Cara Pindahkan Semua Data Hp Lama Ke Baharu


CARA PINDAHKAN SEMUA DATA HP LAMA KE BAHARU(Transfer Gambar Video Phone Contact Aplikasi)

Bagi yang baru memiliki handphone baru memang, semestinya menyeronokkan, tetapi yang merisaukan adalah bagaimana cara untuk pindahkan semua data dari HP lama ke HP baharu? Contohnya maklumat SMS, senarai kontak, fail media, konfigurasi, kata laluan, aplikasi dan sebagainya.
 
Jangan bimbang, disini kami kongsikan caranya untuk pindahkan  semua data dari HP  lama ke handphone baru dengan cara  pantas dan menjimatkan masa, semoga membantu.
 
 
CARA PINDAHKAN DATA DAN APLIKASI HP MELALUI AKAUN GOOGLE
 
Akaun google semestinya didapati di semua peranti, ia mudah boleh digunakan untuk berhijrah Android untuk Android tanpa banyak kesulitan. Pertama, anda perlu menyegerakkan data anda daripada peranti sumber dan kemudian log masuk ke akaun yang sama untuk menyegerakkan telefon baru anda dengan Drive. Untuk melaksanakan penghijrahan telefon menggunakan Google Drive, ikuti langkah berikut:
Untuk memulakan dengan, pergi ke Tetapan> Sandaran & Set semula pada peranti sumber dan menghidupkan pilihan “Backup Data saya”. Tambahan pula, anda boleh memilih jenis data yang anda ingin segerakkan dengan Google Drive anda. Anda hanya boleh menghidupkan ciri untuk sandaran automatik untuk membuat sebahagian besar ruang pada Google Drive. Tunggu untuk sementara sebagai peranti anda akan membuat sandaran kandungan pada Drive. Anda juga boleh pergi ke Drive akaun anda untuk melihat sandaran. Sekarang, untuk Android berhijrah ke telefon baru, anda hanya perlu hidupkan peranti sasaran dan teruskan untuk melaksanakan persediaan itu. Setuju dengan terma-terma dan syarat-syarat dan log masuk ke akaun Google anda. Pastikan ini adalah akaun yang sama yang dikaitkan dengan peranti sumber anda. Seperti yang anda-log masuk ke akaun, ia akan memaparkan senarai fail sandaran yang ada. Hanya pilih fail sandaran baru-baru ini. Tambahan pula, anda boleh memilih aplikasi yang anda ingin untuk memulihkan daripada sini atau memulihkan semua kandungan sekaligus. Untuk berhijrah Android untuk Android, hanya klik pada butang “Restore” dan memindahkan data anda dari lama anda ke peranti baru.  
CARA  PINDAH GAMBAR & VIDEO (Telefon Lama ke Telefon Baharu)
 
Untuk pindah secara manual anda hanya perlu tranfer ke PC atau Laptop tetapi cara ini akan memakan masa. KiniGoogle Photos juga boleh menjadi pilihan yang baik. Ia menawarkan ruang tanpa had untuk gambar dan video.
Pastikan handphone anda mempunyai aplikasi Google Photos Android dan enable sync semua gamabr dan video anda ke cloud. Secara default, Google Photos hanya backup folder kamera. Namun anda juga boleh membuat backup folder lain: Klik pada menu utama Google Photos di penjuru kiri sebelah atas dan pilih Device Folders. Sekarang pilih folder yang ingin disegerakkan. Anda hanya memasang aplikasi Google Photos pada telefon baru anda untuk melihat dan memuat turun kandungan.  
CARA PINDAH PHONE CONTACT( Kenalan)
 
Anda juga boleh memindahkan dengan hanya menggunakan akaun google anda:
Save kan semua kenalan anda ke dalam akaun google Pada di handphone baru, sekiranya anda menggunakan akaun google yang sama, anda hanya perlu klik restore. Semua kenalan anda di handphone lama telah dipindakan ke hanphonne baru. .
CARA PINDAHKAN SEMUA DATA MENGGUNAKAN APLIKASI
 
Sekirany anda ingin memindahkan kesemua data dalam telefon ke telefon baru melalui WiFi, anda boleh menggunakan aplikasi CLONEit. Dengan menggunakan CLONEit, anda boleh memindahkan kenalan, log panggilan, SMS, MMS, semua jenis fail media, aplikasi, data aplikasi, tetapan sistem, rangkaian Wifi dan kata laluan, penanda buku dan banyak lagi.
Untuk menggunakan aplikasi CLONEit, pastikan kedua handphone mempunyai aplikasi ini. Buka aplikasi ini di keduan-dua handphoen, pada hanphone baharu klik Receiver dan pada hanphone lama klik Sender(pastikan kedua-duanya disambungkan ke Wi-Fi yang sama). Anda akan diminta untuk memilih data yang anda mahu pindahkan. Sebaik sahaja dipilih, semua data akan dipindahkan pada kelajuan dipercayai sehingga 20MB/s.  
ARTIKEL LAIN
CARA GUNA SENHENG App HOME FIX(Muat Turun & Buat Tempahan Perkhidmatan)
SALAH TRANSFER DUIT KE AKAUN ORANG LAIN(Cara Dapatkan Semula Wang Anda)
CARA DAFTAR KOMACI LINK(Gabungkan Semua Link Media Sosial Jadi Satu Pautan)
 
The post CARA PINDAHKAN SEMUA DATA HP LAMA KE BAHARU(Transfer Gambar Video Phone Contact Aplikasi) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/pindahkan-data-hp-lama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Janji Ikhlas T0long Vide0 Ibu Pel1k Lama Sangat Dekat Dapur Cara Anak Cuci Kerang Buat Netizen Terhibur

Janji Ikhlas T0long Vide0 Ibu Pel1k Lama Sangat Dekat Dapur Cara Anak Cuci Kerang Buat Netizen Terhibur

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 383 hits
Bila kita cakap pasal dapur ni memang lazimnya kita akan cakap ini adalah ruangan yang dikhaskan untuk kaum wanita Bagi kaum ibu pula selalunya mereka tak akan kasi anak anak untuk datang sekitar ruangan tersebut sebab tak mahu terg4nggu Pu...
Bosan Cara Politik Lama Anak Muda Cetuskan Gerakan Pangkah Burung

Bosan Cara Politik Lama Anak Muda Cetuskan Gerakan Pangkah Burung

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 359 hits
Pemuda cetus gerakan ubah politik seperti biasa Sean AugustinMenerusi gerakan Pangkah Burung Syed Nabil mahu mencipta gangguan dalam situasi politik negara PETALING JAYA Suatu ketika pada Julai perbualan Syed Nabil 29 dengan rakan rakannya ...
Tak Lama Lagi Nak Minum Air Gula Mama Hamil Boleh Guna Cara Ini Untuk Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Tak Lama Lagi Nak Minum Air Gula Mama Hamil Boleh Guna Cara Ini Untuk Turunkan Paras Gula Dalam Darah

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 207 hits
Tahukah anda wanita hamil berpotensi mendapat diabetes gestasi jika pemakanan hariannya tidak dikawal langsung Oleh sebab itu bagi mengurangkan risiko mendapat masalah kencing manis semasa hamil ini ibu perlulah mengamalkan beberapa kaedah ...
Data Aplikasi Ehac Bocor Pengguna Diminta Waspada Dan Hapus Aplikasi Yang Lama

Data Aplikasi Ehac Bocor Pengguna Diminta Waspada Dan Hapus Aplikasi Yang Lama

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 221 hits
Sebanyak 1 4 juta catatan mulai dari data identitas pengguna hingga rumah sakit dan klinik di Indonesia disebut alami kebocoran data
Ubah Cara Lama Dalam Berbelanja Kini Berburu Kebutuhan Dapur Cukup Lewat Smartphone

Ubah Cara Lama Dalam Berbelanja Kini Berburu Kebutuhan Dapur Cukup Lewat Smartphone

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 209 hits
Memberikan solusi baik bagi pedagang maupun pembeli di tengah keterbatasan akibat pandemi nikmati berbelanja kebutuhan yang tak lagi ribet
Lelaki Ini Pecah Rekod Dunia Planking Paling Lama

Lelaki Ini Pecah Rekod Dunia Planking Paling Lama

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 264 hits
Lelaki Ini Pecah Rekod Dunia Planking Paling Lama KEPADA sesiapa yang sentiasa melakukan planking pasti tahu betapa sukarnya bertahan dengan lama dalam posisi senaman ini Kalau dapat lakukan lebih dari lima minit pun sudah dikira cukup lama...
Keh Keh Fitnah Dan Pas Ni Lama Dah Pimpinan Kena Saman Baru Ada Akai Banyak Juga La Rm200k Yeeehaaaa

Keh Keh Fitnah Dan Pas Ni Lama Dah Pimpinan Kena Saman Baru Ada Akai Banyak Juga La Rm200k Yeeehaaaa

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 126 hits
Tuduh Amanah dapat dana DAP Pemimpin Pas kalah saman RM200 ribu terhadap HusamSeptember 9 2021Anggota Dewan Negara Senator Husam Musa berjaya mendapat bayaran ganti rugi setimpal atas dakwaan palsu menerima dana daripada tauke judi DAP yang...
Resipi Puding Karemel Gula Hangus Elak Pukul Adunan Lama Takut Berongga Sedapnya

Resipi Puding Karemel Gula Hangus Elak Pukul Adunan Lama Takut Berongga Sedapnya

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 269 hits
Puding yang satu ini seakan berhantu Sekali rasa tak cukup sepotong pasti mahu sepotong lagi Lagi sedap dimakan waktu sejuk Memang terbaik Malah nak membuatnya cukuplah mudah Hanya satukan semua bahan bersama gula hangus dan kukus Semudah A...
Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Kkb Result Shows More Malays Backing Govt Says Selangor Mb

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami

Japan Crowned Champions In Sultan Azlan Shah Cup For First Time

Viral Mengajak Youtuber Cantik Korea Selatan Ke Hotel Pegawai Kanan Kementerian Digantung Tugas

Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Hari Ibu 2024 Contoh Ucapan Hari Ibu Hadis Berkenaan Ibu



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Family Fun Starts Here Unleash The Power Of Nerf Blasters

Tikam Rakan 28 Kali Kerana Dendam Sering Dibuli

Undi Ph Lebih Teruk Merosot Berbanding Pn Azmin Ali

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections

Pemenang Bintang Paling Popular Tahun 2024

Rumah Terbuka Tc Metal Care