Cara Ambil Hati Isteri Yang Suami Jarang Buat Rileks Media


1. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri, terutama isteri yg berkerja dan sama2 terpaksa menanggung hutang suami.
2. Bila isteri bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga luas2. Biar apa yg dikatakannya masuk telinga kanan tapi tak keluar telinga kiri. Fikir sejenak informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.
3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dgn mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda..
4. Jangan demand jimak sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi tuntutan naf su syah wat saja.
5. Kalau pasangan dah ada anak, sama-samalah menjaga anak. Benih dari anda juga.. Ada suami, isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.
6. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax2 sedangkan isteri bila balik dari kerja, buka saja kasut terus masuk dapur, memasak, mengemas, membasuh, kejar anak dsbnya. Sayu hati isteri bila tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan.
7. Sekiranya suami makan dahulu, tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Jangan bedal semua sampai giliran isteri, yang tinggal cuma ekor ikan sekerat, janggut sotong dan ekor taugeh.
8. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah, beritau isteri dulu, kalau boleh sehari-dua in advance. Jadi bolehlah dia memasak yang best2 dan mengemas rumah cantik2. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat, permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja.
9. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Suami perlu cerminkan diri sendiri terlebih dulu.
10. Jangan kentut depan isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut?
11. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang, bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Jangan sekali menca ci mereka walaupun secara bergurau.
12. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga.
13. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Selagi boleh, jangan bebankan isteri dengan masalah kewangan anda. Selalunya perempuan ni, semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan, selagi itulah dia rela nak tolong.
14. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Dah buka baju, letakkan dalam bakul baju kotor, dah guna cungkil gigi, buanglah dalam bakul sampah, bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya, dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal. Susah sangat ke nak buat macam tu?
15. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja.
16. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri juga manusia. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri.
17.. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. Kalau isteri anda yang buat, tentu anda tak boleh terima kan?, jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat?
18. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri, tegurlah secara baik, jangan asyik nak menengking aja. Kalau awak sa kit nak ma ti nanti, siapa yang akan jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak?
19. Kalau isteri nampak tak sihat, cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Tunjukkanlah anda memang mengambil berat tentang dirinya.
20. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Walaupun suami megah ada kuasa veto, tak salah kalau pendapat isteri diambil kira. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan.
21. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yg dituntut agama. Ingat, kalau seorang suami masuk syurga, besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Kalau isteri masuk neraka, besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga. Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz.
22. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Percayalah, kalau suami buat baik sekali dengan isteri, isteri pasti balas berpuluh kali
23. Jangan buat tak endah kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaf, kalau perlu dipujuk, pujuk. Hati orang pompuan ni sensitif. Kalau suami tak ambil kisah, perasaan isteri bagai dihiris-hiris. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kan ser kepada isteri. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya, janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja

Terima Kasih, mohon hadam para suami
Source link
The post Cara Ambil Hati Isteri Yang Suami Jarang Buat – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/cara-ambil-hati-isteri-yang-suami-jarang-buat-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

17 Perkara Yang Isteri Harus Buat Untuk Menambat Hati Suami Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 390 hits
Tahun tahun pertama perkahwinan adalah tempoh paling bahagia bagi pasangan suami isteri namun dengan selarinya peredaran waktu kasih sayang yang dirasakan selama ini dirasakan semakin memudar Ada isteri yang merasakan suaminya sudah tidak m...
7 Sebab Suami Ben Ci Isteri Dari Dr Fadzilah Kamsah Rileks Media

7 Sebab Suami Ben Ci Isteri Dari Dr Fadzilah Kamsah Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 485 hits
Dalam hubungan suami isteri di alam rumahtangga tidak dinafikan adanya kelemahan pada setiap pasangan namun yang paling penting adalah menyedari apa yang pasangan kita tidak suka lalu berusaha memperbaiki diri Tips 7 C sebab suami benci ist...
Cara Murah Ibu Boleh Buat Rawatan Facial Di Rumah Untuk Cantik Rileks Media

Cara Murah Ibu Boleh Buat Rawatan Facial Di Rumah Untuk Cantik Rileks Media

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 425 hits
Penjagaan wajah yang rapi dan teratur adalah kunci kepada memiliki kulit wajah yang licin dan bersinar Umumnya wanita akan mendapatkan khidmat di spa kecantikan untuk merawat wajah agar kekal cantik dan sihat Namun semua itu memerlukan kos ...
Ramai Yang Masih Tak Tahu Cara Nak Cari Dan Block Telefon Anda Sekiranya Hilang Atau Dicu Ri Rileks Media

Ramai Yang Masih Tak Tahu Cara Nak Cari Dan Block Telefon Anda Sekiranya Hilang Atau Dicu Ri Rileks Media

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 491 hits
Saya kehilangan handphone di tandas RNR Gurun Kebetulan abang bawa laptop terus abang login Gmail account saya Selepas itu track my device menggunakan Google account Kemudian pilih ring my phone Walaupun phone kita dah ditetapkan kepada Sil...
Cara Menghilangkan Plak Atau Karang Gigi Serta Memutihkannya Secara Alami Dan Cepat Rileks Media

Cara Menghilangkan Plak Atau Karang Gigi Serta Memutihkannya Secara Alami Dan Cepat Rileks Media

papar berkaitan - pada 17/1/2019 - jumlah : 333 hits
Memiliki gigi putih bersih dan bebas dari plak merupakan impian setiap orang Gigi yang sehat membuat seseorang menjadi lebih percaya untuk berkomunikasi baik dengan sahabat atau rakan kerja Namun tidak sedikit orang yang mempermasalahkan ka...
Cerek Elektrik Ada Kesan Karat Air Jom Ikut Cara Ni Rileks Media

Cerek Elektrik Ada Kesan Karat Air Jom Ikut Cara Ni Rileks Media

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 568 hits
Cerek adalah antara kelengkapan di dapur yang kita wajib guna setiap hari Namun ada kalanya cerek elektrik yang terlalu lama digunakan mempunyai kesan karat air yang tidak menyenangkan Walaupun dibasuh menggunakan span kesan tersebut masih ...
Cara Makan Limau Mandarin Dengan Betul Nanti Taklah Batuk Atau Sakit Tekak Rileks Media

Cara Makan Limau Mandarin Dengan Betul Nanti Taklah Batuk Atau Sakit Tekak Rileks Media

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 498 hits
Bulan Februari ini memang mudah nak jumpa limau Mandarin Lagi lagi yang dijual dekat pasaraya besar Ada juga yang dihadiahkan oleh syarikat syarikat persendirian pada orang perseorangan Disebabkan limau itu sendiri kaya dengan vitamin C kit...
Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 473 hits
Memang Ajaib Tak rasa nak makan malam apabila amal meminum minuman ini Kalau begini berat badan pun cepatlah turun tak percaya cubalah sendiri Nak kurus tapi bila malam makan tak ingat Ini kegagalan besar kita yang nak berdiet Sebabnya bila...
Tips Maintain Badan Selepas Bersalin Cara Saya Ibu Kepada 4 Orang Anak Kongsikan Rahsia Rileks Media

Tips Maintain Badan Selepas Bersalin Cara Saya Ibu Kepada 4 Orang Anak Kongsikan Rahsia Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 459 hits
Tips maintain badan lepas bersalin cara saya I am a mother of 3 1 Jarak setahun setahun setengah sorang ya 4 orang anak dlm masa 6 tahun bukan kerja mudah Jaga body figure lagi susah So lets check this out 1 Keep br3ast f3 eding your baby T...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk