Bunkface Akhir Zaman Ditujukan Kepada Muslim Sahaja






Kumpulan Bunkface tetap yakin lagu baru mereka berjudul Akhir Zaman sudah dimuat naik ramai peminat walaupun lirik video rasmi lagu itu sudah dikeluarkan YouTube, sejak kelmarin.

Lagu ciptaan vokalis Bunkface iaitu Sam tular dan mencetuskan sensasi apabila didakwa mempromosikan kebencian terhadap golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT).

Lirik video yang dimuat naik YouTube pada 26 Februari lalu sebelum dikeluarkan sudah ditonton kira-kira 700,000 pelayar dan menerima lebih 9,000 komen.

Sam berkata, Bunkface berterima kasih kepada segala kritikan positif mahupun negatif yang diberikan pendengar terhadap lagu Akhir Zaman.

“Alhamdulillah, berdasarkan komen-komen yang diterima, majoriti rakyat Malaysia memberi sokongan kepada mesej yang cuba Bukface sampaikan dalam lagu kami.

“Apapun, kami ingin memberi penjelasan mengenai isu lirik lagu Akhir Zaman yang dikatakan segelintir pihak sebagai mempromosikan kebencian terhadap golongan LGBT.

“Terus-terang, perkataan LGBT digunakan dalam lirik lagu ini bukanlah dituju kepada individu, tetapi menjurus untuk pergerakan komuniti LGBT yang semakin meluas di seluruh dunia, terutama kepada mereka yang beragama Islam di negara ini,” katanya.

Sam berkata, ia juga mengikut sebaris ayat yang diterjemah daripada Al-Quran bermaksud ‘Engkau agamamu, aku agamaku’ iaitu berdasarkan surah Al-Kafirun, ayat 6.



“Menerusi terjemahan ayat itu juga sudah menjelaskan bahawa mesej yang cuba dimuatkan dalam lagu Akhir Zaman ini ditujukan kepada mereka yang beragama Islam sahaja.

“Apatah lagi, lirik lagu ini turut dihasilkan dalam Bahasa Malaysia kerana majoriti Muslim di negara ini adalah bangsa Melayu dan supaya ia lebih jelas, nyata dan terang untuk mereka fahami,” katanya.

Sehubungan itu, Sam berkata, sekali lagi Bunkface menekankan yang mereka tidak berniat atau mahu membenci mana-mana individu, mahupun mempromosikan kebencian terhadap LGBT.

“Apa yang kami tentang adalah pergerakan LGBT yang giat mempromosikan ‘hak’ secara terang-terangan di negara ini terutama mereka beragama Islam dan bangsa Melayu.

“Yang haram itu tetap haram dan definisi Islam sendiri bermaksud menyerah atau tunduk patuh kepada ajaran-Nya. Jadi, siapalah kita untuk mempersoalkan hukum hakam yang sudah ditetapkan-Nya. Semoga kita semua sentiasa dilindungi dan diberkati oleh Allah,” katanya.

Sam berkata biar pun lirik video lagu Akhir Zaman sudah tidak ada di YouTube, karya istimewa itu masih boleh distrim di platform muzik digital seperti Spotify, Joox dan Deezer.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2020/03/bunkface-akhir-zaman-ditujukan-kepada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bunkface Akhir Zaman Chord

Bunkface Akhir Zaman Chord

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 631 hits
E E E EE E E EA Engkau agama muBAku agama kuC m Semua haram BMahu jadi halalC mEngkau agama muBAku agama kuC mDemi masaBSila guna akalAJawab di sini E BlepasAJawab di sana E Abelum tentu lepasC m EDulu hebat B AKini dah berkaratC ESemua ban...
Lirik Lagu Akhir Zaman Bunkface

Lirik Lagu Akhir Zaman Bunkface

papar berkaitan - pada 3/3/2020 - jumlah : 284 hits
Tiba tiba sahaja kumpulan Bunkface dan lagu baru mereka berjudul Akhir Zaman ini trending dan diperkatakan di twitter gara gara lirik lagunya yang menyentuh sesetengah pihak dan isu semasa Lirik lagu Akhir Zaman Bunkface Hey Ho Ayuh Engkau ...
Golongan Songsang Kecam Lagu Bunkface Akhir Zaman

Golongan Songsang Kecam Lagu Bunkface Akhir Zaman

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 329 hits
1 Band Bunkface keluar lagu baru bertajuk Akhir Zaman Bunkface ni bukanlah favorite band aku tapi aku suka lagu lagu diorang terutama lagu lagu masa awal mereka 2 Lagu baru mereka ini kalau aku nak review dari sudut pendengar muzik bagi aku...
Penyakit Akhir Zaman Dari Penyakit Hati Ke Penyakit Berpunca Dari Virus 9869

Penyakit Akhir Zaman Dari Penyakit Hati Ke Penyakit Berpunca Dari Virus 9869

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 268 hits
Berlianto 11 minutes agoBeberapa pejabat Iran membantah angka angka kematian resmi akibat virus Corona di negara itu dan mengkritik penanganan pemerintah terhadap wabah tersebut Rina Anggraeni 11 minutes agoJadi kalau sampai Pak Menteri dat...
Dari Pengkisahan Unta Ke Penyakit Akhir Zaman Yang Deras Merebak Serata Dunia 9838

Dari Pengkisahan Unta Ke Penyakit Akhir Zaman Yang Deras Merebak Serata Dunia 9838

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 256 hits
Unta Rasulullah Berhenti di Depan Rumah Abu Ayyub Khalid bin Zaidby PARA pembesar Quraisy gusar Rasulullah yang mereka kepung kini lepas dari jangkauan mereka Beliau lolos dari persekongkolan pembunuhan Mereka geram bukan main Tiap tiap tem...
Beli Barangan Muslim Zaman Rasulullah Yang Memecah Monopoli Yahudi

Beli Barangan Muslim Zaman Rasulullah Yang Memecah Monopoli Yahudi

papar berkaitan - pada 1/3/2020 - jumlah : 246 hits
Ketika umat Islam berhijrah dari Mekah ke Madinah mereka tidak membawa harta atau aset kekayaan bersama mereka Sebaliknya mereka hanya bersehelai sepinggang untuk memulakan hidup baru di wilayah baru Suasana ekonomi di Madinah pada ketika i...
Apa Sebenarnya Maksud Yakjuj Makjuj Bagi Panduan Kita Di Akhir Zaman Menuju Ke Hari Kiamat

Apa Sebenarnya Maksud Yakjuj Makjuj Bagi Panduan Kita Di Akhir Zaman Menuju Ke Hari Kiamat

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 400 hits
Yakjuj dan makjuj adalah satu misteri Ini adalah kerana ianya hanya akan jelas bila tiba hampirnya kiamat seperti terasa esoknya akan sampai Namun episod hampir sama seperti yakjuj dan makjuj ini sudah kita rasai sekarang Malah yakjuj dan m...
Imam Mahadi Akhir Zaman

Imam Mahadi Akhir Zaman

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 420 hits
Musuh musuhnya amat percaya masa KEBANGKITANNYA sudah dekat Mereka berusaha sedaya mungkin menjejaknya Persoalan yang amat pelik kenapa mereka percaya ramalan yang disebut di dalam alQuran dan Hadis padahal mereka tidak beriman kepada kedua...
Bila Hajat Ke Mekah Dan Madinah Terhalang Cerita Akhir Zaman Seperti Yang Telah Nabi Ceritakan Dulu 9862

Bila Hajat Ke Mekah Dan Madinah Terhalang Cerita Akhir Zaman Seperti Yang Telah Nabi Ceritakan Dulu 9862

papar berkaitan - pada 6/3/2020 - jumlah : 393 hits
Akhir Zaman Apakah yang terjadi sekarang ini adalah gambaran seperti hadis Nabi yang antara lain mengingatkan dan memberitahu kita bahawa akan ada satu masa Umat Islam terhalang dari mengunjungi Mekah yang pastinya atas tujuan ibadah sepert...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan