Calon Timbalan Presiden Saifuddin Belum Buat Keputusan


 


Pertandingan posisi jawatan Timbalan Presiden KEADILAN sehingga kini masih kekal hanya satu calon yang menawarkan diri

Sementara Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail yang disebut sebut akan menjadi pencabar masih belum membuat keputusan.
Hal itu ditegaskan beliau ketika sidang media selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Cabang Lembah Pantai, petang tadi.
"Saya sekarang masih setiausaha agung, penamaan calon pada 8 April. Ada 10 hari lebih. Hari ini saya tidak membuat sebarang pengumuman.
"Sudah jadi tabiat saya, satu keputusan besar saya perlu enggange dengan semua lapisan kepimpinan. Bila sampai masa dan ketikanya saya akan membuat keputusan, dan pada waktu saya buat keputusan, saya menerima hakikat bahawa perlembagaan parti menghormati proses demokrasi memilih.
"Kalau akhirnya saya buat keputusan itu, saya ingin raikan kebebasan dalam parti dan memberi kebebasan memilih kepada anggota. Tekad saya untuk menyaksikan satu proses pemilihan yang tidak mencarik persahabatan. Itu falsafah politik saya," katanya.
Ahli Parlimen Kulim bandar Baru itu juga menerangkan mengenai penglibatan awal beliau sebagai antara pengasas KEADILAN sejak 1999 dan mahu melihat parti kuat dan stabil menghadapi Pilihan Raya Umum ke 15.
Ditanya mengenai keputusan salah seorang pemimpin awal parti, Tian Chua yang tidak mempertahankan jawatan, Saifuddin menjelaskan isu yang paling penting adalah mantan Ahli Parlimen Batu itu kekal bersama dan membantu KEADILAN menghadapi pilihan raya.
"Semalam saya adakan pertemuan dengan Tian, beliau membayangkan hasratnya. Sudah tentu beliau ada pertimbangan tersediri. Sebagai rakan yang lama, barisan awal membarisi kepimpinan parti, sudah tentu Tian mempunyai asas tersendiri.
"Tian orang yang ada jawatan memilih untuk tidak bersama dalam musim pemilihan tetapi memberi jaminan tegas akan terus bersama dalam parti. Itu yang paling penting," katanya.
Menjawab pertanyaan berhubung pelancaran gerakan politik massa baharu dari paksi Rafizi Ramli semalam, iaitu aplikasi Ayuh Malaysia, Saifuddin menyifatkan usaha tersebut sesuatu yang kreatif dan diharapkan mampu membawa kembali pengundi Atas Pagar keluar mengundi.
"Saya baca objektifnya untuk mendekati pengundi Atas Pagar. Saya anggap itu suatu yang kreatif dan membantu. Sebagai setiausaha agung parti saya anggap ini sangat terbuka menerima apa juga idea baru," katanya lagi.
Saifuddin turut menegaskan pemilihan parti tidak akan terjejas sekiranya berlaku pilihan raya umum kerana ada beberapa pelan telah disediakan.
Sekiranya PRU diumumkan dalam masa terdekat, kata Saifuddin, maka pemilihan parti ditunda dan parti mempunyai sehingga Mei 2023 untuk melengkapkan pemilihan kepimpinan.
 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/03/calon-timbalan-presiden-saifuddin-belum.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saifuddin Atau Rafizi Siapa Layak Sebagai Timbalan Presiden Pkr

Saifuddin Atau Rafizi Siapa Layak Sebagai Timbalan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 26/3/2022 - jumlah : 202 hits
KANGAR Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Na sution Ismail disifatkan lebih sesuai dan layak untuk bertan ding sebagai Timbalan Presiden di dalam usaha memperkukuh serta membentuk penyatuan parti bagi mendepani Pilihan Raya Umum Ke 1...
Biarlah Saifuddin Nasution Tawarkan Diri Bertanding Jawatan Timbalan Presiden

Biarlah Saifuddin Nasution Tawarkan Diri Bertanding Jawatan Timbalan Presiden

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 127 hits
Saya terpanggil untuk mengulas tulisan Sdr Shahbuddin Hussin di mana beliau mencadangkan agar SUA Keadilan Saifuddin Nasution untuk memberi laluan kepada Sdr Rafizi Ramli untuk jawatan Timbalan Presiden dalam pemilihan parti tidak beberapa ...
Saifuddin Akan Cabar Rafizi Rebut Jawatan Timbalan Presiden Pkr

Saifuddin Akan Cabar Rafizi Rebut Jawatan Timbalan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 1/4/2022 - jumlah : 140 hits
Saifuddin akan cabar Rafizi rebut jawatan Timbalan Presiden PKR Saifuddin Nasution Ismail hari ini secara rasmi mengumumkan akan bertanding merebut jawatan timbalan presiden PKR dalam pemilihan parti pada Mei ini Dengan pengumuman itu belia...
Jawatan Timbalan Presiden Pkr Rafizi Bakal Berentap Dengan Saifuddin Nasution

Jawatan Timbalan Presiden Pkr Rafizi Bakal Berentap Dengan Saifuddin Nasution

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 181 hits
Bukan Farhash tapi Saifuddin akan lawan Rafizi jawatan no 2 PKRFMT ReportersSetiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail dilihat akan memberi saingan kepada Rafizi Ramli bagi merebut jawatan timbalan presiden PETALING JAYA Saingan merebut...
Rafizi Sah Buat Come Back Umum Tanding Timbalan Presiden Pkr

Rafizi Sah Buat Come Back Umum Tanding Timbalan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 117 hits
Selepas beberapa ketika meninggalkan gelanggan politik bekas ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli mengumumkan akan bertanding jawatan timbalan presiden PKR dalam pemilihan parti pada Mei ini Dalam kenyataan hari ini Rafizi yang memegang jawata...
Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Selepas Sedar Parti Ph Jadi Gabungan Ketiga

Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Selepas Sedar Parti Ph Jadi Gabungan Ketiga

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 172 hits
RAFIZI RAMLIKeputusan Pilihan Raya Negeri Johor baru baru ini mengesahkan bahawa KEADILAN dan Pakatan Harapan telah menjadi parti ketiga selepas Barisan Nasional dan Perikatan Nasional Keputusan itu perlu diterima dengan terbuka dan tawaduk...
Farhash Sindir Raja Formula Selepas Rafizi Umum Tanding Timbalan Presiden

Farhash Sindir Raja Formula Selepas Rafizi Umum Tanding Timbalan Presiden

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 141 hits
PETALING JAYA Bekas Ketua PKR Perak Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak menyindir Rafizi Ramli berkaitan formula yang dimiliki berikutan keputusannya untuk merebut jawatan timbalan presiden pada pemilihan parti itu bulan depan Farhash berka...
S U Pkr Bertanding Jawatan Timbalan Presiden

S U Pkr Bertanding Jawatan Timbalan Presiden

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 137 hits
MOHD SHAH RIM Setiausaha Agong PKR dijangka bertanding jawatan Timb Presiden parti Semoga pertandingan ini berdasarkan semangat persaudaraan dan keukhwahan demi membawa KEADILAN kehadapan
Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Akhyar Cedera Dipukul Dompet Telefon Bimbit Disamun

Drama My Stolen First Kiss

Emy Yusuf Feat Driant Kenyang Beraya Chord

Dani Kurama Sumpah Kali Ini Chord

Kedai Mamak Sorok Minyak Masak And Then

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement