Covid 19 Kota Bharu Diisytihar Zon Merah


Kelantan mencatatkan angka harian tertinggi dengan 28 kes baharu koronavirus (Covid-19) direkodkan hari ini sehingga jam 12 tengah hari tadi dan Kota Bharu kini diisytiharkan zon merah.
Berikutan pertambahan tersebut menjadikan kes dalam rawatan melonjak kepada 109 orang berbanding 89 semalam.
Exco Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Kesihatan Kelantan, Dr Izani Husin menerusi Facebooknya memaklumkan, daerah Kota Bharu sudah diisytiharkan sebagai zon merah dengan 46 kes tempatan direkodkan.
“Dukacita (dimaklumkan) terdapat 28 kes baru jangkitan Covid-19) di negeri Kelantan pada hari ini. Terus patuhi prosedur operasi standard (SOP). Doakan untuk Kelantan,” katanya.
Sementara itu, Jabatan Kesihatan Kelantan menerusi Facebooknya juga memaklumkan terdapat satu kluster baharu dikenalpasti iaitu Kluster Chengal.
Kenyataan tersebut juga memaklumkan terdapat lima kes di Mukim Kusial, Tanah Merah (kes ke-303, 304, 305, 306 dan 307) yang merupakan kontak rapat Kluster Mengketil
“Selain itu, terdapat tiga kes di Mukim Ulu Sat, Machang (kes ke-308, 309 dan 310) merupakan kontak rapat Kluster Mengketil.
“Kes ke-311 (Mukim Pangkal Meleret, Machang) merupakan kontak rapat Kluster Chengal manakala dua kes di Mukim Kusial, Tanah Merah (kes ke-312 dan 313) merupakan kontak rapat Kluster Kaya,” kata kenyataan itu.
Sementara itu, bagi kes ke-314 (Mukim Kota, Kota Bharu) ia merupakan kontak rapat kes ke-292 (Survelan ILI), kes- 315 (Mukim Banggu, Kota Bharu) merupakan kontak rapat Kluster Chengal dan kes-316 (Mukim Badang, Kota Bharu) merupakan kontak rapat Kluster Chengal.
Turut dimaklumkan terdapat enam kes di Mukim Kemumin, Kota Bharu membabitkan kes- 317, 318, 319, 320, 321 dan 322 yang merupakan kontak rapat Kluster Chengal.
“Kes -323 (Mukim Limbat, Kota Bharu) merupakan kontak rapat kes ke-293 (Survelan ILI) manakala kes-324 (Mukim Panji, Kota Bharu) merupakan kontak rapat kes-293 (Survelan ILI).
“Kes ke-325 (Mukim Kubang Kerian, Kota Bharu) merupakan kontak rapat kes ke-293 (Survelan ILI) dan kes ke-326 (Mukim Tawang, Bachok) adalah kontak rapat kes-302 (Survelan ILI),” katanya.
Kenyataan itu juga berkata, kes ke-327 (Mukim Badang, Kota Bharu) merupakan saringan berisiko luar negeri (Selangor) dan dikategorikan sebagai Import B.
“Kes ke-328 (Mukim Ulu Kusial, Tanah Merah) merupakan Saringan Berisiko Luar Negeri (Sabah) dan dikategorikan sebagai Import B manakala kes-329 (Mukim Jedok, Tanah Merah) adalah saringan Berisiko Luar Negeri (Selangor) yang dikategorikan sebagai Import B.
“Kes ke-330 (Mukim Ulu Sat, Machang) pula merupakan Saringan Berisiko Luar Negeri (Selangor) dan dikategorikan sebagai Import B,” katanya.
Untuk perkembangan sama, lapan kes dilaporkan sembuh dan discaj iaitu kes-203, 212, 216, 220, 221, 222, 223 dan 224, manakala tiga pesakit dirawat di Unit Rawatan Rapi.


The post Covid-19: Kota Bharu diisytihar zon merah appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/covid-19-kota-bharu-diisytihar-zon-merah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kota Bharu Kini Zon Merah Kes Covid 19 Meningkat Di Kelantan

Kota Bharu Kini Zon Merah Kes Covid 19 Meningkat Di Kelantan

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 283 hits
Oleh ZAAIN ZIN KOTA BHARU Daerah Kota Bharu yang sebelum ini zon hijau menjadi kawasan terbaharu yang dikategorikan sebagai zon merah selepas mencatatkan 46 kes aktif Covid 19 setakat 12 tengah hari ini Sementara itu dua daerah iaitu Machan...
Hasil Tes Swab Istri Dan Anak Wali Kota Malang Positif Covid 19

Hasil Tes Swab Istri Dan Anak Wali Kota Malang Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 254 hits
Usai Wali Kota Malang Sutiaji dipastikan positif Covid 19 istri dan anak dari orang nomor satu di lingkungan Pemerintah Kota Malang juga dilaporkan terkonfirmasi positif virus corona Kepala Bagian Humas Pemerintah Kota Malang Nur Widianto m...
Kota Bharu Tiba Tiba Mata Anak Terkeluar Berdarah

Kota Bharu Tiba Tiba Mata Anak Terkeluar Berdarah

papar berkaitan - pada 2/12/2020 - jumlah : 300 hits
Saya seolah olah terputus nyawa ketika melihat sebelah matanya berdarah semasa bangun daripada tidur Subuh kelmarin kata Nurul Izzati Jaffar 28 ibu kepada bayi lelaki yang lahir tanpa bebola mata kiri dan kanan Kejadian mata berdarah itu me...
Kota Bharu Rumah Daif Istana Buat Lima Beranak

Kota Bharu Rumah Daif Istana Buat Lima Beranak

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 306 hits
Luarannya seperti rumah terbiar berikutan keadaannya yang daif dengan dinding yang banyak berlubang serta binaan hampir menyembah bumi Namun rumah yang berusia lebih 60 tahun yang terletak di Jalan Kebun Sultan itu sebenarnya didiami lima b...
Tumpuan Awani 7 45 Perkembangan Dun Batu Sapi Zon Merah Empat Kawasan Di Terengganu

Tumpuan Awani 7 45 Perkembangan Dun Batu Sapi Zon Merah Empat Kawasan Di Terengganu

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 235 hits
Apa perkembangan di Dewan Undang Negeri Batu Sapi yang ketika ini masih lagi dikategorikan sebagai zon merah Jabatan Meteorologi Malaysia menetapkan empat kawasan di Terengganu iaitu Besut Setiu Kuala Nerus dan Kuala Terengganu sebagai cuac...
Bukan Daging Biasa Biasa Steak Di Kota Bharu Kbb Burger Steak

Bukan Daging Biasa Biasa Steak Di Kota Bharu Kbb Burger Steak

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 764 hits
Bukan Daging Biasa biasa Steak di Kota Bharu KBB Burger Steak Assalamualaikum semua Selamat datang ke Negeri Kelantan Dah lama sis tak jejakkan kaki ke Negeri Cik Siti Wan Kembang yang kaya dengan budaya dan juga pelbagai menu yang istimewa...
Harga Turun Mendadak Kedai Emas Di Kota Bharu Diserbu Orang Ramai

Harga Turun Mendadak Kedai Emas Di Kota Bharu Diserbu Orang Ramai

papar berkaitan - pada 29/11/2020 - jumlah : 418 hits
Kota Bharu Harga emas turun secara mendadak sejak minggu lalu menyebabkan kedai emas di Kelantan diserbu orang ramai Kebanyakan penduduk mengambil peluang untuk membeli emas memandangkan harga terkini antara RM223 hingga RM234 per gram Tinj...
Wakil Wali Kota Bandung Kembali Zona Merah Karena Kurang Disiplin

Wakil Wali Kota Bandung Kembali Zona Merah Karena Kurang Disiplin

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 199 hits
Berdasarkan data Satuan Tugas Penanganan Covid 19 Kota Bandung secara kumulatif angka terkonfirmasi Covid 19 di Kota Bandung mencapai 2 884 orang Dari jumlah tersebut 2 404 orang dinyatakan sembuh 370 orang masih berstatus terkonfirmasi Cov...
1 Pegawai Terpapar Covid 19 Pengadilan Negeri Kota Kediri Ditutup 3 Hari

1 Pegawai Terpapar Covid 19 Pengadilan Negeri Kota Kediri Ditutup 3 Hari

papar berkaitan - pada 20/11/2020 - jumlah : 204 hits
Petugas Dinas Kesehatan Kota Kediri melakukan rapid test terhadap seluruh pegawai pengadilan negeri setempat Pegawai bagian panitera tersebut dinyatakan terpapar Covid 19 setelah menjalani swab test untuk keperluan proper test di tempat asa...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu