Cara Perbaharui Insurans Kenderaan Atas Talian Paling Mudah Dan Jimat Masa


Ketika dunia sedang dilanda pandemik covid19 sudah semestinya disarankan untuk kekal dirumah kecuali mempunyai urusan penting.

Namun tahukah kita kini hampir semua urusan sudah mula beroperasi diatas talian dan paling menarik ia boleh diuruskan hanya dihujung jari.

Setiap tahun pemilik kenderaan wajib keluar untuk berurusan insurans kenderaan dan cukai jalan namun sekarang anda tidak perlu lagi mohon cuti separuh hari atau mohon kebenaran keluar sebentar dari majikan semata-mata untuk urusan insurans kenderaan.


Kerana pada zaman serba canggih ini anda sudah boleh beli mana-mana jenama insurans yang bersesuaian dengan bajet korang tanpa perlu hubungi ejen insurans AM begitu juga kaedah pembayaran atas talian turut disediakan.

Sebelum ini kita disaran untuk manfaatkan jenama MYEG khabarnya sebelum ini ada suntikan dana dari kerajaan. Tidak lama kemudian keluar pula isu monopoli dan meminta sesiapa untuk tampil bersaing dalam perkhidmatan sama terutama perbaharui cukai jalan dan insurans kenderaan.


Beberapa tahun kemudian penulis mula ikuti perkembangan sebuah jenama di media sosial iaitu Bjak.MY dan tengok maklum balas diruang komen semua positif.

Tiba hari yang ditunggu insurans kenderaan penulis pun mula tamat tempoh dan semenjak itu sudah mula skodeng sebut harga setiap insurans dari Bjak.MY ternyata ia sangat berbaloi.

Penulis tidak pasti bagaimana cara perkhidmatan Bjak.MY bekerja tapi mereka berjaya kumpulkan semua sebut harga dari setiap jenama insurans yang di Malaysia.


Masa itu kita hanya perlu lihat benefit dari setiap insurans serta bajet yang ditawarkan. Senang cerita gunakan kebijaksanaan kita untuk membuat keputusan bergantung pada benefit dan bajet yang ada.

Seterusnya kaedah pembayaran turut mempunyai banyak pilihan dimana anda boleh bayar menggunakan kad VISA/MASTER atau Online banking. Sebelum itu Bjak.MY akan tanya sama ada kita nak cukai jalan hantar didepan pintu atau tidak.


Servis caj perkhidmatan penghantaran cukai jalan bagi motosikal keseluruhan sekitar RM17 kadar mungkin bergantung pada poskod begitu juga harga cukai jalan kereta turut bergantung pada alamat.

Softcopy cover note pula anda akan terima dalam masa 1 hari bekerja melalui emel atau nombor whatsApp Bjak.MY(60166999129).

Kalau anda rajin dan ingin jimat duit tapi bukan jimat masa, caranya perbaharui insurans dari Bjak.MY dan ambil cukai jalan dari kaunter pejabat POS Malaysia atau mana-mana kiosk MYEG.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sekejung.com/2020/10/cara-perbaharui-insurans-kenderaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buat Agar Agar Cara Paling Mudah

Buat Agar Agar Cara Paling Mudah

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 526 hits
Buat Agar Agar Cara Paling Mudah Assalamualaikum Hai hari ini Cik Ash nak berkongsi masakan dari dapurcikash Ni terajin nak tulis sebab cara buatnya paling mudah Cik Ash guna jer bahan bahan yang tersedia ada dekat rumah ni hihihi Agar agar...
Cara Mudah Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi Dalam Masa 5 Minit Tanpa Ubat

Cara Mudah Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi Dalam Masa 5 Minit Tanpa Ubat

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 595 hits
Tekanan darah tinggi adalah penyakit zaman moden yang berkaitan dengan peningkatan stres kurang tidur obesitas makanan makanan masin merokok dan alkohol Setiap orang memiliki risiko diserang tekanan darah tinggi sewaktu waktu
Risau Anak Suka Mengempeng Susahkan Pengasuh Ini Cara Paling Mudah Mama Nak Tinggalkan Anak Tanpa Rasa Risau

Risau Anak Suka Mengempeng Susahkan Pengasuh Ini Cara Paling Mudah Mama Nak Tinggalkan Anak Tanpa Rasa Risau

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 425 hits
Bila habis tempoh berpantang ibu yang berkerja perlu kembali ke pejabat Apa yang membuatkan ibu ibu risau adalah bila keadaan anak yang suka mengempeng Apa yang menjadi kebimbangan adalah bayi anda akan menangis dan keadaan itu akan menyusa...
Cara Paling Mudah Untuk Betulkan Pandangan Cermin Sisi Kereta Anda

Cara Paling Mudah Untuk Betulkan Pandangan Cermin Sisi Kereta Anda

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 270 hits
Mengubah dan menetapkan cermin sisi kereta untuk mendapatkan pandangan terbaik ada ketikanya boleh menjadi satu tugas yang agak rumit terutama buat mereka yang masih baru di atas jalan raya Walaupun kita bebas untuk mengubah kedudukan c
Resipi Laksa Johor Paling Mudah Dan Senang Dibuat Tanpa Guna Banyak Rempah Ratus

Resipi Laksa Johor Paling Mudah Dan Senang Dibuat Tanpa Guna Banyak Rempah Ratus

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 700 hits
Ada bermacam jenis resipi Laksa Johor dalam Youtube mahupun di Google Banyak hari dah juju baca dan perhatikan Ada yang pior guna rempah ratus yang bermacam jenis tau Tapi resipi juju hari ini juju gubah Tak guna segala macam jenis herba da...
Cara Mudah Menghasilkan Blog Mesra Seo Ikuti 4 Tips Mudah Ini

Cara Mudah Menghasilkan Blog Mesra Seo Ikuti 4 Tips Mudah Ini

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 345 hits
Salam to all readers Sebenarnya kan dah lama sangat aku godek godek cari gali berkenaan SEO ini SEO ini singkatan bagi Search Engine Optimization dalam melayu dia dipanggil Pengoptimuman Enjin Carian Rata rata blogger sekarang memang dah mu...
5 Cara Mudah Membuat Shake Yang Sehat Untuk Menurunkan Berat Badan

5 Cara Mudah Membuat Shake Yang Sehat Untuk Menurunkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 18/10/2020 - jumlah : 359 hits
Semua orang tentu ingin mendapatkan penampilan terbaiknya Namun menurunkan berat badan bukanlah tugas yang mudah Hal itu membutuhkan komitmen dan upaya yang konsisten untuk mengikuti rencana diet olahraga yang teratur dan menghindari makana...
Perut Buncit Ini Punca Dan Cara Mudah Menghilangkan Perut Buncit

Perut Buncit Ini Punca Dan Cara Mudah Menghilangkan Perut Buncit

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 1954 hits
Perut Buncit Ini Punca Dan Cara Mudah Menghilangkan Perut Buncit hi there masalah perut buncit selalu dikaitkan dengan lelaki lebihm untuk nampak lelaki yang perut buncit berbanding wanita Tapi wanita juga tidak terkecuali daripada mengalam...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte