Cepat Penat Makin Kerap Stres Bimbang Kandungan Terjejas Dr Say Minta Isteri Berhenti Kerja


Siapa yang tak sayang isteri. Doktor yang juga selebriti media sosial, Dr Say Shazril kali membuat keputusan tepat bila mana meminta isterinya untuk berhenti kerja gara-gara stres terlampau yang dialami isterinya yang kini sedang hamil lima bulan.
Hujung tahun lalu, isteri Dr Say, Dr Azura Abas difahamkan sudah membuat keputusan untuk berhenti kerja demi memberi masa terluang kepada anak sulung mereka, Ace namun terpaksa menangguhkan niat itu atas beberapa sebab.

Namun enggan menanti lebih lama, melalui Instagramnya, Dr Say berkongsi perkara itu kerana tidak mahu isterinya yang sedang hamil anak kedua mereka itu terbeban dengan pelbagai perkara. Sebolehnya dia mahu isterinya lebih banyak masa untuk diri sendiri dan berehat sebaiknya.
“Ceritanya gini, hujung tahun lepas saya ada buat post saying bini nak quit Januari 2021 tapi tak menjadi. Kali ni saya bertekad nak convince dia berhenti. Kenapa? Because its too much for her to handle dah. Bini saya seorang yang kental.

“Hampa tengok muka & kekatangan dia pun boleh tau dia kental luaran & dalaman. But being pregnant is challenging. Cepat penat, kerap sakit kepala, hidung tersumbat, bloated are some of it. Kalau dia kerja & pregnant ja takpe tapi coursework Master programme yang diambilnya sedikit mengganggu kesihatan mentalnya.
“Dia makin kerap stress in which not good lah for our 2nd baby. Jadi saya minta dia quit kerja to focus on pregnancy & studies. Semestinya dia tak mahu sebab all along she has been working & living with her own income,” kata Dr Say memulakan ceritanya.

Namun kata Dr Say lagi, inilah masa yang paling sesuai memandangkan kandungan isteri yang semakin membesar. Pun begitu katanya, bukanlah berhenti kerja selama-lamanya, hanya berehat seketika sehingga melahirkan dan memberi fokus kepada bayi kedua mereka.

“Bini saya dah nak masuk 5 bulan mengandung. Perut yang pada awalnya macam terlebih makan dah nampak macam mengandung for real.
“Tu yang saya tanya kalian kat story, is it a right move for my wife to quit & for me to support her fully? Ada yang larang bini saya quit tapi saya bukan nak suruh dia quit selama-lamanya. Sayang la ilmu perubatan yang dia dah belajar & amalkan for almost 13 years.
“Berhenti seketika sampai dah bersalin & habis pantang pastu kerja lah balik,” tulisnya panjang lebar.

Kata Dr Say lagi, dia yakin dengan memberi ruang dan lebih waktu rehat membuatkan isterinya semakin bertambah baik.
“Saya rasa kalau seorang suami memudahkan urusan isterinya nescaya akan terbuka luas rezeki suami tu. Segala dm kalian saya baca satu-satu kat kat bini & alhamdulillah terbuka juga hati bini saya.
“InsyaAllah bulan ni bulan terakhir dia bekerja. Time for her to rest, focus on pregnancy & studies & time for me to work hard,” katanya berkongsi cerita.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril)

Semoga perjalanan kehamilan Dr Azura dipermudahkan dan dijauhkan daripada mengalami tekanan melampau. Cahaya mata sulung mereka, Ace pastinya lebih banyak ruang untuk bermain bersama ibu dan ayahnya.
Artikel berkaitan: Hamil Anak Kedua, Isteri Alami Alahan Teruk, Dr Say Mahu Lebih Fokus Pada Isteri
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Kredit: @say_shazril
The post ” Cepat Penat & Makin Kerap Stres” Bimbang Kandungan Terjejas, Dr Say Minta Isteri Berhenti Kerja! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/cepat-penat-makin-kerap-stres-bimbang-kandungan-terjejas-dr-say-minta-isteri-berhenti-kerja/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Benci Otak Asyik Berfikir Janna Nick Terlalu Penat Rasa Nak Berhenti Kerja

Benci Otak Asyik Berfikir Janna Nick Terlalu Penat Rasa Nak Berhenti Kerja

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 170 hits
Pelakon dan penyanyi Janna Nick menganggap dirinya gagal apabila tidak dapat menyembunyikan lagi tekanan terhadap kerjaya dalam kehidupannya Menerusi sebuah video di Instagram pemilik nama Nurul Jannah Muner itu mengakui terlalu bekerja ker...
Biasakan Anak Tidur Awal Mood Pun Makin Positif Ceria Senang Kerja Ibu

Biasakan Anak Tidur Awal Mood Pun Makin Positif Ceria Senang Kerja Ibu

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 392 hits
Anak tidur awal bukan hanya menyenangkan kerja mak ayah bahkan banyak kelebihanya jika anak anak kecil ini tidur awal Menurut Ahli Terapi Cara Kerja anak yang tidur lebih awal di malam hari akan menjadikan mood mereka semakin bertambah ceri...
Isteri Maut Ditikam 25 Kali Oleh Suami Yang Mengesyaki Dia Curang Di Tempat Kerja

Isteri Maut Ditikam 25 Kali Oleh Suami Yang Mengesyaki Dia Curang Di Tempat Kerja

papar berkaitan - pada 13/4/2021 - jumlah : 183 hits
Isteri maut ditikam 25 kali oleh suami yang mengesyaki dia curang di tempat kerjaSeorang wanita berusia 40 tahun di Delhi India maut ditikam oleh suaminya sendiri di siang hari di tempat awam sambil disaksikan oleh orang ramai Namun tiada s...
Risma Ajak Semua Pihak Kerja Cepat Dalam Pemulihan Usai Bencana Ntt

Risma Ajak Semua Pihak Kerja Cepat Dalam Pemulihan Usai Bencana Ntt

papar berkaitan - pada 10/4/2021 - jumlah : 213 hits
Dalam kunjungan ke lokasi bencana Risma memastikan pihak terkait di lapangan bekerja cepat untuk mengutamakan pemenuhan kebutuhan makan minum bagi korban bencana serta berkoordinasi dengan pemda setempat
Kerap Dituduh Curang Tanpa Alibi Isteri Cakar Tendang Muka Suami

Kerap Dituduh Curang Tanpa Alibi Isteri Cakar Tendang Muka Suami

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 318 hits
Tak puas hati dituduh mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain menyebabkan si isteri mencakar dan menendang muka suaminya dalam kejadian yang berlaku pada jam 11 30 pagi Khamis 1 April 2021 di kediaman mereka di Telok Ayer Tawar Ketua Po...
Hiburan Doakan Saya Dan Kandungan Saya Patutlah Makin Berisi Siti Sarah Kini Hamil Lagi

Hiburan Doakan Saya Dan Kandungan Saya Patutlah Makin Berisi Siti Sarah Kini Hamil Lagi

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 236 hits
Penyanyi dan juga usahawan Siti Sarah Raissuddin menerusi akaun Instagram telah mengumumkan satu berita gembira di mana dia kini sedang hamil anak ke 4 hasil perkongsian hidup bersama pelawak Shuib Sepahtu View this post on InstagramAdverti...
Kisah Abang Grab Sanggup Berhenti Kerja Sebab Nak Solat Jemaah Hingga Dikurnia Rezeki Tak Terduga

Kisah Abang Grab Sanggup Berhenti Kerja Sebab Nak Solat Jemaah Hingga Dikurnia Rezeki Tak Terduga

papar berkaitan - pada 15/4/2021 - jumlah : 297 hits
Setiap orang dikurniakan dengan rezeki masing masing di dunia ini Ada yang diberikan rezeki melalui wang ringgit ada pula yang melalui anak anak yang ramai malah ada yang diberikan pasangan yang baik Sebagai hamba Nya kita harus yakin dan p...
Video Mintak Maaf I Had Enough Nampak Macam Tertekan Ramai Bimbang Dengan Keadaan Mark Adam Mahu Berhenti

Video Mintak Maaf I Had Enough Nampak Macam Tertekan Ramai Bimbang Dengan Keadaan Mark Adam Mahu Berhenti

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 231 hits
Kalau minggu lepas Riena menangis disebabkan cabaran NyanyiJeRiena adakah Mark tertekan disebabkan cabaran BacaJeMark Mesti ramai yang dah kenal dengan penyanyi Mark Adam Sejak akhir akhir ini namanya semakin meningkat naik kerana sering di...
7 Persediaan Sebelum Berhenti Kerja No 7 Sangat Penting

7 Persediaan Sebelum Berhenti Kerja No 7 Sangat Penting

papar berkaitan - pada 5/4/2021 - jumlah : 365 hits
7 persediaan sebelum berhenti kerja No 7 Sangat penting Assalamualaikum dan salam sejahtera Dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu ini aku yakin masih ramai yang sanggup berhenti kerja Bukan kerana mereka langsung tidak tahu mengenai kead...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Al Kisahnya Raya 2024

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Manfaat Daun Kucai Untuk Kesihatan Yang Ramai Tak Tahu

Faisal Asahan Kau Bersalah Aku Mengalah Chord

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Ai Team Subscribers April 18 2024