Cara Pasang Brick Wall Paper Dinding 3d


hi there, mrs pip beli brick wall paper 3D tahun lepas waktu PKP 1.0. Dan cara pasang brick wall paper dinding 3D pun senang sahaja, tak perlu upah orang pasang, buat saja sendiri lagi jimat kan

mrs pip beli wall paper dinding rumah ni di Shopee. Salah satu sebab kenapa beli barang di Shopee kerana persaingan sengit antara seller dengan seller yang lain membuatkan harga jualan bersaing secara sihat dan juga kadang-kadang tu berpeluang dapat FREE SHIPPING ke Sabah , yeah

Cara Pasang Brick Wall Paper Dinding 3D
Cara nak pasang brick wall paper dinding rumah ni mudah rasanya. Memandangkan wall paper ni siap siap lebih kurang dalam square size 70 x 77 cm (ni saiz yang kitorang beli, ada saiz yang kecik sikit dari ni juga, kena check time korang beli, takut salah saiz) , jadi kerja-kerja nak pasang tu mudah. 

Kalau biasa beli wall paper dalam gulungan panjang, maybe nak pasang tu perlukan sedikit ketekunan dan kesabaran dalam bab nak adjust alignment wall paper tu kan, tapi untuk brick wall paper ni, agak mudah kerana saiz dah potong square siap-siap.

Tapi nak pasang brick wall paper ni, atau maybe mana-mana wall paper pun, kena pastikan time buka pelekat di belakang tu, dan time nak lekatkan ke dinding, make sure tiada gelembung angin ya, kena pastikan no air trap time pasang ke dinding, kalau tak nanti lepas pasang korang akan nampak effect benjolan kat dinding! Woha, dua spot kat dinding kitorang ada gelembung.

Once sudah pasang, memang kalau mahu buka semula, wall paper dinding rumah tu akan rosak, jadi mrs pip biarkan sahajalah yang part ada gelembung tu

pasang brick wall paper dari shopee

Tips Beli Wall Paper Dinding Rumah 3D di Shopee
Di Shopee ni ada ramai seller yang jual produk yang sama, tapi harga berlainan.

Jadi sebagai pembeli, kita kena pandai cari seller yang trusted dan reliable.

Salah satu cara nak tahu trusted seller ini ialah, tengok nilai jualan dan review pembeli.

Lepas tu compare harga jualan dia dengan seller yang lain.

Kemudian, sila ikut kata hati anda, nak beli kat seller yang mana satu.

Baca Entry : 7 Panduan Pilih Trusted Seller dan Cara Online Shopping Yang Betul di Shopee



macam kes mrs pip beli brick wall paper beberapa bulan lalu. memang buat comparison dengan beberapa seller, dan akhirnya kami pilih seller CADARSTATION. 
Seller ni jual brick wall paper memang laku keras, ribu ribu dia punya buyer ...

mrs pip perlukan 60 keping brick wall paper ni, dan dah purchase pun kat seller CADARSTATION ni, tetapi malangnya, 40 keping tidak dapat dihantar dan terpaksa refund duit semula kerana seller bagitau mrs pip dorang ada isu kualiti pada warna yang mrs pip pilih, jadi sama ada kena tukar warna atau pun seller akan refund duit.

end up mrs pip terpaksa minta refund kerana pilihan warna yang seller ni ada, mr.Husband kurang berkenan. 
Terpaksa beli dengan seller lain pula. Sedih sikit kerana warna yang kitorang pilih tu memang mr.Husband nak sangat, kemudian seller ni bagi shipping charges yang rendah berbanding seller lain selain harga brick wall paper dia lebih murah berbanding yang lain (plus baca review memang kualiti wall paper dia terbaik)


mrs pip tidak pernah pun terfikir untuk wall-paper-ed kan dinding rumah kitorang, tapi ni semua idea mr.Husband. 
Sebab utama kenapa nak wall paper, dia kata bagi kelainan pada rumah, jadi aku si isteri yang menurut perintah laju laju cari wall paper di shopee , tee hee. 
Dah husband mau belanja cantikkan rumah, kenalah cepat sebelum dia tarik balik idea mahu cantikkan rumah




wall paper ruang tamu kitorang ada tiga warna. 
Dinding depan warna light purple, dinding tepi warna biru striking sikit, dan dinding belakang warna khakis / camel. 


selepas tidak berjaya buat pembelian warna kesukaan dengan CADARSTATION, mr.Husband cari seller lain pula, dan end up dia jumpa seller YARINTERNATIONAL. 
Seller YARINTERNATIONAL pun jual brick wall paper ribu-ribu, so bolehlah diyakini juga

Since seller ni antara yang jual harga brick wall paper ni dengan harga yang affordable, so mr. Husband bilang ok. 
Tapi malangnya, harga shipping agak mahal berbanding seller CADARSTATION tu. 
Tutup mata sajalah bayar. Haha, bukan duit mrs pip pun, tapi weh ada yang lagi murah ke ni shipping charges tu? Mau la bah berjimat cermat gitu




warna camel 10 keping
mrs pip beli 10 keping tu warna camel, shipping charger saja dah RM23.45 (nasib baik ada sedikit diskaun RM5.30). Bagi mrs pip lah, shipping agak mahal tau berbanding seller pertama



Warna light blue (katanya) 30 keping tapi sekali sampai , warna biru striking! huh. Lain di gambar lain pula yang sampai. Kalau tengok gambar, biru tu lebih kepada a bit grey sikit



Harga sekeping brick wall dari seller pertama ni sama dengan harga seller kedua tu, tapi harga shipping dari seller pertama ni (CADARSTATION) untuk 10 keping brick wall paper serendah RM10.07 sahaja. 
Berbaloinya beli di CADARSTATION, tetapi apakan dah warna yang dikehendaki sudah tiada. Behuhuhaha lah di hujung katil

Oh ya, kalau seller CADARSTATION ni, memang kena beli dalam sepuluh sepuluh keping per order ya. Kerana packingnya memang sepuluh sepuluh keping gitu , jadi kalau nak beli sekeping dua saja , kena beli dengan seller lain

Dan mrs pip compare in terms of quality dan packing method, memang CADARSTATION terbaik. Puas hati dari segi quality, packing method dan juga shipping fee ke Sabah





Ini warna camel. Bahagian sikit ni guna 10 keping brick wall paper tu. Warna ni menarik, lebih kurang macam warna beige sikit



ini pula warna light purple dan biru striking. Haha, strikingnya dinding rumah kami ni. Memang ndak expect akan dapat warna macam ini. Tapi biarlah striking sikit, sesekali buat kelainan kata isi mr.Husband.



lepas pasang brick wall paper hari tu, anak-anak terus posing rasmi tu wall paper. Happy dorang bila dinding rumah sudah cantik. Kalau sebelum ni, ya ampun sungguh penuh satu rumah dinding kena conteng hasil terlebih kreatif Iman dan Amin. 
Hope lepas ni Iman dan Amin no more conteng conteng dinding T_T


Pengalaman Pasang Brick Wall Paper Dinding Rumah 3D
Ok, selepas pasang brick wall paper ni, baru mr.Husband dan mrs pip PERASAN tentang satu perkara yang sebelum ni kami tidak pertimbangkan ketika ingin memasang wall paper ni.

Jadi, mrs pip mau kongsikan pengalaman mrs pip selepas pasang wall paper seperti ini. Sebenarnya wall paper seperti ini, perlukan penjagaan yang baik. Brick wall paper tu, kalau terkena benda tajam mudah sangat tergarit / tergaris , jadi memang kena jaga elok elok jangan bagi tergarit teruk nanti boleh terkoyak la pula!
Untuk korang yang mau beli brick wall paper sebegini, it is ok memang cantik dan senang pasang, tapi not recommended bagi mrs pip kalau korang pasang di ruang yang ada ada anak kecil seperti usia macam anak anak mrs pip kerana kemungkinan besar dorang bila bermain, mainan boleh terkena di dinding atau dorang sendiri yang akan kacau wall paper ni menyebabkan wall paper akan rosak.
Ini sekadar pendapat mrs pip saja. Kitorang pun dah pasang baru perasan akan hal sebegini. A bit upset tapi dah pasang nak buat macam mana kan. So far memang mrs pip pesan dekat Iman dan Amin jangan langgar dinding guna mainan dorang nanti wall paper boleh rosak.
Ada masa dorang ingat, ada masa dorang lupa. Dah nama pun still bebudak kan. Hope wall paper ni bertahan lama tak rosak, insya allah T_T




Kalau korang nak tengok sampai rambang mata koleksi brick wall paper dinding rumah di Shopee
vvv Klik Pelbagai Koleksi Brick Wall Paper Dinding Rumah di Shopee


Jadi, korang ada pengalaman tak guna wall paper? Ada idea untuk mudahkan cara pasang brick wall paper dinding rumah 3D ni? 
Kalau korang ada cara pasang brick wall paper dinding rumah yang lebih senang, jom kongsikan dengan mrs pip

Dan satu lagi, macam mana nak buka wall paper ni dengan cepat? Kot-kotlah kan nak tukar wall paper baru lagi dua tiga tahun ..




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mrspip.com/2020/05/tips-beli-dan-pasang-brick-wall-paper.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/eyYzxh+(MrsPipDotCom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ni Cara Nak Setting Youtube Supaya Anak Tak Buka Video Berunsur Sensitif

Ni Cara Nak Setting Youtube Supaya Anak Tak Buka Video Berunsur Sensitif

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 310 hits
Zaman sekarang dah tak sama macam zaman kita dibesarkan dulu dulu Ibaratanya penggunaan gajet pada masa kini sebagai satu keperluan dan semakin meluas digunakan bukan sahaja kepada yang bekerja tetapi anak anak pun perlu disebabkan proses p...
Setiap Kali Tunjuk Barang Sebut Nama Rayyan Makin Bijak Ini Cara Elfira Loy Didik Anak

Setiap Kali Tunjuk Barang Sebut Nama Rayyan Makin Bijak Ini Cara Elfira Loy Didik Anak

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 264 hits
Perkembangan anak kita sememangnya tidak sama dengan anak anak orang lain Jadi janganlah cuba membuat perbandingan dengan anak kita Berikanlah anak kita masa untuk anak kita menonjolkan kebolehan dirinya sendiri Inilah yang cuba disampaikan...
Cara Kurus Dengan Amal Minum Air Asam Gelugur

Cara Kurus Dengan Amal Minum Air Asam Gelugur

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 265 hits
Air asam gelugor banyak khasiatnya bukan sahaja untuk kuruskan badan atau kurangkan selera makan Ia juga untuk kecutkan rahim Sesuai diminum oleh semua ibu Selain itu ia juga untuk turunkan darah tinggi Jika tiba tiba sakit kepala pun boleh...
Cara Pindah Duit Anak Dan Sendiri Ke Tabung Haji Secara Online

Cara Pindah Duit Anak Dan Sendiri Ke Tabung Haji Secara Online

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 706 hits
Sebelum ini saya pindah duit raya anak anak ke Tabung Haji melalui Akaun lain seperti CIMB dan Maybank tapi masa nak cuba Raya 2021 tahun ini tak dapat search Lembaga Tabung Haji di bahagian Paybills CIMB Baru teringat ada THijARI yang jara...
Resipi Garlic Prawn Sedap Macam Dekat Restoran Macam Ni Cara Masaknya

Resipi Garlic Prawn Sedap Macam Dekat Restoran Macam Ni Cara Masaknya

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 334 hits
Garlic Prawn atau Udang Bawang Putih ni memang sedap Hidangan sebegini biasanya dinikmati di restoran Namun kalau nak masak sendiri di rumah apa salahnya Tak susah pun malah bahan bahannya juga mudah didapati Saudari Liza Idris ada kongsika...
Ini Cara Mudah Buat Duit Dengan Tiktok

Ini Cara Mudah Buat Duit Dengan Tiktok

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 449 hits
Ini Cara Mudah Buat Duit Dengan TikTokJangan terperanjat sekiranya ada antara kawan anda yang mengatakan bahawa kita boleh menjana pendapatan melalui TikTok Ianya adalah benar sama sekali Sebenarnya dah ramai content creator yang mula terje...
Ada Mainan Baru Mesti Derma Yang Lama Cara Hanis Disiplinkan Yusuf Alisa Dipuji

Ada Mainan Baru Mesti Derma Yang Lama Cara Hanis Disiplinkan Yusuf Alisa Dipuji

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 321 hits
Bagi yang biasa mengikuti perkembangan Hanis Zalikha di instagram pasti tahu bagaimana caranya mendidik Yusuf Iskandar dan Alisa Aisyah Walaupun seorang ibu yang memanjakan anak ketegasannya tetap ada Isteri kepada Hairul Azreen ini sentias...
Penyata Kad Kredit Cara Semak Muat Turun Credit Card Statement Online

Penyata Kad Kredit Cara Semak Muat Turun Credit Card Statement Online

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 431 hits
PENYATA KAD KREDIT CARA SEMAK MUAT TURUN CREDIT CARD STATEMENT ONLINE Mengetahui baki kad kredit anda penting terutamanya jika anda membuat pembelian yang besar Atau anda mungkin mahu melihat berapa banyak kerosakan yang telah dilakukan sel...
Duit Raya Anak Hilang Tanpa Kesan Ini Cara Terbaik Ibu Ayah Kena Buat

Duit Raya Anak Hilang Tanpa Kesan Ini Cara Terbaik Ibu Ayah Kena Buat

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 213 hits
Raya dah habis tapi duit raya anak anak dah simpan ke belum Ingat ya sementara anak anak masih kecil ibu bapa dianggap pemegang amanah duit anak Tidak kira jumlahnya banyak atau sedikit penting untuk buat simpanan Bagaimanapun ada sesetenga...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Satu Kesulitan Tidak Mungkin Menang Melawan Dua Kemudahan Tetap Optimis

Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja