Cara Mudah Menapis Komen Negatif Di Channel Youtube Anda


Cara mudah untuk blok/filter komen buruk di video youtube anda

Di era yang semakin dikuasai oleh media digital ini, Youtube menjadi seperti satu channel yang mesti ada bagi penyebar-penyebar maklumat di luar sana. Syarikat-syarikat penerbitan media cetak yang dah semkain beralih kepada media digital sudah mula melebarkan sayap media sosial mereka. Contoh terdekat yang anda boleh lihat adalah TV3, Berita Harian, Harian Metro dan lain-lain.
Mereka ini semuanya ada channel Youtube masing-masing yang giat dipromosikan sekarang. Jika anda perasan, di akhir setiap kali Buletin TV3, pasti ada selingan iklan tentang media sosial mereka termasuk channel Youtube.
Trend ini (ada channel Youtube) sebenarnya dah lama dikalangan blogger yang sedar akan peralihan kuasa penyampaian berita ini. Malah ramai dikalangan blogger dan Vlogger yang sudah meraih pendapatan yang tidak kurang lumayan dengan platform Youtube ini.
Apa yang menariknya dengan Youtube ini, selain daripada anda boleh menonton video kreatif, anda juga dapat berinteraksi bukan Sahaja dengan tuan punya channel, malah di antara penonton juga. Ini boleh dilakukan dengan mengoptimasikan ruangan komen yang disediakan di bawah klip video Youtube.
Namun di sebalik interaksi yang positif akan ada yang negatif. Komen-komen yang berbaur hasutan, kutukan, makian dan carutan pasti ada ditinggalkan oleh penonton yang ‘sakit jiwa’. Komen ini kadangkala boleh mengguris hati keluarga terdekat jika dibaca.
Cara menapis komen negatif/buruk di video Youtube
Oleh itu, komen-komen negatif ini eloklah ditapis. Youtube memang prihatin dan ada menyediakan fungsi penapisan komen. Mungkin blogger dan vlogger yang baru tidak sedar akan hal ini.
Kami kongsikan kepada anda cara-cara menapis komen negatif dan buruk di video Youtube yang kami cedok (dengan izin) daripada Vlogger yang sedang meningkat naik, Daus Redscarz.
:
Salam guys, hari ni aku nak share sikit tips pasal Youtube. Mungkin ada yang baru-baru nak belajar youtube macam saya. Jom belajar sama-sama.
Topik “How to Blocked Words”..
Korang tau kan Youtube ni terlalu open to public, jadi sesiapa saja di dunia ni boleh view video korang dan mungkin akan komen kat video korang. Tak salah dorang komen kalau yang baik-baik tapi tak mustahil ada yang komen merapu, spam, komen bad words, komen maki ke, nak kecam dan sebagainya tanpa sedar. Jadi untuk mengelakan benda-benda ni publish kat ruangan komen video, korang boleh set untuk blocked words ni terlebih dahulu supaya komen yang mengandungi blocked words tu di review terlebih dulu sebelum di publish.
Korang boleh rujuk screenshot di bawah atau follow manual ni.
1. Pergi ke youtube Creator Studio –> Community–> Community Settings–>Blocked Words
.

2. Korang type la apa-apa wording untuk diblock dan hanya letak (,)koma untuk next word. 
Cthnya biadap, giler, kejam, dan banyak lagi.. lepas tu save.

3. Next, jika ada pengomen komen mengandungi (blocked words) maka komen akan masuk ke ruang HELD (rujuk gambar) terlebih dulu. Korang boleh review dulu komen tersebut. Sama ada nak publish atau delete.

** Apapun langkah ni tidak menjamin 100 peratus bad komen akan direview. Kadang-kadang spelling dari pengomen pun kita tak boleh teka. Most yang kita boleh teka word general saja. Namun sedikit sebanyak membantu. mengurangkan komen bad words kat video.
Selamat mencuba..
Daus Redscarz
www.youtube.com/dausredscarz
Ok. Anda dah tahu kan? Mudah kan? Jadi sila setkan tapisan komen tesebut dengan segera. Ini kerana komen negatif ini jika tidak ditapis dan disekat segera akan menjangkit penonton lain. Ini mungkin akan menjadi medan komen negatif yang kita sememangnya cuba hindari.
Selamat mencuba..!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohsempoi.com/cara-menapis-komen-negatif-di-channel-youtube/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional

Cara Mudah Bina Website Kedai Online Yang Cantik Dan Profesional

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 405 hits
Baru baru ini kami ditanyakan soalan berkaitan laman web E commerce Kami bukan pakar buat laman web tetapi kami pakar mencari penyelesaian untuk anda iPay88 Sdn Bhd recorded 38 2 million online transactions last year via its payment gateway...
Cara Mudah Menanggalkan Kotoran Degil Di Dalam Toilet

Cara Mudah Menanggalkan Kotoran Degil Di Dalam Toilet

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 685 hits
Kali ni kak yone nak share pasal proses membasuh bilik air ataupun kawasan kawasan yang pakai tiles Even dekat porch area pun boleh diaplikasikan Kak yone share ajelah pengalaman yang kak yone sendiri hadap apabila mencuci kawasan kawasan n...
Cara Mudah Solat Taubat Dengan Betul

Cara Mudah Solat Taubat Dengan Betul

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 1153 hits
ASSALAMUALAIKUMSolat taubat sebenarnya bukan sahaja untuk hambaNya yang banyak melakukan dosa dosa besar malah yang diri kita hamba yang khilaf ini pun yang biasanya dosa yang kita tak nampak tapi Allah nampak sepatutnya juga untuk solat ta...
Cara Mudah Buat Label Nama Undangan Pernikahan Pakai Ms Office Masih Zaman Ketik Satu Satu

Cara Mudah Buat Label Nama Undangan Pernikahan Pakai Ms Office Masih Zaman Ketik Satu Satu

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 353 hits
Mau undang ratusan sampai ribuan tamu sih nggak perlu lagi pusing bikin label nama di undangan pernikahan
Cara Mudah Untuk Invite Like Fanpages Facebook

Cara Mudah Untuk Invite Like Fanpages Facebook

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 308 hits
NAK SCRIPT AUTOLIKE FACEBOOK CUBA BUAT CARA NI DULU UNTUK PENGGUNA Google Chrome 1st COPY CODE DI http pastebin com raw php i m81bNHaB2nd Back to Facebook OPEN FANPAGES3rd Press F12 Then Click Console4th Then Press CTRL V5th Press Enter The...
5 Cara Paling Mudah Mengurangkan Sakit Belakang

5 Cara Paling Mudah Mengurangkan Sakit Belakang

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 383 hits
5 Cara Paling Mudah Mengurangkan Sakit Belakang Sakit belakang boleh menyerang sesiapa sahaja tidak kira lelaki mahupun wanita Sakit belakang juga boleh menyerang tidak kira usia samaada muda mahupun warga tua Semakin berusia kita sakit bel...
Petua Cara Simpan Santan Supaya Pekat Kekal Segar Tahan Lebih Lama Tak Mudah Basi

Petua Cara Simpan Santan Supaya Pekat Kekal Segar Tahan Lebih Lama Tak Mudah Basi

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 603 hits
Dalam masakan harian bagi masyarakat kita di Malaysia sejak dulu lagi kebanyakannya akan menggunakan santan sebagai penambah rasa untuk bermacam jenis masakan seperti gulai rendang masak lemak cili padi dan berbagai lagi Kegunaan santan seg...
Cara Mudah Menaikkan Pa Dan Da Dengan Cepat

Cara Mudah Menaikkan Pa Dan Da Dengan Cepat

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 276 hits
Cara Mudah Menaikkan PA dan DA dengan Cepat Sebenarnya banyak cara untuk menaikkan Page Authority dan Domain Authority secara cepat nah yang saya tulis kali ini adalah salah satu tipsnya Bagi yang belum mengerti apa itu Page Authority dan D...
Cara Mudah Jadikan Kopi Segera 3 Dalam 1 Anda Lebih Lazat

Cara Mudah Jadikan Kopi Segera 3 Dalam 1 Anda Lebih Lazat

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 656 hits
Kopi segera 3 dalam 1 sememangnya menjadi pilihan ramai bukan hanya sebab mudah dan cepat untuk disediakan malah rasanya juga boleh tahan enak Namun begitu tahukah anda bahawa ada cara mudah boleh dilakukan untuk jadikan kopi segera ini men...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Makan Tengahari Di Kafe Alaf Sejahtera Teluk Bahang Pulau Pinang

Sarapan Pagi Di Teratak Wan Din 478 Kampung Permatang Bogak Pulau Pinang

Drama Bercakap Dengan Jun Lakonan Nadiya Nisaa Dini Schatzmann

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Yuecheng Yanyuan Entrepreneurial Space By Jin Design In Hebei China

15 Delightful Dried Flowers Spring Wreath Designs