Cara Hilangkan Hitam Bawah Mata


Lingkaran gelap pada bawah mata memang memalukan. Malah, kita juga akan nampak lebih tua daripada usia sebenar.
Anda dah cuba pelbagai produk tapi lingkaran gelap tersebut masih tidak hilang? Usah bimbang. Hijabista paparkan 5 petua yang diperbuat daripada bahan alami yang semestinya murah dan mudah didapati.
1. Minyak Badam
Minyak badam ini diperkaya dengan Vitamin E yang memberi manfaat untuk lingkaran gelap pada bawa mata. Minyak ini merupakan salah satu ubat yang terbaik untuk mata panda anda. Hanya urut pada kawasan gelap pada bawah mata sebelum anda tidur. Biarkan minyak tersebut sehingga esok pagi. Kemudian bilas dengan air sejuk. Anda akan lihat hasilnya bermula daripada hari pertama anda menggunakannya.
2. Timun
Bila sebut sahaja tentang rawatan lingkaran gelap pada bawah mata, timun sering menjadi pilihan. Potong kepingan timun dan letak di dalam peti sejuk selama 30 minit. Kemudian. letakkan kepingan timun tersebut pada lingkaran gelap selama 10 minit dan relaks. Lakukan dua kali sehari dan ia akan membuatkan kulit anda menjadi lebih segar dan licin.
3. Kentang mentah
Kentang mentah merupakan salah satu agen pemutihan yang baik. Jus daripada kentang bertindak memutihkan kulit yang gelap secara semula jadi. Ia turut membantu menghalang mata daripada bengkak. Cuma parutkan kentang yang sejuk dan dapatkan jus yang segar daripada kentang tersebut. Gunakan bebola kapas untuk menyerap jus tersebut dan letakkannya pada bahagian lingkaran gelap. Biarkan selama 15 minit dan kemudian bilas menggunakan air sejuk. Jus daripada kentang mentah itu merupakan antara tip menghilangkan lingkaran gelap yang terbaik.
4. Tomato
Di samping rasanya yang hebat, tomato merupakan antara bahan yang terbaik untuk memutihkan kulit. Ia mampu menghilangkan lingkaran gelap secara semula jadi. Ekstrak tomatotersebut dan tambahkan sedikit jus lemon di dalamnya. Sapukan campuran tomato dan lemon pada lingkaran gelap tersebut menggunakan bebola kapas. Biarkan selama 10 minit dan kemudian baru bilas menggunakan air sejuk. Lakukan 2 kali sehari dan anda akan lihat hasilnya dalam masa 2 hingga 3 minggu.
5. Gel Aloe Vera
Aloe Vera punya banyak manfaat untuk mendapatkan kulit yang sihat sekali gus dapat merawat lingkaran gelap. Kumpulkan beberapa batang daun lidah buaya dan ekstrak pulpadaripada daun bersebut. Kemudian, sapukan gel aloe vera secara terus pada lingkaran gelap tersebut. Urut menggunakan jari dan biarkan selama 20 minit. Selepas itu, bersihkan menggunakan bebola kapas.
6. Uncang Teh
Terdapat cara yang lebih mudah untuk menghapuskan lingkaran gelap bawah mata iaitu dengan menggunakan uncang teh yang telah digunakan.
Uncang teh yang telah digunakan janganlah dibuang sebaliknya ambil dan letakkan di kelopak mata anda untuk merawat lingkaran gelap di bawah mata.
Ia adalah lebih baik jika uncang teh tersebut adalah uncang teh hijau ataupun yang mengandungi chamomile kerana khasiatnya yang sangat baik dapat menyerap ke dalam mata dan memberi khasiat kepada kulit di sekeliling mata anda sekaligus mengembalikan kesegaran mata anda.
Sebelum menggunakannya pastikan anda meletakkannya di dalam peti sejuk seketika dan kemudian barulah letakkan di kelopak mata.
Cara ini boleh diaplikasikan setiap hari untuk mendapat kesan yang memberangsangkan.
 

7. Yoga/ Meditasi Penghasilan lingkaran gelap di bawah mata bukan sahaja disebabkan kurang tidur malahan ianya berpunca dari pelbagai faktor seperti stress, depresi dan cara hidup yang tidak sihat.
Tiada satupun rawatan yang benar-benar berkesan jika minda anda sentiasa berada dalam tekanan dan tidak tenang.

Melakukan yoga dan meditasi sekerap yang mungkin bukan sahaja mampu menghilangkan lingkaran gelap di bawah mata malahan dapat menenangkan minda, badan dan jiwa anda.
Ia juga mampu mengembalikan keserian wajah anda secara semulajadi.
 
Selain cara-cara di atas, di shaklee, anda boleh dapatkan vitamin dan skincare terbaik untuk bantu anda atasi masalah gelap bawah mata seperti:
Untuk supplemen dalaman, dicadangkan beberapa vitamin yang sesuai untuk membantu menghilangkan lingkaran gelap bawah mata:

Collagen Powder 
* Molekul kolagen yang kecil dan sangat-sangat mudah diserap oleh badan.
* Makan 1 sachet kolagen Shaklee bersamaan dengan berpaket-paket kolagen yang bermolekul besar
* Mengikut kajian dari pakar dan saintis Shaklee, pengambilan perlu sekurang-kurangnya 6 minggu untuk menampakkan kesan yang paling optimum
* Namun hasil dari testimoni pelanggan Shaklee, rata-rata memaklumkan perubahan positif hanya selepas 1 minggu pengambilan.
Vivix
* Sebatian polifenol dari 4 jenis tumbuhan unik yang kaya dengan anti oksidan.
* Anti oksida penting untuk meneutralkan kembali radikal-radikal bebas dan melambatkan proses penuaan
* Selain baik untuk kulit, ia turut membantu mengurangkan risiko penyakit berbahaya seperti diabetes, darah tinggi, kanser dan sebagainya.
Sustain Release Vitamin C
* Membantu penghasilan kolagen dan menghasilkan tona kulit yang lebih sekata serta penting untuk memperbaiki pigmentasi berlebihan.
Vitamin E
* Mengandungi grape seed extract, ia penting untuk pengaliran darah yang lancar dan kesihatan  saluran yang baik
* Aliran darah yang lancar akan membantu mengurangkan masalah lingkaran gelap.
Carotomax
* Kandungan Vitamin A dapat memberikan perlindungan terhadap matahari dan mengurangkan pancaran pada kulit.
Untuk kesan yang lebih optimum, anda digalakkan untuk menggunakan Rangkaian Penjagaan Kulit Muka Youth sebagai penjagaan luaran.
Menerusi testimoni dari pengguna Youth, kulit akan menjadi lebih muda, kedutan hilang, jeragat pudar, eyebeg dan lingkaran gelap bawah mata turut hilang. Kesan dapat dirasai hanya selepas 7 hari penggunaan!
 
Cara Dapatkan Produk Shaklee? Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:
Hawa Rashid
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Kuala Nerus,UMT,UNISZA, Kuala Terengganu & Postage Seluruh Malaysia
Call | SMS | Whatsapp:
013 – 4076351
SID No.:
915471
Email:
[email protected]
The post Cara Hilangkan Hitam Bawah Mata appeared first on Hawa2u.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hawa2u.com/cara-hilangkan-hitam-bawah-mata/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah 12 Cara Padu Padan Baju Saat Pakai Sneakers Hitam Ala Sunny Dahye Gaya Kasualnya Menawan Hati

Inilah 12 Cara Padu Padan Baju Saat Pakai Sneakers Hitam Ala Sunny Dahye Gaya Kasualnya Menawan Hati

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 364 hits
Karena sneakers hitam nggak cuma buat pergi ke sekolah aja Dengan padu padan yang pas bisa jadi super gaya dan trendi buat jalan jalan
Inilah Pencuci Diy Menghilangkan Flek Hitam Cerahkan Kulit Dan Hilangkan Parut Pada Wajah

Inilah Pencuci Diy Menghilangkan Flek Hitam Cerahkan Kulit Dan Hilangkan Parut Pada Wajah

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 296 hits
Wajah adalah mencerminkan diri anda Jika wajah anda kelihatan bersih dan berseri ianya dapat menunjukkan daya keterampilan diri anda Ianya adalah anugerah Allah yang tidak ternilai jadi kita perlulah menjaganya dengan baik Tetapi bagaimanak...
Cara Buat Smoothie 5 Bahan Resipi Ni Hilangkan Sakit Lutut Dan Sendi

Cara Buat Smoothie 5 Bahan Resipi Ni Hilangkan Sakit Lutut Dan Sendi

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 494 hits
Anda pernah rasa sakit lutut bila naik tangga Ia berpunca dari sakit sendi ada hubung kaitnya dengan faktor usia dan berat badan yang berlebihan Tisu penghubung yang makin haus menyebabkan ia makin sakit dan mengalami keradangan Kredit foto...
9 Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Masalah Nafas Berbau

9 Cara Paling Berkesan Untuk Hilangkan Masalah Nafas Berbau

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 545 hits
Lebih daripada 80 juta orang mengalami halitosis kronik atau nafas berbau Dalam kebanyakan kes ia berasal dari gusi dan lidah Nafas yang berbau adalah perkara yang sangat memalukan tetapi keadaan ini biasanya ada cara tertentu yang mampu an...
Ini Cara Diet Ikut Bentuk Badan Mudah Untuk Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu

Ini Cara Diet Ikut Bentuk Badan Mudah Untuk Hilangkan Lemak Di Kawasan Tertentu

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 459 hits
Pernah tak korang terfikir kenapa setiap individu itu mempunyai lemak di kawasan tertentu pada badan mereka Ada wanita yang cenderung untuk memperoleh lemak di bahagian perut pinggul dan paha Setiap daripada kita mempunyai isu lemak berlebi...
Muda Lagi Dah Beruban Ini Dia Cara Untuk Mengembalikan Warna Hitam Rambut Rileks Media

Muda Lagi Dah Beruban Ini Dia Cara Untuk Mengembalikan Warna Hitam Rambut Rileks Media

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 311 hits
Bu t k mu y ng m sih mud d n berm s l h deng n r mbut berub n atau r mbut putih mungkin c r ini bis bergun R mbut putih bi s ny kib t ketid km mpu n tubuh mengh silk n mel nin y ng merup k n b gi n integr l folikel r mbut Ertiny mel nin ter...
Cara Hilangkan Parut Dan Bekas Jerawat Tanpa Produk

Cara Hilangkan Parut Dan Bekas Jerawat Tanpa Produk

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 639 hits
Cara Hilangkan Parut Dan Bekas Jerawat Tanpa Produk Siapa sahaja yang tidak menginginkan kulit wajah yang bersih tanpa parut dan bekas jerawat kan Jom kita baca tips tips dan langkah mudah di bawah untuk hilangkan parut dan bekas jerawat pa...
Begini Cara Menjaga Kesehatan Mata Dari Gangguan Penglihatan

Begini Cara Menjaga Kesehatan Mata Dari Gangguan Penglihatan

papar berkaitan - pada 27/2/2019 - jumlah : 191 hits
Budi menyayangkan masih banyak orang yang enggan ke dokter untuk memeriksa keluhan mata mereka Sebaliknya mereka berusaha mengobati sendiri keluhan tersebut
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer