Chrome Os Flex Apa Kelebihannya



Saya ada kongsikan mengenai bagaimana caranya untuk anda menukarkan komputer atau laptop lama kepada Chromebook dengan memasang Chrome OS Flex di: Ada Laptop Lama? Tukarkan Ia Kepada Chromebook.
Terus terang kata, Chrome OS Flex berjaya menambat hati saya untuk terus menggunakannya. Komputer dengan spesifikasi lama masih dapat bernyawa dengan adanya sistem operasi ini dipasangkan padanya.
Jika Chrome OS dari saluran ‘biasa’ hanya dapat dinikmati pada peranti Chromebook, Chrome OS Flex pula dapat diakses oleh sesiapa sahaja. Anda pengguna Windows? Mac? Tak kisah. Asalkan ada peranti yang boleh ditukar menjadi ‘Chromebook’, anda adalah calon penggunanya.
Seperti cara Chrome OS beroperasi, Chrome OS Flex adalah berdasarkan teknologi awan, bermakna sebarang proses tugas berat tidak akan berlaku pada perkakasan lokal peranti anda. Oleh itu, secara tidak langsung ia menafikan keperluan untuk spesifikasi sederhana hingga tinggi ke atas komputer.
Keseluruhan idea ini telah lahir daripada satu lagi sistem operasi terkenal yang dipanggil sebagai CloudReady. Sebelum ini, berada di bawah pemilikan sebuah syarikat bernama Neverware. Walau bagaimanapun pada tahun 2020, taikun teknologi Google membeli Neverware dan kini menjadi pemilik kepada jenama tersebut. Selepas Google menyediakan versi stabil pertama sistem operasi, semua pengguna CloudReady semasa secara automatik layak untuk menerima naik taraf percuma kepada Chrome OS Flex.
Chrome OS Flex tidak memerlukan sebarang kos. Ia adalah percuma dan dapat dipasang pada peranti Windows dan Macbook. Konsep ini pada dasarnya akan menghapuskan keperluan jabatan IT dari pelbagai sektor untuk mengalihkan perkakasan mereka dengan melalui banyak usaha dan membelanjakan banyak wang sekiranya mereka ingin beralih ke Chrome OS Flex.
Selain itu, Google tidak lama lagi akan mengeluarkan senarai komprehensif peranti yang disahkan (verified devices), yang akan terus mendapat sokongan aktif daripada pembangun. Bagaimanapun, anda masih boleh memasang Chrome OS Flex pada mana-mana peranti yang anda miliki, sama ada dalam senarai peranti yang disahkan/diperakui atau tidak.
Berdasarkan kod sumber Chromium OS, pengguna boleh mengharapkan tahap prestasi yang sama dalam kelajuan dan kebolehpercayaan seperti Chrome OS – ada pada Chrome OS Flex. Sistem operasi ini akan menjadikan komputer riba anda serba baru semula dan membolehkan anda menggunakannya dengan nafas baharu sekali lagi. Salah satu kelebihan terbesar Chrome OS ialah kelajuannya, dan ini sudah pasti diwarisi oleh Chrome OS Flex.
Bagaimana pula dengan tahap sekuriti?
Memandangkan Chrome OS Flex bakal menyertai keluarga OS Chrome, anda boleh mengharapkan kemas kini yang konsisten dan rutin yang tidak berbelah bahagi daripada Google dalam hal itu. Walau bagaimanapun, tumpuan daripada pembangun kekal pada tampalan keselamatan (security patches) untuk Chrome OS Flex, memberikan keselamatan proaktif terhadap ancaman terbaru.
Jika dirujuk pada pengumuman Google minggu lepas, anda boleh lupakan tentang keperluan untuk memasang sebarang perisian antivirus di peranti anda.
Rujukan: Google Cloud
Beberapa ciri keselamatan Chrome OS yang paling mantap (dan kini Chrome OS Flex) adalah termasuk mekanisme sistem ‘read-only’ dan pelaksanaan ‘sandbox’ yang tidak membenarkan perisian hasad ‘mengganas’ dan melintasi aplikasi serta fail sistem lain. Anda juga boleh menggunakan Enhanced Safe Browsing pada peranti Chrome OS Flex, yang menghalang anda daripada terperangkap oleh laman web dipenuhi perisian hasad di Internet.
“With Chrome OS Flex, there’s no need for antivirus software.”
Saya ucapkan, selamat menggunakan Chrome OS Flex kepada semua.
The post Chrome OS Flex: Apa Kelebihannya? appeared first on OMG! Hackers?.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/chrome-os-flex-apa-kelebihannya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Google Perkenalkan Chrome Os Flex Sistem Operasi Baharu Pengganti Windows Juga Mac Os

Google Perkenalkan Chrome Os Flex Sistem Operasi Baharu Pengganti Windows Juga Mac Os

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 206 hits
Google Chrome OS FlexGoogle Perkenalkan Chrome OS Flex Sistem Operasi Baharu Pengganti Windows Juga Mac OS Dalam pertengahan bulan Februari 2022 syarikat teknologi Google telah memperkenalkan Google Chrome OS Flex sebuah sistem perisian ope...
Skechers Sport Shoes Goodyear Elite Flex Prime

Skechers Sport Shoes Goodyear Elite Flex Prime

papar berkaitan - pada 26/2/2022 - jumlah : 168 hits
Just short review Skechers Men Goodyear Elite Flex Prime Sport Shoes Skechers Women Goodyear Ultra Flex Prime Sport Shoes 149397 LAV 2022 ni kami cuba tukar selera daripada kasut jenama Footlink dan Medishoes kepada Skechers Jom nak kongsi ...
Pengurus Kata Laluan Chrome Akan Menjadi Semakin Canggih

Pengurus Kata Laluan Chrome Akan Menjadi Semakin Canggih

papar berkaitan - pada 26/2/2022 - jumlah : 179 hits
Saya dah berpesan banyak kali juga pada anda semua supaya manfaatkan sepenuhnya aplikasi pengurus kata laluan Bukan apa di zaman rakyat lebih banyak memakan semut sebab harga roti canai dah semakin mahal akibat kekurangan telur daya ingatan...
Filem Reeza Gtr

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Ringgit Hits 28 Month High After Fed Rate Cut

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia

Generate Unique Brand Names

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Ni Namanya Hate Stalking


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Comeback Paling Dinantikan Kim Hyunjoong Akan Terajui Drama Jepun Korea Time Without Her

Mereka Sanggup Pengarah Dedah Persamaan Kim Woobin Park Seojoon Woo Dohwan Ketika Berlakon

Jangan Lagi Undi Pas

Breaking News

5 Tahun Bergelar Ibu Elfira Loy Tak Ralat Korban Karier

Gisb Oh Gisb