Cara Mudah Rawat Rambut Gugur Dengan Asmak Hair Care


Cara Mudah Rawat Rambut Gugur Dengan Asmak Haircare | Dari kecik lagi kami adik beradik suka bertanding rambut siapa paling panjang. Bukan dapat hadiah pun tapi siapa paling panjang tu dikira paling hebat la. Sampai la satu hari mak paksa kami adik beradik potong rambut sebab masing-masing tak pandai nak jaga rambut. Rambut berbau dan banyak rambut gugur. Menangis bila kena paksa potong. Masa tu kecil lagi, mana nak jaga rambut sangat. Bila meningkat dewasa, baru lah mula belajar cara menjaga rambut dengan betul.  
Untuk entri kali ni, Diah nak berkongsi dengan anda tentang cara mudah rawat rambut gugur dengan menggunakan produk Asmak. Diah pernah kongsi tentang set penjagaan bayi Asmak sebelum ni.
Set Penjagaan Bayi AsmakSuka sangat produk Asmak ni sebab ianya produk tempatan dan menggunakan bahan yang semulajadi dan selamat. Kagum weh produk tempatan yang kualiti setanding produk luar. 
Set Asmak Hair Care ~ Shampoo, Hair Moisturiser & Sevenis Hair OilMasalah rambut yang sering Diah alami dari dulu lagi ialah masalah kelumumur dan rambut gugur. Banyak juga syampu yang dah pernah Diah cuba dan syampu Asmak ni antara syampu yang bagus dan berkesan. Rasanya perempuan bertudung lebih banyak cabaran dalam bab penjagaan rambut kan? tapi itu bukan alasan untuk kita abaikan mahkota kita ni. 
Punca-Punca Rambut Gugur Dan Bermasalah
Rambut gugur ni boleh terjadi kepada lelaki ataupun perempuan. Diah pula rambut gugur tahap kronik setiap kali lepas bersalin. Kalau sikat atau garu je kepala mesti rambut tercabut sekali. Parah kan? Sebelum kita nak atasi masalah rambut gugur kena lah tahu punca-punca nya dahulu. Antara punca-punca utama rambut asyik la gugur ialah: 
1. Cara Penjagaan Rambut Yang Salah. 
Penggunaan syampu dan perapi yang mengandungi bahan kimia berlebihan seperti paraben yang boleh mengganggu fungsi hormon. Tidak mencuci rambut dengan betul. Penjagaan yang betul adalah harus menggunakan syampu dan juga perapi. 
2. Terlalu Mendandan Rambut. 
Penggayaan rambut yang berlebihan dan rambut sering terdedah kepada pengering rambut, alat pengeriting dan pelurus rambut juga turut menyumbang kepada masalah rambut rosak. 
3. Mengamalkan gaya hidup yang tak sihat. Diet yang tidak seimbang menyebabkan rambut tidak mendapat nutrient yang diperlukan. Kena kurangkan pengambilan makanan segera atau lebih baik jangan ambil langsung. 
4. Rambut gugur merupakan perkara normal untuk wanita selepas bersalin kerana wanita mengandung kehilangan nutrisi yang diperlukan rambut dan ianya tidak boleh dibiar berlanjutan. 
Cara Penjagaan Rambut Yang Betul
1. Jangan Ikat Rambut Terlalu Kuat
Golongan wanita berambut panjang cenderung untuk ‘mencederakan’ rambut terutama bila memakai tudung. Seeloknya longgarkan getah supaya rambut dapat ‘bernafas’ dan ‘tidak cedera’. 
2. Elakkan penggunaan pengering rambut secara kerap. Biarkan rambut kering secara semulajadi dan jangan pakai tudung ketika rambut masih basah. Kebiasaan Diah akan keringkan rambut di depan kipas sambil urut kepala dengan tuala secara lembut.  
3. Pilih syampu yang sesuai dengan rambut dan kulit kepala anda – Bunga Raya Plus Shampoo 6 in 1 (Asmak Hair Care)Bunga Raya Plus Shampoo 6 in 1 Diah amat berpuas hati menggunakan produk penjagaan rambut Asmak iaitu Bunga Raya Plus Shampoo 6 in 1 yang mengandungi Bunga Raya, minyak kelapa, minyak Babassu, minyak Tea Tree, minyak Jojoba dan Acerola. Bunga Raya Plus Shampoo ni diperbuat daripada bahan semulajadi dan bebas Sodium Lauryl Sulfate (SLS) iaitu bahan kimia berbahaya jika dipakai secara berlebihan. 
Nak guna syampu ni pun mudah sahaja, hanya perlu basahkan rambut dan guna ikut keperluan. Urut syampu secara perlahan pada rambut dan biarkan selama dua minit. Boleh la dibilas sehinga bersih. Syampu ni juga sangat wangi dan tak berbuih. Tahu kan, produk penjagaan diri yang tidak banyak menghasilkan buih adalah produk yang baik. Bau dia super wangi. Suka sangat. Lepas guna syampu ni terasa dia buang segala kekotoran dan juga minyak dekat kulit kepala. 
Antara kebaikkan lain Bunga Raya Plus Shampoo ialah menghalang rambut gugur, menghilangkan kelumumur, menghilangkan kudis/jerawat di kepala, menyegarkan kulit kepala dan banyak lagi. 
4. Guna Perapi Rambut – Hair Moisturiser with Serum (Asmak Hair Care)
Asmak Hair Moituriser SerumKalau nak dapatkan rambut yang kuat, sihat dan bersinar tak boleh malas ya. Selepas syampu, anda harus menggunakan perapi rambut. Istimewanya perapi rambut Asmak ni ianya tak perlu dibilas dan dalam hair moisturiser ni dah ada serum yang amat bagus dan memberikan nutrien yang rambut anda perlukan. Selepas beberapa kali pakai serum ni, rambut Diah nampak lebih sihat dan kurang berminyak. Perapi ni cepat menyerap ke dalam rambut dan tidak rasa berminyak. 
Digalakkan untuk pakai tiga kali seminggu. Diah selang selikan pakai dengan Sevenis Hair Oil. Antara kelebihan serum ni ialah menghitam dan melebatkan rambut, mengelakkan rambut dari bercabang dan kering, mengelakkan rambut gugur dan banyak lagi. 
5. Guna Minyak Rambut – Sevenis Hair Oil Asmak 7 in 1 

Fungsi utama Sevenis Hair Oil adalah mengekalkan kelembapan dan mencegah rambut dari kusut serta membuatkan rambut tampak bercahaya. Diperbuat daripada minyak kelapa dara, minyak zaitun, minyak argan, minyak tea tree, minyak castor, minyak babassu dan juga light mineral oil. Selalu pakaikan untuk rambut anak-anak. Lepas tu asyik mencium kepala anak je. Kagum bau wangi dia melekat lama. 
Kegunaan Asmak Sevenis Hair Oil
 Tip tambahan:
~ Elak sikat rambut secara kasar dan ketika rambut masih lagi basah. ~ Pakai serum dan juga minyak rambut apabila rambut separa atau kering sepenuhnya. ~ Untuk mendapatkan rambut yang sihat, bersinar dan kuat sapukan Sevenis Hair Oli Asmak 7 in 1 pada rambut dan balutkan semalaman. Cuci rambut dengan Bunga Raya Plus Shampoo 6 in 1 pada keesokan harinya. 
Untuk wanita-wanita yang suka pergi salon kecantikan dah boleh jimat duit dan boleh gunakan set penjagaan rambut Asmak ni. In sha Allah puas hati. Nak dapatkan keterangan lanjut mengenai produk penjagaan rambut Asmak boleh hubungi no yang tertera di bawah dan ikuti lama sosial mereka:
Testimoni Masalah Kelumumur 
Testimoni Rambut Kusut
Testimoni Rambut Gugur
Testimoni Rambut Lebat
HOTLINE – 019 – 9708897FACEBOOK – Facebook Shampoo Bunga Raya HQINSTAGRAM – Asmak Hair CareWEBSITE – https://mham.com.my/
Harga Set Asmak Hair Care
Bunga Raya Plus Shampoo 6 in 1 
(500ml - RM49 SM, RM54 SS) (300ml – RM39 SM, RM44 SS)
Hair Moisturiser with Serum 
(300ml – RM80 SM, RM90 SS)
Sevenis Hair Oil
(150ml – RM29 SM, RM33 SS)
Muka Pengguna yang berpuas hati dengan Asmak Hair Care

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2019/02/rawat-rambut-gugur-dengan-Asmak-Hair-Care.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Asmak Hair Care Set Penjagaan Rambut Untuk Seisi Keluarga Yang Wajib Ada Dalam Setiap Rumah

Asmak Hair Care Set Penjagaan Rambut Untuk Seisi Keluarga Yang Wajib Ada Dalam Setiap Rumah

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 598 hits
Hye semua Masa kecil kecil dulu selalu ramas ramas daun dan bunga raya lepas tu lendir dia tu buat cuci rambut Syampo Bunga Raya buatan sendiri katanya Kebetulan keliling rumah ada banyak pokok bunga raya Jadi kalau setakat nak petik sampai...
Set Penjagaan Rambut Asmak Hair Care Mampu Mengatasi Masalah Rambut Dan Sesuai Untuk Seisi Keluarga

Set Penjagaan Rambut Asmak Hair Care Mampu Mengatasi Masalah Rambut Dan Sesuai Untuk Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 476 hits
Set Penjagaan Rambut Asmak Hair Care Mampu Mengatasi Masalah Rambut Dan Sesuai Untuk Seisi Keluarga Salam semua siapa kat sini yang ada masalah rambut Mesti ramai ni kan tak terkecuali la diri sendiri hii ya lah rambut kan aset berharga yan...
Cara Mudah Atasi Masalah Rambut Beruban

Cara Mudah Atasi Masalah Rambut Beruban

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 316 hits
Jika anda mengalami masalah rambut yang cepat beruban Anda boleh mengatasi dengan petua tradisional ini Cara Mudah Atasi Masalah Rambut BerubanCaranya Ambil 10 helai daun buluh siat siatkan supaya halus Setelah itu sapukan rata pada rambut ...
Syampu Wanita Bertudung Dari Asmak Hair Care

Syampu Wanita Bertudung Dari Asmak Hair Care

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 359 hits
Syampu Wanita Bertudung Dari Asmak Hair Care l Assalamualaikum Antara masalah utama yang dihadapi oleh wanita bertudung rambut berbau kelumumur rosak dan bercabang serta gatal pada kulit kepala Stress kan Sebenarnya banyak cara yang kita bo...
Asmak Haircare Bantu Kurangkan Kelemumur Dan Rambut Gugur

Asmak Haircare Bantu Kurangkan Kelemumur Dan Rambut Gugur

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 357 hits
Perempuan rambut ni bff sgt X kira la bertudung ke free hair ke bila sebut pasal rambut ni memang kita kaum pompuan ni concern lebih Macam2 masalah kalau citer pasal rambut ni Tipu la kalau tak ada masalah kelemumur rambut bau kepam sbb ram...
Cara Merawat Burung Hantu Yang Mudah

Cara Merawat Burung Hantu Yang Mudah

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 368 hits
Burung hantu adalah binatang sangat menggemaskan Binatang ini memiliki karakter mata besar dan berada di depan bukan seperti kebanyakan burung dengan mata di samping Burung owl adalah pemangsa yang sangat aktif di malam hari Mereka senang u...
Cara Mudah Buat Sos Blackpepper Sendiri Di Rumah Dan Jimat Bajet

Cara Mudah Buat Sos Blackpepper Sendiri Di Rumah Dan Jimat Bajet

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 373 hits
Cara Mudah Buat Sos Blackpepper Sendiri Di Rumah Dan Jimat Bajet Salam semua sejak dah biasa dengan sos blackpepper homemade tapi jimat bajet memang yang inilah selalu buat Apabila tekak teringin nak makan mashed potato wajib ada sos blackp...
Hanya Guna 4 Bahan Ini Saja Dah Boleh Buat Tauhu Telur Chef Ini Kongsikan Cara Mudah

Hanya Guna 4 Bahan Ini Saja Dah Boleh Buat Tauhu Telur Chef Ini Kongsikan Cara Mudah

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 299 hits
Tauhu telur mungkin bukan kegemaran semua orang tapi ada anak anak yang sangat gemarkannya Kebiasaanya ibu ibu akan membelinya di pasar Tetapi kalau rajin boleh saja buat sendiri di dapur anda Caranya cukup mudah dan bahan yang digunakan pu...
Cara Mudah Beli Barang Dari Taobao

Cara Mudah Beli Barang Dari Taobao

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 863 hits
Cara Mudah Beli Barang dari Taobao Untuk mereka yang suka shopping online nama Taobao sudah tidak perlu diperkenalkan lagi Taobao juga menjadi lubuk usahawan dropship untuk mendapatkan stok barang dengan harga murah Bagi yang masih blur lag...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag