Contohilah Labuan Kini 26 Kes Dulu Beribu Ribu



Contohilah Labuan kini 26 kes dulu beribu-ribu.Tindakan kesihatan awam serta pemberian vaksin Covid-19 kepada penduduk adalah langkah terbaik dalam membendung penularan jangkitan Covid-19 di Lembah Klang.
Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah memberi contoh situasi jangkitan dilaporkan di Labuan sebelum ini di mana kes positif Covid-19 di wilayah itu pernah mencecah 1,340 kes hanya dalam tempoh seminggu.
“Kita melaksanakan tindakan kesihatan awam dan pemberian vaksin malah, kita kenal pasti jangkitan yang dilaporkan ini melibatkan varian Delta iaitu terdiri daripada pekerja industri perkapalan.
“Dalam masa dua minggu kita melaksanakan tindakan awam dan pemberian vaksin dos pertama (87 peratus) serta dos kedua (52 peratus), dan ia dapat dikawal dalam tempoh dua minggu lebih selain menyaksikan kes menurun.
“Ini menunjukkan walaupun varian Delta dikesan di sana, apa yang penting ialah meningkatkan pemberian vaksin berjaya membendung penularan Covid-19 dalam masa kurang tiga minggu dan hari ini Labuan mencatatkan 26 kes baharu,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
Beliau berkata, justeru kaedah itu perlu diguna pakai di Lembah Klang bagi membendung penularan jangkitan selain meningkatkan pemberian vaksin Covid-19 dalam masa terdekat.
“Kita dimaklumkan sebanyak 5 juta dos akan diberikan kepada Lembah Klang dan setakat ini sebanyak 3.1 juta penduduk di Lembah Klang telah mendapat satu dos.
“Jadi kita akan pertingkatkan 5 juta dos vaksin untuk diberikan dalam tempoh terdekat bagi mencapai vaksinasi semua penduduk Lembah Klang menjelang 1 Ogos depan dengan sekurang-kurangnya satu dos,” katanya.
Noor Hisham menambah, sekiranya pemberian vaksin tersebut dipertingkatkan, kemasukan pesakit positif Covid-19 ke hospital boleh dikurangkan.
“Kita lihat di Labuan, penggunaan katil Unit Rawatan Rapi (ICU) di sana pernah melebihi 120 peratus dan kita tambah 22 katil selain hospital medan serta pusat kuarantin.
“Sehingga kini, kita lihat penurunan kes di ICU di Labuan sebanyak 55 peratus iaitu hanya ada sembilan pesakit selain pesakit di wad juga berkurangan,” katanya.
Katanya, pertambahan katil hanyalah sementara susulan kes yang meningkat namun, penyelesaian bagi mengurangkan kes tersebut adalah dengan meningkatkan pemberian vaksin.
Contohilah Labuan kini 26 kes dulu beribu-ribu  
Baca Artikel Menarik :
Malaysia perlu contohi negara Asia Timur tangani krisis Covid-19 Ekonomi Malaysia tidak bergerak sekiranya kelas bawahan masih ramai Jika Muhyiddin enggan letak jawatan, NGO akan turun berdemo Gelagat Lucu Jin Masuk Islam Ini Tarik Perhatian Netizen Bila ‘Ruqyah’ Wanita Dirasuk [VIDEO] NORA DANISH KELIRU NETIZEN BANDINGKANNYA DENGAN IFA RAZIAH [VIDEO] Resepi Mee Sizzling Layari Laman Facebook MYKMU

Bertumbuk tepi jalan di Pasir Tumbuh

The post Contohilah Labuan kini 26 kes dulu beribu-ribu appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/15/contohilah-labuan-kini-26-kes-dulu-beribu-ribu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hancur Hancur Hancur Umno Doa 22 Tahun Dulu Kini Makin Menjadi Kenyataan

Hancur Hancur Hancur Umno Doa 22 Tahun Dulu Kini Makin Menjadi Kenyataan

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 199 hits
Dalam mesyuarat MT menteri2 UMNO setuju tarik sokongan terhadap Mahiaddin tapi dalam mesyuarat kabinet mereka setuju pula terus sokong Mahiaddin kekal sebagai PM Apa patut kita gelar mereka itu JAGA PERUT DAN BAWAH PERUT
Kerajaan Kelantan Beri Kerjasama Kes Rasuah Projek Aksb

Kerajaan Kelantan Beri Kerjasama Kes Rasuah Projek Aksb

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 281 hits
Kerajaan negeri Kelantan akan memberi sokongan dan kerjasama sepenuhnya kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi membantu siasatan kes rasuah projek RM27 juta melibatkan bekas pengurus besar syarikat Air Kelantan Sdn Bhd Set...
Dua Kes Bunuh Diri Setiap Hari Dilaporkan Ingat Bunuh Diri Tidak Menyelesaikan Masalah

Dua Kes Bunuh Diri Setiap Hari Dilaporkan Ingat Bunuh Diri Tidak Menyelesaikan Masalah

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 203 hits
Bagi tempoh lima bulan pertama iaitu tempoh Januari hingga Mei tahun 2021 pula sebanyak 468 kes bunuh diri telah direkodkan Ini menyaksikan secara purata sebanyak dua kes bunuh diri berlaku setiap hari antara tahun 2019 sehingga Mei 2021 Se...
Lonjakan Kes Di Lembah Klang Kkm Tubuh Pasukan Bertindak Khas

Lonjakan Kes Di Lembah Klang Kkm Tubuh Pasukan Bertindak Khas

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 219 hits
Oleh Pegawai Perubatan Kementerian Kesihatan Malaysia membuat persediaan sebelum memberikan suntikan vaksin kepada sebahagian penduduk penduduk yang kini berada dalam Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan di Mentari Court Petaling Jaya ...
Covid 19 5 Daerah Menyumbang Lonjakan Mendadak 323 Kes Di Sabah

Covid 19 5 Daerah Menyumbang Lonjakan Mendadak 323 Kes Di Sabah

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 269 hits
Jumlah kes baru Sabah hari ini adalah 323 yang sangat tinggi Kota Kinabalu Sabah mencatatkan 323 kes Covid 19 baru hari ini jumlah yang banyak disumbangkan oleh lima daerah kata jurucakap krisis negeri Datuk Masidi Manjun Jumlah kes baru Sa...
Membimbangkan 9 180 Kes Harian Covid 19 Direkodkan Hari Ini

Membimbangkan 9 180 Kes Harian Covid 19 Direkodkan Hari Ini

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 244 hits
Dr Noor Hisham Abdullah 9 180 kes harian Covid 19 direkodkan hari ini PUTRAJAYA Jangkitan kes Covid 19 di seluruh negara semakin membimbangkan apabila hari ini mencatatkan 9 180 kes baharu Perkembangan itu menjadikan jumlah keseluruhan kes ...
Kkm Jangka Kes Harian Turun Satu Dua Minggu Lagi Kata Hisham

Kkm Jangka Kes Harian Turun Satu Dua Minggu Lagi Kata Hisham

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 201 hits
Dr Noor Hisham Abdullah berkata lonjakan kes baharu sejak beberapa hari lepas adalah berikutan lebih banyak saringan bersasar Covid 19 dilaksanakan khususnya di Selangor dan Kuala Lumpur yang dikenakan PKPD KUALA LUMPUR Kementerian Kesihata...
2 Kes Positif Covid 19 9 Julai 2020

2 Kes Positif Covid 19 9 Julai 2020

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 252 hits
Setelah semalam Cameron Highlands berjaya merekodkan 0 kes positif Covid 19 hari ini terdapat 2 kes baharu direkodkan Satu kes melibatkan warga asing yang menjadi kes ke 50 dalam Kluster Kailan di Tringkap manakala 1 kes lagi adalah melibat...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan