Comelnya Cherdiq Habis Berpantang Ozlynn Johan Kongsi Gambar Anak Ke 6


Sedar tak sedar, Ozylnn Wati dah habis pun pantang anak keenamnya. Sebelum ini dia dan suami, Johan hanya berkongsi gambar bayi perempuan yang diberi nama Nur Latifah Cherdiq Hanania sipi-sipi saja.

Bagaimanapun, genap 2 bulan 6 hari usia si comel Cherdiq ini, akhirnya Ozlynn dan Johan telah berkongsi wajah bayi mereka buat tatapan umum. Wajah Cherdiq yang putih gebu itu dikatakan seiras dengan muka abangnya, Sodiq.
Mula pandai hisap jari
Rata-rata geram melihat kecomelan Cherdiq dengan pipinya yang bam bam itu. Menurut Ozylnn, dah masuk usia 2 bulan, nampaknya Cherdiq dah dapat satu tabiat baru iaitu mula pandai hisap jari.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania)
 “Nak tak nak, Ozylnn perlu sentiasa pastikan kuku sentiasa pendek kerana risau boleh terluka. Malah Cherdiq juga berbeza dengan abang dan kakaknya kerana dari awal lagi rambut lebat dan kening pun berwarna brown. 
“Lagi satu, Cherdiq ini begitu manja dengan papa. Dia suka sangat tidur atas dada papanya. Dengan berselorohnya, Ozlynn menyatakan mungkin sebab dada dan perut Johan empuk buatkan Cherdiq syok tidur atas papa,” kongsinya.

Tambah Ozylnn lagi, Cherdiq juga dah pandai nak ajak berbual dengannya. Seolah macam faham-faham je orang bercakap.
“Alhamdulillah susu badan masih cukup”
Setakat ini, Ozylnn juga sangat-sangat bersyukur kerana susu badannya masih cukup untuk Cherdiq dan Cherdiq juga tak memilih sama ada menyusu terus atau diberikan susu perahannya dalam botol.
“Jadi mudahlah untuk Ozylnn jika perlu kembali bekerja kerana Cherdiq tak kisah minum botol asalkan dapat susu mama,” ujarnya.

Kira-kira dua bulan lalu, pasangan suami isteri ini berkongsi berita kelahiran bayi keenam sehingga mengejutkan peminat mereka kerana ramai yang tak tahu Ozylnn hamil. Walaupun suami isteri ini sentiasa buat lawak, tapi bab mendidik anak, mereka tegas. Ramai yang kagum dan seronok melihat keakraban keluarga Jozlynhanania.
Masih lagi jaga makan dan berpantang
Sementara itu, Ozylnn tak lokek berkongsi tips berpantangnya kepada peminat yang bertanya bagaimana dia boleh kekal kurus walaupun ada enam anak dan usianya pun dah cecah 40 tahun.

Kongsinya, sejak dari anak pertama hingga keenam, pemakaian bengkung lilit menjadi pilihannya dan ada makanan dan minuman yang sejuk langsung tak ambil selama dua tahun.
“Bukan itu saja, Ozylnn sempat menitipkan pesanan buat ibu-ibu bila umur kita cecah angka 30 tahun atau 35 tahun standby je proses penurunan berat agak slow, sebab metabolism kita semakin rendah.
Bengkung lilit yang menjadi pilihan Ozylnn selepas melahirkan bayi untuk dapatkan bentuk badan asal “Tak apa masa berpantang ni la jaga bebetul ok.. Tak yah ada CL pun tak apa. Asalkan jaga dari segi pemakanan. Tak dapat bersukan tak apa, menyusukan anak lebih kerap, nanti dah habis pantang rajin-rajin berjalan dalam erti kata lain cardio ye.
“Tak pun dah masuk 4 minggu tu untuk yang bersalin normal dah boleh perlahan-lahan masak lauk ringkas kat dapur bagi berpeluh.. kannnn.. Saya doakan semoga semua yang berpantang sekarang, sihat hendakNya aamiin YRA,” katanya.

Ozlynn berkahwin dengan Johan Raja Lawak. Mereka dikurniakan 6 orang anak iaitu Ariq, Sodiq, Haziq, Cantiq, Moleiq dan Cherdiq.
Kredit: IG Jozylnnhanania

Teruja nak dapat baby, tapi masih banyak persiapan yang perlu dibuat. Mental dan fizikal pun kena mantap sebelum si manja lahir nanti. Mahu belajar segalanya tentang cara-cara menguruskan bayi baharu lahir? Jom sertai E-Workshop Pa&Ma : A-Z Uruskan Newborn Baby! Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/urus-newborn-baby-a-z/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post Comelnya Cherdiq! Habis Berpantang, Ozlynn & Johan Kongsi Gambar Anak Ke-6 appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/comelnya-cherdiq-habis-berpantang-ozlynn-johan-kongsi-gambar-anak-ke-6/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Iras Abang Sodiq Ozlynn Wati Kongsi Wajah Anak Keenam Nur Latifah Cherdiq Hanania Kening Lawo Weh

Iras Abang Sodiq Ozlynn Wati Kongsi Wajah Anak Keenam Nur Latifah Cherdiq Hanania Kening Lawo Weh

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 263 hits
Pelakon Ozlynn Wati mendedahkan wajah terkini anak keenamnya Nur Latifah Cherdiq Hanania yang kini berusia dua bulan Menerusi laman sosial Instagram Ozlynn berkongsi foto Cherdiq untuk tontonan umum Nama saya Cherdiq Hari ini saya berumur 2...
Habis Berpantang Ibu Frontliner Sebak Hantar Anak Kembar Berat Nak Lepaskannya

Habis Berpantang Ibu Frontliner Sebak Hantar Anak Kembar Berat Nak Lepaskannya

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 287 hits
Ibu mana yang tak sedih nak berpisah dengan anak Tambah pula dari dalam kandungan sehinggalah berpantang tak pernah berpisah pun Bagaimanapun sampai masa ibu nak mula bekerja nak tak nak terpaksa juga relakan untuk anak berada dalam jagaan ...
Anak Pelakon Popular Kongsi Gambar Cium Tepi Pantai

Anak Pelakon Popular Kongsi Gambar Cium Tepi Pantai

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 183 hits
Seorang model peragaan Ahya Ulumuddin Rosli 29 tanpa segan silu berkongsi gambar panasnya bercium dengan seorang wanita di tepi pantai menerusi laman Instagram baru baru ini Untuk pengetahuan Ahya merupakan anak kepada pelakon veteran Norma...
Bangun Pagi Cari Al Quran Baru 3 Tahun Datin Niena Kongsi Minat Anak Sulungnya

Bangun Pagi Cari Al Quran Baru 3 Tahun Datin Niena Kongsi Minat Anak Sulungnya

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 250 hits
Kebiasaannya bagi kanak kanak usia bawah 5 tahun minat pada permainan adalah nombor satu Ini adalah lumrah dan normal untuk fasa perkembangan anak Bagaimanapun bagi anak sulung kepada pelakon Datin Niena Baharun pula dia gemar membaca ayat ...
Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

Make School A Safer Place Jadi Penjenayah Kerana Anak Murid

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 325 hits
Hashtag cerita anak murid lawan cikgu ni bukan benda baru Cumanya kalau nak bantai cikgu tak cukup kalau setakat jadi juara isu kena ada kabel kuat duit banyak dan kekal konfiden walaupun bukannya betul pun Shining Eun soo Still Loving You ...
Ajar Anak Rasa Semua Makanan Baru Tak Memilih Dr Fatin Liyana Kongsi Tip Anak Susah Makan

Ajar Anak Rasa Semua Makanan Baru Tak Memilih Dr Fatin Liyana Kongsi Tip Anak Susah Makan

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 283 hits
Berdepan dengan masalah anak tidak mahu makan memang mencabar Bermacam cara kreatif sudah dicuba mama tapi hasilnya tetap tidak menjadi anak masih tidak mahu makan malah menjadi pemilih makanan Pening dibuatnya Namun bagi personaliti media ...
Nak Mudah Bf Anak Di Tempat Awam Nurse Kongsi Panduannya Anak Ibu Selesa

Nak Mudah Bf Anak Di Tempat Awam Nurse Kongsi Panduannya Anak Ibu Selesa

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 237 hits
Anak yang menyusu badan permintaannya tak boleh nak tangguh lagi lagi jika si kecil berusia kurang daripada setahun Kadang tu ibu asyik memilih barang jika sampai masanya nak menyusu memang tak boleh buat apa Nak tak nak terpaksa cari tempa...
Dah Masuk Umur 3 Tahun Agak Susah Nak Bentuk Mulakan Sejak Lahir Dr Sheikh Kongsi Petua Didik Anak

Dah Masuk Umur 3 Tahun Agak Susah Nak Bentuk Mulakan Sejak Lahir Dr Sheikh Kongsi Petua Didik Anak

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 214 hits
Nak mendidik anak memang memerlukan ilmu keibubapaan seperti yang dikongsi oleh Dr Sheikh Muszaphar melalui instagramnya di mana anak anak perlu di didik sejak lahir lagi supaya rutin tersebut menjadi amalan mereka Ikuti perkongsian ini Kei...
Masih Elok Koleksi Anak Sulung Hingga No 4 Ibu Ini Kongsi Peraturan Main Kemas

Masih Elok Koleksi Anak Sulung Hingga No 4 Ibu Ini Kongsi Peraturan Main Kemas

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 230 hits
Rumah yang ada anak kecil tak sah kalau tak ada mainan Mainan dan anak ibaratnya tak boleh dipisahkan Walaupun dah ada mainan yang sama di rumah bila keluar nampak lagi di kedai tetap mahukannya Apa pun sebagai ibu bapa waktu inilah kita na...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats