Cara Mudah Masak Mi Kicap Sup Wantan Yang Mudah Sedap


Sedapnya menu Mi Kicap dan Sup Wantan ni. Tetapi jika nikmati di kedai atau restoran, semangkuk hidangan Mi Kicap bersama Sup Wantan boleh mencecah harga belasan ringgit. Makan pun tak puas. Jadi bagi anda yang nak cuba masak sendiri sajian ni, resipi perkongsian saudari AliyaFarhana Chomeyy ni antara yang mudah untuk dicuba. Jom lihat bahan-bahan yang diperlukan.
RESIPI MI KICAP, WANTAN & SUP WANTAN
RESIPI WANTAN:

BAHAN-BAHAN:
Kulit wantan segera (boleh beli di pasaraya)2 keping dada ayam – dicincang (nak letak isi udang cincang pun boleh)1/2 biji bawang holland – diracikSedikit lobak merah – diracik1 sudu teh lada sulah1 sudu teh tepung jagung1 sudu makan minyak bawang putih1 sudu teh garamSikit daun bawang – diracik halusCARA MEMASAK:
1. Gaulkan semua bahan diatas ( kecuali kulit wantan) hingga sebati.
2. Ambil kulit wantan dan letak isi ayam yang sudah digaul di tengah-tengah.

3. Sapukan sedikit air di hujung kulit wantan dan bunjutkan. Boleh juga dilipat segitiga atau dikelim mengikut kreativiti anda.

4. Bila siap, wantan boleh digoreng, dikukus atau direbus bersama sup.
RESIPI SUP WANTAN:

BAHAN-BAHAN:
2 gelas air – lebihkan jika nak lebih banyak supTulang ayam – lebihan dari dada ayam tadi.Bebola ikan secukupnya1 sudu teh serbuk pati ayam1 sudu teh lada sulah1cm halia – dihiris nipis2 sudu makan minyak bawang putihGaram cukup rasaWantan yang dihasilkan tadiCARA MEMASAK:
Satukan semua bahan diatas ( kecuali bebola ikan dan wantan) dan masak hingga mendidih.Kemudian akhir sekali masukkan bebola dan juga wantan. Biar mendidih sekali lagi barulah padamkan api.MI KICAP

BAHAN-BAHAN:
1 paket mi wantan – boleh beli di pasaraya4 sudu makan kicap pekat2 sudu makan kicap cair/manis2 sudu makan sos tiram2 sudu teh lada sulahCARA MEMASAK:
Panaskan air dan celur mi wantan. Toskan.Masukkan mi ke dalam bekas dan tuang semua bahan-bahan lain. Gaul hingga rata.Hidangkan mi dengan wantan goreng, sup wantan dan juga cili jeruk. Selamat mencuba!
Kredit resipi & foto: AliyaFarhana Chomeyy


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://rasanakmasak.blogspot.com/2019/08/cara-mudah-masak-mi-kicap-sup-wantan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wow Ini Cara Masak Brownies Sedap Guna 5 Bahan Je

Wow Ini Cara Masak Brownies Sedap Guna 5 Bahan Je

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 102 hits
Nak cuba buat brownies sedap paling mudah Kalau nak tahu ni antara manisan paling mudah guna bahan yang senang dan sedap Namun ada kalanya resipi yang dicuba tidak menjadi Bagi anda yang teringin sangat nak buat brownies ni resipi mudah per...
Ketam Masak Lemak Cili Padi Cara Paling Mudah Cepat

Ketam Masak Lemak Cili Padi Cara Paling Mudah Cepat

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 85 hits
Ketam Masak Lemak Cili Padi is done Resepi boleh lihat di youtube Malas nak taip Tengok videolah lagi faham kan selamat mencuba yang pasti sedap selepas siap masak
Resepi Mudah Sup Kaki Ayam Sedap

Resepi Mudah Sup Kaki Ayam Sedap

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 128 hits
Resepi Mudah Sup Kaki Ayam Sedap Lamanya tak kongsi resepi dalam blog ini Dah alang alang free ini cik en nak kongsi dengan korang Resepi Mudah Sup Kaki Ayam Sedap Sesuai la untuk korang tengah demam atau diet Kaki ayam ini mempunyai kolage...
Cara Mudah Buat Tomyam Kaw Kaw Sedap

Cara Mudah Buat Tomyam Kaw Kaw Sedap

papar berkaitan - pada 23/7/2019 - jumlah : 66 hits
Bila makan di kedai Thai menu yang tak pernah miss mestilah tom yam Bagai tak lengkap kalau makan tanpa tomyam Setiap orang memasak menu ni dengan cara yang berbeza Ada yang suka pedas ada yang suka lebih masam terpulang pada cita rasa masi...
Cara Masak Ikan Bilis Goreng Yang Sedap Rangup Tahan Lama

Cara Masak Ikan Bilis Goreng Yang Sedap Rangup Tahan Lama

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 108 hits
Ikan bilis goreng memang sedap Teksturnya yang rangup serta berperisa menjadikan ia sesuai dinikmati bersama hidangan nasi dan sebagainya Ramai juga dikalangan ibu ibu yang gemar menyimpan stok ikan bilis goreng tetapi ada kalanya ikan bili...
Hidangan Ikan Patin Masak Tempoyak Mudah Lagi Sedap

Hidangan Ikan Patin Masak Tempoyak Mudah Lagi Sedap

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 50 hits
Tibanya musim durian runtuh sudah pasti akan ada tempoyak namun kepada yang tidak gemar pada bau buah durian anda mungkin mengalami kerugian sedikit tapi tidak mengapa tidak suka buah durian tidak semestinya tidak suka gulai tempoyak Tempoy...
Resepi Ubi Kayu Rebus Masak Asam Yang Sedap Dan Simple

Resepi Ubi Kayu Rebus Masak Asam Yang Sedap Dan Simple

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 90 hits
Hi Semua Minggu lepas kawan tempat kerja suami ada bagi ubi kayu Kawan dia ni memang selalu bagi macam macam Hari tu dia bagi telur itik punya la banyak Sampai buat nasi goreng pun letak telur itik Hahaha Alhamdulillah Bila tiap kali ada ub...
Resepi Muffin Dan Air Smoothie Blueberry Yang Mudah Dan Sedap

Resepi Muffin Dan Air Smoothie Blueberry Yang Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 64 hits
hai assalammualaikumResepi Muffin Dan Air Smoothie Blueberry Yang Mudah Dan sedap Entry sebelum ni nad ada cerita manfaat tentang Highbush Blueberry tu kalau terlepas pandang korang boleh klik ni Macam tak sangka buah yang kecil tapi banyak...
Kegagalan Yang Memalukan

Budaya Sharenting Yang Merbahaya Ramai Ibubapa Moden Kurang Prihatin

Mimpi Letusan Dahsyat Gunung Krakatau Yang Terbukti Terjadi

7 Golongan Yang Di Lindungi Di Bawah Bayangan Rahmat

Mandi Air Terjun Ulu Yam

Plot Drama Bukan Gila

Wow Tabik Anggota Tentera Kutip Jalur Gemilang Di Tepi Jalan Undang Sebak Terima Kasih Pahlawan

Cara Pemilihan Fesyen Pakaian Wanita Muslimah



7 Fakta Dahsyat Tentang Kes Rampasan Pesawat Oleh D B Cooper

Biodata Dan Latar Belakang Pelakon Wafiy Ilhan

Kisah Pembunuh Bersiri Kejam Amerika Dengan IQ 145 Edmund Kemper

Kisah Pembunuh Bersiri Kejam Amerika Dengan IQ 145 Edmund Kemper

Kisah Bagaimana Harley dan Davidson Mencipta Jenama Motorsikal Popular Dunia


Stings Kusapu Air Mata Perpisahan Chord

Crossfire Abadikan Memori Chord

Sweet Child Kau Guriskan Perasaan Chord

Tempe Goreng

7 Ranking Alexa Blog Sii Nurul

Pebisnis Reseller Biar Jago Jualan