Cara Kecilkan Peha Dalam Masa Seminggu Untuk Wanita



Cara Kecilkan Peha Dalam Masa Seminggu Untuk Wanita
Topik kali ni khas untuk wanita diluar sana yang mengalami nasib sama macam aku yang mempunyai masalah peha besar. Sep sikit kita geng. Yeah kita sendiri je rasa peha kita besar mana sebab selalu dapat comment bila upload gambar di Media Sosial pasti orang akan kata, “eh ok je tu”. Maka janganlah percaya. Lol.

Peha nampak besar bila pakai seluar Jeans dan paling ketara besar bila kita duduk. Sila ambil tali ukur, ukur sekarang juga dan boleh mula panik. Dulu aku jarang dapat masalah bahagian peha, tapi bila dah masuk umur 30 an sesungguhnya peha ku bagai di pam-pam.

Tak pasti bagi orang lain tapi bila peha atau bahagian lain badan besar mula jadi tak selesa. Serba salah dengan diri sendiri. Apa aku dah buat kepada diri sendiri? Nak berjalan pun tak selesa sebab peha berlanggar. Wuuu sedih.



Perkara-Perkara Sebabkan Peha Besar
Nak sedih pun tak berguna kan? Jadi marilah kita kembali ke pangkal jalan mencari penyelesaian untuk kecilkan peha khas untuk wanita. Sebelum lakukan apa-apa seharusnya kita buat sedikit kajian dan tambah ilmu. Jangan buat sesuatu tanpa ilmu ya. Nanti sia-sia. Kebetulan aku jumpa satu Youtube Channel yang contentnya fokus untuk kuruskan badan untuk wanita, Puan Yana Saiful. Nanti korang boleh follow tips-tips lain dekat sana. Serius berguna.

Sebelum kita tengok tips kuruskan peha kita kena tahu dahulu apa faktor yang boleh sebabkan kita membesar dengan jayanya. Tak lain tak bukan ianya berbalik kepada cara makan kita. Jadi semak apa yang kita makan okeh.

Apa yang Puan Yana kongsikan adalah berdasarkan pengalaman dia dalam membantu mereka-mereka yang nak kuruskan badan dengan cara sihat. Jadi aku kongsikan kembali dengan korang apa yang aku faham dan amalkan.

Pemilik peha besar biasanya mereka yang gemar minum kopi dan juga teh tarik. Akulah tu woi, suka makan ayam terutama bahagian drumstick dan juga wings aku lagi, suka makan kekacang sebagai makanan kudapan, dan banyak makan dairy product semestinya aku lagi sekali.  Jika korang tergolong dalam golongan aku tulis di atas sila insaf kalau nak dapat peha yang kurus.


3 Tips Kecilkan Peha Dan Senaman Yang Sesuai
Puan Yana ada sebut yang 80% peluang untuk kecilkan peha adalah bergantung kepada pengambilan makanan. Jadi kawal apa kita makan. Selamat tinggal kopi. Wuuu.

Tip Pertama

Penggemar kopi masih boleh minum kopi fuh lega tapi sebaiknya ambil kopi kurang gula atau lebih baik kopi tanpa gula. Waktu pengambilan juga seharusnya pada pukul 4 petang ke atas dan elak minum kopi di waktu pagi. Kebiasaan ambil kopi setiap hari jadi kurangkan kepada 3 ke 4 kali seminggu.


Tip Kedua

Kurangkan makan ayam dan lebihkan makan ikan. Kita semua tahu kebanyakan ayam yang kita makan semuanya disuntik untuk membantu cepatkan tumbesaran ayam. Sesungguhnya aku tahu ayam cucuk tu tak elok untuk kita tapi makan juga. Pui. Jadi sila banyakan menu ikan ya.

Tip Ketiga

Bila aku cari senaman kecilkan peha di Youtube semuanya berbeza-beza, tiada pula aku jumpa senaman yang khusus untuk bahagian peha sahaja jadi aku ikut saranan Puan Yana iaitu senaman Wall Sit dan juga side Leg Raise. 
Aku nasihatkan korang tengok contoh video dua senaman ni baru buat ya. Kang buat tapi salah postur boleh akibatkan kecederaan pula. Selain dua senaman di atas kena buat juga senaman pecahkan lemak seperti Zumba, berbasikal, jogging, dan juga berenang. Pilih sahaja yang mana korang suka. Boleh juga rujuk senaman yang dicadangkan oleh Kevin Zahari, 5 senamankecilkan peha. 

Kesimpulan

Aku nasihatkan diri sendiri dan korang yang ada niat nak kuruskan badan jangan putus asa dan paling utama cari ilmu, cari guru kalau nak buat sesuatu. Kenalpasti tahap diri dan tak pernah terlambat untuk kita berubah dan jaga kesihatan. Aku dah kongsikan perkara-perkara yang sebabkan peha besar serta cara-cara kecilkan peha dan senaman yang sesuai untuk kita sama-sama buat.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2020/06/cara-kecilkan-peha-dalam-masa-seminggu_28.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Naik Turun Tangga Wanita Berusia 90 Tahun Berjaya Raih Dana Lebih Rm 2 Juta Dalam Masa 2 Bulan

Naik Turun Tangga Wanita Berusia 90 Tahun Berjaya Raih Dana Lebih Rm 2 Juta Dalam Masa 2 Bulan

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 320 hits
Bila sudah teguh dengan niat tiada siapa yang mampu meruntuhkan semangat seorang wanita yang sudah lanjut usia tetapi masih bersemangat dalam membantu pusat yang bertanggungjawab menjaga keamanan dan kesihatan negara Margaret Payne seorang ...
Normal Ke Sakit Belakang Masa Mengandung Selalu Buat Ibu Rasa Tak Selesa Doktor Ini Terangkan Punca Cara Atasi

Normal Ke Sakit Belakang Masa Mengandung Selalu Buat Ibu Rasa Tak Selesa Doktor Ini Terangkan Punca Cara Atasi

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 361 hits
Wanita mengandung akan mengalami macam macam perubahan bukan sahaja dari segi fizikal malah juga emosi Lebih lebih lagi bila hampir tiba waktu melahirkan Pelbagai lagi dugaan yang perlu ditempuhi Dari awal mengandung dengan alami alahan set...
Teruja Tarik Lagu Tinggi Masa Karaoke Wanita Ini Hampir Maut Saluran Darah Otak Pecah

Teruja Tarik Lagu Tinggi Masa Karaoke Wanita Ini Hampir Maut Saluran Darah Otak Pecah

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 335 hits
Seorang wanita di China hampir maut selepas saluran darah di otak pecah ketika sedang mencapai not yang tinggi semasa sesi karoke pada 5 Jun lalu lapor Daily Mail Wanita yang berusia 55 tahun ini dikenali sebagai Zhang telah mengalami sakit...
Berleter Cara Mendidik Paling Lembut Berkesan Berbanding Marah Anak Sepanjang Masa

Berleter Cara Mendidik Paling Lembut Berkesan Berbanding Marah Anak Sepanjang Masa

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 317 hits
Apa beza marah dengan berleter pada anak Sebenarnya ada yang keliru dengan kenyataan ini kan Mungkin bagi sesetengah ibu bapa lebih suka mengambil pendekatan tegas dalam mendidik anak Ada pula yang jenis berlembut Apa saja pendekatan yang d...
Seminggu Jelang Pernikahan Calon Mempelai Pria Diciduk Terkait Narkoba

Seminggu Jelang Pernikahan Calon Mempelai Pria Diciduk Terkait Narkoba

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 147 hits
Hasil dari penemuan tersebut aparat gabungan lebih dahulu menangkap kakak kandung SR berinisial DD bersama rekannya ZU dan seorang perempuan yang rencananya akan dia nikahi pekan depan berinisial SU
Melihat Keceriaan Anak Anak Saat Masa Psbb Transisi Di Cipinang Muara

Melihat Keceriaan Anak Anak Saat Masa Psbb Transisi Di Cipinang Muara

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 229 hits
Melihat Keceriaan Anak anak saat Masa PSBB Transisi di Cipinang Muara Selama masa PSBB transisi aktivitas di kawasan tersebut mulai kembali ramai meskipun sebagian besar warga masih mengabaikan protokol kesehatan dengan tidak menjaga jarak ...
Saya Berharap Dapat Bertemu Anak Sekali Seminggu Fizo Omar Tak Mahu Tuntut Hak Penjagaan Kekal

Saya Berharap Dapat Bertemu Anak Sekali Seminggu Fizo Omar Tak Mahu Tuntut Hak Penjagaan Kekal

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 239 hits
Pasangan mana sahaja yang berkahwin dan mengharapkan perpisahan pada akhirnya Menganggap jodoh tidak panjang pelakon Fizo Omar dan usahawan Mawar Karim masih meneruskan hubungan yang baik demi anak tunggal mereka iaitu Wan Maryam Daripada b...
Masa Orang Ajak Debat Ilmiah Dia Nyorok Macam Kura

Masa Orang Ajak Debat Ilmiah Dia Nyorok Macam Kura

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 185 hits
MAT MANAlkisah mokhtar snake terhadap DAP dgn AMANAH Sebelum komen org tengok diri n perangai sendiri dulu Awas Benih DAP akan tumbuh melalui tapak semaian PAN Melihat kesungguhan PAN mempertahankan DAP selepas kejatuhan PH ini hati saya te...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris