guru agama tu pun tipu PAS pasal perjanjian politik sulit antara dia dengan PM.
– Orang PAS ni nak samakan UMNO dengan parti mereka yang demokrasi dan ketetapan dasar parti sudah ke laut. Bagi saya semua penipuan dan fitnah itu sebenarnya adalah cubaan untuk pecah belahkan serta melaga-lagakan pemimpin UMNO yang turut didalangi beberapa orang malaun dalam UMNO sendiri.
– PAS masih tergila-gilakan MN dan masih mahu bersama UMNO kerana mereka mula sedar PN dan Bersatu sudah tak kuat. PAS tahu jika mereka hanya bersama PN, peluang mereka untuk menang banyak kerusi pada PRU15 amat tipis dan mereka tak ada peluang lagi untuk jadi menteri serta dapat kemewahan yang dikecapi hari ini.
– Jadi saya nak pesan pada PAS terutamanya Haji Hadi tu, Masyaallah…cukup-cukuplah duk kejar dan gila talak dengan MN serta UMNO. Cubalah faham bahasa sikit, UMNO dah gerak solo dan tak perlukan lagi pasangan, jadi PAS tak payah lagi nak terhegeh-hegeh dengan MN.
– Baik Hadi dan PAS tumpukan saja buat kerja macam mana nak pertahankan Kelantan, Terengganu dan Kedah.
– Sebab saya dengar pun PAS sudah mula ‘kenaling’ di Kelantan sebab orang Kelantan sudah muak dengan PAS. Sampai hasil hutan pun sudah habis tapi rakyat Kelantan tak rasa pun nikmat pembangunan yang diusahakan Kerajaan PAS.
– Mungkin Kerajaan PAS ni hanya tahu berdoa dan tawakal saja tanpa usaha. Kononnya semua diserahkan pada takdir ilahi tanpa buat kerja. Jadi rakyat Kelantan sudah jemu dan tak mahu lagi dipermainkan oleh janji-janji palsu PAS.
– Di Terengganu pun, orang Tranung pung katanya PRU15 nanti mereka nak balik semua kepada Kerajaan BN selepas Kerajaan PAS gagal bela kebajikan serta bawa pembangunan kat negeri itu.
– Di Kedah pun, orang Kedah dah cemuih dengan peel MB Sanusi yang asyik sembang bergegaq saja tapi hasil takde langsung.
– Saya juga nak ingatkan kepada malaun-malaun dalam UMNO yang masih cuba nak bekerjasama dengan PAS dalam MN; berhentilah daripada buat kerja sia-sia tu. Kamu semua kena akur kepada keputusan parti yang dah tak mahukan MN. Tak payahlah jadi utusan tak rasmi atau pencacai haram nak berunding dengan PAS atau nak minta parti terima cadangan PAS untuk bincang tentang strategi 1 lawan 1 di 27 kerusi.
– Biarlah PAS berapa kali pun dan nak beri beribu cadangan pun, biar PAS dengan cara mereka dan kita orang UMNO dengan cara kita. Alangkah baiknya kamu semua kembali kepada perjuangan parti dan jangan jadi talam dua muka demi kepentingan peribadi.
*NOTA KAKI
– PAS nak buat solat hajat minta Allah bukakan hati orang-orang UMNO supaya terima gabungan PN dan MN. Hurmmm macam itulah sifat PAS sejak dulu lagi.
– Bila dah terdesak dan terselit belakang pintu, mereka mulalah pergunakan agama untuk merai sokongan dan menyerlahkan kononnya mereka warak serta menjunjung Islam.
– Selama lebih 2 tahun duduk senang lenang dalam Kerajaan PN, mengapa mereka tak sibuk-sibuk buat solat hajat ketika itu untuk minta dibukakan pintu hati orang UMNO sokong mereka.
– Ooo saya lupa, masa tu pemimpin PAS seronok dan leka mengecapi kemewahan duniawi di kerusi empuk dan bilik berhawa dingin di Putrajaya. Mereka selesa sebab ketika itu pasangan barunya, Bersatu tengah hebat dan gagah. Jadi mereka tak perlukan UMNO. Tapi bila sudah tiba hari penentuan nasib PRU15 yang di tangan rakyat barulah PAS nak ingat kat UMNO.
– Tapi sekarang ni Bersatu sudah lemah, tak larat dan tercungap-cungap. PAS tahu mereka tak boleh lagi nak harapkan Bersatu untuk terus berikan kemewahan dan menjamin tempat mereka dalam kerajaan selepas PRU15 nanti.
– Sebab itulah baru sekarang mereka nak ingat untuk buat solat hajat dan berdoa kepada Allah. Tapi masalahnya semua orang dah tahu pemimpin PAS ini jenis penunggang agama semata-mata untuk kepentingan politik mereka.
– Di Kelantan sebagai Negeri Serambi Mekah sendiri pun PAS gagal berdoa supaya UMNO Kelantan terima mereka dalam MN, apatah lagi di negeri-negeri lain. Mungkin Allah tak terima doa pemimpin PAS sebab mereka tak ikhlas.
– Jadi saya nasihatkan PAS, sudah-sudalah berlakon macam merekalah jadi mangsa politik.
DATUK NUR JAZLAN MOHAMED
TIMBALAN PENGERUSI BADAN PERHUBUNGAN UMNO NEGERI JOHOR MERANGKAP KETUA UMNO BAHAGIAN PULAI






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/cukup-cukuplah-gila-talak-terima.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dengan Penegasan Presiden Umno Ini Baiklah Pas Berhenti Jadi Gila Talak

Dengan Penegasan Presiden Umno Ini Baiklah Pas Berhenti Jadi Gila Talak

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 111 hits
1 Saya mengambil maklum pandangan YB Timbalan Presiden PAS semalam yang menyatakan bahawa PAS tidak pernah mengisytiharkan pembubaran Muafakat Nasional 2 Biarlah di sini dikongsi berkenaan citra yang terlahir daripada gagasan Muafakat Nasio...
Pas Cukup Cukuplah Mahu Pujuk Umno Kukuhkan Saja Pn

Pas Cukup Cukuplah Mahu Pujuk Umno Kukuhkan Saja Pn

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 166 hits
wartarakyat com myBy September 9 2022SEBELUM ini UMNO Terengganu sudah menyatakan dengan tegas bahawa tiada Muafakat Nasional di negeri itu Kelmarin Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Ahmad Shabery Chik menyifatkan Pas tidak pernah seriu...
Kes Fitnah Pas Umno Yang Telah Diputuskan Oleh Mahkamah Jadi Siapa Sebenarnya Yang Kaki Fitnah

Kes Fitnah Pas Umno Yang Telah Diputuskan Oleh Mahkamah Jadi Siapa Sebenarnya Yang Kaki Fitnah

papar berkaitan - pada 15/9/2022 - jumlah : 143 hits
KES FITNAH PAS UMNO YANG TELAH DIPUTUSKAN OLEH MAHKAMAHJADI SIAPA SEBENARNYA YANG KAKI FITNAH 1 Papagomo vs Anwar Ibrahim RM951 260 302 Ismail Sabri vs Nurul Izzah RM450 0003 Hj Razman vs Nizar Jamaluddin RM200 0004 Wan Zawawi Ismail vs Hus...
Musa Hitam Umno Pas Bersatu Gabung Belum Cukup Kuat Lawan Pengaruh Pkr

Musa Hitam Umno Pas Bersatu Gabung Belum Cukup Kuat Lawan Pengaruh Pkr

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 231 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Penggabungan parti Melayu antara Umno PAS dan Bersatu masih belum cukup kuat dan meluas pengaruhnya seperti PKR kata bekas timbalan perdana menteri Musa Hitam Beliau berkata justeru jika Umno PAS dan Bersatu berga...
Pas Takkan Berani Kerjasama Dengan Umno Kata Pemimpin Bersatu

Pas Takkan Berani Kerjasama Dengan Umno Kata Pemimpin Bersatu

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 148 hits
freemalaysiatoday com September 13 2022 10 45 AMEddin Syazlee Shith berkata PAS tidak pernah memaklumkan mahu bekerjasama dengan Umno sepanjang berada dalam Perikatan Nasional PETALING JAYA Seorang pemimpin Bersatu yakin PAS tidak berani be...
Pas Tetap Anggap Umno Sebagai Rakan Ta Awun Kata Takiyuddin

Pas Tetap Anggap Umno Sebagai Rakan Ta Awun Kata Takiyuddin

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 106 hits
PAS tetap anggap Umno sebagai rakan ta awun kata Takiyuddin Dikemas kini 27 minit yang lalu Diterbitkan pada 11 Sep 2022 10
Is Dap As Bigoted As Umno And Pas

Is Dap As Bigoted As Umno And Pas

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 203 hits
After battling bigotry for years one would think DAP would refrain from stooping to commit it as the Penang MCA leader claims they have done in the campaign that has unofficially begun for GE15 Terence Netto FMT DAP is as bigoted as Umno an...
Pemuda Umno Sanggah Pemuda Pas

Pemuda Umno Sanggah Pemuda Pas

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 136 hits
Pemuda Umno Sanggah Pemuda PAS Pemuda Umno mendakwa ahli PAS menikmati pelbagai jawatan dan peruntukan buat ahli Dewan Undangan Negeri ketika bersama Muafakat Nasional Pengarah Komunikasi Pemuda Umno Syed Mohd Johan Rizal Syed Unan Mashri b...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan